
Lekker man, zo’n dure optie op je Tesla.
Gemak dient de mens. Elke dag worden er nieuwe snufjes bedacht die ons leven eenvoudiger maken. Het is mooi, die vooruitgang van de techniek. Maar het kan ook nadelen hebben. Dat ondervond ook dokter Ali Vaziri in ‘Murica. Deze good doctor is de trotse eigenaar van een Tesla Model 3. Zoals bekend is dat een auto met zoveel snufjes dat de fanb0iZ het niet eens meer een auto willen noemen. Tesla is volgens hen namelijk een techbedrijf.
De grote connectiviteit van de Model 3 werkte echter keihard in het nadeel van Vaziri. Toen hij zijn telefoon uit zijn skinny jeans haalde en aansloot op de connector van Tesla, kreeg hij opeens een berichtje dat hem feliciteerde met zijn aankoop. De aankoop in kwestie: een upgrade van normale AutoPilot naar Advanced AutoPilot ter waarde van 4.280 Dollar. Voor Vaziri was dat echter allerminst reden om Skinnyjeans van Le Le op te zetten. Het was namelijk helemaal niet de bedoeling, maar een variant van de gevreesde butt-dial. Vaziri vertelt bij Carbuzz zijn aangrijpende verhaal:
My phone was in my jeans. I took it out, put it on this charger that comes with your Tesla and that’s it. A minute later? I got the text.
Ali Vaziri, wanted to become a doctor and had the patience
De Tesla-app, gekoppeld aan een creditcard, had pardoes de deal mogelijk gemaakt. Heel makkelijk allemaal. Wat helaas minder makkelijk bleek te zijn, is de transactie terugdraaien. Vaziri’s lokale Service Centre verwees hem door naar Tesla’s Service Hotline. Deze wisten dat toen de Hotline blingde, het maar een ding kon betekenen. Daarom stuurden ze Vaziri met een kluitje in het riet. Er werd hem verteld op een Refund-knop te drukken in de Tesla app. Helaas bleek die niet te bestaan. De beste man omschrijft de ervaring met Tesla’s klantenservice dan ook als ‘gruwelijk’:
The car has been great but the customer service is horrendous.
Ali Vaziri, vindt de operatie een succes, maar de patiënt is overleden.
Naar verluidt is Vaziri niet de eerste die per ongeluk een (dure) aankoop heeft gedaan via de Tesla app. Tesla heeft dat deel erkend en heeft inmiddels een nieuwe policy. Klanten kunnen hun via de app gekochte over-the-air upgrades nu binnen twee dagen kostenloos terug draaien. Desalniettemin heeft Vaziri tot op heden geen geld teruggezien van Tesla…
Butt-dial … tuurlijk. Inclusief keurig pincodetje en/of vingerafdrukje ter bevestiging van de deal.
Of is het bij de Musk: “optie aantikken is optie kopen”?
-edit: nutteloze bijdrage-
@frank2b: ja dat kan, vooral als je de creditcardgegevens al een keer hebt geüpload/gebruikt.
@frank2b: dit soort aankopen zijn met één telefoontje om te draaien als je direct belt, maar ja natuurlijk eerst even aandacht trekken op social media.
@flutterby: via de creditcard maatschappij kun je dat doen.
Only in ‘Murica!
Man man man wat een sensatie weer….
Voor de duidelijkheid: Om dit voor elkaar te krijgen moet je:
– Ingelogd zijn in de Tesla app
– De knop ‘upgrades’ aantikken
– Een vinkje zetten bij de upgrade van je keuze
– Aantikken dat je de aankoop bevestigt.
En dan nog heeft Tesla inmiddels toegezegd dat je je aankoop mag terugdraaien. De titel van dit artikel klopt dus niet want hij gaat z’n geld wel terugzien; al zou dat inderdaad wel een stuk vlotter mogen.
Maar ga verder gerust door met Tesla’tje bashen hier.
@Pascal: dank voor de aanvulling! Zelf geen tesla, maar kon me al niet voorstellen dat het zo simpel (en dus per ongeluk) kon gaan…
Autoblog, zou mooi zijn als in het artikel even een filmpje zou worden toegevoegd van hoe dit in de praktijk verloopt. Worden we allemaal wat wijzer van!
Graag gedaan! Helaas zie je hier wel vaker dat een stukje objectiviteit ondergeschikt wordt gemaakt aan de views en de clicks. Dat is natuurlijk ook Autoblog’s goed recht, het is alleen niet erg goed voor de kwaliteit van de artikelen.
@Pascal: Die van deze hand sowieso al steevast ontcijferd moeten worden voor je de verhaallijn in beeld hebt. Gelukkig zijn de fotoshops van betere kwaliteit ??
@Pascal: Tesla bashen/suggestieve nieuwsberichten leveren lekker veel bezoekers op.. Werd zelf ook nieuwsgierig… ?
Vervolgens gaan hier de discussies weer los.. Ik sla ff over dit keer..
Er zijn verschillen per land hoe gemakkelijk je betalingen / aankopen kan, dus er kan een verschil zijn tussen hoe gemakkelijk het in de VS gebeurt vs hier in Europa. Zeg niet dat het zo is, maar als het al vaker is gebeurt…
Rare dokter, die dokter Vazelini..
Alsof iemand gelooft dat hij per ongeluk met zijn kont op zijn telefoon is gaan zitten…
Per ongeluk, ja ja, met zo’n naam…
Service van Tesla is werkelijk waardeloos! Collega van mij heeft inmiddels alweer 3 een model S, wacht nog steeds op zijn 20”
Velgen die er niet onder zaten bij aflevering. Na een half jaar na aflevering werd hij gebeld, je kan je velgen komen ophalen, wat bleek? Na 2 uur wachten vertelde iemand hem dat er maar 2 velgen waren binnengekomen…echt 1 grote grap…kan je toch niet serieus nemen?!
Maar toch heeft ie 2 Tesla’s voor de deur staan… Zal iets niet helemaal slecht zijn. ben trouwens benieuwd naar de velgen. Op de model 3 levert Tesla volgens mij 18 of 19 inch en op de model s 19 of 21.
In Europa zou zoiets niet kunnen toch, no refund. Iets met herroepingrecht ofzo.
Nee, in Europa zou je de optie dan moeten aanvinken, betalen en wordt ze pas 2 weken later geactiveerd (als je ze intussen niet herroepen hebt).
Is de optie normaal niet zo’n 6000€? Dus voor 4600€ doet ie een best goede zaak!
Ik heb de FSD (“Full Self Driving”) optie ook online aangeschaft en toen ik 10 minuten later in de auto stapte was deze al actief. De man uit dit artikel heeft “Advanced Autopilot” aangeschaft, dat is een wat minder uitgebreide versie dan FSD en daarom goedkoper. FSD kost inmiddels trouwens 7400 euro en zal steeds duurder blijven worden naar mate het beter gaat werken.
@Pascal: denk je? Wanneer het Tesla lukt om het goed genoeg te maken zodat het ook waarde heeft zijn er tal van andere elektrische auto’s te koop en is FSD het laatst over gebleven USP van Tesla en zullen ze het standaard moeten maken. Ik denk dus dat het steeds goedkoper zal moeten worden.
@mashell: wanneer FSD legaal wordt verwacht ik niet dat je het nog kan kopen en enkel via een abonnement kan activeren, of door het beschikbaar stellen van je “robotaxi”.
Op een soortgelijke manier is een vriend van me ooit aan zijn echtgenote gekomen hij heeft alleen nooit zijn 15 geiten meer terug gezien!
@deSjonnies: koopje een vriend van mij is zo 15 kamelen kwijtgeraakt.
Pfff, ik dacht ff dat er een versie met aparte kofferbak (kont) zou komen…
Algemeen bekend net als d bar slechte kwaliteit. De beste man omschrijft de ervaring met Tesla’s klantenservice dan ook als ‘gruwelijk”
@erikabarth: bar slechte kwaliteit? Tijdje met de Model 3 gestuurd en het valt alleszins mee. Nee, het is geen Benz of iets. Maar het is veel beter dan alles wat normaal is.
Groetjes aan je Hyundai Getz.
@vonklausenburg
Bijna goed ?
Een giullia qv.
Maar een getz zo ik liever rijden dan een batterijduur op wielen.
Iemand die een Giulia QV rijdt zou waarschijnlijk wel geweten hebben hoe je het schrijft. Anyway, ik hoop dat je de ironie ervan inziet dat je in elk topic zeurt over kwaliteit bij Tesla en dan vervolgens zelf Alfa zegt te rijden…
Ongelooflijk, krijgt er eentje het voor elkaar om in een topic over Tesla Alfa te gaan lopen bashen. Even geen woorden voor…
@Pascal Knap van je hoor, je krijgt een sticker.
Nog meer onderbouwing nodig?
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-is-kwalitatief-het-allerslechtste-automerk-160253
-edit: nutteloze bijdrage-
You’re welcome!?
Wat n kontverhaal….
Jongens, ik denk dat ik helderziend ben. Ik heb de naam van de auteur niet gezien, maar tóch weet ik wie het artikel geschreven heeft?
Ongelooflijk, krijgt er eentje het voor elkaar om in een topic over Tesla Alfa te gaan lopen bashen. Even geen woorden voor…
Lekker geschreven Jaap??
Over-the-ass upgrades?
T is dan ook een. Bedrijf van “kus m’n gat”
Deze reactie wilde ik helemaal niet plaatsen, maarja, telefoon in kontzak enzo…
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-is-kwalitatief-het-allerslechtste-automerk-160253