• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de 14 vetste uitlaatsystemen, af fabriek

Auteur: RubenPriest, gepost 18 februari 2016 om 17:08 – 97 Reacties

Uitlaat


Soms leveren designers briljante kunstwerken af. Deze fabrikanten wisten een niet geheel onbelangrijk onderdeel van de auto, om te toveren in een sexy stukje techniek.

Door de jaren heen is de uitlaat een steeds belangrijker dingetje geworden voor het uiteindelijke design van een auto. Een mooi sierstuk, of een verstopt exemplaar. We hebben het allemaal voorbij zien komen. De laatste tijd is het een trend onder de fabrikanten om je ogen te bedonderen met een nep sierstuk. De echte uitlaat zit erin verstopt of zit zelfs op een hele andere plek.

In het onderstaande overzicht zien we wél het echte werk. Stuk voor stuk pareltjes op het gebied van design, of ze zijn gewoon simpelweg bijzonder te noemen. U weet de reaguurderssectie te vinden voor al uw aanvullingen. Wij trappen af!

Pagani Zonda
Pagani Zonda F
Een kleine glimp van deze uitlaatconstructie op je netvlies en iedere petrolhead weet dat ‘ie met de Zonda te maken heeft. Een iconische stukje Italiaans design op z’n best.

McLaren P1 GTR
P1 GTR
Net even een tandje extremer als de reguliere P1. De twee orkestrale pijpen branden nog net niet je tepels eraf wanneer het gas erop gaat.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Nog een modern stukje piece of engineering. De gemiddelde voorbijganger vraagt zich af of de 918 überhaupt uitlaten heeft. Porsche heeft ze in ieder geval goed weten te verstoppen.

Lexus LFA
Lexus LFA
Nog een icoon met een heel bekend staaltje uitlaat-design. Hij was niet de allersnelste, maar wist wel iedereen te verbazen.

Lexus IS-F
Lexus IS-F
De LFA was niet de enige bijzondere Lexus op het gebied van de uitlaat. De IS-F had een uitlaatconstructie die we in een soortgelijke vorm ook later terugzagen bij de Ferrari California. Love it or hate it.

Lamborghini Aventador SV
Lamborghini Aventador SV
Om ook maar enige vorm van subtiliteit de nek om te draaien koos Lamborghini voor vier ‘blote’ uitlaten op rij. Niet erg creatief, maar wel opvallend.

Renault Clio V6
Renault Clio V6
Spot de twee kenmerkende pijpjes en je weet meteen met welke bijzonder hot hatch je te maken hebt.

Ferrari F40
Ferrari F40
Opnieuw een supercar met een typisch kenmerk. Heeft geen verdere uitleg nodig.

Dodge Viper
Dodge Viper
Koning van de sidepipes op sportauto gebied. Helpt met het produceren van een heerlijke V10-huil.

Opel Speedster
Opel Speedster
Hoort zeker thuis in dit rijtje. Een leuke designtaal die de auto extra speels doet ogen.

Ford GT
Ford GT
Ford geeft de auto een insectenlook. Fungeert tevens als glasbak.

TVR Sagaris
TVR Sagaris
Fantastisch Brits apparaat met dito design. Rijdt alleen zeer listig in de regen door het gebrek aan hulpsystemen.

Koenigsegg Regera
Regera
Een ovalen blaffer ja, maar de echte uitlaten zijn gepositioneerd langs de vinnen van de diffuser. Hiermee toont Koenigsegg een andere designtaal die we nog niet eerder hadden gezien. Dat ovalen gat zit er om de warmte van de elektromotoren af te voeren. Vet!

Mercedes SLR McLaren
SLR McLaren
Hekkensluiter van ons lijstje is de SLR McLaren met de eveneens bijzondere sidepipes. Dat sound!

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Video - is de Ferrari F8 opgewassen tegen de McLaren 765LT?
  • Hoofdkwartier McLaren in Woking verkocht

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

918, clio-v6, Dodge, f40, Ferrari, Ford, gt, is-f, koenigsegg, Lexus, lf-a, lijstjes, McLaren, Mercedes, Opel, p1-gtr, pagani, Porsche, regera, Renault, sagaris, slr, speedster, spyder, TVR, uitlaat, Viper, zonda

Vorig bericht: « Kia Sportage (2010-2015) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Definitief: alcoholslot gaat exit »

Lees Interacties

Reacties

  1. martijn11 zegt

    18 februari 2016 om 17:10

    Aventador

    Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    18 februari 2016 om 17:11

    Zijn fijne pijpjes

    Login om te reageren
  3. wimco zegt

    18 februari 2016 om 17:12

    Ik ben een beetje uitgelaten na het lezen van dit lijstje

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      18 februari 2016 om 18:30

      @wimco: Gelukkig was de titel dan niet, de 14 vetste pijpen..

      Login om te reageren
      • dionijsb zegt

        18 februari 2016 om 21:36

        @mikkeloentje: je bedoelt jammer?

        Login om te reageren
  4. martinus zegt

    18 februari 2016 om 17:13

    Als je heel veel van die gecentreerde uitlaatpijpjes achter elkaar ziet,
    Dan krijg je toch een soort van anale fixatie die niet gebruikelijk is, die uitlaten beginnen dan een beetje te lijken op poepertjes..

    Heeft iemand dit ook? Of moet ik een dokter bellen?

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      18 februari 2016 om 19:29

      @martinus: bel maar een dokter

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      18 februari 2016 om 19:50

      @martinus: bellen maar!

      Login om te reageren
    • jochempie zegt

      18 februari 2016 om 23:03

      @martinus: het is toch ook waar de afvalstoffen van het “voedsel” uit ontsnappen, na verbranding? Zoveel anders is het niet dan een spijsverteringssysteem ;)

      Login om te reageren
  5. appelvis zegt

    18 februari 2016 om 17:15

    -edit: Thx! Heb het er even bijgezet-

    Login om te reageren
    • abcde zegt

      18 februari 2016 om 17:35

      @appelvis: inderdaad,
      http://ag-log.o.auroraobjects.eu/03-2015/akra_regera/1.jpg

      Login om te reageren
  6. LJ zegt

    18 februari 2016 om 17:18

    Jammer dat er geen geluidsfragmenten bij zitten..

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      18 februari 2016 om 20:14

      @LJ: precies, en dan moet de nissan 350Z/Infinity FX35 bovenaan

      Login om te reageren
  7. naamloos3 zegt

    18 februari 2016 om 17:23

    [img]http://blackidautomotive.com/wp-content/uploads/2015/11/6.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • MrHyde zegt

      18 februari 2016 om 17:37

      @naamloos3: Die kelk-vormige uitlaten van de stingray doen me steeds denken aan de inlaatkelken van klassieke race-auto’s. Zelfde vorm, alleen precies aan het andere uiteinde van het verbrandingssysteem bevestigd.

      Login om te reageren
  8. Magnut zegt

    18 februari 2016 om 17:24

    Ik wilde zeggen: “de Ford GT90”, maar dat was een conceptcar natuurlijk.
    Dat was toch één van de vetste auto’s van Need For Speed 2 (1997)

    http://www.autoblog.nl/gallery/Ford/GT90_Concept/Ford-GT90-Concept-05.jpg

    Login om te reageren
  9. lazia zegt

    18 februari 2016 om 17:24

    Dan vraag ik mij af; “Waarom zie ik de uitlaatpijpen van de Corvette er niet tussen staan?” Naar mijn mening de vetste!

    Login om te reageren
    • Michiel1 zegt

      18 februari 2016 om 17:58

      @lazia: amen!

      Login om te reageren
    • Davidov zegt

      18 februari 2016 om 19:30

      @lazia: de Vette-ste

      Login om te reageren
  10. willempieee zegt

    18 februari 2016 om 17:28

    Ik mis toch echt de Ferrari California in dit rijtje….

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      18 februari 2016 om 18:03

      @willempieee: Hij wordt genoemd

      Login om te reageren
  11. theyoungsaablover zegt

    18 februari 2016 om 17:33

    Sidepipes all the way!

    Login om te reageren
  12. daantjeds zegt

    18 februari 2016 om 17:36

    De morgan 3 wheeler en shelby cobra horen ook bij dit rijtje in mijn mening!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 februari 2016 om 23:23

      @daantjeds: amen voor de Cobra!!

      Login om te reageren
  13. kilum zegt

    18 februari 2016 om 17:36

    Die uitlaten van de IS-F die genoemd worden zijn toch nep? Hij heeft er maar 2 en de andere 2 zijn voor de show. Wat betreft de Aventador SV. Ik vind de pijp op een normale Aventador er beter uitzien.

    Zoals hier:
    http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/lamborghini-aventador-17_0.jpg?itok=5MMiAHf9

    En ondanks de auto waar ze aanhangen. Maar deze ver achter de auto uitstekende pijpjes kan ik ook wel waarderen.
    http://img.2dehands.be/f/normal/275010183_1-vw-kever-1200-van-1963.jpg

    Login om te reageren
    • yvo249 zegt

      18 februari 2016 om 18:31

      @kilum: De IS-F heeft wel vier uitlaten, alleen zitten ze een stukje achter deze nep eindstukken.

      Login om te reageren
  14. ahs1979 zegt

    18 februari 2016 om 17:38

    De echt zichtbare uitlaten van de Regera zijn voor afvoer lucht van de elektrische systemen. De uitlaatgas uitlaten zijn smalle finnen die door Akropovic zijn ontworpen en bevinden zich aan beide kanten van de centrale uitlaat.

    Login om te reageren
    • ahs1979 zegt

      18 februari 2016 om 18:34

      @ahs1979: http://1hosj01irnixn8onr1zmv5s1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/03/regera_1_akrapovic_1440.jpg

      Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    18 februari 2016 om 17:38

    De Sagaris wint bij mij! De Viper is ook heel gaaf net als de SLR. Maar de uitlaten van een E46 M3 of een E39 M5 vindt ik ook gaaf.

    Login om te reageren
  16. ivofga zegt

    18 februari 2016 om 17:38

    Nr 1: 918, dan de sagaris en daarna de vier. Puur op uitlaat geselecteerd. Maar een ieder van de bovenstaande mag geschonken worden natuurlijk

    Login om te reageren
  17. slome51 zegt

    18 februari 2016 om 17:39

    De uitlaten van de koenigsegg zitten niet verwerkt in dat ovalen deel, maar volgens mij in de diffuser. Het ovalen deel hoort bij het elektrische gedeelte van de auto..

    Login om te reageren
  18. Silverarrow zegt

    18 februari 2016 om 17:41

    Wat je bij de IS-F ziet zijn in ieder geval geen eindstukken, maar een chromen façade voor het esthetisch minder plezante, échte werk. Zoals bij zoveel auto’s tegenwoordig.

    Of hij daarom wel of niet in deze lijst moet staan moet iemand anders maar uitmaken.

    Login om te reageren
    • puhpuh zegt

      18 februari 2016 om 18:14

      @Silverarrow: Die fake uitlaten zouden ze moeten verbieden, verschrikkelijk vind ik die!
      http://i31.tinypic.com/e9yv7n.jpg

      Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    18 februari 2016 om 17:42

    Clio v6. Kwijl.

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    18 februari 2016 om 17:46

    Carrera GT had in het lijstje gemogen hor!

    Login om te reageren
  21. bonzoo zegt

    18 februari 2016 om 17:48

    Misschien gek…
    Maar ik mis de uitlaten van de huidige Focus ST of moet ik nu mijn mond spoelen?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 februari 2016 om 18:01

      @bonzoo:

      Maakt dat geen tyfusherrie dan ??

      Denk dat je beter je oren kan gaan spoelen ..

      Login om te reageren
  22. 888natan zegt

    18 februari 2016 om 17:48

    918, mijn nummer 1!

    Login om te reageren
  23. robv93 zegt

    18 februari 2016 om 17:50

    -Honda Civic (driehoeken)
    -Mini Cooper (centrale pijpjes)
    -VW Kever (incl. grappig geluid)
    Enz…

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    18 februari 2016 om 17:52

    Leuk artikel! Ik heb zelf ook eens wat uitlaatjes ontworpen…

    Maserati MC Stradale:

    Pagani Huayra/Zonda:

    Lamborghini Aventador (SV):

    Ferrari 458 Italia:

    Login om te reageren
    • mrcy335d zegt

      18 februari 2016 om 18:22

      @Jochempie: toppertjes

      Login om te reageren
    • patrick zegt

      18 februari 2016 om 20:33

      @Jochempie: geweldig! Vooral die eerste.
      Ze moeten jouw in dienst nemen, ik vind persoonlijk dat ze te weinig aandacht aan een uitlaat besteden op een aantal uitzonderingen na. Die van pagani zijn wel ware kunstwerken.

      De velg is de schoen, De uitlaat het horloge!

      Met welk programma maak je dit

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        18 februari 2016 om 22:22

        @patrick: Thanks! Gemaakt met Rhino voornamelijk.. Lekker pakketje voor (relatief) weinig geld.

        Dit is nog een losse render van het apparaat:

        Login om te reageren
    • silver zegt

      18 februari 2016 om 23:10

      @Jochempie: kunst!!! Ga eens wat open sollicitaties sturen naar de heren fabrikanten!

      Login om te reageren
  25. lompey zegt

    18 februari 2016 om 18:02

    Heerlijk dat gepijp

    Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 00:19

      @lompey: mag ik??

      Login om te reageren
      • lompey zegt

        19 februari 2016 om 07:53

        @nicolette: zeg ik geen nee tegen

        Login om te reageren
  26. Senne zegt

    18 februari 2016 om 18:05

    Dit gaat helaas (zoals verwacht) over de sierstukjes.

    Had graag iets gelezen over verschillende materialen, vormen, dempers etc en wat voor effect sit heeft op geluid en vermogen…

    Login om te reageren
  27. agera zegt

    18 februari 2016 om 18:05

    Ford streetka, ferrari 458?!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 februari 2016 om 18:19

      @agera: Die van de streetka is niet zo indrukwekkend… Je doelt waarschijnlijk op het achteruitrijlicht…

      Login om te reageren
  28. reistje zegt

    18 februari 2016 om 18:07

    De 918 wint wat mij betreft. Uniek en gaaf zonder dat het te opvallend is.

    BMW E24/E28 uitlaten vind ik ook wel wat hebben qua plaatsing!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      19 februari 2016 om 00:04

      @reistje: helemaal mee eens, zo net uit het midden. Het mooiste vind ik die van een M5. Twee van die net wat dikkere pijpen, met een chroom of zwart(bij shadowline, wat eigenlijk het mooist is vind ik) sierstukje

      Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    18 februari 2016 om 18:07

    Zijn net stopcontacten ..

    Noodzakelijk maar altijd lelijk ..

    Login om te reageren
  30. desjonnies zegt

    18 februari 2016 om 18:28

    E-type series 1, is dat niet zo’n beetje de moeder aller ‘een icoon maken van een lelijk ding als een uitlaatpijp ‘ geweest ?

    http://www.remarkablecars.com/main/jaguar/jaguar-00006-3.jpg

    Login om te reageren
  31. gtwillem zegt

    18 februari 2016 om 18:29

    Allereerst, @RubenPriest: complimenten! Dit zijn inderdaad de 14 meest bijzondere uitlaten. Niets aan toe te voegen!

    Het enige wat ik tegen de hele uitlaten-mode van tegenwoordig vind, is dat jet jammer is dat het nu gewoon puur design om het design gaat. Vroeger was een dikkere uitlaat (of meerdere uitlaten) nodig vanwege de grotere motor. Bij auto’s als de FN2 Civic Type-R, Murcielago LP-640, XC90 T8 of California zie je gewoon de twee kleine pijpjes gewoon zitten.

    Dat gezegd hebbende, de auto waarvan ik de uitlaten het mooist vind is de Porsche 911 Carrera, gewoon de normale Carrera. Dus gewoon een platte pijp lijks en rechts. Ik weet het, ook dat is een opzet stukje, maar het is wel net even mooier gedaan.

    Ander mooi voorbeeld zijn de Aston One-77 en Jaguar XJ220: schuin afgesneden met de vorm van de diffuser. Nice.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 februari 2016 om 18:54

      @gtwillem: Dank!

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      18 februari 2016 om 20:13

      @gtwillem: dan alleen van de wat moderne auto’s. Want een Duesenberg SJ had dan zeker in dit rijtje ER bijgehoord. En de Duesenberg SJ 557 Mormon Meteo (al dan niet helemaal af-fabriek) had helemaal een mooie dikke pijp.

      Login om te reageren
    • kroverbeek zegt

      18 februari 2016 om 21:55

      @gtwillem: Welke ik een beetje mis is de Veyron. Een beetje een uitgekauwde auto, maar de uitlaat is toch een verhaal apart..
      https://caberz.files.wordpress.com/2012/03/bugatti-veron-detail-2.jpg
      Als je een auto hebt waarbij er een deel van de uitlaten niet zichtbaar is weet je dat er iets bijzonders aan de hand is wat mij betreft. Hulde voor dit design, blijf het gaaf vinden,

      Login om te reageren
  32. desjonnies zegt

    18 februari 2016 om 18:30

    Daarna, met de E-type Series III, wisten die Engelsen er een karikatuur van te maken :

    https://c2.staticflickr.com/4/3441/3292423569_9e19aae211_b.jpg

    Login om te reageren
  33. thomasthomas zegt

    18 februari 2016 om 18:34

    Vind het bij R8 V10 erg mooi van die grote ovalen pijpen.

    Login om te reageren
  34. desjonnies zegt

    18 februari 2016 om 18:35

    Maar eigenlijk is DE auto waar we de brulpijp aan te danken hebben de Mini geweest.
    Door de sportieve successen van de Coopers en Cooper S-sen kwam er een hele accessoire industrie op uit het niets :

    En daar deed je dan zoiets mee op een vrije zaterdag :

    http://i.ytimg.com/vi/QYH_ZGQiWPk/hqdefault.jpg

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 februari 2016 om 18:41

      @desjonnies: Zelfs als MX-5 eigenaar zeg ik…. Jemig wat een hoeveelheid roest!

      Login om te reageren
  35. mrrallycross zegt

    18 februari 2016 om 18:36

    Die zonda blijft toch wel heel erg typisch mooi.

    Login om te reageren
  36. viezefreddyw zegt

    18 februari 2016 om 18:37

    Uitlaten als deze mogen er ook best bij: http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/full/ebay142672628877830.jpg

    En wat te denken van Donkervoort? Een beetje Hollandse glorie: http://www.donkervoort.com/media/donkervoort-d8-gto-header-1140×581.jpg

    De lange, grote en flink uitstekende uitlaten van een hoop Ferrari’s uit de jaren 60, zoals een 250 GTO: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/FERRARI-250-GTO-5526_35.jpg

    G63/65 AMG: https://i.ytimg.com/vi/vAAS_U6rUm8/maxresdefault.jpg

    Of de Porsche GT3/GT3 RS: https://i.ytimg.com/vi/WmIJOytgYc8/maxresdefault.jpg

    En zo kunnen we er nog wel 100 bedenken.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 februari 2016 om 18:44

      @viezefreddyw: Ik probeer de uitlaat te ontdekken op de Defender… help me eens?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        18 februari 2016 om 18:47

        @Jochempie: Nu begin ik erg aan mezelf te twijfelen he. Maar het moet de slurf zijn rechts van de auto, links op de foto.

        Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          18 februari 2016 om 18:51

          @viezefreddyw:

          Eeeeuuuuh da’s de luchtinlaat voor het waden door rivieren en bergstromen meren en al wat men tegen kan komen.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            18 februari 2016 om 18:54

            @desjonnies: Holy moly! Zo zie je maar weer he, ik moet nog een hoop leren! Thanks allen!

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              18 februari 2016 om 22:25

              @viezefreddyw: Moeten we allemaal… behalve @desjonnies

              Login om te reageren
        • kilum zegt

          18 februari 2016 om 18:52

          @viezefreddyw: Dat is de snorkel. Voor als je door een rivier heen rijd. Zodat je motor nog lucht krijgt.

          Login om te reageren
        • Captain zegt

          18 februari 2016 om 18:52

          @viezefreddyw: Da’s een snorkel ;) met een verhoogde inlaat kun je dieper door het water. Uitlaat hoeft niet zo hoog te zijn

          Login om te reageren
        • Edge zegt

          18 februari 2016 om 18:53

          @viezefreddyw: is dat niet zo’n pijp die ervoor zorgt dat je wanneer je diep water moet doorwaden je motor niet vol met water gezogen wordt?

          Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          18 februari 2016 om 18:54

          @viezefreddyw: Da’s de inlaat, voor het diepere doorwaden :)

          Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        18 februari 2016 om 18:53

        @Jochempie: snorkelpijp…

        Login om te reageren
    • nicolette zegt

      19 februari 2016 om 00:20

      @viezefreddyw: Bugatti Atlantic had er 12 ofzo

      Login om te reageren
  37. xypds157 zegt

    18 februari 2016 om 18:44

    Ik had de mk4/5 r32 hier tussen verwacht ?

    Login om te reageren
  38. Captain zegt

    18 februari 2016 om 18:46

    de bugatti atlantic:
    http://s4.photobucket.com/user/stewil/media/Individual%20Model%20Pics/IMG_6991.jpg.html

    De tucker torpedo:
    https://c2.staticflickr.com/6/5292/5460310862_5d666e75a2_b.jpg

    En diverse caddy’s uit de 50’s:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/1958_Cadillac_60_Special_rear.jpg

    Login om te reageren
    • Captain zegt

      18 februari 2016 om 18:48

      @Captain: Bugatti linkje werkt niet
      http://www.crailville.com/coach/bugatti/bug1/50825h.jpg

      Login om te reageren
    • klaasjevaak zegt

      18 februari 2016 om 19:40

      @Captain: ik moest ook gelijk aan de Bugatti denken, hoort wat mij betreft ook wel in het rijtje thuis.

      Login om te reageren
  39. desjonnies zegt

    18 februari 2016 om 18:48

    Maar de mooiste, de aller aller mooiste komt -uiteraard- uit Italië –

    Kan ook niet anders, die luidmuilen !
    Die Gillerts.
    En neen, niets des Ferraris of Maseratis, zelfs geen Alfa 159 pijp.

    Dit, dit is de heilige graal als je een uitlaat-fetish hebt !

    http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2015/01/28/603803/968b3f1cc83adb2ce5355ec4f11497a7.jpg

    Gemaakt in Italië door Lorenzo Tromboni, zoon van een wereld vermaarde schuiftrompetten-fabrikant (ik verzin dit niet hè)
    De jonge Lorenzo was in de ban van snelle wagens en is op een reis naar Vaticaanstad om daar schuiftrompetten te slijten aan de beroemde Zwitserse garde verdwaald en in Turijn gekomen alwaar hij Carlo Abarth tegen het lijf liep.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      18 februari 2016 om 20:00

      @desjonnies: Ja dat ziet er ook echt uit als een af-fabriek orgelpijpje op z’n Italiaans

      Login om te reageren
  40. Edge zegt

    18 februari 2016 om 19:07

    De meest iconische staan al in het artikel zelf uiteraard. Persoonlijk vind ik de twee pijpen van de Ferrari 488 GTB ook prachtig. Ze geven de auto precies genoeg “Kijk mij eens sportief en snel zijn” mee, zonder het naar het “OMG kijk mij eens met mijn vier uitlaten!!11!!!!” gevoel te gaan dat ik bij een Lamborghini Aventador SV, Lexus IS-F en Ferrari California zonder T krijg.

    Wat ik overigens ook heel erg gaaf vond, maar dat was meer vanuit een engineering standpunt dan een esthetisch standpunt, is het uitlaatsysteem van de Renault R31 waarmee Lotus-Renault in 2011 aan de Formule 1 meedeed. In plaats van de gebruikelijke uitlaat in het midden van de achterzijde van de auto, had deze wagen pijpen die vooraan bij de sidepodopeningen uit het bodywork kwamen. Het idee erachter was dat ze de uitlaatgassen konden gebruiken om de luchtstroom onder de auto te beïnvloeden. Helaas voor Lotus-Renault bleek het systeem een enorme last doordat de auto minder makkelijk doorontwikkeld kon worden vanwege dat systeem, en hadden ze op een aantal circuits ook nog eens problemen met de downforce. Hoewel het dus geen succes werd, vind ik het enorm gaaf omdat het anders is dan we gewend zijn.

    Login om te reageren
  41. mmot05 zegt

    18 februari 2016 om 19:15

    Ik vind dat de Bang&Olufson’s van Audi tdi ook in deze lijstje hoort.

    Login om te reageren
  42. menaz zegt

    18 februari 2016 om 19:26

    In plaats van die Lexus met die nepgaten zou ik liever de SLR McLaren zien met de pijpen pal achter de voorwielen.

    Login om te reageren
    • menaz zegt

      18 februari 2016 om 19:26

      @menaz: o wacht. Hij staat onderaan. ?

      Login om te reageren
  43. potver7 zegt

    18 februari 2016 om 19:35

    De uitlaten van een Spyker C8 vind ik toch ook wel mooie kunststukjes hoor
    http://www.autojunk.nl/2011/12/nulla-tenaci-invia-est-via

    Login om te reageren
  44. pinut187 zegt

    18 februari 2016 om 20:19

    Onbegrijpelijk, de Duesenberg II Royalton zou toch ook echt in dit rijtje moeten staan!

    Login om te reageren
  45. erikdee zegt

    18 februari 2016 om 20:52

    Jaguar F-TYPE?!?!

    Login om te reageren
  46. MrShifra zegt

    18 februari 2016 om 21:24

    Die van de Zonda, werd het niet gemaakt door een Duits bedrijf?

    Login om te reageren
  47. fabiotol zegt

    18 februari 2016 om 21:55

    Corvette c7!

    Login om te reageren
  48. aquila2003 zegt

    18 februari 2016 om 22:26

    Waar de fuck is de f type

    Login om te reageren
  49. bassx zegt

    18 februari 2016 om 22:29

    Vetste sierstukken af fabriek. Als er iemand een mooi uitlaat systeem mag toe eigenen is het Carol Shelby het het op de AC Cobra toepaste. Op deze bolide zie je toch 75% van het hele uitlaatsysteem. http://us.cdn281.fansshare.com/photos/shelbyaccobra/ac-cobra-shelby-ac-cobra-blue-white-stripes-car-1503270914.jpg

    Login om te reageren
  50. elias zegt

    18 februari 2016 om 22:33

    Een 458?

    Login om te reageren
  51. carshotsnl zegt

    18 februari 2016 om 23:55

    Ik mis de Tesla.

    Login om te reageren
  52. nicolette zegt

    19 februari 2016 om 00:23

    https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=&url=http%3A%2F%2Fwww.netawd.com%2FPs%2Fitem.php%3Fid%3D148383&psig=AFQjCNHMKMgoOhAxhsDNSZLMzHzdF5r3Rg&ust=1455924139572230

    Login om te reageren
  53. cossiekiller zegt

    19 februari 2016 om 11:04

    De Shelby Cobra 427

    Login om te reageren
  54. jochempie zegt

    19 februari 2016 om 16:36

    Ik vind de uitlaat van de DB7 zo lekker…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North