Dit Porsche Experience Center kostte 60 miljoen

Auteur: , 18 Reacties

Spielerei van formaat ervaar je in dit nieuwe Porsche Experience Center.

Wij ‘Ollanders beschikken over het exclusieve Porsche Classic Center in Gelderland, maar in de Verenigde Staten hebben ze een gloednieuw Porsche Experience Center. Er zijn miljoenen in dit project gestoken om Porsche-adepten het beste van het beste te kunnen bieden.

Het nieuwe Experience Center is gelokaliseerd in Los Angeles en moet de Westkust gaan bedienen. Noord-Amerika is op China na de grootste markt voor Porsche. Het is dus een logische keuze dat Porsche ervoor kiest om de complexen op dit continent te lokaliseren.

Het is het tweede complex in de Verenigde Staten. De andere staat in Atlanta, Georgia. Porsche heeft in totaal 160 miljoen dollar gepompt in beide projecten. De nieuwe Porsche Experience Center begeeft zich op 20 hectare land. Klanten en fans kunnen onder begeleiding van een instructeur genieten van een Porsche op een testbaan van 6,5 kilometer. Er worden diverse trainingen gegeven. Bijvoorbeeld op het circuit, maar er is ook een off-road parcours. Daarnaast fungeert het Experience Center in Los Angeles tevens als het nieuwe hoofdkantoor van Porsche Motorsport North America.

Andere locaties waar je een Porsche Experience Center kunt bezoeken zijn Le Mans in Frankrijk, Silverstone in Engeland en Leipzig in Duitsland. Een nieuw Experience Center is op dit moment in aanbouw en zal over een niet al te lange tijd worden geopend in Shanghai, China.

Fun fact: De 911 R (rijtest) die op dit moment wordt tentoongesteld in het Experience Center is van filmmaker/producent en YouTuber Salomondrin, die onder andere bekend is van zijn custom Huayra 730S (inmiddels verkocht) en zijn autoclub Cupgang (Cars Unite People). De 911 R zal in een later stadium worden geleverd aan de Mexicaan.



18 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
In een van Salomondrins’ latere video’s gaat hij ook langs, verkleed als Pablo Escobar, bij dit nieuwe pand. Staat mooi spul binnen!
Vraag me nou altijd af bij welke films salomondrin heeft bijgedragen. Porno business misschien?
@janmetdelangeachternaam: Hij heeft een IMDb-pagina waar je zijn portfolio kan checken.
@RubenPriest: aah thanks
Mocht je als dealer de bizarre marge van 5.000 dollar per unit halen moet je er alsnog 12.000 weg zetten !!

Knap ..
@lincoln: Ik weet niet in hoeverre dit artikel uit 2013 nog actueel is, maar als het ook maar enigszins in de buurt komt van de huidige marge hebben ze dat toch best snel terugverdiend.
De 911R is van Salomondrin toch? Kijk die vent weinig maar de laatste keer ging hij even een kijkje doen bij zijn nieuwe aanwinst.
Toch raar hoe de markt voor dit soort auto’s in een dikke 20 jaar ineens gefocust is op Azië!
@dutchdriftking: Het is bizar om te zien hoe China gegroeid is in zo’n korte periode. Deze timelapse van 26 jaar van Shanghai is indrukwekkend te noemen: http://www.theatlantic.com/photo/2013/08/26-years-of-growth-shanghai-then-and-now/100569/
Gaaf! Heb binnenkort een rondleiding door de fabriek in Zuffenhausen. Porsche doet wel echt goed aan klantenbinding en merkwaarde door mensen in het merk mee te nemen. Vanaf de allerkleinsten wordt er aandacht aan besteed.
De 911R van Salomondrin staat er dus nog steeds
Jammer van alle 911jes, geef mij maar hun oude le mans racers
@trolle: in de video van Salomonrin valt er ook een 917 (replica) te bewonderen op deze locatie.
@trolle hoezo jammer? kijk dat je zegt jammer….. van alle cayenne of Panamera modellen, kan ik nog begrijpen…
@willem1987: Zelfs dat zou je als autoliefhebber niet moeten doen, vind ik. Juist dankzij die wagens schrijft Porsche genoeg zwarte cijfers om vrolijk door kan gaan met wagens als een 911 R, 911 GT3 RS en Cayman GT4 Clubsport.
Nou zal het circuit ongetwijfeld geen FIA Grade 2 of Grade 1 circuit zijn, maar als je weet dat het Circuit of the America’s (afhankelijk van welke bron je neemt) tussen de 300 en 450 miljoen dollar gekost heeft vind ik 60 miljoen het hele project best meevallen.
@Edge: denk dat de hele infra structuur voor publiek etc hierin ook een rol speelt. Als je alleen al kijkt naar wat er tegenwoordig vast ligt aan infra op een circuit voor tv uitzendingen ben je al enkele miljoenen verder..
Eigenlijk is het geestelijk armoede als je een experience centre nodig hebt om je producten te verkopen.
Het houdt mijn inziens in dat je clientèle jouw merknaam associeren kan met afwasborstels, stopcontacten of vuilniszakken. Omdat het onwetende eikels zijn.
Bij het horen van de naam Porsche denk ik aan dingen als : Hitler, Ferdinand, Piëch, 911, 356, Carrera, van Lennep, Turbo, Martini , 928, staartlastig, G50, Rijkspolitie, David Piper, Le Mans, Stuttgart, Boxer, Steve Mc Queen, RS, Neef Willem, olie en kouwe poten.
Ik heb daar geen gekkies voor nodig die me een bepaald gevoel proberen aan te praten in te strakke Tommie Hilfinger truitjes.
Ik ken een betere psychiater.
Liever die Amerikaanse bejaarde Hippie baard- mafkees, die op youtube staat die dingen ombouwt en die hem wel snapt! Die gozer is goud.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).