Dit kosten de productieproblemen bij Volkswagen

Auteur: , 28 Reacties

We gokken dag de huisaccountant van VAG intussen de haren uit z'n hoofd heeft getrokken.

Dit kosten de productieproblemen bij Volkswagen

De arme bonenteller krijgt na Dieselgate wederom een paar fikse tikken te verwerken en dat heeft alles te maken met de strijd tussen Volkswagen en een paar toeleveranciers. Zonder onderdelen valt er weinig te bouwen en dus werden duizenden fabrieksmedewerkers al gekort op hun uren.

Alles bij elkaar kunnen de kosten door de productieproblemen oplopen tot maar liefst 100 miljoen euro per week. Dat heeft te maken met het feit dat productie van de Golf en de Passat in Zwickau komende week zal worden stilgelegd. Daarmee zou de productie van de Golf (die in meerdere fabrieken wordt gebouwd) helemaal lam worden gelegd.

Wel worden de gesprekken met de toeleveranciers morgen weer hervat, dus het zou zomaar kunnen dat de problemen nog voor het weekend zijn opgelost. (via: Welt)



28 reacties

Ik ben geen fan van Volkswagen maar deze golf van problemen gun ik ze niet.
@e270cdi: dat hebben ze volkomen aan zichzelf te danken. Geen enkel medelijden mee.
@borrelnoot: dit kan ook door hun toeleveranciers komen, en niet van VW. Als VW zich aan het contract houd, en de toeleveranciers niet dan kunnen die nog een flinke claim krijgen… Me er verder niet in verdiept, maar nogal kortzichtig om te zeggen dat ze het volledig aan zichzelf te danken hebben, anders hadden ze ook geen contract nodig.
@peug206: het is niet kortzichtig, meesten weten hier inmiddels dat het om een betalingsachterstand gaat van VW. Na de dieselgate (te) laat betalen zodat de jaarcijfers er straks niet zo somber uitzien dan ze werkelijk zijn. Daarom helemaal aan zichzelf te danken.
@e270cdi: zo’n golf gun je niemand
Kanye Westfalia
@fmgarcia: P Diddy
@dutchcorvette: kak je hebt nog gelijk ook n*gga!
@fmgarcia: Yes i’m.. Yes, I Am ?
Die afbeelding past er perfect bij! ??
@denniss00: En natuurlijk willen de emojis hun kop niet laten zien…
Ik heb zo’n vermoeden dat de leverancier z’n zin krijgt.
Het wordt alleen maar mooier en mooier! Ga zo door boys!
De rechter heeft bepaald dat de leverancier gewoon dient te leveren. Hiermee is de leverancier niet akkoord aangezien er een betalingsachterstand is. Men gaat in hoger beroep en de zaak komt 31 Augustus a.s. voor. (te lezen op nu.nl)
Ik kan me herinneren dat de ketting problemen ook veroorzaakt werden doordat ze de leverancier tot op het bod uitknepen. Die besloot dus met de mallen meer kettingonderdelen te maken. dit soort spelletje word overal gepeeld ( jumbo vs Heineken) maar VAG lijkt het tot een kunst verheven te hebben.
Als een leverancier aan zo’n belangrijke klant niet uitlevert, dan is er echt iets aan de hand. Ik heb geen medelijden met de VAG. Ze moeten gewoon hun rekening betalen. Hoe zou jij het vinden om geen salaris te ontvangen omdat een klant van jouw werkgever niet betaald heeft.
Neen hoor, casus is steeds leuker voor die huisaccountant.
Ik vind het knap.
Me wou dat ik een toko als VAG had, stel je eens veur, je belazert de boel op gruwelijke wijze wat emissie uitstoot betreft en slechts in een paar markten krijg je de terechte boetes en schadeclaims, maar in je Heimat Europa ├╝ber alles, houdt iedereen zijn mond, behalve een krachtig FOEI en de sukkels blijven je producten kopen !

Alsof een margarine fabrikant laxeermiddel in hun product stopt, iedereen aan de schijt gaat, maar het product toch verkocht wordt, omdat het zo lekker smeerbaar is en zo lekker smaakt.
Want dank zij VAG is iedere gebruikte Diesel een pak minder waard ! .
Dit nog buiten het feit dat ze ontieglijk valsch hebben gespeeld.
Nu gaat de VAG brigade huilie huilie doen dat anderen ook de kluit hebben belazerd, gaarne bewijs, voorlopig blijft het uit de andere kampen oorverdovend stil in verhouding tot het VAG schandaal !
@desjonnies: zo! Die zit! ??????
@desjonnies: en wat heeft dit te maken met een leveringsstop van een toeleverancier?
Toch wel mooi dat ze de ballen hebben om tegengas te geven. Veel bedrijven zouden zich berusten in hun lot en ja en amen zeggen tegen hun grootste klant. Voor VAG gewoon 1 ding: boter bij de vis
Dit soort geneuzel gaat wederom ten koste v/d kwaliteit. Ik vind de Golf-r nog steeds mooi om te zien op de afzichtelijke 4 uitlaatpijpen na dan.
Als finance manager: eerst betalen op de bank/betalingsregeling of in aandelen en dan pas wordt er weer geleverd. Klaar, succes VAG!.
Als ik VW zou zijn zou ik gewoon stiekem de auto’s zonder versnellingsbak aan de klanten uitleveren.

Die weten toch niet beter dan dat ze een kale koets met vier wielen gekocht hebben.

En anders plakken ze maar een ‘No Gear’ ipv ‘No Gear’ sticker op de voorruit.
@moveyourmind: * ipv ‘No fear’
99 problems and the bitch is one
@w0o0dy: 99 problems but a bitch aint one

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).