Dodge maakt de Hellcat nog wat gaver

Auteur: , 42 Reacties

Ja, jongens. Wrijf het er maar in.

Dodge Charger SRT Hellcat '19

Het is een van de betere redenen om te gaan verhuizen naar de Verenigde Staten. Nee, we hebben niet het niet over een McDonald’s op elke straathoek of een zeer eloquente president, maar een Dodge sedan. De Charger SRT Hellcat om precies te zijn.

In Europa gaat de ‘pk-oorlog’ best ver. De Audi RS6 Performance (605 pk), Mercedes-AMG E63 S (612 pk) en BMW M5 Competition (625 pk) leveren belachelijk veel vermogen. Zoveel vermogen dat volgens hun makers vierwielaandrijving noodzakelijk is. In de Verenigde Staten denken ze daar heel anders over. De Dodge Charger SRT Hellcat levert namelijk 707 trappelende paarden, enkel en alleen op de achteras. Je hebt altijd baas boven baas.

Dodge Charger SRT Hellcat '19

Zo’n Charger SRT Hellcat is best voordelig. Voor 67.245 dollar staat er eentje voor de deur. Voor de context, de M5 en E63 kosten meer dan 100.000 dollar. Er rijden dus genoeg Hellcats rond in de VS. Om ervoor te zorgen dat jouw buurman niet exact dezelfde auto heeft, komen er een paar nieuwe opties beschikbaar voor deze karaktervolle beul.

Dodge Charger SRT Hellcat '19

Vorig jaar introduceerde Dodge al diverse striping-opties voor de Charger, maar volgens Mopar Insiders kun je binnenkort kiezen voor het ‘Satin Black Appaerance Package’. Er zit zowaar handwerk in, want de motorkap, achterklep, het dak en de spoiler worden met de hand voorzien van een satijnzwarte laklaag. Het is volgende maand beschikbaar voor de voor slechts 3.495 dollar. Wil je enkel een zwarte motorkap (afbeelding boven), dan is dat nu al mogelijk voor 1.995 dollar. Toch wat anders dan een S-Line paketje op een A6 2.0 diesel.



42 reacties

Die paarse is echt prachtig! 🤤🤤🤤
@toyotafortuner: Die kleur is een optie. Kost je 70 dollar!
@willeme: 700+pk en toch een 70s vibe! En dat voor $70? Geen geld!
@willeme: Dus een volledige paarse body kost $70; maar vervolgens enkele panelen (mat-) zwart spuiten kost $2000 extra ? Dat geef ik liever uit aan een custom-slangenleren interieur :) Verder wel een droombak voor dat geld en paars staat ‘m inderdaad geweldig !
@toyotafortuner: plum crazy is de bete kleur voor elke Dodge. #makepurplegreatagain
@arnoldh: bete is beste
@toyotafortuner: Stoere dagrijverlichting… Not
De nachtmerrie van Jesse!
Afschuwelijk lelijk. Toch zou ik er een willen, om met twee opgestoken middelvingers burnouts te trekken in Nijmegen, Utrecht of een ander communistisch bolwerk…
@dper4mance: u bent ook hier in Groningen van harte welkom.
@dper4mance: kan niet wachten tot de gefrustreerde huisvrouwen op je af komen met hun ‘dOe EeNs NoRmAaL!1!!1’ ;)
Zo mooi als de Challenger is, zo lelijk is de Charger.
@dutchdriftking: Helemaal mee eens! (i.m.o.)
@dutchdriftking: Sorry niet met je eens ik vind het een van de mooiste sedans die de laatste jaren te kopen is. Die kont is heel mooi zeker met die doorgetrokken lichtbalk. Voorkant ook heel dik, binnenkant is mooi, dagrijverlichting is mooi, gewoon een hele dikke auto met ook nog eens vet geluid.
Pk-baas ben je inderdaad, gripbaas een beetje minder peis ik…
@Volvo_440_turbo: Mwah. Kan mn Challenger anders best om de hoek beuken haha. Naast de overduidelijk (leuke) overstuur, heeft ie soms wel wat onderstuur, maar hij plakt best goed 🚗
@rijnooit: inderdaad. Menig Amerikaan rijdt tegenwoordig zeer fijn bochten. Bijvoorbeeld de Camaro ZL1, Shelby GT350 en de Corvette worden hierom geroemd. Eigenlijk opende de eerste generatie CTS(V) het offensief op de Duitse sportwagens door een van de snelste tijden op de Ring neer te klappen.
@rijnooit: Zijdelings grip zal wel meevallen maar ik baseer me op youtubefilmpjes waar mensen met zo een pk bakken rechtdoor niet uit de voeten raken. Met mijn diesel met 400Nm koppel en maar 170 pk heb ik rechtdoor vaak gripproblemen (wel relatief smalle banden moet ik eerlijk zeggen), zijdelingse grip is minder een probleem..
@Volvo_440_turbo: Als ik de ESP uitzet, is het inderdaad 1 groot feest. 0-100 in 50 seconden haha. Met ESP en verstand aan: 1/10 daarvan met gemak 🤠
@Volvo_440_turbo: Ik moet vaker naar de VS en ik heb daar nu 3x Mustang GT, 2 charger RT en 1x Challenger RT gehuurd. Qua ophanging toch weer heel anders dan een SRT maar sturen kunnen die dingen echt wel! Het is zeker geen M3 niveau maar het zit in de VS dan ook in een hele andere prijsklasse. De Mustang stuurt wel het fijnste van de drie.
Idd, wrijf het er maar in ..
Je zou dus kunnen zeggen dat je Hellcat’s in de VS als warme broodjes kan verkopen zoals men hier massaal een Tesla wilt hebben. Volgens mij zijn we mega verkapt bezig..

Oowh wacht maar alleen de Nederlandse Overheid wil iedereen doen geloven dat onze grenzen ook CO2 tegenhouden aan de grens..
@ghost: dus jou conclusie is dat de VS fout zit en NL meer moet drukken op een verandering?
De Amerikaanse regering met de muppet aan de top denkt dat de enorme schades door steeds extremer weer veroorzaakt zijn door… het weer. Niks aan te doen, steeds meer weer. Weeral.

Het catastrofale weer kostte de VS 104 billion dollar(!) per jaar in de periode 2013-2018, tegenover gemiddeld 36 billion dollar per jaar in de periode 1980-2012.
Dus x3 en dan zijn de dollars wel degelijk gecorrigeerd voor inflatie (CPI adjusted)…
Bron: https://www.ncdc.noaa.gov/billions/summary-stats

En het trend loopt door, het wordt enkel erger. Het is niet dat ze geen data hebben, maar beetje logisch denken en 1+1 doen is moeilijker… Ik rij graag auto, maar ben er niet door verblind…
@Onehp: laat ik het anders zeggen, ik ga niet ontkennen dat de aarde op warmt, maar ik geloof gewoon niet dat wij het tegen kunnen houden. We kunnen hooguit misschien 10 jaar rekken, maar de aarde wordt gewoon warmer, de poolkappen smelten en het zeeniveau stijgt. Allemaal feiten.

Mocht je je afvragen wat als deze rigoureuze acties in Nederland bijdragen op een wereldschaal?

0,00003 graden.

Mocht je je nog willen verdiepen? Kijk dan alsjeblieft even deze video. Hopelijk ben je dan net als ik genezen van alle gekkigheid.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1079390162340274176/pu/pl/VxR_L2HASRVYQrfc.m3u8?tag=6

@ghost: fatalistisch stemmingmakend filmpje wat mij betreft. Zij doen niks, waarom zouden wij… Maar bv. china is wel degelijk aan het veranderen. En er wordt enkel gesproken over kosten, maar het zonnecelbedrijf naast ons groeit zo snel als ze aankunnen. Etc.

Uiteindelijk is de vraag of we collectief allemaal de vinger wijzen en iedereen staat stil omdat de anderen eerst moeten beginnen, of collectief verantwoordelijkheid nemen voor elkaar? Sinds ik kinderen heb denk ik er al iets anders over…

En waarom ‘het milieu’ redden? Beetje foute vraag, als we niks voor het milieu doen, zal het milieu het probleem wel oplossen en de ondankbaren teruggeven wat ze verdienen… Wat doe ik zelf? Vermijd vliegen, eet veel vegetarisch, rij op E25 maar pens zegt dat ik vooral dringend meer moet fietsen ;)
@Onehp: ben deels met je eens hoor maar ik vind wel; of je doet allemaal wereldwijd hetzelfde of je doet het niet. Ik heb, met alle respect, het idee/de indruk dat vooral Nederland (als bevolking) best wel leidt onder alle regelgeving. Naar mijn idee veel erger dan directe buurlanden(vergelijkt voor mijn beeldvorming het makkelijkst). Dan denk ik dus: “Wij zijn toch 1 Europa?!”

En dat is met veel dingen, binnen Nederland maar ook binnen Europa: stroomlijnen en uniformiteit zijn nergens te vinden. Nieuw Paspoort kost bij de ene gemeente €45,-, bij een ander €79,-. Over landen heen binnen de EU, lokaal mag je 100km/u, Europees gezien 130km/u. Door die hele wirwar van regeltjes wordt het er steeds minder prettig op is mijn ervaring..terwijl het hele idee van een EU-collectief toch juist is dat je samen er de vruchten van plukt?! Maar kennelijk wil Nederland (vermoedelijk omdat zij een kleiner land is op EU-schaal) zo graag het braafste jongetje van de klas zijn, dat wij alles op alles zetten om te laten zien dat wij het zijn, bovenal in de hoop serieus genomen te worden. Dat Rutte dat wil geloven vind ik prima, ik laat hem in zijn waarde, maar het is toch zo kortzichtig als het maar kan zijn? Dus wellicht dan stemmingmakend dat filmpje, maar ik ben het er wel mee eens, zij niet, wij ook niet. Anders heeft het simpelweg geen zin!
@ghost: zowel Nederland als Zweden zijn voorlopers op dit vlak. Maar ook duitsland heeft naast de industriële zijde ook een sterke ‘groene’ beweging die men makkelijk onderschat. Maar er gebeuren ook dingen verderweg, China is nr1 voor zonnecellen en elektrische auto’s bijvoorbeeld. Dit zijn ook dingen die voor het persoonlijk perspectief langzaam gebeuren. Niet een paar jaar hier en daar, maar over een paar decennia zal het verschil merkbaar zijn…
De realist in mij denkt dat de rest wel zal meelopen als de opwarming zich steeds meer laat merken, maar op een systeemniveau is het dan al erg laat en velen zullen er erg onder lijden. En dat leidt tot vluchtelingenstromen, veel ‘economische’ vluchtelingen zijn vandaag eigenlijk reeds ‘klimaatvluchtelingen’. Zowieze gaan we allemaal moeten betalen voor de klimaatverandingen die we zien, de vraag is doen we dat constuctief en passen we onze processen aan voor minder koolstof gebruik en worden we daar (ook industriële) voorloper in, of zullen we vervallen in een eeuwig ‘achter de feiten aanhollen’ en ‘dweilen met de kraan open’ met steeds meer polarisatie, oorlogen om energie maar straks ook om voedsel en water…
De Charger staat op een inmiddels bijna antiek Mercedes platvorm.
@mpgc: en dan?? Zo houden ze de prijs laag…
@mpgc: Wat wil je daarmee zeggen? Moderne platforms worden vooral beter voor het integreren van accupakketten, maar daar heeft deze Charger geen last van dus het platform voldoet prima.
De 707 pk is nog maar het begin van de hypersedans/coupés van Dodge. De Red-eye heeft nog meer vermogen, dan is/was er nog de Demon en het is zo goed als zeker dat er een variant komt die nog sneller is. 900+ pk (919pk) en een 1/4 mile van 9.37 s… Dus.
@w0o0dy: Dus ben je lekker snel op je werk!
Dit is dus gewoon een auto met hetzelfde platform als de Chrysler 300C.
Ze stellen daar echt hele andere eisen dan onze Oosterburen, hahaha
@koffiekopje: Ja betrouwbaarheid bijvoorbeeld
@mopar: Vergis je niet in de toon van mijn reactie – BMW en Mercedes vind ik wel leuk, maar na wat (noodgedwongen) ervaringen met VW en Audi rijd ik liever in een Amerikaan… of een Fransoos, of een Italiaan. Die blijven toch beter heel.
@koffiekopje: Ik denk dat wij het juist eens zijn beste koffiekop! Ik rijd zelf liever ook Amerikanen (What’s in a nickname ;)) Als het dan toch Europees moet dan maar BMW maar uit ervaring weet ik dat de huidige beemers kwalitatief aardig wat te wensen overlaten.
@koffiekopje: dit is allang niet meer hetzelfde platform als de 300c, dat was ooit toen het Daimler-Chrysler was in 2006. Nu zijn de Charger en de Challenger totaal andere auto’s.
Zo in het paars is ie toch wel wat mooier en dat voor maar 7 tientjes extra.
Ding zit ook heel anders in elkaar als een BMW of Mercedes. Als je de klep of deur dicht gooit klinkt het meer als een gemiddelde Japanner (auto).
@jajeroenja: Ze blijven doorgaans ook net zo lang heel als de Japanners. Dan maar liever een wagen die me niet in de steek laat in plaats van een mooier deurgeluid.
Voor de liefhebbers: op youtube heeft Vtune garage een videoserie waar een gecrashte charger hellcat is hersteld.
Vziw zijn het zelfs eerder +/- 717 DIN Pk’s. De Hellcat motor krijgt overigens alweer een opvolger.
Komt ook als ‘Hellephant’ crate engine beschikbaar, +/- 1013 Pk slechts…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).