Dit zijn 9 lekkere cabrio’s voor tien mille

Auteur: , 72 Reacties

Het dak kan eraf met deze betaalbare doch lekkere cabrio's en roadsters.

Cabrio voor tien mille

Het begint een traditie te worden: als @autoblogger de kriebels voor de grote voorjaarsschoonmaak niet meer kan onderdrukken en zijn huisje driftig gaat schrobben en poetsen, dan gaat de rest van de redactie op zoek naar de leukste cabrio’s voor rond de tien mille. Dat deden we reeds in 2014, als ook in 2015 en 2016 rond deze periode. Aangezien het aanbod onderhevig is aan prijsschommelingen, kunnen we elk jaar wel weer een leuke lijst samenstellen met een aantal auto’s die voorgaande jaren de lijst nog niet haalden. Check dus ook vooral even onze eerdere aanbevelingen alvorens te roepen hoe stom we zijn dat we ‘auto x’ of ‘cabrio z’ vergeten zijn.

Toyota MR2
Ooit stond de Honda S2000 nog in een van deze lijstjes, maar inmiddels moet je vijf mille extra meebrengen voor het goedkoopste exemplaar op ’s lands bekendste verkoopwebsite. Dat wil echter niet zeggen dat een leuke Japanse roadster met achterwielaandrijving buiten het budget valt. Deze Toyota MR2 is zelfs voorzien van een heuse middenmotor. Het is de Japanse Porsche Boxster, maar in een kek kleurtje lang geen onaangename auto om te zien en bovenal een fantastische auto om mee te rijden. Deze gele mag mee voor 8400 euro.

Toyota MR2

MK Indy
Ok, hier ga ik mijn boekje een klein beetje te buiten, want deze Lotus Seven-achtige kitcar wordt aangeboden voor 12.000 euro. Er zijn echter diverse redenen om de auto toch mee te nemen in dit lijstje. Allereerst is het amper mogelijk om meer open te rijden dan met deze kitcar, want behalve een dak mist ook een voorruit. Wat je wel krijgt is de motor uit een Suzuki GSX-R 1000, een Japans scheurijzer op twee wielen met zo’n 170 pk. Dat blok is ook in een vedergewicht (460 kg) als deze goed voor leuke cijfers: 0-100 km/u in 3,5 seconden!

MK Indy

BMW 323i Baur TC
Aanvankelijk levert BMW van de E30 geen cabrio en carrosseriebouwer Baur springt daar handig op in met deze conversie. De ombouw wordt zo netjes gedaan, dat BMW de auto gewoon via het eigen dealernetwerk verkoopt. In 1985 komt BMW met een eigen cabrio, maar de Baur blijft leverbaar. Dit exemplaar blijft met 9.950 euro keurig binnen het budget en is van bouwjaar 1983. Daarmee is het een hele vroege E30, en dan ook nog eens eentje met zo’n lekkere zes-in-lijn onder de kap.

Marktplaats Baur TC

Volkswagen New Beetle Cabrio
Het woordje ‘leuk’ is behoorlijk aan smaak onderhevig, dus of deze New Beetle een waardige toevoeging aan de lijst is? Het is in ieder geval een bijzonder exemplaar, met zijn two-tone spuitwerk, klassiek kofferrekje en chromen wieldoppen. Voor 8.950 euro zet je je reputatie op het spel.

Volkswagen Beetle

Chevrolet Corvette C4
Wederom zoek ik de limieten op, ditmaal omdat deze Corvette feitelijk geen échte cabrio is, maar een targa. Maar wél een targa met een behoorlijke road presence en een smeuige 5.7 V8 in het vooronder. Een behoorlijk luie V8 trouwens, want veel meer dan 201 pk levert het blok niet. Koppel dat vervolgens aan een klassieke viertraps automaat en je snapt dat dit geen scheurijzer is. Dit exemplaar heeft de fraaie ‘Salad Shooter’-velgen en rode bekleding, wat nog enigszins kan verdoezelen dat deze Corvette misschien wel het lelijkste interieur ooit heeft. Voor 8000 euro en een snor ben je het mannetje.

Chevrolet Corvette

BMW 120d Cabrio
BMW Cabrio’s kwamen de afgelopen jaren diverse malen voorbij, E36, E46, Z3, het kan allemaal binnen het budget. Maar dit jaar is daar een optie bijgekomen: de 1-Serie Cabriolet. Dit is de allergoedkoopste, voor 8750 euro. Voor dat geld krijg je een cabrio op satansap met 143 pk en een aardige 291.000 kilometer aan ervaring. Aan de andere kant ziet de auto er op de foto nog behoorlijk netjes uit en kan het een optie zijn voor de forenzende cabriorijder op budget. Vanaf 11.500 euro vind je ook exemplaren op benzine met een kleine twee ton op de teller.

BMW 1 Serie Cabrio

Nissan 350Z Roadster
Nu is een BMW 1-Serie Cabrio best ok, maar eigenlijk wil je gewoon een roadster met dikke V6. Dit jaar kunnen we weer een nieuwe toevoegen aan het lijstje, want met een vanafprijs van net geen 11 mille moet het voor de betere onderhandelaar mogelijk zijn om voor 10.000 euro in een Nissan 350Z Roadster te rijden. Ingrediënten: 3.5 V6, 280 pk en achterwielaandrijving. Op dit moment staan er twee te koop voor dat bedrag, een originele zilvergrijze met een kleine twee ton op de teller en een zwarte met ruwweg de helft aan ervaring. Die laatste is dan weer optisch flink aangepakt, waardoor ondergetekende de voorkeur geeft aan de eerstgenoemde.

Nissan 350Z

MGB Roadster
Volgens kenners misschien wel de mooist klinkende viercilinder, de 1800 in het vooronder van deze MG. Het mag dan een beetje een clichéklassieker zijn, de onderdelenvoorziening is uitstekend en het rijdt nog leuk ook. Daarnaast ligt dit exemplaar met zijn fraaie kleur en net interieur ook nog eens goed op het netvlies. Voor 9.950 euro is het de jouwe, maar dan zul je wel zelf nog even bij het RDW een setje gele blauwe platen moeten ophalen.

MGB

Mitsubishi Eclipse Spider
In tegensstelling tot de andere Japanners in dit rijtje, moet de Mitsubishi Eclipse het zonder achterwielaandrijving stellen. Met een 2.35 liter grote vierpitter is deze op de Amerikaanse markt gerichte Eclipse dan ook meer een tourer dan een sportwagen. Zeker in deze fleurige kleur een opvallende auto en in combinatie met de relatieve onbekendheid van de Eclipse in deze contreien, kun je regelmatig de vraag ‘wat is dit voor auto?’ verwachten. Binnenin gaat het er overigens een stuk minder fleurig aan toe, daar kijk je vooral tegen zwart plastic aan. Dit exemplaar komt uit 2003 en is de jouwe voor 8.999 euro.

Mitsubishi Eclipse



72 reacties

Ik rij een MGB. Leuke auto met veel bekijks.
@paginl: Je hoort ze doorgaans dan ook van mijlenver aankomen. :P


O nee, dat zijn de Triumph’s.
@e1000bmw523i: mgb ook hoor. Ik hoorde er gister nog eentje aankomen op zeker 300 meter van mijn huis. En dat op zeer lage snelheid.
@lekbak: https://www.youtube.com/watch?v=ezX2iLFa62w klinkt inderdaad niet echt…….
@e1000bmw523i: https://youtu.be/c8WCfVFjHaU
Klinkt inderdaad niet……
@paginl: ik ook, maar dan de GT. Wel mee eens!
@paginl: wij hebben een MGA gehad uit ’64 1600 motor prima leuk karretje
@paginl: maar deze kost meer dan 10 mille. Ik heb foto’s op autojunk gezet tijdje geleden
Doe maar de C4. Heerlijk cruisen in 80’s Murica stijl.
Hoe komt de Corvette aan een APK van 2 jaar?
@rufctr01: ouder dan 30 jaar, dan hoef je maar eens in de twee jaar.
@Dizono: oke, wist ik niet
@Dizono: Ook gek eigenlijk. Wat is de achterliggende reden om een auto na 30 jaar niet meer jaarlijks te hoeven keuren?
@ekidey: auto’s van liefhebbers die er zuinig op zijn, goed onderhouden en er niet veel mee rijden. Zoiets moet het zijn.
@escort77: En ik maar denken dat alleen verzekeraars aannames maken over de bestuurders en APK bestaat voor de veiligheid. Domme ik.
@Dizono: APK is nu toch ook voor 2 jaar geldig?
@888natan: nope. 1 jaar zoals al jaren.
350Z graag!
Zo’n Corvette C4 moet toch nog wel wat goedkoper kunnen?
Vergeet nummer 1 tot en met 9…

http://static.autojunk.nl/pictures/2016/0531/102256/image_01.jpg

Één van de mooiste cabrio’s die je voor tien mille kan krijgen, zeker in deze kleurencombinatie en met deze bijzonder fraaie revolver velgen.
@moveyourmind: eens! Alleen de running costs zijn wel torenhoog
@autoblogger , @casperH Is het misschien een goed idee om als nieuwe Autoblog videovariant auto’s uit dit soort lijstjes een dagje te gaan testen?
Gebruiksgemak/Bouwkwaliteit/Jaarlijkse kosten eens naast elkaar zetten en daar vervolgens een conclusie aan verbinden.
Naast het occasion aankoopadvies ook een segment/budget aankoopadvies?
@dieselkameel: dat is op zich een goed idee, nu de tijd nog;) We houden het in ons achterhoofd!
@autoblogger: ik heb een MGB beschikbaar
@paginl:
En ik een 79er en dan valt er vast ook nog een 69er en een V8 te regelen van mijn pa. Mooie autoblog MG B multitest?
206cc en Opel Tigra Steetka heb je voor een fractie van die prijs ..

Stuk voor stuk grappiger ..
@lincoln: Geen kappersauto’s a.u.b.
@continentalgt: voor 10.000 eurie ben je geknipt en geschoren met een mooie Ka cabrio😆
@kobus1967: Een Kabrio?
@lincoln: maar heb je dan ook echt een leuke auto of alleen een waar het dak af kan?
Voor dit geld zou ik voor een Alfa Spider V6 gaan, of een 350z of Mx-5.
Maar man, wat wil ik graag een S2000 hebben. Alleen die prijzen…. Tegen de tijd dat ik wellicht de mogelijkheid heb zijn de strakke originele exemplaren op of kneiterduur…..
http://ww3.autoscout24.nl/classified/270914310?asrc=st|as
@rob: dat is nog een goedkope! Buttons beginnen ook steeds meer prijzig te worden.
De eclipse aub, ziet er goed uit en je ziet ze bijna nooit
@trolle: kun je ook met een dikke motor kopen.
@trolle: ik kan je het nog sterker vertellen, ik heb m nog nooit gezien behalve van de foto’s, en de jongste ben ik ook niet hier. Dus ja zeldzaam
Honda Del S…., weet je wat, volgens mij kunnen we beter direct dit artikel + reacties erbij pakken:
http://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-advies-hobby-cabrio-voor-e6-000-96897
http://ww3.autoscout24.nl/classified/308486837?asrc=st|as Supercharged V8 Jag. Altijd lekker.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/258820553?asrc=st|as Vind ik persoonlijk een hele fraaie cabrio. Ziet ze ook niet zo vaak.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/294369301?asrc=st|as De Caddy die de SL moest verslaan. Niet echt een succes, maar alleen dat dashboard al. Vind ik dan wel gaaf. Wel de introductie van de Northstar V8.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/302245978?asrc=st|as Laatst ook al eens gelinkt. T5 power en een mooi kleurtje.
@e34m5touring: die Cadillac is onverwacht leuk. De V70 is eigenlijk een van de mindere Volvo’s die er zijn. Staan ook voor een appel en een ei te koop.
@pomoek: Ja is meer een cruiser dan een ‘echte’ sportwagen. Vind persoonlijk het model erg sjiek als cabrio. En met die T5 motor heb je wel een heerlijk blok. Die Caddy is gewoon cool, moest in de US DE concurrent voor de SL worden. Gingen zelfs zover dat men, om die kloink van de deur van de SL na te bootsen, extra gewicht in de deur deed om dat ‘kluisdeur’ gevoel te evenaren. Deze Caddy had al een electronisch gestuurd onderstel (primitieve Magnetic Ride) etc etc. En dankzij de NorthStar een enorme onderhoudsinterval. Geloof zelfs 100k miles tussen oliewissels. Uiteindelijk een dikke flop, veel te duur. Geloof rond de 20.000 verkocht maar. Heeft ook maar 4j gedraaid.
Ik droom al jaren van de 350Z. Maarja, waar laat je zo’n ding als je al een “verplichte’ leasebak rijdt en je vrouw een eigen auto heeft. Drie auto’s voor de deur is ook zo asociaal. Daarnaast moet de spruit ook mee dus dan is een tweezits wel érg onhandig :'(
Maar poh, wat zou ik graag ooit een 350Z rijden..
@ardonjr:
Gewoon je hart volgen en doen, ik heb er 3 staan en ben singel.
Kortom voor dit geld is er gewoon weinig soeps te vinden, spaar effe die 5k extra erbij en koop die S2000 of Z4 3.0 dan heb je echt iets leuks.
De Baur heeft wel wat aandacht in het interieur nodig…
Ik zou voor de MR2 gaan
Porsche Boxter graag!
@mzonneveld: Boxster.
Alfa 916 spider met 3.0 V6 !! Wordt alleen maar meer waard
Die eclipse :O helemaal vergeten! Echt een fraai model nog steeds, zeker in dat metallic oranje.
350Z!
Van een new beetle krijg ik spontane woede aanvallen. Het liefst zou ik die domme grijns van de auto willen slaan. Walgelijke auto, ben ik hierin de enigste of is dit een veel voorkomend fenomeen?
@redbee5: ik deel uw mening
Alfa Brera Spider
Mercedes Slk 320
Chrysler Sebring
Mercedes Clk 320
Audi a4

Genoeg te koop..
Porsche Boxster.
Dat is valsspelen Autoblog.. het moeten wel cabrio’s zijn die als cabrio waren bedoeld, niet resultaten van de haakse slijper ;)

Hoe dan ook, voor een derde van dit bedrag is er mijn optie, die weliswaar niet in het artikel staat, maar binnenkort wel op Autojunk komt…
Zou zelf voor de Nissan gaan uit dit rijtje.
Ik zie soms kilometerstanden voorbij komen die er in mijn zoekacties allang uitgefilterd zouden zijn (zoals de 120d met bijna 300k op de teller). In hoeverre moet ik me niet aanstellen en eens wat vaker boven de 150k gaan kijken? Ik ben daar altijd zo huiverig voor maar wie weet wat ik allemaal laat staan dan. Ik ben niet technisch en heb ook geen garage dus mijn credo is dat het gewoon goed moet zijn allemaal.
Toch een s2000, een mooie kost dan wel tussen de 25.000 en 30.000€, maar als je hem verkoopt over 10 jaar heb je zeker minder dan 10.000 afgeschreven.
@yupyup: Dan heb je waarschijnlijk zelfs wat bij te schrijven!
BMW 120d
Wauw die MG B is overpriced zeg, nep chrome bumper, minst begerenswaardige technische uitvoering (lage compressie en flutcarburateur voor Amerikaanse markt) en niet eens een overdrive. Dat ding is de helft waard, op een goede dag…
E30 Baur kan ik alleen maar beamen. Uiterlijk moet je misschien even aan wennen, maar het heeft z’n charme. Zeker met 6inlijn is het een heerlijke auto.
Stuk beter dan dat laffe lijstje van Autoweek.
Cooper S cabrio..? Of word je daarbij ook geknipt ;-)
Eclipse of z350
Even een vraagje: Ik zie nogal wat Mercedes Benz SLK’s voor schappelijke prijzen op MP staan. Is dat een imago dingetje, veel aanbod of heeft deze auto kwaliteitsproblemen?
@pomoek: Veel aanbod en niet bepaald de beste bouwjaren om Mercedes te rijden. Die dakconstructie is natuurlijk fraai en bijzonder. Maar ook 20j oud inmiddels. Als daar wat serieus stuk gaat is ie economisch total loss. Electronica bij deze bouwjaren is ook niet perse super en dit zijn ook de bouwjaren dat roest de kop op kan steken. Volgens mij zijn ze motorisch best ok al staat me bij dat de 230Kompressor motor niet zonder problemen was. Althans, in de C klasse van die bouwjaren hoor je er nog wel eens wat over.
Als ik het geld had (en een rijbewijs) zou ik gaan voor de mk indy!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).