• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit moet je weten over het interieur van de Honda e

Auteur: RubenPriest, gepost 26 juli 2019 om 15:02 – 17 Reacties

Afbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda eAfbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda eAfbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda eAfbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda eAfbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda eAfbeelding Dit moet je weten over het interieur van de Honda e

Dit moet je weten over het interieur van de Honda e
Niet alleen de aandrijflijn is voor Honda’s begrippen vooruitstrevend. Ook in het interieur hebben de Japanners nieuwe dingen in petto.

De gloednieuwe Honda e gaat een toppertje worden. Helaas heeft de kleine elektrische hatchback niet zijn wilde looks van het concept behouden. Wat er nog over is kan nog steeds als tof omschreven worden. Over het uiterlijk is al veel geschreven en gezegd. In dit artikel focussen we ons op het interieur, want ook daar is het één en ander over te vertellen.

Honda brengt een gloednieuwe geavanceerd infotainmentsysteem naar de EV. Een systeem dat we nog niet eerder hebben gezien op andere modellen van het merk. De Honda e heeft een setup dat een beetje aan Mercedes doet denken. Dunne, horizontale displays die tot in het midden van het dashboard doorlopen. De combinatie bestaat uit een 8.8-inch TFT-scherm voor de bestuurder en daar is een 12.3-inch LCD touchscreen aan vastgeplakt.

Het ontwerp is niet het enige dat Honda van de Duitsers heeft gepikt. Ook hoe het systeem werkt doet denken aan merken als Mercedes en BMW. Zo krijgt de Honda e een digitale assistent die met het stemcommando “OK Honda” opgeroepen kan worden. Er is slimme AI-technologie aanwezig die ervoor zorgt dat de auto je stem beter leert kennen aan de hand van commando’s die gegeven worden.

Uiteraard werkt het infotainmentsysteem naadloos samen met Apple CarPlay of Android Auto. Naast navigatie, muziek en internettoepassingen kan het LCD-scherm ook gebruikt worden om video’s te kijken. Dit laatste is alleen mogelijk als de auto geparkeerd is. Handig voor tijdens het opladen bijvoorbeeld.

De Japanse autobouwer heeft al 36.000 geïnteresseerden voor de elektrische hatchback kunnen vinden. De productieversie zal later dit jaar gepresenteerd worden. Na de onthulling worden orders geaccepteerd. Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Noorwegen behoren tot eerste landen waar de Honda e besteld kan worden.

Ook interessant!

  • Zien Honda's er straks uit als Tesla Cybertrucks?
  • 'SUV e' wordt elektrische Honda nummertje twee
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

design, Elektrisch, Honda, honda-e, interieur

Vorig bericht: « De Nederlander die in ieder geval dit weekend gaat winnen!
Volgend bericht: Achter deze Stinger GT420 schuilt een tof verhaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. adyton zegt

    26 juli 2019 om 15:12

    Het ziet er enorm ouderwets uit eigenlijk, op het grote scherm na dan natuurlijk. Mr de interface van dat scherm ook wel. Ik weet nog altijd niet of ik het nu tof of jammer vind.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 juli 2019 om 15:15

      @adyton: Ik vind het juist geweldig. Het oogt een beetje zoals ze in de jaren ’80 verwachten dat het interieur van een auto er anno nu uit zou zien

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        26 juli 2019 om 15:29

        @edge: ik denk zelfs nog 10 jaar ouder, ik krijg hier een enorme space odyssey vibe van. Niet verkeerd!

        Login om te reageren
        • emping zegt

          26 juli 2019 om 20:36

          @pomoek: Honda Odyssey bestaat al dus dat kan wel kloppen.

          Login om te reageren
    • BaRa zegt

      26 juli 2019 om 16:35

      @adyton: het is een tijdloos interieur. Gedateerd, maar tijdloos. Niet zomaar inwisselbaar, zoals zoveel interieurs in auto’s.

      Login om te reageren
  2. kars zegt

    26 juli 2019 om 15:12

    Dat interieur is echt heerlijk! Mooie combi van retro (die luchtroostertjes!) en futuristisch digitaal design.

    Login om te reageren
  3. gove zegt

    26 juli 2019 om 15:17

    honda Ai werkt toch nooit,

    henk: ”hondaa ik mut noar de wonderstroat in almeloo”
    honda: これを理解している私の膣に髪の毛はありません

    die taal bariere komt toch nooit goed?

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      26 juli 2019 om 19:07

      @gove: tja, als je je eigen taal al niet eens beheerst, is het altijd een barrière…

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    26 juli 2019 om 15:25

    Ik krijg de indruk dat zo’n tweede scherm voor de bijrijder een mooi dashboard ontwerp geeft maar dat er nog niet echt een nuttige toepassing voor is.

    Login om te reageren
    • joost1234 zegt

      26 juli 2019 om 18:40

      @mashell: film kijken, maarja, dat mag weer alleen in stilstand ?. Ja, ik heb er een hekel aan dat ontwerpers van infotainment systemen (Apple en google ook) lijken te vergeten dat er nog bijrijders zijn die wel gewoon zonder beperkingen een scherm moet kunnen bedienen. Verder is het natuurlijk wel leuk om wat motor en accu statistieken etc te bekijken, maar echt nuttig is dat niet.

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    26 juli 2019 om 15:33

    Geweldig om te zien dat de positieve designeffecten van de jaren 80 met tech van 2019 gecombineerd kan worden. Ik vind het perfect geslaagd van binnen. Bijna richting Bang en Olufsen aan. Natuurlijk zullen mensen die kotslelijk vinden.
    Persoonlijk vind ik het gaaf; jammer dat het uiterlijk al 3x slechter is geworden; van echt leuk, naar outdated.

    Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      26 juli 2019 om 16:28

      @gregorius: Je merkt niets van dat exterieur als je erin zit :)

      Login om te reageren
  6. baklava zegt

    26 juli 2019 om 15:53

    Wat een prachtig interieur zeg. Eindelijk een elektrisch autotje waar ik blij van word

    Login om te reageren
  7. bischero zegt

    26 juli 2019 om 16:20

    Wat een vlakke stoelzittingen ?

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2019 om 17:45

    Het ziet er uit als een jaren ’80 Honda interieur. Oke, met een airbag en een paar tablets.

    Login om te reageren
  9. emping zegt

    26 juli 2019 om 20:40

    Jammer dat de Sports EV er nog niet komt. Die is helemaal cool.

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    31 juli 2019 om 09:37

    Moest het uiterlijk van de concept behouden zijn geweest hadden ze al minstens 36001 geinteresseerden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North