• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit Mercedes interieur zit niet in een Mercedes

Auteur: willeme, gepost 15 november 2019 om 08:05 – 12 Reacties

Afbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een MercedesAfbeelding Dit Mercedes interieur zit niet in een Mercedes

Denza X '19
Het komt wel heel erg bekend voor.

De Chinese autobouwers komen eraan, zoveel is duidelijk. Ondanks dat het succes in Europa uiterst bescheiden tot niet bestaand is te noemen, houden we er rekening mee. Op dit moment zijn de meeste fabrikanten zich in een raptempo aan het ontwikkelen en verbeteren.

Ook is c.q. was de vraag in het thuisland enorm. Nu de grootste stijgingen achter de rug lijken te zijn, zullen de fabrikanten kijken naar exportmarkten. Precies zoals we dat al eerder zagen met auto’s die gebouwd zijn in Japan en later Zuid-Korea.

Denza X '19

Deze Denza X is daar een goed voorbeeld van. De Denza X is een joint venture tussen het Chinese BYD en het Duitse Daimler. Daimler is het moederbedrijf van Mercedes-Benz en dat proberen ze absoluut niet te verhullen. Aan de buitenkant gaat het nog wel. De Denza X is een keurige zij het ietwat generieke crossover. Om een idee te krijgen van hoe groot deze is: de totale lengte bedraagt 4,89 meter.

Denza X '19

In technisch opzicht is de Denza X waanzinnig modern. De minst duurzame aandrijflijn is een 2.0 benzine motor met 192 pk gecombineerd met twee elektromotoren. De elektromotor op de vooras lever 150 pk, de elektromotor op de achteras 245 pk. Het systeemvermogen bedraagt zo’n 400 pk. De Denza X PHEV is daarmee niet alleen relatief schoon, maar ook snel: binnen vijf seconden zit je op de 100 km/u. De tweede optie is een geheel elektrische variant. Deze heeft alleen de 245 pk sterke motor op de achteras. Op een volle accu moet je 500 km kunnen halen.

Denza X '19

Maar waar zit dan het Mercedes-Benz gehalte? Welnu, kijk even naar het interieur. Dat er wel vaker onderdelen geleend worden tussen merken in een concern, is logisch. In dit geval hebben ze bij BYD lekker uit de magazijnen van Daimler mogen shoppen, want het interieur van de zevenzitter lijkt sprekend op dat van de GLC en GLE. De lancering voor de BYD-Daimler Denza X staat gepland voor november 2019, leveringen starten begin volgend jaar.

Ook interessant!

  • Officieel: Mercedes is géén Daimler meer
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
    Mercedes wil ook geen vriendjes meer zijn met Renault?
  • waterstofvrachtwagens
    Daimler en Volvo maken waterstofvrachtwagens

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, daimler, Hybride, Mercedes, plug-in

Vorig bericht: « Nederlandse automobilisten gaan demonstreren tegen 100 km/u
Volgend bericht: Blijft BMW nog wel X1’s bouwen in Limburg? »

Lees Interacties

Reacties

  1. utregcity zegt

    15 november 2019 om 08:28

    De opvolger voor de Mitsubishi Outlander PHEV.

    Login om te reageren
  2. Diesel zegt

    15 november 2019 om 08:34

    Kopiëren gebeurde al, nu alleen met goedkeuring van de originele fabrikant.

    Login om te reageren
  3. monaco zegt

    15 november 2019 om 08:37

    Dat zijn mooie cijfers! Met mijn vier cilinder Range Rover PHEV een kilometer of 20 max (volgens het boekje 38). Wat lopen die dan achter eigenlijk. Het verbruik is trouwens gemiddeld 1 op 12 over 15k km gemeten met dan ding, dat is toch een aanzienlijke verbetering.

    Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    15 november 2019 om 08:47

    Koplampen en grille lijkt sprekend op de Golf 8.

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      15 november 2019 om 16:44

      @bernoulli: die startknop ook

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 november 2019 om 08:48

    Verstandige actie van Mercedes “kuch kuch” de huidige generatie Chinezen jat alle kennis (en dus ook die van hoe je een fantastisch interieur bouwt) en schopt je daarna het land uit. Gaan we een hoop ellende van zien de komende jaren.

    Login om te reageren
  6. geelbarrel zegt

    15 november 2019 om 08:54

    Vorig jaar in China bij BYD met die dikste hybride gereden. Toen nog zonder Mercedes plakkers. Gewoon een erg nette auto. Leuk detail: typeaanduiding aldaar is bijvoorbeeld 3.9s. Dat is niet het slagvolume met een sportpakketje, maar de tijd van 0-100km/uur. Hoe lager het getal hoe cooler. Ik vond het wel leuk gevonden.

    Login om te reageren
  7. bertorelli zegt

    15 november 2019 om 09:14

    Een Benza dus ;-)

    Ziet er ook helemaal niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      15 november 2019 om 09:31

      @bertorelli: zitten ook gewoon dikke crossdrilled Brembo’s onder (hopelijk niet van Aliexpress)

      Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    15 november 2019 om 10:01

    Allee, nu weten we waar Mercedes zijn interieurs haalt!

    Login om te reageren
  9. onlyporscheman zegt

    15 november 2019 om 13:43

    Alleen deze mag in China minimaal 100km/u

    Login om te reageren
  10. redbeams zegt

    15 november 2019 om 14:26

    Styled by kia (sportage) had ook gekund

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North