• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda neemt nieuwe en sterkere motor mee naar Spa

Auteur: willeme, gepost 29 augustus 2019 om 18:02 – 44 Reacties

Red Bull Honda RB15


Wacht maar tot die VTEC in kickt.

Enkele weken heerste er een radiostilte omtrent de Formule 1. Het mooie is, als het circus weer neerstrijkt, ditmaal bij Spa, dan komen de geruchten, uitspraken en huishoudelijke mededelingen vanzelf weer op gang.

Grootste schok is wellicht dat Nico Hülkenberg sollicitatiebrieven moet gaan schrijven. De sympathieke Duitser zag vandaag dat zijn stoeltje voor volgend jaar bezet gaat worden door Fransman Esteban Ocon. Maar dat was niet het enige nieuws, Mercedes heeft wederom beperkt vertrouwen in Valtteri Bottas en verlengt het contract wederom met slechts 1 jaar. Maar er is zoveel meer nieuws!

Red Bull Honda RB15 '19

Zo meldt Honda heel trots dat het de Spec-4 motor al dit weekend gaat gebruiken. De nieuwe motor van Honda moet zowel betrouwbaarder als krachtiger zijn. Honda zélf meldt niet hoeveel pk extra de nieuwe Power Unit levert, maar in de wandelgangen wordt er gesproken over zo’n 50 pk, wat behoorlijk veel is, ook in de Formule 1. Nu dienen de uitspraken uit de wandelgangen doorgaans met een korreltje zout genomen te worden, maar het moet een aanzienlijke verbetering zijn. Zoveel staat vast.

Red Bull Honda F1

Niet iedere coureur krijgt de nieuwe motor. Bij Toro Rosso krijgt Daniil Kvyat ‘m in zijn STR14. Bij Red Bull krijgt de kersvers gearriveerde Alexander Albon ‘m in de RB15. Voor Pierre Gasly en Max Verstappen is het even afwachten wanneer ze ‘m krijgen. Het plaatsen van de nieuwe motor gaat namelijk gepaard met behoorlijke gridstraffen.

Meer lezen? Dit zijn de best presterende F1-coureurs van 2019 tot nu toe.

Ook interessant!

  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic
  • Vet! In deze Porsche kart zit een motor van Honda

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Albon, Daniil Kvyat, Formule 1, Honda, Max Verstappen, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing, toro-rosso

Vorig bericht: « Kakelverse G63 AMG verschijnt na krap 1.000 km bij Domeinen
Volgend bericht: Dit superluxe dashboard zit níet in een VW Golf of Audi A3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. karaya zegt

    29 augustus 2019 om 18:04

    Dat is een flinke stap vooruit.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      29 augustus 2019 om 22:08

      @karaya @willeme 50pk ten opzichte van de A-spec of de C-spec?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        29 augustus 2019 om 22:18

        @phaeton: sst, dat doet zeer…

        Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    29 augustus 2019 om 18:13

    Leuke test coureurs kiezen ze uit

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    29 augustus 2019 om 18:14

    Lijkt me voor Verstappen wel handig om hem in Monza te hebben. Traditioneel gezien een lastig circuit. Daarna komt Singapore waar ze denk ik om de prijzen mee kunnen doen. Of ander laten doen in Rusland zodat ze metHonda in eigen huis, Japan, kunnen vlammen.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      29 augustus 2019 om 19:17

      @viezefreddyw: Ik verwacht inderdaad dat Honda in Japan echt iets wil laten zien. Dat betekent dat Verstappen dan ook de Spec4-motor moet hebben zonder gridstraffen, dus dan moet die motor er minimaal een race eerder in.

      Login om te reageren
  4. utregcity zegt

    29 augustus 2019 om 18:15

    Maar zit het erop, dat VTEC? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar.

    Login om te reageren
    • simonvb zegt

      29 augustus 2019 om 18:19

      @utregcity: o mijn god zo dom

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        29 augustus 2019 om 18:27

        @simonvb: Hoezo is dat dom? Niet iedereen kent het FIA motor reglement uit zijn hoofd.

        Login om te reageren
        • karaya zegt

          29 augustus 2019 om 18:36

          @willeme: Heeft niets met het reglement te maken. Je hebt niets aan v-tec als de motor bijna continu vollast draait.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            29 augustus 2019 om 18:38

            @karaya: Of het zin heeft, is een tweede. Maar het is ten eerste sowieso niet toegestaan door de FIA ;)

            Login om te reageren
          • sr20det zegt

            29 augustus 2019 om 20:48

            @karaya: houdt niet in dat tegenwoordig elke motor variabele kleptiming heeft.

            Login om te reageren
        • KEV9 zegt

          29 augustus 2019 om 19:09

          @willeme: domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            30 augustus 2019 om 09:33

            @soulmaster: Domme vragen bestaan wel degelijk.
            https://www.avrotros.nl/ontspanning/item/podcast-domme-vragen-bestaan-wel/

            (PS Don’t shoot the messenger) ;-)

            Login om te reageren
      • chriscross zegt

        29 augustus 2019 om 18:29

        @simonvb: zo dom om iemand anders z’n vraag als dom te bestempelen, tenzij je goed uitlegt waarom die vraag volgens jou zo dom is.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          29 augustus 2019 om 18:42

          @chriscross: inderdaad! Domme vragen bestaan niet enkel domme antwoorden.

          Login om te reageren
          • eefie zegt

            29 augustus 2019 om 20:13

            @tortuga: en domme opmerkingen bestaan ook ?

            Login om te reageren
    • geenidee zegt

      29 augustus 2019 om 18:21

      @utregcity: Zo’n aan/uit systeem als de VTEC ‘van vroeger’ niet lijkt me. Maar het principe van variabele kleptiming zit in elke productieauto die op benzine rijdt tegenwoordig. Ik neem dus aan dat er bij de F1 ook een dergelijk systeem aanwezig is.

      Login om te reageren
      • geenidee zegt

        29 augustus 2019 om 18:27

        @geenidee: Edith zegt dat de FIA dergelijke systemen verbiedt omdat de voordelen het grootst zijn voor teams met de grootste budgetten.

        Login om te reageren
        • e38ossie zegt

          29 augustus 2019 om 18:39

          @geenidee: ik dacht dat de F1 motoren pneumatisch bediende kleppen hadden… weet het echter niet zeker.

          Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 augustus 2019 om 18:29

      @utregcity: Nee, dat is niet toegestaan ;)

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      29 augustus 2019 om 19:20

      @utregcity: Volgens mij begrijpen ze je grapje niet…

      Login om te reageren
      • utregcity zegt

        29 augustus 2019 om 20:04

        @vaakbenjetebang: dat merk ik hier wel vaker ???

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          29 augustus 2019 om 20:15

          @utregcity: En dat terwijl @willeme de voorzet al in ondertitel had gegeven, ik ging er van uit dat de eerste reactie onder het artikel er eentje als de jouwe zou zijn!

          Login om te reageren
          • lucasspeedo zegt

            30 augustus 2019 om 00:16

            @vaakbenjetebang: denk dat de ‘happers’ de Autoblog-app gebruiken. Daar zie je de ondertitel niet.

            Login om te reageren
            • lucasspeedo zegt

              30 augustus 2019 om 00:19

              @lucasspeedo: o toch wel… #hoogstetijdvooreenleesbril

              Login om te reageren
        • maarteno zegt

          30 augustus 2019 om 08:56

          @utregcity: je was de ‘yo’ vergeten….daarom snapte ze hem niet ??

          Login om te reageren
  5. Erik zegt

    29 augustus 2019 om 18:34

    Tja, wat heb je eraan, Mercedes komt namelijk ook met een update…

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 augustus 2019 om 18:51

      @erik2907: nou, gaan ze iig gelijk op. ??

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      29 augustus 2019 om 21:53

      Even afwachten welke de beste update heeft. Dan weet je wat je er aan hebt. @erik2907:

      Login om te reageren
    • ticoooo zegt

      29 augustus 2019 om 22:57

      @erik2907: zorgen dat je niet voorbij gereden wordt?

      Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    29 augustus 2019 om 18:36

    “Honda zélf meldt niet hoeveel pk de nieuwe Power Unit levert, maar in de wandelgangen wordt er gesproken over zo’n 50 pk, wat behoorlijk veel is, ook in de Formule 1.”

    Ik ben bang dat de Red Bulls met deze motor op heel veel rondjes gezet gaan worden. 50 pk is niet zo heel veel namelijk en al helemaal niet in de F1.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      29 augustus 2019 om 18:43

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      29 augustus 2019 om 18:53

      @rhellema: en dan nog gewoon stijf winnen door goeie strategie, snelle pitstops en pech bij de andere teams! Dán ben je pas the man! ??

      Login om te reageren
  7. antoonniels zegt

    29 augustus 2019 om 18:51

    Nu maar hopen voor Albon dat hij voor Verstappen staat na de kwalificatie. Anders zal Helmut wel denken: 50 pk meer en nog er achter….wat is het nummer van die Hulkenberg!?

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      29 augustus 2019 om 20:18

      @antoonniels: Zou wel een mooie stunt zijn: Ricciardo is nu voor veel geld naar Renault zonder enige kans op een podium en vervolgens stapt Hulkenberg doodleuk in de race-winnende auto waar hij zelf ook in had kunnen zitten. Bovendien ben ik wel oprecht benieuwd hoe goed hij echt is in zo’n topteam.

      Login om te reageren
    • jpsienen zegt

      29 augustus 2019 om 22:54

      @antoonniels: 27

      Login om te reageren
  8. retsok zegt

    29 augustus 2019 om 19:04

    En hoeveel pk in totaal hebben we het in totaal over?

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    29 augustus 2019 om 19:18

    Als je grid straf moet ondergaan, dan pak je hem op een circuit waar je goed kan inhalen, zodat je zo snel mogelijk weer voorin rijd.

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    29 augustus 2019 om 19:29

    Specs 4 met Engine Mode 12,5. GP Monza komt Engine Mode 14 voor MV33. Hoop overuren voor de Honda Racing Engineers. Game on!

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      29 augustus 2019 om 20:06

      @iphonistvongates: ze hebben daar Red Bull voor!

      Login om te reageren
  11. dwfc zegt

    29 augustus 2019 om 19:53

    Voor de techneuten, op de website van AMS een 70 foto’s van in de pitsstraat … de moeite om eens een kijkje te nememn

    Login om te reageren
  12. willy01 zegt

    29 augustus 2019 om 20:07

    Wat een doorzetters die jappen!
    Alle respect.
    Als je de comments van vorig jaar leest zijn er sommige toch de mond gesnoerd:).

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    30 augustus 2019 om 11:18

    Slim. In deze race testen met de b coureurs, op Monza gaat Max er mee knallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North