• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit wordt Mercedes’ concurrent voor de BMW i3

Auteur: Author, gepost 4 september 2017 om 08:32 – 19 Reacties

Dit wordt Mercedes


Ecobattles in de Duitse auto-industrie!

In de aanloop naar de IAA in Frankfurt (Volgende week!) plaagt Mercedes met de EQ A: een betaalbare EV die een uithangbord moet worden voor het EQ-label van het merk. Bar veel informatie is nog niet bekend, maar toch kunnen we een en ander over de nieuweling melden.

De EQ A staat op het nieuwe MEA platform en wordt een belangrijke concurrent van de onlangs opgefriste BMW i3. Naar verluidt komt er een enkele elektromotor in te liggen die de voorwielen aandrijft, al zou een performanceversie in ontwikkeling zijn die eveneens elektrojuice naar de achteras stuurt.

Zoals je op basis van de naam wellicht al vermoedde wordt de EQ A de instapper van het label. Een betaalbare EV, zo u wilt. Wellicht dat deze elektrorakker er ook op is gericht om het de Tesla Model 3 moeilijk te gaan maken. Qua uiterlijk vertoont de EQ A zo te zien de nodige overeenkomsten met de EQ die eerder al werd getoond. Bereid je in elk geval voor op een overdaad aan verlichting.

Ook interessant!

  • BMW en Mercedes aangeklaagd
    BMW en Mercedes aangeklaagd voor onvoldoende klimaatmaatregelen
  • BMW en Mercedes
    BMW en Mercedes worden nog meer premium!
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • Mercedes Vision AVTR leest je gedachten
    Mercedes Vision AVTR leest je gedachten

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, Elektrisch, eq-concept, iaa-2017, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « De dieselmotor wordt nu ook door onderzoekers afgemaakt
Volgend bericht: Marchionne: “Ferrari heeft gefaald in Monza” »

Lees Interacties

Reacties

  1. jpoers zegt

    4 september 2017 om 09:03

    Ziet er nu al stukken beter uit dan die i3. Maar goed daar is dan ook bijzonder weinig voor nodig.

    Login om te reageren
  2. vondick zegt

    4 september 2017 om 09:09

    Snap niet waarom ze dat ding nou i3 hebben genoemd. Het had i2 of i1 moeten zijn. Hoe gaan ze straks de elektrische variant van een fatsoenlijke sedan als de 3 serie noemen?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      4 september 2017 om 09:42

      @vondick: 3i

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 september 2017 om 10:25

      @vondick: 320e M-performance Efficient Dynamics

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        4 september 2017 om 10:54

        @berlinetta: dat is geen volle elektrokar zoals de i3 dat is

        Login om te reageren
      • prop zegt

        4 september 2017 om 10:56

        @berlinetta: … edition

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          4 september 2017 om 12:24

          @prop: Urban

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 september 2017 om 10:55

      @vondick: ze hebben de 2 deurs variant en de duurdere van de 3 serie de 4 serie genoemd. Dus een i4 kan best.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 september 2017 om 23:07

      @vondick: Model 3.

      Login om te reageren
  3. flatsix010 zegt

    4 september 2017 om 09:12

    Ben benieuwd naar de toekomst van tesla wanneer de grote auto fabrikanten steeds meer dit pad gaan bewandelen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      4 september 2017 om 10:27

      @flatsix010: Vergeet niet dat de techniek van Tesla momenteel al aardig goed is. Nu de rest nog. Dat komt wel in orde denk ik.

      Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    4 september 2017 om 09:33

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      4 september 2017 om 21:42

      @jamesbond007: Hahaha! Geweldig!!!

      Login om te reageren
  5. hp525i zegt

    4 september 2017 om 10:47

    Ik heb sowieso nooit gesnapt waarom (bijna alle) elektrische auto’s er uit moeten zien alsof ze niet verkocht mogen worden. Afgrijselijk. Of dat ze überhaupt niet zijn ingericht voor een fatsoenlijk huishouden. Zet er een fatsoenlijke en praktische koets op man. Dit belooft wel wat, maar dan zul je zien dat de deuren achterin er overdwars in zitten, of dat je via het dak naar binnen moet… Eerst zien dan geloven!

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      4 september 2017 om 10:56

      @hp525i: ik denk dat het heel erg hip en ‘anders’ gepositioneerd moet worden. Plus dat de accupakketten (nu nog) veel ruimte innemen en ergens weggemoffeld moeten worden. Maar ik ben het met je eens. Net als de Prius. Nooit gesnapt dat normaal doen geen optie is.

      Login om te reageren
    • Elja zegt

      4 september 2017 om 12:05

      @hp525i: Waarschijnlijk omdat ze dan de vraag niet aan konden. De i3 rijdt heerlijk, dus als dat in een BMW 3-serie body was geleverd dan was het een hardloper geworden. Daar heeft BMW waarschijnlijk helemaal de capaciteit niet voor (voornamelijk qua accu productie). Nu konden ze lekker ‘oefenen’ met een lelijke i3 die veel minder verkocht wordt door zijn uiterlijk. Lekker veilig ook voor de bestaande modellen.

      Login om te reageren
      • hp525i zegt

        4 september 2017 om 12:11

        @elja: Eens, i3 rijdt prima. Maar niet iedereen wil elektrisch rijden. Laat ze de aandrijflijn gewoon in een bestaand modelletje takelen. Kunnen ze het geld wat ze bespaard hebben aan die ‘ontwerp’ en bouwkosten inzetten om de 6 en 8 cilinders levensvatbaar te houden ;-)

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      4 september 2017 om 12:42

      @hp525i: Een ICE heeft een motorblok en versnellingsbak onder de motorkap, terwijl een EV het moet doen met een batterij tussen de assen. Hierdoor wordt de voorkant korter, de cabine hoger en om aan de lage CW waarde te voldoen blijft er dan iets over wat de meeste niet mooi vinden. Het meeste geslaagde design is dan van de Tesla Model S, maar die weegt dan ook bijna twee zoveel als de gemiddelde auto in Europa.

      Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    4 september 2017 om 11:40

    Verlicht anders meteen de hele auto…wat een kermis zeg!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North