• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is het vermogen van de Honda e

Auteur: RubenPriest, gepost 2 juli 2019 om 10:58 – 54 Reacties

Afbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda eAfbeelding Dit is het vermogen van de Honda e

Dit is het vermogen van de Honda e
Power to surprise?

Stukje bij beetje komt Honda met meer informatie naar buiten over de ‘e’, de eerste elektrische hatchback van het merk. Vandaag toont de Japanse autobouwer een reeks nieuwe foto’s van het model en daarbij onthullen ze ook het vermogen dat de elektrische rakker gaat krijgen.

De Honda e krijgt een systeemvermogen van ongeveer 150 pk en 300 Nm koppel. Het is niet extreem veel, maar met zijn 50:50 gewichtsverdeling zal de Honda e vermoedelijk een grappig gooi- en smijt autootje gaan worden. Vooral het koppel van 300 Nm is aangenaam in een stadsomgeving, waar deze elektrische auto dan ook voor bedoeld is. De elektromotor is gekoppeld aan een 35.5 kWh batterij. Zoals al eerder bekend werd gemaakt moet je rekenen op een actieradius van 200 kilometer. Een lege batterij is na een halfuur voor 80 procent geladen.

Al het vermogen wordt losgelaten op de achterwielen. De hatchback heeft een draaicirkel van 4,3 meter. Nieuws dat we ook nog niet wisten is dat de Honda e Single Pedal Control gaat krijgen. Zowel accelereren als remmen kan gedaan worden met het stroompedaal. Dit is een technologie die vaker voorkomt bij elektrische auto’s.

Zoals je van een merk als Honda mag verwachten zijn ze de sportieve rijder niet vergeten. Het onderstel is zo afgesteld dat er gekozen is voor een mix van sportiviteit en comfort. Daarmee zal de Honda E geen stuiterbak worden, maar verwacht ook geen zijdezachte hatchback zoals een Peugeot e-208 bijvoorbeeld wel zal worden. Daarnaast komt de auto met een Sport Mode. De elektropower krijgt een boost en moet zorgen dat de auto sneller accelereert.

Later dit jaar presenteert het merk de productieversie van de ‘E’. De Honda komt volgend jaar op de markt. Hoewel er nog geen (richt)prijs is bekendgemaakt kan de zakelijke rijder rekening houden met 8%-bijtelling in het geval van deze auto. Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Noorwegen behoren tot de zogenaamde prioriteitenmarkt van het merk. De Honda E is het begin van een nieuw offensief van het merk. Tegen 2025 wil Honda alle modellen in Europa geëlektrificeerd hebben.

Ook interessant!

  • 'SUV e' wordt elektrische Honda nummertje twee
  • Zien Honda's er straks uit als Tesla Cybertrucks?
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Honda, honda-e

Vorig bericht: « Zo maakt Porsche zijn klanten lekker voor de Taycan
Volgend bericht: Zoveel invloed heeft WLTP op autoverkopen in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    2 juli 2019 om 11:06

    De specificaties lijken me meer dan prima. 200 km is ver genoeg voor dagelijks gebruik en met een half uurtje laden 80% erbij is het volgens mij goed te doen. Qua snelheid zal het ook meer dan genoeg zijn. Ondanks dat ik hem vind tegen vallen na die Urban EV concept, zou ik hem toch graag willen.

    Login om te reageren
    • deuxani zegt

      2 juli 2019 om 18:59

      @berlinetta: ik denk dat je met grotere wielen al een stuk meer in de buurt kan komen van het concept. Deze zijn echt te klein nu.

      Login om te reageren
    • bitflip zegt

      2 juli 2019 om 22:22

      @berlinetta: dat half uurtje laden is bij een snellader, thuis gaat dat niet werken (ook niet nodig natuurlijk, maar vertel dat een petrolhead). Maar belangrijker… Snelladers zie je niet veel in de stad… Dus het is een beetje een nutteloos gegeven voor de meeste kopers.

      Login om te reageren
  2. Jantje_555 zegt

    2 juli 2019 om 11:08

    wat moet dit heerlijk zijn met een VTEC blok maar helaas…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      2 juli 2019 om 11:13

      @jantje_555: Ach, nu hoef je niet te wachten tot de VTEC erin komt :P
      (en krijg je achterwielaandrijving)

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        2 juli 2019 om 11:16

        @fanboy: eTEC kicks in yo…

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          2 juli 2019 om 11:50

          @svenska_aeroplan_ab: zou mooi zijn als ze softwarematig de koppelcurve zó aanpassen dat je die mooie vtec bult krijgt idd ? Helaas wel zonder het geluid

          Login om te reageren
          • lekkerlinksrijden zegt

            2 juli 2019 om 13:02

            @gulli: dat kan ook over de speakers, of is dat te premium?

            Login om te reageren
            • Gulli zegt

              2 juli 2019 om 13:05

              @lekkerlinksrijden: dan moeten we wachten op de versie van Acura denk ik ?

              Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    2 juli 2019 om 11:13

    Een draaicirkel van 4,3 meter? Zeker met traction control uit?
    (ik denk dat het een straal versus diameter dingetje is in de vertaling mis gegaan)

    150pk met achterwielaandrijving is echt fantastisch, dat krijg je normaal nooit in een kleine hatchback.

    Wordt heel tof om te rijden en te duur om te kopen vrees ik.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      2 juli 2019 om 11:18

      @fanboy: met achterwielaandrijving en driftmode aan moet het mogelijk zijn!

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      2 juli 2019 om 13:36

      @fanboy: is deze zoveel kleiner dan een Mini Cooper S met 184 pk?

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        2 juli 2019 om 13:37

        @flutterby: die is uiteraard fwd, maar alsnog kan je tegenwoordig prima 200 pk kwijt op de voorwielen.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          2 juli 2019 om 13:46

          @flutterby: Hij zal wat kleiner zijn denk ik, niet veel misschien.
          Maar achterwielaandrijving rijdt toch echt heel veel leuker. Niet noodzakelijk hoor, maar rijdt heel fijn.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            2 juli 2019 om 18:50

            @fanboy: een Mini is ook erg leuk hoor, misschien wel leuker dan een potente BMW.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              3 juli 2019 om 12:37

              @flutterby: Vrees dat de batterijen ‘m te zwaar maken om echt heel leuk te zijn; al is 150pk RWD wel netjes op zo’n kleine waggie, beter dan al die muesli-torretjes …

              Login om te reageren
    • donjunior zegt

      2 juli 2019 om 13:47

      @fanboy: Check even de video van de fullychargedshow op YT. Daar zie je echt dat de draaicirkel zo bijzonder klein is.
      https://www.youtube.com/watch?v=pEKq8jmckz0&ab_channel=fullychargedshow

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    2 juli 2019 om 11:16

    Bij elke nieuwe set foto’s wordt dit ding minder mooi. Het is nu net een 15 jaar oude Skoda Fabia, waar ze een schaaf hebben gepakt en voor en achter een richel af hebben geschaafd en er wat ronde lampen in hebben geplempt.
    Jammer.
    Het was een leuk karretje waarvan t prima was dat ie dan e is. Nu begint het op wederom een ander e-hokje te lijken, zonder bijzondere waarden in een niet zo bijzonder stuk blik.

    Login om te reageren
    • Calimero zegt

      2 juli 2019 om 11:32

      @gregorius: Zeker mee eens. De EV concept was een gaaf ding, begeerlijk zou ik zelfs durven zeggen.
      Ik weet niet of ik de enige ben maar in de snuit en de achterkant zie ik veel terug van een NS Hondekop treinstel.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      2 juli 2019 om 11:37

      @gregorius: Damn! Fabia… can’t unsee ?

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      2 juli 2019 om 12:51

      @gregorius: een vijftien jaar oude Skoda Fabia ziet er zo uit:

      https://autovolostorage.blob.core.windows.net/advertimages-7200048/skoda-fabia-2004-965l.jpg

      De link met de nieuwe E van Honda ontgaat me volledig.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        2 juli 2019 om 13:26

        @bara: sorry. 10 jaar oud.
        De zijkant, die opstaande stijl bij het achterraam. Met het datk in de andere kleur.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          2 juli 2019 om 13:34

          @gregorius: Ik dacht al dat je die bedoelde. Maar dan nog is het een eerder oppervlakkige parallel. Je kan dezelfde parallel trekken voor tig andere automodellen. In de keuze tussen die Skoda en de E mag je me zonder enige twijfel de E geven. Verder heb ik liever de E dan pakweg de elektrische Golf of de elektrische 208 – puur op vlak van looks. Qua rijden weet ik het natuurlijk niet, maar omdat het Honda is gok ik dat er meer fun te halen valt uit de E.

          Login om te reageren
      • momo zegt

        2 juli 2019 om 13:29

        @BaRa: Ah.. ik zie al waar het mis is gegaan. Jij hebt de UK variant gegoogled. Zoek er eens een met NL kenteken. Je zult meteen de overeenkomsten zien.

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          2 juli 2019 om 13:35

          @momo: Ja, Skoda heeft een speciaal model van de Fabia uitgebracht, alleen voor Nederland…

          Login om te reageren
          • momo zegt

            2 juli 2019 om 20:10

            @BaRa: Exact! Dat wist je toch wel?

            Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 juli 2019 om 11:31

    Prima voor rondom de kerk. Even dikke wielen en verlagen, dan ben je helemaal het mannetje bij de locale Mc Donalds!

    Login om te reageren
  6. theladystig zegt

    2 juli 2019 om 11:32

    Net toen ik dacht dat de Multipla echt uit het straatbeeld aan het verdwijnen was…

    Maar als de prijs goed is en de actieradius klopt lijkt mij dit een prima stadsautootje voor de milieubewuste mens die weinig om auto’s geeft.

    Login om te reageren
  7. leefvrij zegt

    2 juli 2019 om 11:44

    Waarom heet het een stroompedaal. Er is toch ook geen benzine- of dieselpedaal?
    150PK lijkt mij voldoende voor een stadauto. Ook omdat al het vermogen gelijk beschikbaar is.
    Hoe zwaar is ie eigenlijk? Power/weight?

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      2 juli 2019 om 11:59

      @leefvrij: gaspedaal?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 juli 2019 om 12:02

      @leefvrij: je kunt het eigenlijk geen gaspedaal noemen als er nergens meer een luchtbrandstofmengsel in het systeem te vinden is maar die naam is zo ingeburgerd dat die wel zal blijven.

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      2 juli 2019 om 13:38

      @leefvrij: Het heet een gaspedaal omdat het de gasklep bedient, oftewel de mix lucht / vernevelde brandstof. In een ICE zit er geen gasklep, en dus geen gaspedaal. Vermogenspedaal of stroompedaal is wel net zo logisch.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 juli 2019 om 14:03

        @bara: psst, sommige mensen hier gebruiken ICE als afkorting van “Internal Combustion Engine”, hip engels voor verbrandingsmotor. Signaal van een overdosis Top Gear. Jij gebruikt het in een context waar het naar de InterCity Expres verwijst, die is electrisch en heeft geen gaspedaal.

        Login om te reageren
    • lithiumion zegt

      2 juli 2019 om 21:53

      @leefvrij: 1500 luttele kilootjes(!!!)

      Login om te reageren
  8. rikus zegt

    2 juli 2019 om 12:12

    Dit gaat een lease knaller worden.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 juli 2019 om 13:06

      @rikus: weet ik niet. Zal erg van de prijs afhangen en bruikbaarheid. Vergeet niet dat er meer b-segment auto’s gaan komen met elektrische aandrijving, als die meer ruimte en range hebben gaat de Honda het moeilijk krijgen

      Login om te reageren
  9. niex zegt

    2 juli 2019 om 12:37

    300Nm is niet zo heel veel….? Omdat jullie het vergelijken met de idiote cijfers van idiote wagens? Want 300Nm ik weet dat dat voor dit wagentje heel erg veel is.

    Login om te reageren
  10. iannuzi zegt

    2 juli 2019 om 12:58

    Volgens mij is dit de slogan van Kia?

    “Ride the wind of change” was het voor honda-motoren. Die is meer van toepassing.

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    2 juli 2019 om 13:18

    Zeker in het wit wel een geinig autootje om te zien. Gezien de range inderdaad wel voornamelijk voor gebruik in en om de stad, om te forenzen net wat te beperkt.

    Login om te reageren
    • koeberg zegt

      2 juli 2019 om 14:49

      @amghans: Dat hangt af van de forensafstand. Ik rijd dagelijks tussen Apeldoorn en Hengelo (OV). 2 x 65km. Lukt prima in mijn Hyundai Ioniq met 200 km bereik (in de zomer). In de winter ging het ook maar hield ik weinig over.

      Login om te reageren
  12. caprio zegt

    2 juli 2019 om 13:26

    Blijft een heel leuk ding. Jammer dat er geen 40 en 60 KWh batterij pack aangeboden wordt, dat zijn toch zo’n beetje de standaard groottes aan het worden. Want, met lekkere stoelen, zou ik er ook bv mee naar Parijs, Berlijn en London willen rijden, met zijn tweeën ook een leuke vakantiekar.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      2 juli 2019 om 13:35

      @caprio: Maar dan moet je hem zo duur enorm duur maken dat je voor hetzelfde geld een leuke Model 3 of Duitse premiumsedan voor de deur hebt staan. Daarnaast zit je ook met het formaat van het accupakket: waar ga je die extra cellen laten? Het is een kleine auto, dus de ruimte in de bodemplaat is beperkt. Je wilt ook niet dat de auto te zwaar in de neus wordt of dat ‘ie totaal geen bagageruimte heeft dus in de neus of in de kont is de ruimte ook beperkt. Daarnaast is autootje is echt gericht op de stadsmens die veelal korte stukjes rijdt, in het weekend een keer bij familie in de buurt op bezoek gaat. Dan vind ik een 35,5kWh accupakket met een theoretische range van 200km gewoon een heel mooi compromis.

      Voor de dingen die jij ermee wil doen, lijkt me een auto als de aankomende Volkswagen ID.3 een betere keuze.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 juli 2019 om 14:05

      @caprio: naar Parijs, London of Berlijn ga je bij uitstek met de trein. Rondom huis rijdt je dan met deze Honda.

      Login om te reageren
      • caprio zegt

        2 juli 2019 om 15:46

        @mashell: doe ik ook wel met de trein maar met de auto meer vrijheid om onderweg nog dingen te bezoeken of bekijken, ik hou van autoreizen en combineer graag. Ik weet, ik heb een rare hobby maar het is niet anders. Gelukkig is dit geen OVblog, ik mag het nog schrijven

        Login om te reageren
      • slickrick zegt

        2 juli 2019 om 17:38

        @mashell: naar Berlijn ga je zo wie zo met de auto, vanaf Hannover tot Berlijn heb je een super strak 3 baans snelweg met veel stukken zonder snelheidslimiet , dus voor de echte petrolhead, niet voor de EV rijder

        Login om te reageren
        • bitflip zegt

          2 juli 2019 om 22:45

          @slickrick: elitaire petrolhead snobs worden op de autobahn ook gewoon gepasseerd door een model 3 performance.

          Login om te reageren
          • slickrick zegt

            3 juli 2019 om 13:35

            @bitflip: dan heb jij nog nooit hard in een EV gereden, na 15 – 20 minuten sta je aan de kant van de weg als je boven de 200kmh wilt rijden. Bovendien hebben Tesla’s een temperatuur limiter, zodra je boven de 160kmh gaat rijden stijgt de temp dusdanig snel dat het aantal KWh gelimiteerd wordt. Staat genoeg over op het net.

            M.a.w. elke golf 2.0 TDI rijdt je helemaal zoek

            Login om te reageren
            • bitflip zegt

              8 juli 2019 om 18:42

              @slickrick: Jij reed 10 jaar geleden voor het laatst in een EV?

              De genoemde EV rijd rustig 200+ en is echt nog niet leeg na 20 minuten.

              Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    2 juli 2019 om 13:31

    Wat een heerlijk bakkie! Ik wil m wel voor de boodschappen!

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      2 juli 2019 om 16:16

      @allesmetturbo: en ik om in te rijden!

      Login om te reageren
  14. drdre1 zegt

    2 juli 2019 om 19:27

    Leuk autootje, maar Foto #5 lijkt ’n beetje op een https://www.google.com/search?q=Hondekop trein&tbm=isch&ved=2ahUKEwjP5p294JbjAhVFO1AKHe1PA9oQ2-cCegQIABAC&oq=Hondekop trein&gs_l=mobile-gws-wiz-img.3..0l4j0i8i30.16164.20607..20887…0.0..1.87.1102.17……0….1…….0..0i67.inx0gW-w79M&ei=g5MbXY-ZN8X2wALtn43QDQ&bih=512&biw=360&client=ms-android-sonymobile&prmd=ismvn#imgrc=WDiCqjdrV6a7XM

    Login om te reageren
  15. sabrerator zegt

    2 juli 2019 om 20:42

    Ik vind hem een beetje moeilijk kijken. Net of ie dringend moet poepen maar geen wc kan vinden.

    Login om te reageren
  16. inbedrijf zegt

    2 juli 2019 om 23:29

    Prima boodschappen auto voor de vrouw, als vervanger van de mii

    Login om te reageren
  17. Homer55 zegt

    4 juli 2019 om 12:35

    Draaicirkel van 4.3m ?
    Daar wordt mijn 190 zelfs bang van.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North