• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn vijf verfrissend afwijkende bedrijfswagen occasions

Auteur: willeme, gepost 30 maart 2021 om 13:01 – 13 Reacties

Deze afwijkende bedrijfswagen occasions zijn net even anders dan de gangbare modellen.

Naast personenwagens geven we bij Autoblog de bedrijfswagens ook wat liefde. Logisch, want in veel gevallen is er behoorlijk veel overlap. In principe gaat alles hetzelfde bij een bedrijfswagen als bij een personenauto. Je loopt naar de garage, dealer of particulier en gaat daar over tot aanschaf van het gewenste product.

Bij bedrijfswagens zijn bepaalde producten véél populairder dan andere. De reden daarvoor zijn vaak financieel of van praktische aard. Er moet immers mee gewerkt worden. Maar levert dat leukere bedrijfswagens op? Nee, niet altijd. Dat is natuurlijk ook absoluut niet de bedoeling. Daarom gingen wij van Autoblog eens op zoek bij Marktplaats om vijf leuke en afwijkende bedrijfswagens te zoeken. Goed nieuws, we hebben ze gevonden.

Mercedes-Benz Vito

€ 28.845 (excl. btw)
2017
144.019 km

bedrijfswagen occasions

Natuurlijk, de Mercedes Vito is niet de meest bijzondere bedrijfswagen. Afgelopen weekend heeft ondergetekende er nog eentje gehuurd. Het rijdt overigens verrassend comfortabel, alleen is een enkel cabine vrij krap. In dit geval betreft het een langere Vito met dubbele cabine. Dan kan de achterstoel net even wat verder naar achteren. Verder is dit een typische ‘eigenaars’-bus.

bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions

Dus niet in het flets wit met stalen velgen, maar een keurige bus met grijze lak, zwarte lichtmetalen velgen, lederen bekleding en zelfs stoelverwarming! De 2.1 diesel is goed voor maar liefst 190 pk. Deze levert de krachten af aan alle vier de wielen! Kijk, dan ben je onder alle omstandigheden vlot uit de startblokken. Kortom, een auto waarmee je alles kan doen. Het enige nadeel is de vrij stevige prijs. Maar ja, vind maar eens een zo’n dikke bus met vierwielaandrijving.

Volkswagen Transporter T6 2.0 TSI DSG

€ 34.950
2017
105.427 km

bedrijfswagen occasions

Nog een bus uit 2017? Als je heel snel kijkt, lijken er vrij veel overeenkomsten te zijn met de Vito van hierboven. Maar er zijn een paar dingen anders bij deze afwijkende bedrijfswagen. Het is namelijk wel een luxe bus, maar géén dubbele cabine. Opmerkelijk, want het is namelijk niet eens een BTW-auto! Het gaat nog eventjes door, want de motor is namelijk géén diesel. Dit is zo’n auto waarvan je weet dat ‘ie in de prijslijsten staat, maar niet voor kan stellen dat iemand er eentje bestelt.

bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions

Het is niet zo maar een benzinemotor, maar de EA888 2.0 TSI viercilinder turbo met 204 pk! Deze is gekoppeld aan een automaat met dubbele koppeling. Daarmee kun je in 8,7 seconden naar de 100 km/u sprinten en een topsnelheid van 202 km/u halen. In een busje! En omdat het de 2.0 TSI uit de Golf GTI is, kun je de motor eenvoudig tunen naar meer. Met een chipje is 250+ pk eenvoudig mogelijk. Je hebt er natuurlijk niets aan, maar het is wél leuk.

Dodge RAM 3500

€ 49.950
2015
92.053 mi

bedrijfswagen occasions

In Nederland is er een behoorlijke fanatieke fanbase voor Amerikaanse pick-ups. De auto’s spreken immers zeer tot de verbeelding. De grote wagens met laadbak en enorme motor zien er zeer stoer uit. Je maakt absoluut indruk op andere weggebruikers. Natuurlijk is met een pick-up in Nederland rijden net zo zinvol als op skischoenen wandelen terwijl het hoogzomer is. Natuurlijk, het kan een nut dienen maar niet waar je bent. Ditmaal gaan we voor de categorie ‘als je dan toch bezig bent’. Want check dit apparaat!

bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions

Het is een ‘3500’, geen ‘1500’ die je normaal ziet. Dit betekent een veel sterker chassis en in dit geval een enorm sterke dieselmotor. Natuurlijk, zo’n benzine V8 is leuk, maar als je koppel wil (en dat wil je in dit soort auto’s) is een diesel de enige juiste oplossing. De 6.6 liter Cummins is goed voor 350 pk bij 3.013 toeren (ja, precies 3.013) en 650 pound feet bij slechts 1.500 toeren. Dat is 881 Nm! Uiteraard zijn dit soort wagens extreem duurzaam: ze gaan eigenlijk nooit stuk.

Citroen HY 72

€ 42.000
1971
100.000 km

bedrijfswagen occasions

We hebben de Transporter al behandeld. Dat is niet alleen in moderne uitvoering een populaire bus, ook de klassieke modellen doen het goed. Wat heet: ze zijn bijna niet aan te slepen en zeker de oude exemplaren zijn bijzonder duur. Is er een goed alternatief? Jazeker, de Citroen HY (zoals dit exemplaar van de HY op Marktplaats)is eigenlijk nog veel cooler. Het basisdesign van de HY is zo mogelijk nog beter dan dat van de Transporter. De motor staat namelijk vóór de voorwielen en de auto heeft voorwielaandrijving.

bedrijfswagen occasions

Dit zorgt ervoor dat je een enorme lage en vlakke laadvloer hebt in deze afwijkende bedrijfswagen. Perfect dus geschikt als busje voor de markt om verse friet in te bakken. Of om met je manbun espresso te maken van duurzaam geteelde koffiebonen. Of om lactosevrije fro-yo’s te maken terwijl je een glutenvrije rok draagt van hennep. Het kan allemaal met zo’n Citroen HY. Dit exemplaar heeft ‘slechts’ 54 pk en loopt op benzine, maar die Piaggo Ape van de buurman kun je bijhouden.

Land Rover Defender

€ 22.490 (marge auto)
2000
189.470 km

bedrijfswagen occasions

Geregeld zoeken we op het internet naar dikke 4×4’s op grijs kenteken. Het is een van de weinige manieren in Nederland dat je van zo’n mastodont kunt genieten zonder helemaal leeg te lopen aan belastingen. Maar in 9 van de 10 gevallen moet je zoiets nooit doen. Een van de belangrijkste redenen om een Range Rover, Mercedes GL of Audi Q7 te kopen is juist de enorme ruimte en dat je plaats hebt voor veel passagiers en hun bagage.

bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions
bedrijfswagen occasions

Alsof je een zevenpersoons tent hebt, maar vanwege fiscale overwegingen alleen je vrouw mee neemt. Ofzo. In het geval van deze Defender op marktplaats ligt dat iets anders. Die koop je omdat je het een gaaf model vindt en/of om mee in terrein te gaan. Het ding is zó oncomfortabel en krap achterin, dat je helemaal geen passagiers moet willen meenemen. Kijk, en dán is het wel een goed alternatief. En een leuke afwijkende bedrijfswagen in plaats van weer een Range Rover Sport met tussenschot

Ook interessant!

  • Duurste bedrijfswagen van Marktplaats is een beest
    Duurste bedrijfswagen van Marktplaats is een beest
  • Citroën ë-Berlingo
    Citroën ë-Berlingo is de handigste auto van vandaag
  • De populairste occasions van Nederland
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, benzine, Citroen, defender, Diesel, Dodge, grijs, grijs-kenteken, Land Rover, lijstjes, Mercedes, occasion, occasionweek2021, pick-up, ram, transporter, vito, Volkswagen

Vorig bericht: « Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
Volgend bericht: Volkswagen Taigo is nóg een CUV (voor Nederland!) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    30 maart 2021 om 13:35

    Ik heb een keer zo’n 2.0 TSI zien staan, ding was zo verschrikkelijk verlaagd dat drempels een uitdaging zouden worden. Ontzettend handig natuurlijk.

    Lijkt mij overigens wel grappig om zo’n ding te laten chippen en dan stoplichtsprintjes te winnen, mede omdat ik vanbinnen een klein jochie ben die dat wel stoer vindt.

    Login om te reageren
  2. papa zegt

    30 maart 2021 om 13:55

    De Dodge uiteraard

    Login om te reageren
  3. GTR zegt

    30 maart 2021 om 14:01

    Nooit geweten dat het dashboard van een Defender, vanuit een bepaalde hoek, zo veel leek op die van een Mercedes!

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    30 maart 2021 om 14:40

    Bij ons in de buurt rijden een paar van die T6 (taxi-)busjes met TSI-blok en additionele aardgas installatie. Volgens een vriend van me, die werkt in het groepsvervoer, zijn ze niet vooruit te branden, want ‘schoon’ en dus enorm lange overbrengingen.

    Wel weer een geinig lijstje weer, @willeme!

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      31 maart 2021 om 19:35

      @RRRobert: dat is niet de tsi, maar een ouderwetse 2.0 cng, die hebben 115pk, dus vandaar dat ze traag zijn

      Login om te reageren
  5. henkp1 zegt

    30 maart 2021 om 15:23

    “Het basisdesign van de HY is zo mogelijk nog beter dan dat van de Transporter.”
    Het basisdesign van elke bestelwagen is sowieso beter dan dat van de Transporter, want die is gewoon dramatisch: motortje met te weinig vermogen achterin, samen met de achterwielaandrijving, dus daar waar de lading moet staan, totaal geen kreukelzone of iets dat er maar op lijkt, tamelijk ‘uitdagende’ wegligging; nee de Transporter was nou niet bepaald de ideale besteller. Kijk die HY (H-serie) dus wel. Ontworpen begin jaren ‘40 (er was ook nog heel even de Citroën Tube) heeft die wel de motor en aandrijving voorin, waardoor een vlakke, hoge laadruimte. En de motor (zelfde als in de Traction Avant) was toen een pak sterker dan de VW. Ruim 10 jaar na de Citroën volgde Renault met eenzelfde concept (Estafette) en in de jaren ‘80 volgde andere fabrikanten. VW pas in 1990…

    Login om te reageren
  6. mark383 zegt

    30 maart 2021 om 20:35

    Die transporter lijkt mij geïmporteerd uit het buitenland? Dat verklaart misschien de uitvoering. Zou goed kunnen dat ie wordt omgebouwd tot camper.

    Login om te reageren
    • sirdrinksalotofpetrol zegt

      30 maart 2021 om 20:47

      @mark383: een Benzine in een busje?? Inderdaad leuk voor een camper. Maar voor dagelijks gebruik rij je dus 1 op 5 op benzine ipv 1 op 12 op diesel. Gezien het feit je dan dus meer co2/km uitsoot ben je een milieuvervuiler :).

      Login om te reageren
    • sirdrinksalotofpetrol zegt

      30 maart 2021 om 20:49

      @mark383: moet eigenlijk zijn @Denu

      Login om te reageren
  7. denu zegt

    30 maart 2021 om 20:41

    Ik ben zelf in de markt op het moment voor een nieuwe bedrijfsbus. momenteel een transporter t5 van 2009 met 131 pk en een T edition uitvoering,(prima bus tot nu toe met zn 220000 km)
    afgelopen week diverse dealers bezocht ,en zelfs VW heeft GEEN benzine Transporter meer in het gamma zitten, Mercedes en Renault ook niet.

    Dit verbaast me eigenlijk omdat zover ik weet er toch binnen enkele jaren een ban op diesel motoren plaatsvind.
    Nu dan toch voor 95% overtuigt van de nieuwe Mercedes 1 erg mooie en fijne bus, maar ik ga toch voor de 6 handbak, terwijl de dealer me wist te verzekeren dat 90% van de klanten voor de 9 traps automaat kiest.
    Mijn persoonlijke mening was eigenlijk een zenuwachtig schakelende automaat,en toch nog redelijk traag, (kan zijn omdat ik met een 100 pk uitvoering gereden heb) ik zelf ga voor de 194 pk versie met 4 wiel aandrijving ,en de Mercedes tunning naar 235 pk en ruim 500 nm.
    de prijs vond ik ten opzichte van de concurrentie meevallen,dus de overweging speelt nu om voor een v300 te gaan welke toch wel erg mooi is ten opzichte van de Vito.
    Reden daarvoor is dat ik er ook privé mee rijdt, en het oog wil ook wat…..
    Ben wel benieuwd wat het verschil in prijs gaat zijn met de Vito,en dan met ongeveer dezelfde opties (wel grijs kenteken uiteraard)
    Mijn belangrijkste wens gaat helaas niet uitkomen ……….BENZINE, en ik snap gewoon niet waarom dit niet gemaakt wordt.

    Login om te reageren
  8. sirdrinksalotofpetrol zegt

    30 maart 2021 om 20:42

    Je moet geen Vito nemen maar een V-klasse omgebouwd naar grijs kenteken. Vet luxe bak man….

    Login om te reageren
  9. Dizono zegt

    30 maart 2021 om 22:13

    Met zo’n titel zou je inderdaad geen Transporter en Vito verwachten… Har har

    Login om te reageren
  10. rogerzz zegt

    1 april 2021 om 22:39

    Tering wat een geld voor die Dodge en oude Citroen gemaakt van roestige golfplaten. Dan is die Defender relatief wel een koopje.

    VW busjes.. ik heb toch het idee dat een gemiddelde Oost-Europeaan die met een flippo, tandenstoker en schoenveter binnen 1 minuut heeft opengebroken. Alleen daarom zou ik die al laten staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North