• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracer

Auteur: Dizono, gepost 12 april 2017 om 07:51 – 16 Reacties

Afbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracerAfbeelding Audi R8 LMS GT4: teruggetunede budgetracer

Audi R8 LMS GT4
Alleen voor de ware amateurs.

Audi levert momenteel al een tweetal kant en klare raceauto’s voor de motorsportende particulier, te weten de Audi R8 LMS GT3 en de RS3 LMS TCR. Tussen die twee klasses gaapt echter een behoorlijk gat en dat gat wordt nu opgevuld met de R8 LMS GT4.

De GT4-klasse ontstond in 2007 en was meer op de racende amateur gericht dan op de professionele raceteams die uitkwamen in het snellere FIA GT3 World Chapionship. De GT1- en GT3-klasses zijn tegenwoordig samengevoegd en heten nu de Blancpain GT Series Sprint Cup. Om het niveau in de GT4-klasse niet te professioneel te laten worden, verliezen jonge coureurs automatisch hun startbewijs als ze aansprekende resultaten boeken in een nationaal of internationaal single seater chamionship, terwijl oudere coureurs niet mogen bogen op een behoorlijke racecarrière. Enfin, terug naar de Audi R8 LMS GT4.

In navolging van onder andere Aston-Martin, McLaren en Porsche komt Audi nu ook met een kant en klare fabrieksracer. Deze zal in de loop van dit jaar getest (o.a. andere tijdens de 24 uur van de Nürburgring) en gehomologeerd worden en de eerste exemplaren worden eind dit jaar aan klanten geleverd. Zoals meer auto’s in de GT4-klasse, is de race-spec R8 minder krachtig dan de straatversie: maximaal 495 pk versus 540 of zelfs 610 pk voor de gewone en respectievelijk Plus-versie van de R8.

Hoewel racen in het GT4-kampioenschap allerminst goedkoop is, worden er wel degelijk de nodige maatregelen getroffen om de kosten enigszins in de hand te houden. Zo deelt de GT4 ruim zestig procent van zijn onderdelen met de gewone R8 en zal hij ook in dezelfde fabriek gebouwd gaan worden.

Ook interessant!

  • Audi R8 LMS GT2 voor het eerst in een kleurtje te bestellen
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Audi RS3 LMS is de volgende auto voor Tom Coronel
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, gt4, LMS, new-york-2017, R8, Racing

Vorig bericht: « Schaar je onder de modebewuste Alfisti via Marktplaats
Volgend bericht: Dodge Challenger SRT Demon: 840 pk! »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    12 april 2017 om 07:55

    Het waarom doet er even niet toe maar zou je zo’n apparaat straatlegaal kunnen maken?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      12 april 2017 om 08:02

      @pomoek: Als een Maserati MC12 Corsa straatlegaal te maken is, dan kan dit vast ook…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      12 april 2017 om 08:06

      @pomoek: Als Audi Porsche achtige ambities heeft met de R8 zou het een goed idee zijn.

      Login om te reageren
    • dell zegt

      12 april 2017 om 09:29

      @pomoek: Dacht aan hetzelfde ;). Al zou het een bodykit zijn. Het is “mooier” dan die popnagel troep. (mening)

      Login om te reageren
  2. dieselkameel zegt

    12 april 2017 om 08:04

    Niet zo duur is altijd relatief hè haha. Ik denk dat je makkelijk 2-3 ton per jaar kwijt bent om zo’n team draaiende te houden.
    In de GT4 klasse is vierwiel aandrijving toch ook verboden?

    Login om te reageren
    • krankjorem zegt

      12 april 2017 om 12:01

      @dieselkameel: Zeker. Een bmw Z4 in de Dutch supercar challenge een paar jaar geleden was 300 duizend voor de auto alleen dan nog meer dan 100 duizend aan extra onder delen, per race weekend 15 duizend voor de service truck en pitcrew exclusief bandjes en race brandstof a €4,- de liter en schade(-verzekering).

      Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      12 april 2017 om 13:05

      @dieselkameel: daarom heeft de R8 gt4 ook rwd

      Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    12 april 2017 om 08:28

    Ik ga er even vanuit dat de v10 nog gebruikt word. Dat zou dan toch best een zwaar blok zijn met relatief weinig vermogen. Vraag mij ook af of het geheel dan lui aanvoelt, aangezien het blok dan flink is terug geschroeft, waarschijnlijk via de ECU. Dit komt de betrouwbaarheid natuurlijk ten goede waarschijnlijk..

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      12 april 2017 om 10:25

      @87sandyd: nou ik denk dat je met 450 pk in je rug niet echt de indruk hebt dat het lui is.
      Het komt ook de betrouwbaarheid ten goede lijkt me omdat je niet op de maximale belasting van het motorblok rijd al zal het er wel stevig van langs krijgen

      Login om te reageren
  4. jbkleyn zegt

    12 april 2017 om 08:39

    RWD of AWD?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 april 2017 om 08:52

      @jbkleyn: Ik zou normaal direct rwd roepen. Maar kan het ook niet vinden, noch heeft iemand het eerder weten te vermelden. Het lijkt mij wel en denk dat de v10 is vervangen door de v8.. Zou slim zijn iig. Maar we horen het zo van willeme wel.

      Login om te reageren
  5. postzegel zegt

    12 april 2017 om 08:51

    Is het nou Chapionship of Chamionship?

    Ik kom beide varianten op Championship tegen in de tekst,.. ben benieuwd welke vloeistof er over het toetsenbord is gegaan: koffie of bier? :-)

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      12 april 2017 om 18:28

      @postzegel: blijkbaar heeft @Dizono het nog steeds niet opgemerkt, dus ik denk dat ie aan het bier zit maar koffie nodig heeft….:)

      Login om te reageren
  6. timoangelo zegt

    12 april 2017 om 10:18

    Wie legt mij uit waarom de race versies minder pony’s hebben dat straat versies?

    Login om te reageren
    • 964rs zegt

      12 april 2017 om 16:13

      @timoangelo: BOP (balance of performance)

      Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    12 april 2017 om 17:36

    Leuk dat er veel merken zijn die in eenzelfde raceklasse auto’s uitbrengen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North