• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoen

Auteur: RubenPriest, gepost 15 november 2016 om 12:26 – 18 Reacties

Afbeelding Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoenAfbeelding Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoenAfbeelding Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoenAfbeelding Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoen

Porsche
Spielerei van formaat ervaar je in dit nieuwe Porsche Experience Center.

Wij ‘Ollanders beschikken over het exclusieve Porsche Classic Center in Gelderland, maar in de Verenigde Staten hebben ze een gloednieuw Porsche Experience Center. Er zijn miljoenen in dit project gestoken om Porsche-adepten het beste van het beste te kunnen bieden.

Het nieuwe Experience Center is gelokaliseerd in Los Angeles en moet de Westkust gaan bedienen. Noord-Amerika is op China na de grootste markt voor Porsche. Het is dus een logische keuze dat Porsche ervoor kiest om de complexen op dit continent te lokaliseren.

Het is het tweede complex in de Verenigde Staten. De andere staat in Atlanta, Georgia. Porsche heeft in totaal 160 miljoen dollar gepompt in beide projecten. De nieuwe Porsche Experience Center begeeft zich op 20 hectare land. Klanten en fans kunnen onder begeleiding van een instructeur genieten van een Porsche op een testbaan van 6,5 kilometer. Er worden diverse trainingen gegeven. Bijvoorbeeld op het circuit, maar er is ook een off-road parcours. Daarnaast fungeert het Experience Center in Los Angeles tevens als het nieuwe hoofdkantoor van Porsche Motorsport North America.

Andere locaties waar je een Porsche Experience Center kunt bezoeken zijn Le Mans in Frankrijk, Silverstone in Engeland en Leipzig in Duitsland. Een nieuw Experience Center is op dit moment in aanbouw en zal over een niet al te lange tijd worden geopend in Shanghai, China.

Fun fact: De 911 R (rijtest) die op dit moment wordt tentoongesteld in het Experience Center is van filmmaker/producent en YouTuber Salomondrin, die onder andere bekend is van zijn custom Huayra 730S (inmiddels verkocht) en zijn autoclub Cupgang (Cars Unite People). De 911 R zal in een later stadium worden geleverd aan de Mexicaan.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit, Porsche, verenigde-staten

Vorig bericht: « Welke varianten gaat Skoda maken van de Kodiaq?
Volgend bericht: Het geluid van de G30 5-serie is ook hartstikke nep »

Lees Interacties

Reacties

  1. pechweg zegt

    15 november 2016 om 12:32

    In een van Salomondrins’ latere video’s gaat hij ook langs, verkleed als Pablo Escobar, bij dit nieuwe pand. Staat mooi spul binnen!

    Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    15 november 2016 om 12:34

    Vraag me nou altijd af bij welke films salomondrin heeft bijgedragen. Porno business misschien?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      15 november 2016 om 12:39

      @janmetdelangeachternaam: Hij heeft een IMDb-pagina waar je zijn portfolio kan checken.

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        15 november 2016 om 15:21

        @RubenPriest: aah thanks

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    15 november 2016 om 12:36

    Mocht je als dealer de bizarre marge van 5.000 dollar per unit halen moet je er alsnog 12.000 weg zetten !!

    Knap ..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 november 2016 om 14:03

      @lincoln: Ik weet niet in hoeverre dit artikel uit 2013 nog actueel is, maar als het ook maar enigszins in de buurt komt van de huidige marge hebben ze dat toch best snel terugverdiend.

      Login om te reageren
  4. lambo4all zegt

    15 november 2016 om 12:51

    De 911R is van Salomondrin toch? Kijk die vent weinig maar de laatste keer ging hij even een kijkje doen bij zijn nieuwe aanwinst.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    15 november 2016 om 12:59

    Toch raar hoe de markt voor dit soort auto’s in een dikke 20 jaar ineens gefocust is op Azië!

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      15 november 2016 om 13:01

      @dutchdriftking: Het is bizar om te zien hoe China gegroeid is in zo’n korte periode. Deze timelapse van 26 jaar van Shanghai is indrukwekkend te noemen: http://www.theatlantic.com/photo/2013/08/26-years-of-growth-shanghai-then-and-now/100569/

      Login om te reageren
  6. stephane8200 zegt

    15 november 2016 om 13:06

    Gaaf! Heb binnenkort een rondleiding door de fabriek in Zuffenhausen. Porsche doet wel echt goed aan klantenbinding en merkwaarde door mensen in het merk mee te nemen. Vanaf de allerkleinsten wordt er aandacht aan besteed.

    Login om te reageren
  7. paultjeee zegt

    15 november 2016 om 13:21

    De 911R van Salomondrin staat er dus nog steeds

    Login om te reageren
  8. trolle zegt

    15 november 2016 om 13:32

    Jammer van alle 911jes, geef mij maar hun oude le mans racers

    Login om te reageren
    • Shenkie zegt

      15 november 2016 om 15:38

      @trolle: in de video van Salomonrin valt er ook een 917 (replica) te bewonderen op deze locatie.

      Login om te reageren
  9. willem1987 zegt

    15 november 2016 om 13:50

    @trolle hoezo jammer? kijk dat je zegt jammer….. van alle cayenne of Panamera modellen, kan ik nog begrijpen…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 november 2016 om 13:59

      @willem1987: Zelfs dat zou je als autoliefhebber niet moeten doen, vind ik. Juist dankzij die wagens schrijft Porsche genoeg zwarte cijfers om vrolijk door kan gaan met wagens als een 911 R, 911 GT3 RS en Cayman GT4 Clubsport.

      Login om te reageren
  10. Edge zegt

    15 november 2016 om 14:13

    Nou zal het circuit ongetwijfeld geen FIA Grade 2 of Grade 1 circuit zijn, maar als je weet dat het Circuit of the America’s (afhankelijk van welke bron je neemt) tussen de 300 en 450 miljoen dollar gekost heeft vind ik 60 miljoen het hele project best meevallen.

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      15 november 2016 om 19:07

      @Edge: denk dat de hele infra structuur voor publiek etc hierin ook een rol speelt. Als je alleen al kijkt naar wat er tegenwoordig vast ligt aan infra op een circuit voor tv uitzendingen ben je al enkele miljoenen verder..

      Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    15 november 2016 om 14:25

    Eigenlijk is het geestelijk armoede als je een experience centre nodig hebt om je producten te verkopen.
    Het houdt mijn inziens in dat je clientèle jouw merknaam associeren kan met afwasborstels, stopcontacten of vuilniszakken. Omdat het onwetende eikels zijn.
    Bij het horen van de naam Porsche denk ik aan dingen als : Hitler, Ferdinand, Piëch, 911, 356, Carrera, van Lennep, Turbo, Martini , 928, staartlastig, G50, Rijkspolitie, David Piper, Le Mans, Stuttgart, Boxer, Steve Mc Queen, RS, Neef Willem, olie en kouwe poten.
    Ik heb daar geen gekkies voor nodig die me een bepaald gevoel proberen aan te praten in te strakke Tommie Hilfinger truitjes.
    Ik ken een betere psychiater.
    Liever die Amerikaanse bejaarde Hippie baard- mafkees, die op youtube staat die dingen ombouwt en die hem wel snapt! Die gozer is goud.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North