• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DMC geeft je Porsche 992 een GT3 RS-look

Auteur: hayte, gepost 25 januari 2020 om 08:10 – 26 Reacties

DMC geeft je Porsche 992 een GT3 RS-look

Bijna alles wat rood is, is nieuw.

Het kopen van een Porsche 911 is – wat deze scribent betreft – geen bijzondere keuze meer. Als je een snelle sportwagen zoekt die goed rijdt, maar ook dagelijks inzetbaar is, dan koop je een Porsche. Klaar. Wat praktisch iedereen die het geld heeft, daarom ook doet. Ben je echter iemand die een 992-Porsche heeft gekocht en wil je dat je auto nét een tikkeltje anders is dan die van je buurman? Dan heeft DMC goed nieuws: zij werken namelijk aan hun aerokit Emozione GT.

Waarom een Duitse tuner een Italiaanse naam geeft voor een upgradepakket voor een Duitse sportwagen, is niet geheel duidelijk. De veranderingen zijn dat echter wel. Om te beginnen bij de voorkant: de nieuwe voorspoiler past onder de standaardbumper en is een klein beetje breder dan die bumper. Dat genereert meer downforce. De twee geïntegreerde splitters zorgen weer voor minder turbulentie en verbeteren de stabiliteit van de auto.

Aan de zijkanten zien we de nieuwe side skirts. Deze zijn an sich niet zo heel bijzonder, naast de fin richting het achterwiel. Deze fin zorgt er volgens DMC voor dat de auto er lager en breder uitziet, zonder daarvoor bodemvrijheid op te geven.

De achterkant krijgen bij het pakket drie nieuwe onderdelen: twee spoilers en een diffuser. Die diffuser past ook onder de standaardbumper en is niet alleen esthetisch. Deze moet de luchtstroom beïnvloeden ‘en de bestuurder een beter gevoel voor de weg geven’.

Bij de spoilers wordt het verhaal echter een beetje vreemd. DMC claimt namelijk dat het pakket er ‘retro’ uitziet en wijst daarvoor vooral naar de twee spoilers. Om te beginnen met de duckwing. Deze doet volgens DMC denken aan ‘klassieke Porsches uit de jaren negentig’ en is ontworpen met ’traditionele Porsche-lijnen’. Het doet wellicht een beetje denken aan de achterkant van een 944 waar ze een stuk uit hebben gehakt, maar veel verder dan dat komt deze scribent niet.

De optionele grotere spoiler is weer wat makkelijker: deze lijkt zo van een 991 GT3 RS te komen. Al zit er volgens DMC ook een vleugje Porsche RSR in, de 120 centimeter lange tussenplaat zou daardoor zijn geïnspireerd.

De veranderingen bij het Emozione GT-pakket blijven niet gespaard bij de buitenkant; ook onder de motorkap wordt er een beetje gekieteld. De ECU wordt wat aangepast waardoor de Carrera S 510 pk maakt – 60 pk meer dan voorheen. De koppel stijgt met 80 Nm naar 610 Nm. Verbeterde 0-60-tijden geeft DMC niet. Leverbaarheid en kosten zijn eveneens onbekend, behalve voor de GT3 RS-spoiler: die kost 4.390 dollar. Alle onderdelen zijn uiteindelijk in naakte koolstofvezel of kleur leverbaar.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, carrera-4s, carrera-s, dmc, Porsche

Vorig bericht: « Autoblog garage: monsterrit met de Alfa 159
Volgend bericht: Vier simpele stappen om het fileprobleem op te lossen »

Lees Interacties

Reacties

  1. musclecar85 zegt

    25 januari 2020 om 10:20

    Met die taartschep achterop gaat die nog lichter sturen op de voorwielen. Voor de rest, doe ook maar niet.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      25 januari 2020 om 19:46

      @musclecar85: een 911 stuurt niet zo licht op de voorwielen hoor!

      Login om te reageren
      • musclecar85 zegt

        25 januari 2020 om 21:28

        @rhellema: nou ik heb er 3 in bezit gehad. Ik kan je toch echt wel wat anders vertellen…

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          26 januari 2020 om 11:13

          @musclecar85: daar wil ik best wel een discussie over opzetten want met een 911 kan je heerlijk de apex van een bocht opzoeken en met een auto die licht stuurt op de voorwielen is dat toch wel iets lastiger.

          Login om te reageren
          • musclecar85 zegt

            26 januari 2020 om 12:18

            @rhellema: dan bekijk dit maar eens. http://www.gallerydome.org/picture-331-ik-ga-even-een-banaan-lezen-.html

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              26 januari 2020 om 15:25

              @musclecar85: tja…alleen de opmerking al dat je 3 x een 992 hebt gehad gaf me al aan dat je uit dat boek aan het voorlezen was.

              Login om te reageren
              • musclecar85 zegt

                26 januari 2020 om 16:42

                @rhellema: je gaf zelf een 911 aan. Ik heb er 3 gehad. Een 911 (996) een 997 en een 991, allen 911’s dus. Bij elke beloven ze dat het verbeterd is. Maar schijn bedriegt. Jij hebt er blijkbaar geen 1 in bezit gehad of langere tijd in kunnen rijden. Anders concludeer je wel anders. Het stuurt bij hogere snelheden als een natte krant op de voorwielen. Waarom doen er 4 vd 5 911 bezitters de voorkant verzwaren als ze een dagje circuit doen?

              • rhellema zegt

                26 januari 2020 om 17:47

                @musclecar85: nooit één gehad nee maar wel regelmatig met verschillende elfers gedurende een langere tijd kunnen rijden. Maar om nou te zeggen dat ze op hoge snelheid zeer slecht sturen is niets meer dan jouw mening. Ik deel die mening absoluut niet met je. Heb er verschillende malen op het circuit mee mogen sturen in zowel race- als consumententrim en ik vond het zelf heerlijk sturen. Zoals ik al zei, je kan met de neus heerlijk de apex opzoeken, maar je moet wel gas durven te geven. Mensen die de neus verzwaren hebben in mijn ogen niet het lef om gas te geven.

              • musclecar85 zegt

                26 januari 2020 om 18:10

                @rhellema: als je angstig word in een auto boven de 200 km/h omdat je vind dat de verbinding met de weg weg lijkt te vallen dan zal ik inderdaad wel niet hard genoeg hebben gereden… Bij mij geen 911 meer.

              • rhellema zegt

                26 januari 2020 om 22:48

                @musclecar85: of je bent gewoon wat bang aangelegd. Is ook niet erg hoor.

              • musclecar85 zegt

                27 januari 2020 om 08:57

                @rhellema: misschien kom je ooit ook nog wel in de gelegenheid om in echte auto’s te rijden ipv rondjes te rijden in platte kevers van iemand anders. Hard werken, dan kom je er wel. Dan kun je je misschien eens een echte sport auto veroorloven ??.

              • rhellema zegt

                27 januari 2020 om 12:27

                @musclecar85: één voordeel, ik hoef niet meer te werken en heb niet de behoefte om een 911 of wat voor echte sportauto te kopen. Ik ben niet zo’n showbink als jij en investeer mijn geld op een betere manier.

  2. mp014 zegt

    25 januari 2020 om 10:41

    1 woord…..: waarom?

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 januari 2020 om 19:47

      @mp014: voor sjonnies die de overstap maken van een Civic naar een 911.

      Login om te reageren
  3. rikus zegt

    25 januari 2020 om 10:47

    De net-niet look.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 januari 2020 om 19:48

      @rikus: laat dat ‘net’ maar weg.

      Login om te reageren
  4. baklava zegt

    25 januari 2020 om 10:54

    Wielen moeten verder naar buiten staan

    Login om te reageren
  5. massarati zegt

    25 januari 2020 om 10:58

    En dan ook nog op een lelijk nagemaakt schaalmodel. Ziet er echt niet uit.

    Login om te reageren
  6. The Alpina fan boy zegt

    25 januari 2020 om 11:02

    Zo, die is ……………. Lelijk.

    Login om te reageren
  7. mats106rallye zegt

    25 januari 2020 om 12:38

    Nou … neeeee

    Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    25 januari 2020 om 12:40

    Er klopt volgensmij ook helemaal niks van die raamlijnen

    Login om te reageren
  9. tristan114 zegt

    25 januari 2020 om 13:15

    Het aantal typfouten in de artikelen is echt schrikbarend gestegen. Zelfs bij Willeme. Teveel artikelen willen schrijven (of vertalen) in te weinig tijd?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      26 januari 2020 om 07:56

      @tristan114: volgens mij is de spellingscontrole kapot.

      Login om te reageren
  10. bwrahbwrah zegt

    25 januari 2020 om 17:57

    Hee, dat lijkt wel een forza spoiler.

    Login om te reageren
  11. onlyporscheman zegt

    25 januari 2020 om 20:53

    Ik ben benieuwd naar de echte GT3. De kleuren stelling in dit voorbeeld is vrij apart, in zilver black zou het beter uitkomen.

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    26 januari 2020 om 14:51

    Barrrrrf ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North