• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberig

Auteur: willeme, gepost 14 augustus 2019 om 11:02 – 28 Reacties

Afbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberigAfbeelding Luxe, premium sportsedan met AWD maakt hebberig

Acura Type-S Concept
Die willen wij ook wel!

De eerste drie nieuwsberichten van vandaag gaven een perfect beeld van de SUV-rage van tegenwoordig. Van een compacte crossover-cabrio tot full-size SUV tot terreinwagen met vernieuwde techniek. Je zal bijna vergeten dat een prettige sedan een smakelijke afwisseling kan zijn.

Daarom hebben wij er eentje voor je in de vorm van de Acura Type-S Concept. Zoals de naam aangeeft, is het een studiemodel voor een sportsedan die binnenkort op de markt moet komen. Het is de opvolger van de Acura TLX, die er binnenkort uitgaat. Voor wie niet thuis is in het modelportfolio van Honda’s luxemerk: de TLX is een maatje groter dan de (oude Europese) Accord, maar kleiner dan de Legend. Kijkend naar de foto’s lijkt 95% van het design toch wel ‘af’ te zijn. De LED-jes kunnen anders worden, de bumpers iets minder geprononceerd en de velgen een maatje kleiner. Maar deze is productierijp.

Acura Type-S Concept '20

In technisch opzicht wordt het absoluut een sportsedan. De Type-S modellen kun je het beste vergelijken met de ‘S’ modellen van Audi: wel iets sneller, sportiever en serieuzer, zonder dat het meteen over de top is. Acura gaf in 2018 al aan dat het label ‘Type-S’ weer in het leven wordt geroepen. Tevens melden de premium autobouwers dat de Type-S modellen ditmaal hun eigen, unieke motoren gaan krijgen. In het geval van de TLX Type-S betekent dat een 3.0 V6 met turbo, gekoppeld aan het SH-AWD vierwielaandrijvingssysteem. Het vermogen en de prestaties zijn vooralsnog onbekend. De nieuwe TLX Type-S zal dus een stukje boven de TLX PMC Edition worden gepositioneerd.

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • Lancia is springlevend en wordt premium
  • Premium wars: wie verkocht de meeste dikke Duitsers in 2021?
  • premium elektrische crossover
    Premium elektrische crossover heeft 500 km range

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, blauw, concept, tlx, type-s

Vorig bericht: « BMW 330e (G20): rijtest en video
Volgend bericht: Dit kosten de nieuwe Audi S4 en S5 TDI »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    14 augustus 2019 om 11:14

    Er vormt zich overtollig speeksel in mijn bek…

    Mooie machine, ik ben benieuwd naar de cijfers en hoop dat hij na productierijping nog net zo mooi is…

    Login om te reageren
    • trust zegt

      14 augustus 2019 om 13:12

      @tjorque: verhoogde speeksel productie gebeurt vaak voorafgaand aan braken…

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        14 augustus 2019 om 14:16

        @trust: dat kan kloppen, maar als ik daar op doelde, zou ik ook iets over gal en maagzuur vermelden om de context wat te verduidelijken.

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        14 augustus 2019 om 15:31

        @trust: als mannen geilen beginnen ze te kwijlen

        Login om te reageren
        • jpsienen zegt

          14 augustus 2019 om 20:52

          @rob5nismo: zodat de vrouw kan dweilen en de man ‘m er gemakkelijk in kan zeilen 8-/

          Login om te reageren
  2. singer zegt

    14 augustus 2019 om 11:15

    Camaro voorkant en een Supra achterkant..

    Login om te reageren
  3. OverSoft zegt

    14 augustus 2019 om 11:19

    Voorkant is heel erg NSX’y, erg netjes.
    Mag van mij zo op de boot naar Europa worden gezet.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    14 augustus 2019 om 11:22

    Sell it and they will come! (Met een 2,0 + plug in hybride meuk erin dan IPV die ongetwijfeld heerlijke V6) en misschien die V6 als kers op de taart.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      14 augustus 2019 om 11:58

      @w0o0dy: met 2.0 turbo V6 en plug in hybride shizzle zou ik hem nog beter vinden. (Want fiscaal veeel interessanter en zuiniger)

      Login om te reageren
  5. qwerty1234 zegt

    14 augustus 2019 om 11:26

    BMW achterlichten en Audi koplampen

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    14 augustus 2019 om 11:33

    Leuk voor de Amerikaanse markt.
    Hier gaat ie er nooit komen. Ik gok dat ie op papier meer zal uitstoten dan een 440i (hun 3.0), waardoor de goedkopere Acura dichter in de buurt van de prijs van een BMW 440 gaat zitten. En niemand kiest dan de Aziatisch uitziende 4-deurs-coupe van 80-100k.

    Login om te reageren
  7. karaya zegt

    14 augustus 2019 om 11:33

    Dwarsgeplaatste V6 aan de vooroverhang te zien.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 augustus 2019 om 11:45

      @karaya: Yes. Hebben alle Acura sedans met meer dan vier cilinders ;-)

      Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    14 augustus 2019 om 11:53

    Leuk en al, maar blijft een Honda, niet dat daar iets mis mee is, maar voor mij is het het gewoon niet

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      14 augustus 2019 om 12:29

      @spykerboy:
      Idd, betrouwbare, leuke manuele versnellingsbakken, hoogtoerige blokken,… niets voor mij… *kuch*

      Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        14 augustus 2019 om 14:44

        @stijnb: klopt, ik geef namelijk niks om een handbak :) flipperbakken zijn toch sneller met schakelen dus waarom zou ik nog gaan roeren?

        Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    14 augustus 2019 om 11:54

    Gaat met bpm 120.000 kosten in NL.. misschien via Zwitserland te krijgen…

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      14 augustus 2019 om 12:27

      @schuimbekje3: waarschijnlijk niet intressant. Het bedrag dat je daar aftikt + 21% belasting + 10% import taks buiten de EU namelijk en daar bovenop nog de BPM.

      Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    14 augustus 2019 om 12:13

    Hier word ik idd hebberig van, ja!

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    14 augustus 2019 om 12:37

    LAAT MAAR KOMEN, Honda komt weer terug!

    Login om te reageren
  12. vonklausenburg zegt

    14 augustus 2019 om 13:44

    Dit is zeer, zeer fraai! Mooie lijnen, waarschijnlijk een zeer puike wegligging met de nodige luxe. Laat maar kommen, laat maar kommen!

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      14 augustus 2019 om 13:49

      @vonklausenburg: ga je hem dan ook daadwerkelijk kopen? Heb laatst nog in een Accord gereden van de laatste generatie die hier te koop was. Werkelijk een geweldige fijne wagen met een fantastische versnellingsbak. Maar niemand kocht dat ding, lekker allemaal aan de Passat/A4.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        14 augustus 2019 om 16:43

        @tmenges: Er staan zoveel auto’s op mijn lijstje als potentiële vervanger van mijn S400. Ik ga zeker kijken, maar alles is afhankelijk van de beste deal!

        Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    14 augustus 2019 om 13:48

    Chiron koplampen voor de gewone sterveling. Deze.wil ik!

    Login om te reageren
  14. kniesoor zegt

    14 augustus 2019 om 13:57

    Stel je voor, dat de auto qua uiterlijk 1:1 zoals deze concept in productie zou gaan. Dan moet dat een goed verkopend model voor Honda kunnen worden. Misschien niet in Nederland (vanwege prijs/techniek/hang naar de duitse 3), maar in de VS en elders wel, lijkt me. Hoe dan ook : bravo Honda !

    Login om te reageren
  15. ttr6 zegt

    14 augustus 2019 om 14:02

    Gaaf apparaat. Zo ben ik ooit voor de IS 250 gevallen en er 9 jaar mee gereden. Bij gebrek aan opvolging (nieuwe IS niet fraai, geen 6 cyl) op iets anders overgestapt. Zou deze Accura betaalbaar zijn, zou ik zo de overstap naar weer een Japanner maken, ziet er echt goed uit. Alles beter dan de zoveelste Duitse premium sedan.

    Login om te reageren
  16. racerx zegt

    14 augustus 2019 om 14:13

    Nice! Mooi ding, weer eens wat anders en niet zo extreem gestyled als een Lexus.

    Login om te reageren
  17. johanw zegt

    15 augustus 2019 om 10:36

    De 2 liter turbo met 10 versnellingen automaat van de accord erin, ding is dan CO2 technisch top, gaat in iets meer dan 5 sec van 0-100, wat wil je nog meer…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North