• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sjoemelgate continues: lijst van verdachten stijgt rap

Auteur: rynnus, gepost 8 maart 2016 om 13:32 – 23 Reacties

TDI!


In de categorie Goede Tijden, Slechte Tijden voor de autoliefhebber, hebben we weer een nieuwe aflevering.

Hoe lang dieselgate nog een item blijft, is nog even gissen. In ieder geval wordt het onderzoek naar alle verantwoordelijken voor al dat treurig hangend fluitenkruid, rustig voortgezet. Het Openbaar Ministerie van het Duitse stadje Braunschweig vindt steeds meer aanknopingspunten in het dieselschandaal. De lijst van verdachten is flink langer geworden. Van zes verdachten is het OM plots bij zeventien personen uitgekomen.

Opvallend is dat onder die verdachten géén directielid zit. Hebben de hoge piefen zich vakkundig ingedekt en zijn de trouwe arbeiders plots de pineut? Niet helemaal, maar de plaatselijke autoriteiten laten weten dat de werknemers van Volkswagen beschuldigd worden van pure oplichting, en worden as we speak aan de tand gevoeld. Volkswagen is daar zelf ook al langer mee bezig, met een intern onderzoek, sinds de shit uiteen spatte in september.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « 11 dingen die je moet weten over de Bugatti Chiron
Volgend bericht: Dit wil Lumma met de Jaguar F-Pace doen »

Lees Interacties

Reacties

  1. reinoutgtr zegt

    8 maart 2016 om 13:36

    Die hoge pieten hebben er vast niks mee te maken..

    Login om te reageren
    • reinoutgtr zegt

      8 maart 2016 om 13:49

      @reinoutgtr: piefen*

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        8 maart 2016 om 14:31

        @reinoutgtr:

        Beetje zuur als je als medewerker ‘vals speelt’ “voor de baas.”
        En de baas je op gegeven moment een dolk in de rug steekt door ‘jouw fraude’ te bekennen tegenover de hele wereld.

        Collega’s van Opel en Peugeot zijn niet verneukt door hun baas, die gaven niet het eigen product, maar knaagdieren de schuld van te hoge NOx uitstoot, waardoor de medewerkers niet te vrezen hadden. Peugeot en opel hebben inmiddels wel de te hoge NOx uitstoot opgelost met een update van de software, waar volkswagen meer bezig lijkt te zijn met een interne heksenjacht dan het probleem op te lossen.

        Wie zo omgaat met dit probleem als VW verdient gewoon een boete wat mij betreft.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          8 maart 2016 om 20:03

          @martinus: Sprookjes vertellen deden ze bij VAG ook…

          Login om te reageren
      • keeper1 zegt

        8 maart 2016 om 14:39

        @reinoutgtr: pieten was leuker

        Login om te reageren
  2. mout zegt

    8 maart 2016 om 13:40

    Wat mij verbaast is dat alleen het bericht in september serieus schade aan de beurskoers gedaan heeft. ’tuurlijk is het erg dat er gefraudeerd is. Maar veel schokkender is, dat je sindsdien met grote regelmaat informatie langs ziet komen die verraadt dat VW niet van plan is zijn leven te beteren.
    Eerst is het 1 merk. In de loop van de maanden blijken het toch meer merken. Tot het uiteindelijk alle merken zijn.
    Eerst is het 1 motor, van 2 modeljaren. In de loop van de maanden blijken het er vier, over 7 modeljaren. En zijn er andere motoren die nog (!!) onderzocht worden.
    Eerst is het 1 werknemer, en weet de top van niets. Dan is het een afdeling. Dan blijkt Winterkorn er jáááren terug al over te hebben gesproken met Amerikaanse regering.
    Eerst is het te fixen met een software-update. Dan blijken er toch wat stukkies plastic bij te moeten. En dan blijkt ook die oplossing niet geaccepteerd te worden.
    Ik wacht op 1) benzine-motoren, 2) MAN / Carterpillar, 3) fiscale fraude.

    Login om te reageren
  3. jrsmoke zegt

    8 maart 2016 om 13:54

    In feite handelen die medewerkers in naam van het bedrijf, dus ik denk niet dat zij aansprakelijk gesteld zouden mogen worden.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 maart 2016 om 13:56

      @jrsmoke:
      Dat is wel heel simpel gedacht….

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 maart 2016 om 14:47

      @jrsmoke:
      Want pleit jij ook medewerkers vrij van schuld als ze redelijkerwijs konden weten dat ze fout bezig waren? Je hebt als medewerker zijnde namelijk ook nog zoiets als verantwoordelijkheid voor je eigen handelen, niet waar? Je kunt je niet altijd verschuilen achter „het bedrijf”…

      Login om te reageren
    • basbasbas zegt

      8 maart 2016 om 19:22

      @jrsmoke: Hannah Arend- Het eichmanproces- de banaliteit van het kwaad-

      Login om te reageren
  4. reobnednab zegt

    8 maart 2016 om 13:54

    Geld corrumpeert…

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    8 maart 2016 om 13:56

    De hoge heren zullen langzamerhand wel diamanten schijten want ik geloof niet dat er van die 17man niemand is die straks denkt : “ik ga niet de klos zijn terwijl zij er onderuit komen dus ik lap die hoge heren erbij door te delen hoe het echt zit in ruil voor strafvermindering”. Je voetvolk opofferen en de dans ontspringen lijkt me heel erg onwaarschijnlijk maar goed.. Als het de familie Quandt is gelukt… Waarom de top van VAG dan niet, nietwaar?

    Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      8 maart 2016 om 13:59

      @w0o0dy: Alles is af te kopen. Wat met hun salaris niet echt een probleem zal zijn.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 maart 2016 om 14:13

        @jrsmoke: ik gok dat die verdachten mensen zijn in de subtop van VAG… Die zullen niet met een paar spiegels en kralen afgekocht kunnen worden maar zijn na hun vertrek bij VAG waarschijnlijk wel uitgerangeerd voor Jobs in de automotive. Dan praten we over miljoenen per persoon denk ik.. En dan nog.. Keihard de gevangenis in zal voor veel mensen toch niet acceptabel zijn om de baas te beschermen, ook niet icm een grote zak geld.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      8 maart 2016 om 14:06

      @w0o0dy: Ze hebben ook het liefst dat men diamanten schijt. Speakers voor de Chiron zijn niet goedkoop.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 maart 2016 om 14:09

        @E34M5Touring: Oh zo denken ze die 48 miljard op te gaan hoesten!! Briljant!! (Pun intended ?)

        Login om te reageren
  6. HZW zegt

    8 maart 2016 om 14:55

    Als de top van VAG bepaalde product eisen stelt en de Sub-top komt met oplossingen zoals sjoemel-software om aan die eisen te voldoen, dan neem ik aan dat de top ook weet wat er gedaan is om aan de product eisen te voldoen.
    Of the top van VAG moet gezegd hebben tegen de Sub-top, “bedenk maar een oplossing” maar we willen niet weten hoe je het doet.
    Maar ook in dat geval is de top mede plichtig aan het geheel, dit valt niet onder de categorie je zelf indekken.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2016 om 14:55

    Ach ja, het is een heel grote zaak, dus alles zal nog jaren doorlopen voor dat daadwerkelijk alles afgehandeld is. Zeker daar VW jaren lang alles zal doen om onder betaling uit te komen.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    8 maart 2016 om 15:24

    Durf het haast niet te zeggen (uit angst voor plusjes) maar hadden we dit niet verwacht?

    Login om te reageren
  9. super zegt

    8 maart 2016 om 15:43

    beschuldigD

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    8 maart 2016 om 15:44

    Dus binnen VW hebben ze meer personen gevonden die meer wisten dan dat ze zeiden?

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    8 maart 2016 om 16:02

    Ik zou er inderdaad een reality serie van maken als ik netflix was

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    8 maart 2016 om 16:54

    Zeventien individuen? Ben benieuwd wat voor functies ze hadden. Vreemd dat ze zich op individuen richten.

    We hebben het over een bedrijf met 200 MILJARD euro omzet en 600.000 werknemers. En nu doet VW onschuldig alsof ze van niks wisten en een paar stoute engineers verantwoordlijk zijn. Dat is toch wel een heel ongeloofwaardig verhaal…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North