• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3

Auteur: willeme, gepost 29 augustus 2019 om 19:01 – 58 Reacties

Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3Afbeelding Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3

Subaru Impreza
Of BMW 1 Serie. Of Mercedes-Benz A-Klasse.

Tegenwoordig beginnen alle C-segment auto’s op elkaar te lijken. Nu is dat altijd wel een beetje het geval geweest, maar anno 2019 is het écht allemaal eenheidsworst. Bijna zonder uitzondering zijn het allemaal voorwielaangedreven vijfdeurs hatchbacks met een drie- of viercilinder motor overdwars. Zelfs de nieuwe BMW 1 Serie heeft deze layout nu.

Gelukkig is er altijd één eigenwijze uitzondering geweest: Subaru. De Impreza is er immers nog steeds en heeft een behoorlijk afwijkende layout. De motor is niet overdwars, maar in lengte geplaatst. Daarbij is het geen normale lijnmotor, maar een zogenaamde boxermotor. Daarmee is de Impreza een van de weinige auto’s die je nog aan zijn geluid kunt herkennen. Kortom, wil je wat anders dan anders, haast je naar de Subaru-dealer.

Subaru Impreza '20

Mocht je in Japan of de Verenigde Staten wonen, dan is er goed nieuws, want de Impreza is namelijk net vernieuwd. Het is een facelift, geen compleet model. We zien een strak getrokken front met nieuwe grille en bumperpartij. Tevens krijg je nieuwe koplampen en achterlichten. Net als voorheen is er keuze uit een vijfdeurs hatchback of een vierdeurs sedan. Qua motoren blijft het bij de bekende 1.6 en 2.0 boxermotoren. Wellicht komt er op een latere termijn de hybride aandrijflijn uit de Subaru XV, die in technisch opzicht identiek is aan de Impreza.

Subaru Impreza '20

In het interieur had Subaru met het vorige model al flink wat stappen gezet, maar het facelift model is net even wat verfijnder. Zo zijn er meer voorzieningen dan voorheen. Als je ‘m bijvoorbeeld in zijn achteruit zet, gaat de rechterspiegel naar beneden. Wat attent. Tevens is de Impreza altijd uitgerust met Eyesight, een systeem dat de bestuurder helpt bij remmen, accelereren en sturen en ingrijpt bij (bijvoorbeeld) vermoeidheid. Het mooiste is echter nog het dashboard. Normaliter was dat juíst de reden om géén Subaru te kopen, maar de nieuwe Impreza kun je krijgen met een met leder bekleed dashboard. Erg chique. De vernieuwde Impreza komt waarschijnlijk later ook naar Nederland.

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Video: Audi A3 probeert juist niet te ontwijken

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Subaru

Vorig bericht: « Honda neemt nieuwe en sterkere motor mee naar Spa
Volgend bericht: Deze gave auto’s van de zaak zijn nu officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    29 augustus 2019 om 19:13

    Dit is echt een auto die ik zou overwegen, om over een paar jaar aan te schaffen. Subaru is eigenlijk ondergewaardeerd, want het is degelijk spul en het rijdt super. En en en boxer?

    Login om te reageren
    • aalt zegt

      29 augustus 2019 om 19:19

      @mikje90: ik rijd dit model en echt een aanrader! Alweer richting 50.000 in anderhalf jaar en stap er elke keer met een big smile weer in

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      29 augustus 2019 om 20:17

      @mikje90: subaru is niet ondergewaardeerd hoor, maar financieel gewoon niet aantrekkelijk in NL. Als ze morgen weer een Impreza 555 op de markt zouden kunnen brengen voor 55.555 gulden plus inflatiecorrectie plus nog wat extra’s, staan er rijen bij de dealers.

      Login om te reageren
  2. aalt zegt

    29 augustus 2019 om 19:33

    @Willeme het dashboard van huidig model (voor facelift) is ook met leer bekleed. ;) FYI

    Login om te reageren
  3. barchettadriver zegt

    29 augustus 2019 om 19:33

    Ik vind m vooral erg druk qua ontwerp. Maar hey, een kantelende spiegel. Dat heeft VAG al sinds de Golf V, een jaar of 15 al weer. Onze Japanse vrienden lopen weer voorop qua features.

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      29 augustus 2019 om 19:45

      @barchettadriver: Bij VAG kantelt het spiegeltje niet meer na een jaar ,terwijl het bij een japanner nog werkt als die op de sloop ligt met een accu die nog 0,2436 volt levert.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        29 augustus 2019 om 20:14

        @monsieurleloure: Mijn spiegel doet het nog steeds, hou toch op met dit soort “gezever”.

        Login om te reageren
        • verplicht zegt

          29 augustus 2019 om 20:42

          @wimof: zeker jonger dan een jaar?

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            29 augustus 2019 om 20:49

            @verplicht: VW-Audi dealer tot aan mijn pensioen, heb de Golf mee ter wereld gebracht en ben een exemplaar dat op mijn achterste poten sta wanneer men de Golf afkat.

            Login om te reageren
            • verplicht zegt

              29 augustus 2019 om 21:05

              @wimof: @wimof: Het was maar een flauw grapje.
              Het was geenszins mijn bedoeling je op je achterste poten te krijgen.
              Sommige van mijn beste vrienden rijden ook Golf. ?

              Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              29 augustus 2019 om 22:38

              @wimof: het is niet erg Wim, fouten maken is menselijk. Alleen heb jij er niks van geleerd ?

              Login om te reageren
        • barchettadriver zegt

          29 augustus 2019 om 20:58

          @wimof: Da’s dan niet bij mijn Eos van 11 jaar oud, daar werkt het nog feilloos. Ergens ook wel logisch, want wist je dat de grootste spiegelfabrikant voor auto’s gewoon een Nederlands bedrijf is? Zo staat in de spiegel van de barchetta Made in the Netherlands. Of dacht je dat Subaru zelf zn spiegels fabriceert?

          Login om te reageren
        • monsieurleloure zegt

          29 augustus 2019 om 21:15

          @wimof: Ik overdrijf ook wel een beetje die 0.2436 volt had eigenlijk 0,2458 volt moeten zijn

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            29 augustus 2019 om 21:56

            @monsieurleloure: En zo loopt elk werk in het honderd.

            Login om te reageren
        • harmj zegt

          29 augustus 2019 om 22:15

          @wimof: Om eerlijk te zijn: mijn ’00 Golf IV 2.0 benzine gaat nog altijd als de brandweer na 350.000 kilometer. Alleen de spiegel voelt wat losjes aan en zakt soms spontaan scheef…

          Login om te reageren
          • amphiby zegt

            29 augustus 2019 om 23:45

            @harmj: Is dat als je m in z’n achteruit zet? ?

            Login om te reageren
          • henkhekje zegt

            1 september 2019 om 15:22

            @harmj: een golf iv 2.0 als de brandweer? Die dingen waren al zo traag als dikke stront toen ze uit de fabriek kwamen, die 3.5 ton heeft hem vast niet veel goeds gedaan

            Login om te reageren
    • johanw zegt

      30 augustus 2019 om 10:27

      @barchettadriver:

      Goh de accord had standaard in 2002 daarnaast al een elektrische achterklep…

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        30 augustus 2019 om 14:48

        @johanw: Deze was zeker niet standaard maar een optie, en in 2003 ipv 2002..

        Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      31 augustus 2019 om 23:23

      @barchettadriver: @barchettadriver: de Citroën XM had het al in de begin jaren. Dus doe niet of de Golf een voorloper was, de Golf 5 kon je volgens mij nog krijgen met raamslingers

      Login om te reageren
  4. slowland zegt

    29 augustus 2019 om 19:41

    Je vergeet de standaard Subaru symmetrical full-time AWD.
    Het zijn echt geweldige auto’s. Hier in USA en Canada heel populair, in Europa inderdaad onder gewaardeerd….

    Maar wat gaat ie in NL kosten? Het top model, Sport-Tech, is hier C$ 31.000 (21.000 euries)

    Login om te reageren
    • aalt zegt

      29 augustus 2019 om 19:45

      @slowland: ik rijd de Premium (top line in EU) en in NL zo rond de 37.000 euro… BE ongeveer 28.500 Euro… US & CA zijn toch iets beter geprijsd haha

      Login om te reageren
  5. schuimbekje3 zegt

    29 augustus 2019 om 19:47

    Hmm wordt wel drukjes.. XV, impreza en levorg vissen allemaal in dezelfde vijver… en de importeur is toch al niet erg …… ehm.. laat ik zo zeggen, bij pon krijg je sneller wat geregeld..

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      29 augustus 2019 om 20:33

      @schuimbekje3: met Pon haal je misschien wel het slechts denkbare voorbeeld aan, met name als het gaat om triviale zaken als ‘garantie’, ‘coulance’ of ‘after sales’…

      Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      29 augustus 2019 om 23:09

      @schuimbekje3: De XV, Impreza en Levorg zijn echt drie totaal verschillende auto’s, vissen zeker niet in dezelfde vijver. XV is crossover, staat net als de Impreza op het Subaru Global Platform. Levorg deelt platform met WRX STi. Stuk voor stuk geweldige rijdersauto’s. Een crossover die beter stuurt dan een XV is volgensmij lastig te vinden. De Impreza is helemaal onovertroffen. Doet denken aan de Civicjes van weleer. Helaas in NL alleen met 1,6 boxer leverbaar… Daar zou best een turbo op kunnen/ mogen.

      Login om te reageren
  6. febsdc76 zegt

    29 augustus 2019 om 19:51

    “Zo zijn er meer voorzieningen dan voorheen. Als je ‘m bijvoorbeeld in zijn achteruit zet, gaat de rechterspiegel naar beneden. Wat attent.”
    Zeker heel attent. Alleen is dit een uitvinding die al een eeuwigheid op BMW’s zit (waarschijnlijk een optie en wellicht niet alleen BMW). Mijn 325i van 2004 heeft dat al. Kan ook uitgezet worden. Met een knopje. Heeft Subaru dat ook?

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      29 augustus 2019 om 21:10

      @febsdc76:
      En de Citroën XM in 1989….

      Login om te reageren
      • Jansen zegt

        30 augustus 2019 om 08:24

        @sabrerator: en op m’n oude Xantia. Wil erg fijn overigens, ik mis t vaak.

        Login om te reageren
    • durashift zegt

      1 september 2019 om 14:31

      @febsdc76: Wellicht bedoelde willeme het ironisch?

      Login om te reageren
  7. cloverleaf zegt

    29 augustus 2019 om 19:52

    In Alaska zie je zo ontzettend veel Soebie’s. Dan moet het wel goed spul zijn.

    Login om te reageren
  8. BaRa zegt

    29 augustus 2019 om 19:58

    Mijn referentie-Subaru is na al die decennia nog steeds de XT (Vortex/Alcyone). Zo’n bak hebben ze, qua design, nooit meer neergezet. Ook niet met de SVX. Die was weliswaar out of the box, maar niet meteen mooi. Wat er de voorbije jaren qua Subaru-looks van de band is gerold, kan daar voor mij nog steeds niet tegenop.

    Login om te reageren
  9. polak zegt

    29 augustus 2019 om 19:59

    Mijn schoonvader heeft er een en idd superauto. Rijdt heerlijk, goed op het gas, niks mis mee. Als ik al iets kan bedenken is het het verbruik.

    Login om te reageren
    • aalt zegt

      29 augustus 2019 om 20:01

      @polak: het verbruik vind ik op zich meevallen ik rijd gecombineerd 7.9L/100KM voor bijna 1450KG en AWD is dat ok imo

      Login om te reageren
      • polak zegt

        29 augustus 2019 om 20:08

        @aalt: dat is idd minder als wat ik bemerkte. Mijn schoonvader haalt dat in ieder geval absoluut niet.

        Login om te reageren
        • aalt zegt

          29 augustus 2019 om 20:14

          @polak: snelweg kms voor 90% op de ACC dus dat zal zeker meewerken

          Login om te reageren
      • slowland zegt

        29 augustus 2019 om 20:08

        @aalt: Dat is inderdaad heel netjes.
        Maar wel in NL, goede wegen, lekker vlak…
        Een vriend van zijn Impreza rijdt ongeveer 11/100km. Maar dat is in de bergen, veel gravel en grindwegen…

        Login om te reageren
        • aalt zegt

          29 augustus 2019 om 20:12

          @slowland: mix tussen BE/NL en de rest v EU. Veel snelweg dus dat zel mee werken

          Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      29 augustus 2019 om 22:14

      @polak: Gas is om op te.., oh nee, dat mag straks ook al niet meer.

      Login om te reageren
  10. cabriohater zegt

    29 augustus 2019 om 20:05

    Vind hem eerlijk gezegd heel anoniem en saai. Ook vind ik het dashboard niet mooi, ik gokte een Opel of een Ford ofzo…

    Login om te reageren
  11. vonklausenburg zegt

    29 augustus 2019 om 20:39

    Ik krijg meer en meer een Japans Volvo-gevoel bij Subaru!

    Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      29 augustus 2019 om 23:11

      @vonklausenburg: Precies dat!

      Login om te reageren
  12. gebruikersnaam3 zegt

    29 augustus 2019 om 20:41

    Doet me erg aan een ford dashboard denken van een aantal jaar geleden. Dat voelt niet erg ‘superdeluxe’…

    Login om te reageren
  13. joppe zegt

    29 augustus 2019 om 20:50

    Lijkt wel wwn advertentie

    Login om te reageren
  14. mcshine zegt

    29 augustus 2019 om 21:18

    Jammer dat dit eigenzinnige merk sinds de ‘03 Legacy geen fatsoenlijk ontwerp meer heeft gebracht. Een strook animalskin verandert daar weinig aan.

    Login om te reageren
    • gezondverstand zegt

      29 augustus 2019 om 21:43

      @mcshine: idd oubollig design wat er bij Subaru vandaan komt.
      Maar wat dat betreft is Subaru niet het enige Japanse merk dat niks bakt van zijn vormgeving: Honda en Mitsubishi zijn ook al tijden niet meer om aan te gluren (NSX uitgezonderd).

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        30 augustus 2019 om 10:59

        @gezondverstand: Lol. Heb zelf een FN2 die ik mede om het design heb gekocht. Saai is die auto niet te noemen.

        Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    29 augustus 2019 om 23:23

    Leuk interieur, lijkt wel een Hyundai uit 2012.

    Login om te reageren
  16. z3cabby zegt

    29 augustus 2019 om 23:41

    Het interieur van onze B9 Tribeca uit 2007 is anders een knap en tijdloos staaltje mooi. Die is dan echter juist weer van buiten verre van bekoorlijk. Rijdt wel als een tierelier (zoals hij ook zuipt).

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    30 augustus 2019 om 07:04

    In het jaar waarin auto interieurs veganisten compatibel worden komt Subaru met een lapje leer op het dashboard. Ja dat is helemaal wat je van Subaru mag verwachten.

    Login om te reageren
  18. amersfoorter zegt

    30 augustus 2019 om 08:06

    Ziet er niet uit, duur in aanschaf en gebruik. Voila, prima recept voor slechte verkopen.

    Login om te reageren
  19. RiKe zegt

    30 augustus 2019 om 09:15

    Wanneer de Subaru’s weer aangeboden gaan worden voor degelijke bedragen (wat niet gaat gebeuren door onze idiote belastingen) zullen de verkopen stijgen. Nu is het merk helaas volstrekt kansloos in Nederland.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    30 augustus 2019 om 09:46

    Het is nog altijd niet op Europees niveau. Maar voor een Subaru heel mooi. Met een normaal belastingstelsel had het een heel leuke auto geweest.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 augustus 2019 om 19:49

      @dutchdriftking: maar we hebben toch een normaal belastingstelsel? Zuinige auto’s worden bevoordeeld boven onzuinige auto’s. Dat Subaru er voor kiest om vooral onzuinige auto’s te maken is vooral hun probleem en behalve voor wat boswachters en caravantrekkers is het merk ook niet zo’n gemis.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        31 augustus 2019 om 00:40

        @mashell: Er zit een vorm van logica in jouw stelling, echter raakte manier waarop dit stelsel werkt kant noch wal. De zuinige auto’s zijn de EV’s of de driecilinder skelters. Ga je voor een normale hatchback (neem even de Golf als voorbeeld) dan zit je al direct op €25.000 en dus voor de meeste mensen al niet eens haalbaar door de belastingen

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          31 augustus 2019 om 12:07

          @rike: @mashell exact dit. Deze Subaru wordt zwaarder belast dan een Porsche Macan. Dan is er toch iets mis met ons systeem.

          Login om te reageren
      • arhanso zegt

        31 augustus 2019 om 22:49

        @mashell: Ik zou het liefste zien dat de vervuiler betaalt. Via een kilometerheffing of direct in de brandstof prijs Dan kan de gewone man ook een dikke auto (er bij) hebben.

        Login om te reageren
        • henkhekje zegt

          1 september 2019 om 15:20

          @arhanso: ehh dat doen we al? Het heet accijns…

          Login om te reageren
  21. arhanso zegt

    31 augustus 2019 om 22:43

    Ik gokte op een Kia maar het is Subaru. Niet echt spannend. Ziet er degelijk uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North