13 cabrio’s onder de 10.000 euro

Auteur: , 90 Reacties

Het cabrio-seizoen is begonnen, tijd om een set mooie daklozen aan jullie voor te stellen. Dit keer kiezen we niet voor het duurste van het duurste, maar gaan we voor de bereikbare cabrio's. Wat koop je voor minder dan 10.000 euro?

Saab 9-3 Cabrio

Audi A4 Cabrio
Audi A4 Cabrio
Een comfortabele vierzits-cabrio met nog een redelijk up-to-date uiterlijk haal je bij Audi. De A4 Cabrio is ruimschoots verkrijgbaar onder de 10.000 euro en voorzien van alle luxe. Ook te krijgen met een 220 pk sterke 3.0 V6.

BMW 3 serie Cabrio
BMW 3 serie cabrio
Ook de BMW 3 Serie is een vierzitter. Voor het gestelde bedrag koop je bijvoorbeeld een dikke E46 330Ci uit 2005. Dat belooft veel ‘freude am fahren’. Er zitten in het aanbod wat foute exemplaren bij maar er is keuze zat. Zowel in uitvoering als motorisering.

Fiat 500C
Fiat 500C
Wie het wat kleiner en vrouwelijker zoekt, kan uitkomen bij een tweedehands Fiat 500C. Niet 100% open, maar wel officieel een cabrio. Het aanbod onder de 10.000 euro is klein maar de auto’s relatief nieuw en met lage kilometerstanden.

Ford Streetka
Ford Streetka
Cabrio rijden hoeft niet duur te zijn, voor ongeveer 6000 euro staat er een tien jaar oude Ford Streetka voor de deur. Een verrassend goed rijdende cabrio die vaak voorzien is van alle luxe zoals leer, airco, stoelverwarming, cd-wisselaar en lichtmetalen velgen. Je moet niet bang zijn voor het hoge Maik-de-Boer-gehalte.

Jaguar XK8
Jaguar XK8
Wie gek durft te doen en de uitdaging aandurft, gaat voor een Jaguar XK8. Voor de prijs van een Kia Picanto heb je een 284 pk sterke Jag met V8, die uiteraard voorzien is van alle snufjes uit de vorige eeuw.

Mazda MX5
Mazda MX5
Misschien wel de meeste lol per euro beleef je in de Mazda MX5. Zeer populair, erg betrouwbaar en relatief goedkoop te onderhouden. Ligt snaarstrak op de weg. De exemplaren van de laatste generatie beginnen in onze prijsrange binnen te druppelen. Bijvoorbeeld bovenstaande MX5 1.8 uit 2006.

Mercedes CLK Cabrio
Mercedes CLK
Benz-fans kunnen een zomer doorkomen met een CLK. Zeer comfortabel, redelijk ruim en prima motoren. De nieuwste exemplaren voor onze portomonee zijn ongeveer 10 jaar oud en vaak voorzien van veel opties. Voor een dubbeltje zit je op de eerste rang.

MG TF
MG TF
Een auto waar je niet zo snel aan denkt. De MG TF is toch een prima keuze voor het geld. Qua degelijkheid is deze Brit geen MX5, maar hij ziet er sportief uit en er zijn mooie exemplaren te krijgen voor een zacht prijsje.

Peugeot 207 CC
Peugeot 207 CC
Een wat meer no-nonsense cabrio vindt je bij Peugeot. De 207 CC is in Nederland goed verkocht, net zoals de 206 CC dat deed. Voor het gestelde bedrag koop je een fris en vol exemplaar met lage kilometerstand. Verwacht voornamelijk comfort, sportieve aspiraties heeft de 207 niet.

Porsche Boxster
Porsche Boxster
Ja het kan! Open Porsche rijden voor 10.000 euro. Daarvoor heb je een Boxster van 15 jaar oud. Het is een risico, want onderhoud en reparatie blijven duur. Garantie is, zoals eigenlijk bij alle occasions, aanbevolen.

Saab 9-3
Saab 9-3
Een Saab 9-3, Zweeds, veilig en lekker alternatief. Een kek kleurtje maakt-em helemaal af. Er is best wel wat aanbod en de auto’s hebben behoorlijk wat gelopen

Volkswagen Eos
Volkswagen EOS
Met de Volkswagen Eos haal je een echte hardtop-cabrio in huis. Voor een cabrio behoorlijk ruim, verder vrij zakelijk en grijs. Voor 10 mille heb je een exemplaar met een wat hogere kilometerstand.

Volvo C70
Volvo C70
Bij Volvo shop je voor een C70. De laatste generatie is daar nauwelijks verkrijgbaar voor het budget, maar de oudere is nog een prima keuze. Zoek een mooi exemplaar uit en je kan genieten van een vijfcilinderroffel, Zweedse design en het zonnetje.

Uiteraard is er nog veel meer leuks en minder leuks te krijgen voor 10 mille. Voor de hand liggende modellen die onze lijst niet gehaald hebben zijn onder andere de Volkswagen Golf Cabrio, Renault Megane Cabrio, Ford Focus CC, Opel Astra TwinTop en de Peugeot 307/8 CC. In de comments kunnen jullie weer helemaal los gaan en laten weten wat jullie favo-zomerbak is.



90 reacties

Voor mij de mx-5, of de jag( al heb ik daar nog nooit in gereden).
330ci uit 2005 ver boven de 10.000 euro!!
@isobmw: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=241959964&asrc=st
@leandro:
oké maar van zo’n occasie druipt het ‘hier is iets fout mee’ zo af ..
als je een 330 wilt die langer dan een week meegaat, breng je best nog beetje meer geld mee
Nee joh, gekkie…

Honda S2000 uiteraard, duh!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/HondaS2000-002.jpg/1024px-HondaS2000-002.jpg
@C6_R: +2000
@C6_R:
Knap als je daar een goede van vindt voor minder dan 10 mille.
Als je er eentje weet dan mag je mij een seintje geven.
@C6_R: onder de 10k zit het stuur nog verkeerd
@jmeverts: dan zit het stuur rechts. En dus eigenlijk goed…
@C6_R: Er zijn niet genoeg plusjes voor deze reactie.
@C6_R: juist juist juist juist!!
(Maar jammer niet onder de 10k)
BMW Z3 met 2.2/2.5/2.8/3.0 6-pitters. Je moet voor de looks zijn (ik vind het mooi), maar het blijft cheape 6-in-lijn pret.
een E30 cabrio, Ford Mustang cabrio uit 2000, Een jaren 80 Pontiac Trans Am (is wel T roof). Met een beetje geluk vind je ook wel een 70s Chevrolet Impala/Buick cabrio met V8 die laatste zal je wel het meest zoekwerk opleveren maar een redelijke voor 10.000 moet te vinden zijn, en hij zal je waarschijnlijk het meest lol van alle cabrio’s geven
@shiva: ’t kan ook voor véél minder, of is dit geen echte cabrio?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243621201&asrc=st|sr
@shiva: Een ford mustang uit 2000. ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden, laat staan er 10 ruggen aan uitgeven! Je gaat zo’n plastic half uit elkaar vallend patsmobiel toch niet verkiezen boven een nette 2e hands 3 serie of een mooie japanner!
@lambo4all: k zou het gewoon doen. Fck dat gezeur over een plastic interieur. Het is verdulleme een Mustang!
@toyotafortuner: wel een van de lelijkste, ever!
@awesome: K geef je (deels) gelijk. De 4e gen Stangs zijn niet de mooiste. Echter, de Mustang II en de Fox Body (3e gen) zijn imo nog lelijker. En dan met name de Fox Body. Hier, plaatjes van een Fox Body combo: http://www.autojunk.nl/2014/03/ford-mustang-combo-3 Dat de blackberry dat overleefde…
De Jag A.U.B. Heerlijke en mooie GT
De 9-3 en C70 blijven mijn favoriete vierzits cabrio’s. Ook de A4 blijft mooi, maar daar rijdt steeds vaker fout publiek in. De Eos zou ik laten staan. Die blijven last houden van die gevoelige daken.
@LaLancia: Een Eos rij je altijd open. Ook met het dak dicht….
@lalancia: Saab is geen optie. Geen enkele cabriobestuurder rijdt meer dicht dan een Saabbestuurder.
@9114life: schuldig…. Ik rij vaak ook met het dak erop in onze 9-3…..
Deze voor mij graag:
http://2.bp.blogspot.com/--KjDFd8kzSE/T4mgtKExnNI/AAAAAAAAApE/Z08XXuwLc4c/s400/60+years+of+SL+-+The+design+of+the+SL-Class+(22).jpg
@rotarypowah: Kijk, hier zijn we het heel erg mee eens! vorige zomer heen en terug naar italie mee gereden, heerlijke 6 in lijn en rijdt beter dan meeste auto’s die vandaag de dag de band af rollen!
@lambo4all: +1. Echt een fantastische auto! Bouwkwaliteit is echt fenomenaal, een keertje het deurpaneel eraf gehad, geen 1 stukje plastic!
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSi2ySH_aLphxhV1ZZWyWv-3trdR5Cpi8yEI3mQbAXomEssfFp6rA
Nu nog onder de 10 mille te vinden maar de prijzen zijn al weer aan het stijgen.
Ik heb er de afgelopen dagen weer veel lol van gehad.
De Volvo, de Saab of BMW zou ik goede opties vinden.
Voor 10K neem ik een 3.2 M3 E36 cabrio
306 Cabrio vind ik ook altijd wel een leuk ding. Zeker met een beetje opties. Lekker 2.0l blok en cruisen maar.
Alfa 3.0 spider natuurlijk.
Op zich een leuk rijtje. De TF zou ik echter voorzichtig mee zijn, deze zijn zelfs voor mensen net een redelijk normale lengte (1 meter 83) eigenlijk net te krap. In en uitstappen is al helemaal een gedoe. Ze rijden wel grappig, zorg er wel voor dat je bij aanschaf zeker weet dat de koppakking al vervangen is door een dikker exemplaar, anders ben je binnen de kortste keren aan de beurt.
Zomaar 5 gespotte cabrio’s
Méhari!

</a

Sexy gele Alfa Spider



Lomax



Copentje FTW!


On the go Wiesmann

Megane cabrio ook! Knappe auto voor weinig
Er zitten mooie cabrio’s tussen. Maar toch verkies ik liever een 206 CC boven een street-ka.. En dat voor hetzelfde geld.
Z3
C3 Pluriel
Barchetta
Camaro
Coopen
Focus
En met een beetje mazzel – en wat extra werk – een Elise of Elan.
Meest tijdloze modellen zijn wel de Volvo, Saab en de Audi. C70 wint het voor mij!
Dat ik dit ooit nog eens zou zeggen….. Doe de Audi A4 maar. De laatste strak ontworpen Audi. Toen ze nog mooi waren.
@roppp: Als je dat al strak ontworpen vindt, wat vind je dan van de huidige modellen? Strakker dan dat kan het niet worden.
Cabrio’s zijn kut, het chassis verzwakken enzo… meer gewicht…

Maar zo’n saab 93 cabrio ziet er wel bijzonder goed uit. De hebbe hebbe hebbe factor ervan is wel hoog, ook in die kleur.
@Hupke: Als ik kijk naar mn vorige auto, MeganeCC 2006 Dan zeg ik Ja, u heeft gelijk. Kijk ik naar mn huidige auto, MR2 uit ’00, dan zeg ik nee! Deze auto is gebouwd als cabrio. Auto’s die een cabrio versie zijn van een bestaand model zijn misschien wat zwakker en zwaarder
@neo1:

MR2 is een targa dus dat telt niet.
Tenzij het een Spyder is dan heb ik niks gezegd.
@GOD:
@GOD: via de app kan ik geen foto of link toevoegen, maar de derde generatie MR2 is idd een spyder/roadster
@neo1:

Zo’n MR2, MX5, boxster,… die zijn idd gebouw van begin af als cabrio, maar die reken ik dan ook niet echt tot de cabrio’s. Als ze die van begin af als coupe gebouw hadden hadden ze ze overigens nog eens stijver of lichter kunnen bouwen, dus het is altijd zo dat een wagen zonder top, minder optimaal is. Tenzij je het hebt over speedsters oid. waarbij hele hoge dorpels of een gigantische middentunnel hebt.
Een Boxster van onder de 10K staat leuk op de oprit, rijden durf je daar niet mee.
Voor een beetje fatsoenlijke Boxster mag je minimaal 5K extra meebrengen, als je 2 rechterhanden hebt.
Mhm, ik rij zelf met 2 cabrios, een eend en een triumph spitfire, beiden onder de 10.000 euro, amper taksen en amper verzekeringen. En de eend verbruikt praktisch niets, spitfire is een ander verhaal op dat vlak ..
Toyota MR2 zzw30 !
Betrouwbaar
Mid engine
rwd
Sportief
Licht
Kart
MG TeFoe?
Alfa Romeo Spider!
Doet het voor de Volvo.
Wanneer je een 330 ci uit 2005 vindt van nog geen 10.000 € dan weet je zeker dat het een fout exemplaar is!
Ik heb veel plezier met rijden in mijn A4 3 liter, onderhoud en verbruik moet je wel op de koop toe nemen. Vandaag en morgen weer lekker met kap open rijden.
Overigens hij is te koop voor de liefhebber. Als je geïnteresseerd bent laat maar weten. Kan ik je de details geven mbt onderhoud en opties.
Bmw 3 e46 (y)
Er zitten een aantal roadsters tussen de cabrio’s, toch een duidelijk verschil.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/03/cabrio-spyder-of-roadster
Ik moet natuurlijk Saab zeggen…. Saab!

Maar de Audi is ook goed. Zijn tenminste geen sjonniebakken (geworden).
@hetzwartesaabvandefamilie: Misschien in Nederland geen sjonniebak, maar in België in ieder geval wel een Turkenbak. Maar ik zie dat niet als een belediging, want ik werk dagelijks met Turken en heb er alleen maar goeie ervaringen mee.
@SimonMc: je hebt een klein glimlachje op mijn gezicht getoverd, bedankt:)
Beetje knullig… geen Z3/Z4?
@FB_646685358: daar wil ik alleen de coupeversies van. De roadsters vind ik minder.
@awesome: Dat vind ik dus ook…
Ik rij zelf een Honda del Sol VTI met ondertussen net een top op de teller.
160pk 1.6
Net iets meer dan 1000kg
Heerlijk in de toeren: 8100rpm standaard
Ik rij een exemplaar zonder Tupperware tuning, met originele velgen en zelfs nog de Honda casettespeler
Wel heb ik de voorremmen verbeterd, zat er bij aankoop een andere eind demper op, en heb ik zelf een cold air intake gemonteerd

Een leuke VTI is moeilijk te vinden, evenals een nette/leuke eSi, maar dan rijd je wel goedkoop met het dak open(targa)
1. Honda S2000 !!!!!
2. Mazda mx5
3.mg tf
4 jaguar xk8
Ik zou voor de bimmer of jag gaan.

Ook een leuke optie: E21 of E30 Baur cabrio. Heb je coupe, targa en cabrio in 1.
Zijn helaas in 99% van de gevallen slechts uitgerust met een vierpitter, maar voor het cruisen maakt dat niet zoveel uit.
Opel speedster, iedereen vergeet hem.
@xiran:
Misschien omdat je daar net als bij de S2000 geen fatsoenlijk exemplaar vindt onder de 10K.
Ik denk dat je dan met de GT nog meer kans maakt, ik heb het niet gecheckt maar die omgekatte Saturn Sky’s waren aan de straatstenen nog niet te slijten.
@tupperware: Dan heb ik toch liever de Pontiac-versie. Reden: de badge. Merk bestaat niet meer… ;)
@e1000bmw523i:
Saturn heeft de reorganisatie binnen GM ook niet overleeft, maar wat het merk Pontiac betreft heb je een punt. Saturn was buiten de VS nagenoeg onbekend.
De Pontiac Solstice is technisch gelijk aan de Saturn Sky en de Opel GT maar heeft een totaal andere carrosserie, tevens was de Solstice als coupé leverbaar (hier in 010 rijdt er eentje).
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR-21bY1G1nVa_vPq6JqKlsT5CZeb0G95I8yBoWbPE1q9C_JBHh
de Solstice Coupé
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS86-3o55fzsWl_MonfRbTa2ee0wHiq5w-nKOg4fKHCu2rfOI2q
Saturn Sky
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS8XnfB3ClaMRUo7TbYTiiTuDWhL4oyOK0myhcaAM4TcjqpEJeKNg
Opel GT
@tupperware:
Lol, dat nu uitgerekend die link naar die ene foto van AB niet werkt.
Ik ben een keer gaan kijken bij de bewuste witte XK8 in Deventer. Die viel helaas zwaar tegen: scheuren in het leer, kapotte achterruit, missende interieurdelen, radio, etc. Ook laktechnisch was hij erg matig. Denk dat de km-stand niet juist is. Heb toen €8000,- geboden op de toenmalige vraagprijs van €12.000,-, dan had ik wat herstelbudget en was het wellicht een goede koop geweest. Men ging niet akkoord.

Jammer, want de XK8 is met z’n V8 niet te versmaden. Hoewel ik de 207CC met 1.6THP (en gechipt tot 200pk) en met integraal leren interieur ook erg leuk vind. De 120pk versie is echt half dood, zeker met de airco aan. Alleen dat kappersimago he….
@maarten123: tja, dat er een paar fikse mankementen aan zo’n sportieve jag voor 10k zitten zal niemand verbazen. :)
@p993: Klopt, maar hij was toen (half jaar geleden) 12.000, redelijk marktconform. Daarnaast vind ik het zo netjes als men even wat detailfoto’s maakt van dit soort zaken. In Duitsland vrij normaal, in Nederland nog steeds zeldzaam. Ik ben van mening dat er voor deze bedragen betere uitvoeringen zijn te vinden.
Over betaalbare cabrio’s gesproken: heeft iemand een idee wat een Carice mk1 moet kosten?

@autoblog: misschien leuk om een artikeltje aan te wijden? Nederlands, licht, electro, retro en de eerste exemplaren rijden nu echt rond.
@escort77: leuk idee voor groen7.nl, komen we op terug!
Ik mis de Alfa GTV en Spider. Ook de Honda S2000 vind ik een zeer mooie auto.
Boxster geeft meeste rijplezier. Check porscheforum.nl, daar kwam een mooie langs voor 10k vraagprijs! Deze zomer genieten!!
@p993: niet mee eens.
Voor dat geld zou ik direct een S2000 kopen. Die heeft een speelser weggedrag.

Ik heb zelf een MR2 targa, en zodra t ook maak kan gaan de panelen eruit en de ramen open. Open rijden is echt geweldig!
Misschien over ene jaar of 2 eens op zoek naar een mooie S2000.
@arnoldh: Dan heb je nog niet met een Boxster gereden die was voorzien van het optionele sportonderstel; onovertroffen als je het mij vraagt.
Ik mis zeker de Alfa Spider in dit rijtje..
voor 10k kun je zowat kiezen uit 50 jaar verschillende modellen.. allemaal met passie, super looks en veel rijplezier!
audi tt somebody ?
@hans75 Klopt, staat hele mooie spider te koop voor 9.990

Ding uit ’85 met Zender pakket.
Ik rij zelf een Mg Tf, maar een Honda S2000 is zeker ook gaaf en valt een beetje in dezelfde categorie natuurlijk.
Een vierzitter zou wat mij betreft de Saab worden.

Iets wat ik niet snel kopen zal maar wel mooi vind, zijn de C70 en de Copen.
Ik heb voor 5500 een PT cruiser Cabrio gekocht …. reden waarom voor de Cruiser gekozen is , betrouwbaar, en behoorlijke beenruimte achter voor de passagiers! , Samen met de Saab en Volvo de enige wagen met een behoorlijke beenruimte voor de achter passagier. Jammer voor de vele duurdere Cabrio’s, die soms ook mooier zijn….. maar fabrikanten ga eens nadenken over de beenruimte voor de passagiers achterin. Er zijn zat gezinnen die een Cabrio willen, echter is dit voor vele de reden van afhaken!
en de Peugeot 206 CC dan?!?!
of de volkswagen beetle cabrio

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).