• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit vond Vettel van z’n windscherm

Auteur: Author, gepost 14 juli 2017 om 19:04 – 21 Reacties

Dit vond Vettel van z


Hoog tijd om eens te polsen wat Seb eigenlijk van die voorruit op z’n Ferrari vond.

Onderzocht wordt of dit windscherm een adequaat middel is om de hoofden van coureurs te beschermen tegen rondvliegende dingen, daar komt het kort gezegd op neer. Aan Sebastian “zand in de poes” Vettel de eer om als eerste met het shield te testen.

De viervoudig kampioen zaniken op de 100 meter Formule 1 testte vandaag tijdens de eerste vrije training in Silverstone met het scherm en hij werd er naar eigen zeggen een beetje duizelig van. De Ferrari was slechts één rondje uitgerust met het scherm en toch was dat voldoende om Vettel lichtjes te laten tollen op z’n benen.

Het zicht naar voren zou door de ronde vorm van het ding namelijk niet optimaal zijn en dus had Seb na één kalm installatierondje al genoeg van de ruit. Ook werd de helm van Vettel door de luchtstroom naar voren geduwd op de rechte stukken. Daarbij komt dat het voor coureurs natuurlijk niet gemakkelijker wordt om in of uit de auto te klauteren als het scherm op z’n plaats zit.

De rijdersorganisatie GPDA heeft volgens voorzitter Romain Grosjean trouwens besloten om zich niet meer met de shield-discussie te bemoeien. De coureurs kunnen het onderling niet eens worden over de vraag of het scherm gewenst is of niet en dus is het nu aan de FIA om knopen door te hakken.

Ook interessant!

  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Sebastian Vettel doet zijn Ferrari-collectie van de hand
  • Video - Sebastian Vettel stopt nét iets te vroeg

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, glas, Racing, sebastian-vettel, veiligheid

Vorig bericht: « Alle prijzen van de Jaguar E-PACE
Volgend bericht: Koop de Lancia Delta Integrale 16V II van Jay Kay »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    14 juli 2017 om 19:08

    Dit wordt dan de kettel van Vettel.

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    14 juli 2017 om 19:13

    Lijkt me ook niet prettig, zo’n vissenkom voor je gezicht. Op de motor is het ook waardeloos als je door je vizier ook nog door een ruitje moet kijken.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 juli 2017 om 20:39

      @trustmeiamanengineer: had ik totaal geen probleem mee.
      Heerlijk achter het scherm als je volgas gaat. En bmw en Harley rijders ook niet .

      Login om te reageren
      • oxymoron zegt

        15 juli 2017 om 11:24

        @rolov: Dit is een sterk gekromd scherm, in twee richtingen. Dat vertekent veel meer dan een betrekkelijk vlak scherm op een motor, of een voorruit. Alsof je door en fles kijkt. De vergelijking met de kap op een straaljager (of zelfs een zweefvliegtuig) gaat niet helemaal op. Daar is ten eerste de kromming veel minder en bovendien moet wie vliegt veel verder vooruit kijken en dan spelen vertekeningen minder mee. Daarnast hebben vliegers geen last van straatvuil; ik vraag me af hoe vuil een ruitje als op deze Ferrari wordt en hoe snel het bekrast raakt. Brildragers kennen het verschijnsel: een vuile bril valt nauwelijks op want zit dicht voor je oog. Een vuil raam is al veel lastiger om scherp doorheen te kijken. Maar er zal vast lang over nagedacht zijn.

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    14 juli 2017 om 19:17

    Dakkie erop .. airbags erin .. radio cassetterecorder ..
    Gewoon doen joh ..

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      14 juli 2017 om 19:21

      @lincoln: ..

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        14 juli 2017 om 19:36

        @cpp1: ja of wou je zeggen dat het niet zo is

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          14 juli 2017 om 21:05

          @bmwfreak038: ..
          ..

          Login om te reageren
    • jobberns zegt

      14 juli 2017 om 20:33

      @lincoln: binnenkort ook in straatauto’s te verkrijgen, of niet?

      Login om te reageren
    • ruben83 zegt

      14 juli 2017 om 21:02

      @lincoln: En een dik geluidssysteem voor meer rijbeleving en dan 1.6je uit en de batterij op volvermogen. Wat een spectakel hebben we als kijker dan ook

      Login om te reageren
    • niekie1999 zegt

      15 juli 2017 om 00:56

      @lincoln: het mooiste zou zijn als zo’n miljoenen kostende auto gewoon een klassieke cassetterecorder had. En voor de radio zo’n heerlijke inschuifbare antenne!

      Login om te reageren
  4. mauking zegt

    14 juli 2017 om 19:26

    Wat een PEPERMUNTBALLEN ding!

    Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    14 juli 2017 om 19:33

    De volgende stap zijn twee deuren om makkelijk in te stappen en een stoel om iemand (een stilgevallen RB coureur bijvoorbeeld) mee te nemen.

    Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    14 juli 2017 om 20:31

    “Die schermpje is dikke poepoe” -vettel

    Login om te reageren
  7. moondustfocus zegt

    14 juli 2017 om 21:59

    Ben dan toch benieuwd hoe men dergelijke problemen bij een straaljager heeft opgelost

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    14 juli 2017 om 22:44

    Ik vind het hele gebeuren rondom de Halo, Aeroscreen en Shield een lastige discussie. Als zo’n apparaat ook maar één geval van ernstig letsel kan voorkomen, zou je het eigenlijk al moeten invoeren. Ik ben echter nog lang niet overtuigd welke oplossing nou de beste is. Vooralsnog lijkt het onmogelijk om coureurs te beschermen tegen grote objecten zoals bij Henry Surtees en Justin Wilson het geval was, ze te beschermen tegen kleine voorwerpen zoals bij het ongeval van Massa, en te waarborgen dat ze snel uit de auto kunnen stappen/worden gehaald bij een ongeval. Eén van die drie lijkt tot nu toe in het geding te komen.

    Login om te reageren
    • chrism zegt

      15 juli 2017 om 13:00

      @Edge: ik geef je gelijk, maar als er door vuil, krassen en/of slecht zicht nieuwe ongelukken gebeuren, dan heeft het geen zin. Vraag is wat het meeste risico geeft op een ongeval.

      Login om te reageren
  9. kevin82 zegt

    14 juli 2017 om 22:48

    Beter niet racen dat is het meest veilige! Man man man

    Login om te reageren
  10. olivierc zegt

    15 juli 2017 om 09:36

    De kampioen in zanikken. Raap me op, het is weer van het hoogste niveau hier op autoblog. Wordt deze site onderhouden door kinderen?

    Login om te reageren
  11. pscarphotography zegt

    15 juli 2017 om 15:21

    Aangezien Seb er niet mee om kaan gaan zou ik zeggen direct invoeren dat lelijke stuk plastic!

    Login om te reageren
  12. faalhaas zegt

    16 juli 2017 om 10:13

    Dit is precies de reden waarom ik mn voorruit eruit heb gehaald. Net een vissenkom zo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North