Dit wil Lumma met de Jaguar F-Pace doen

Auteur: , 41 Reacties

En ze noemen 'm de CLR F. Wie koopt dit?

De Jaguar F-Pace is een absolute glorie om naar te gluren. De lekkere scherpe en agressieve achterkant is één blok genot. Ook de voorkant is absoluut niet verkeerd, en zal menig Cayenne fan doen laten zweten. Dat het Lumma is gelukt om de F-Pace een totaal over de top uiterlijk aan te meten is niet zo gek. De Jaguar heeft het zélf al in zich. Lumma haalt het er slechts uit.

Daarmee zeg ik overigens niet dat ik het een geslaagde photoshop vind. Nee, mijn mening over tuning in zijn algemeenheid zal niet snel bijdraaien. Maar het gaat helaas niet om mij. Ik kan jullie enkel melden wat ze de SUV van Jaguar hebben aangedaan.

Om te beginnen zijn daar de 24″ velgen. Weg comfort. Dan zien we de uitgeklopte wielkasten van formaat kledingkast. Zeg maar doei tegen je CW-waarde. Dan gaan we door naar de gaten in de voorbumpers waar hele continenten in kunnen verdwijnen. Totaal patserig, maar níét overbodig. De CLR F van Lumma heeft namelijk een vermogensupgrade gekregen waardoor ‘ie nu 480 pk heeft! 100 pk meer dan gebruikelijk. Ook is het mogelijk om je CLR F te voorzien van een sportuitlaat met 4 pijpjes. Als je dan toch bezig bent zou ik het er altijd bijbestellen: leuk speelgoed. Wat denken jullie?



41 reacties

GTA V much?
Tsja, motorisch gezien een leuke update. Maar waarom snappen tuners niet dat er een hoop auto’s zijn die zich niet lenen voor ‘carrosserie-tuning’?
via Android app
@viezefreddyw: wellicht willen ze zo het voetballend publiek aantrekken?
@smoothoperator: Of de mensen die er voor willen betalen publiek.

Het lijkt wel handel.
@csx3000: haha! Perfecte reply!
via Android app
Doe maar niet :-)
Inderdaad, wie of beter gezegd wat koopt dit?
Voetballers.
Mijn moeder.
Hahaha een Cayenne pakketje op een fraaie geplakt zodat die zoveel mogelijk op die afgrijselijke Cayenne turbo projecten van Lumma lijkt. Kill it with plasma.
@w0o0dy: fraaie (Al Is de F-pace wel fraai voor een suv) F-pace dus
@w0o0dy: dacht precies hetzelfde
Waarschijnlijk vind je tijdens de vrijmarkt op 30 april wel iemand die deze photoshop wil kopen.
Doe maar wel :-)
All black, lever maar af
De clientele voor dit soort design downgrades is toch wel bekend ondertussen? Drugsdealers, voetballers, rappers en overig onderontwikkeld volk.
24 inch….. Welke idioot bedenkt dat?
Ik denk dat deze Jaguar op een Focus RS wil lijken
@f40racer: dat was ook mijn eerste gedachte!!
een focus RS met anabolen
@stekel: Komt met name door die luchtinlaten met dat zwarte vlak achter de voorwielen :p
@rynnus: De CW waarde kan zelfs beter worden van uitgeklopte wielkasten. Wat je in het artikel bedoelt is het frontaal oppervlak die groter wordt, maar samen met de CW waarde bepaalt die de luchtweerstand. Moraal van het verhaal: wellicht heeft deze bodykit een betere CW waarde dan het origineel en is de luchtweerstand zelfs kleiner.
@Vanquish: Ik heb geen cijfers, maar afgaande op de gedachte dat een gladde vorm aerodynamischer is dan 4 uitstulpingen (wielkasten) aan de zijkant, zou ik zeggen dat de CW waarde niet bepaald gezakt is.
@rynnus: Als die uitstulpingen ervoor zorgen dat er minder turbulentie is door de lucht beter (om) te geleiden, dan wordt de CW waarde er zelfs beter van.

Toevallig heeft jouw collega deze materie al eens behandeld. http://www.autoblog.nl/nieuws/tech-dit-is-wat-je-moet-weten-over-cw-waardes-77447
@Vanquish: Ik snap je gedachtengang, maar in dit geval lijkt me de reductie van turbulentie door bredere wielkasten wel meevallen, mede omdat de wielen/spoorbreedte zelf ook al aardig verbreed zijn. Je hebt dus alleen maar méér oppervlakte en veel extra scherpe hoeken. Daarmee dus meer weerstand.
@rynnus: Wat het oppervlak betreft heb je denk ik gelijk. De aanname dat door deze hoeken de Cw waarde stijgt kan ik me enigszins voorstellen, maar ik vermoed dat je geen cijfers hebt (anders hadden we die in het artikel wel gezien). Daarnaast zal door de verlaging de Cw waarde weer iets worden gecompenseerd. Hoe dan ook: de tekst in het artikel klopt niet omdat oppervlak en Cw waarde dus wezenlijk andere dingen zijn.
@Vanquish: Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat de algehele Cw waarde daalt dankzij het wanstaltige design wat Lumma ons hier voorhoudt. Jij mag daar uiteraard anders over denken, ik zou het graag op een wedje gooien ;) Al vrees ik dat we lang op de uitslag zullen moeten wachten, aangezien het geen gebruikelijke persinfo is, en dit bovendien nog maar een Photoshop is.
@rynnus: Het zou mij ook niks verbazen als dit gedrocht een slechtere Cw waarde heeft. Mijn opmerking was meer om je te vertellen dat de Cw waarde niet met het blote oog te zien is, of in te schatten is. Zo zijn er vrachtwagens met een lagere Cw waarde dan sommige auto’s. Een formule 1 auto is misschien wel het toppunt van een gedrocht met frutsels, uitbouwtjes, spoilertjes etc. en heeft een super lage Cw waarde.
Gewoon de motorische aanpassingen nemen en de tupperware aan je moeder overlaten
Heeft Jaguar al aangifte van mishandeling gedaan?
De voetballers kopen het toch wel.
Ziet er goed uit! Achterkany heeft op deze manier wat weg van de F-Type R
Baas , in mijn optiek beter kwa uiterlijk dan het origineel dat jaguar leverd!
Hij is gewoon dik dik
Hier zal de befaamde bulgaarse clubeigenaar wel warm voor draaien!
VerBMercedesen dus. Kortom verkrachten.
Vond de F-Pace verrast fijn in een categorie waar de meeste premium brands gewoon spuuglelijk zijn. Maar dit…. Nee dank je
Wie koopt dit? Ex cayenne tuig?
Lumma verdient een pak slaag.
Mooie auto, niet zo suv als Jaguar het bedoelt heeft.

Ach het interesseert Jaguar en die andere merken het toch geen ene reet hoe het er uit ziet als het maar verkoopt.
Stiekem best wel dik
Pfoe! Dik!
In het zwart graag

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).