• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donald Trump wil Mercedes compleet de grond in boren

Auteur: jaapiyo, gepost 31 mei 2018 om 14:01 – 120 Reacties

Kim-K-Donald-J


Kaputt!

Snoeiharde opschudding in Duitsland: Wirtschafts Woche bericht dat Donald Trump Mercedes dood wil maken. The Donald zou dit sentiment gedeeld hebben met Emmanuel Macron tijdens diens bezoek aan de POTUS vorige maand. Nu weten we dus waarom de twee het zo goed met elkaar konden vinden…

In principe is het feit dat Trump de import van Duitse auto’s aan banden wil leggen niks nieuws onder de zon. Maar de strongman zou nu een uitspraak hebben gedaan waardoor hij wederom de aandacht van de Duitse goegemeente te pakken heeft. De president wil zijn maatregelen namelijk net zo lang doordrijven totdat er geen enkele Mercedes meer over Fifth Avenue in New York rolt. Behalve een enkele SLR wellicht…

Donald-J

Ondanks dat de Duitse fabrikanten in het verleden al stoïcijns reageerden op de dreigementen/proefballonetjes van Trump, liggen een paar mensen in Duitsland duidelijk wakker van het doemscenario. Volgens de European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) exporteerde ‘de EU’ vorig jaar voor 37 miljard Euro aan auto’s naar de Verenigde Staten. Andersom kwam er slechts 6,2 miljard aan auto’s terug over de plas. Volgens Wirtschafts Woche zou geen enkel land zo hard getroffen worden als Duitsland als Donald een invoertarief van 25 procent instelt op auto’s. Het zou het Bundes Bruto Binnenlands product doen dalen met 0,16 procent.

De grote Duitse fabrikanten hebben nog niet gereageerd op de berichtgeving. 20 januari 2021 komt immers ook steeds dichterbij…

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

donald-trump, duitsland, emmanuel-macron, europa-eu, export, frankrijk, import, Mercedes, verenigde-staten

Vorig bericht: « Renault heeft goed nieuws en slecht nieuws voor Red Bull
Volgend bericht: Deze Porsche 918 is een roze varkentje »

Lees Interacties

Reacties

  1. rulefollower zegt

    31 mei 2018 om 14:13

    Weer een schot in de economische oorlog tussen de VS en de EU, die nu al enkele jaren woedt.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      31 mei 2018 om 14:15

      @rulefollower: Trump maakt meer stuk dan je lief is …

      Login om te reageren
      • rulefollower zegt

        31 mei 2018 om 14:18

        @dawwg: Diesel gate was voornamelijk op Obama zijn “horloge”. En de EU schiet al langer op de tech-bedrijven met mega-boetes. Maar Trump bashen is natuurlijk het ultieme virtue signaling.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 mei 2018 om 14:30

          @rulefollower: die techbedrijven houden zich gewoon ook niet aan de hier geldende wetten. Dat vind ik toch iets anders dan een handelsoorlog met importheffingen. Ik vraag me alleen af wat wij terug kunnen doen, we importeren vrijwel niets uit de VS omdat veel van hun producten gewoon sh*t zijn. Misschien zijn import heffingen op Amerikaanse TV series en films de oplossing.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            31 mei 2018 om 14:34

            @mashell: Tech.. iphone, google, qualcomm, etc

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              31 mei 2018 om 14:52

              @lekkaah: maar we kunnen geen heffingen op iPhones opleggen om de VS te straffen, die dingen komen immers gewoon uit China.

              Login om te reageren
            • drdre1 zegt

              31 mei 2018 om 20:06

              @lekkaah: iPhone, precies: shit. ¦~]

              Login om te reageren
          • potver7 zegt

            31 mei 2018 om 18:41

            @mashell: Hoezo houden die bedrijven zich niet aan ‘onze’ regels? Er is niks illegaals aan belastingontwijking (i.t.t. belastingontduiking), sterker nog, onze overheden werken er graag aan mee. Als je dat moreel verwerpelijk vindt ben ik ’t helemaal met je eens, maar ’t is niet in strijd met de wet

            Login om te reageren
            • stijnvermeersch zegt

              31 mei 2018 om 22:42

              @potver7: Meeste buitenlandse bedrijven die hier aangeklaagd worden is omwille van machtsmisbruik en privacywetgeving.

              Login om te reageren
        • amg65 zegt

          31 mei 2018 om 14:37

          @rulefollower: Dat is wel echt iets anders. Trump neemt het die techbedrijven net zo kwalijk dat ze veel US Tax ontwijken. Heck, kijk eens naar het verhoor van Zuckerberg in het Congress.

          Login om te reageren
          • lebeaunl zegt

            1 juni 2018 om 07:42

            @amg65: ja, dat was een joke

            Login om te reageren
        • dawwg zegt

          1 juni 2018 om 14:09

          @rulefollower: “Maar Trump bashen is natuurlijk het ultieme virtue signaling.”

          Niets Trump-bashen, het is gewoon de harde waarheid; kun je die niet aan soms ?

          Login om te reageren
    • Erik zegt

      31 mei 2018 om 16:01

      @rulefollower: tja, de EU heft ook al decennia lang een importheffing op auto’s van 10% die niet uit de EU komen om de Duitse autoindustrie te beschermen.

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        31 mei 2018 om 16:36

        @erik2907: Heb je daar een bron voor?

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          31 mei 2018 om 16:49

          @torsen:
          Invoerrechten & btw
          De invoerrechten voor personenauto’s bedragen 10% van de som van het aankoopbedrag + de transportkosten. De btw bedraagt 21% over de som van het aankoopbedrag + de transportkosten + de invoerrechten.

          https://www.automotiveimport.nl/import-nieuws/een-auto-buiten-de-eu-kopen-zo-zit-het-met-de-invoerrechten-en-btw

          https://vdsautoimport.nl/nl/diensten/auto-import-buiten-europa/stappenplan-auto-import-buiten-europa

          https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl-nl&ei=jAoQW9ifIsnzUPuRjJgO&q=invoerkosten+auto+buiten+eu&oq=invoerrechten+auto+buiten+eu&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.1.2.0j0i22i30l3j33i160.5199.10252..16373…0….266.1645.9j3j3……0….1………0i71j35i39j0i67.DJtXTl4t%2Bno%3D

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            31 mei 2018 om 17:41

            @erik2907: Volgens mij gaat dit over particuliere import?
            Deze regels gaan overigens net zo hard op als jij een in Europa geproduceerde auto van buiten de EU wilt importeren.

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              31 mei 2018 om 18:35

              @torsen: zie hier een artikel in AW.

              https://www.autoweek.nl/nieuws/importheffing-op-japanse-autos-verdwijnt/

              Import van niet EU-landen betekent een importtarief van 10%, voor zowel particulieren als voor (merk)autoimporteurs.

              Om deze 10% te ontwijken hebben meerdere Japanse merken fabrieken gebouwd in Groot-Brittannië (o.a. Honda/Nissan).

              In 2019 wil de EU deze 10% afschaffen voor merken die vanuit Japan leveren.

              Login om te reageren
        • Erik zegt

          31 mei 2018 om 17:13

          @torsen: https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl-nl&ei=jAoQW9ifIsnzUPuRjJgO&q=invoerkosten+auto+buiten+eu&oq=invoerrechten+auto+buiten+eu&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.1.2.0j0i22i30l3j33i160.5199.10252..16373…0….266.1645.9j3j3……0….1………0i71j35i39j0i67.DJtXTl4t%2Bno%3D

          https://vdsautoimport.nl/nl/diensten/auto-import-buiten-europa/stappenplan-auto-import-buiten-europa

          Login om te reageren
          • torsen zegt

            31 mei 2018 om 17:46

            @erik2907: Zelfde verhaal hier. Allemaal particuliere import.

            Login om te reageren
            • Erik zegt

              31 mei 2018 om 19:47

              @torsen: geldt ook voor importeurs van alle niet EU merken tenzij geproduceerd in een Europese faciliteit van het niet EU merk.

              Login om te reageren
              • torsen zegt

                1 juni 2018 om 09:30

                @erik2907: Ik ben even wat verder gaan zoeken en je hebt helemaal gelijk. Staat ook gewoon op tarief.douane.nl.
                10% douanerechten voor personen auto’s van buiten de EU.
                2,5% is het huidige tarief in de US.

              • Erik zegt

                1 juni 2018 om 18:19

                @torsen: top, kon het niet zo snel vinden, was er wel van op de hoogte omdat ik de mid 80’tiger jaren een Honda Accord 2.0i ALB gekocht heb zonder BPM en BTW. Nieuwprijs fl. 36.995,- in NL, als Nederlander werkzaam in het buitenland kocht ik hem voor fl. 23.549,-. De EU belasting kreeg ik niet terug, anders was hij nog ruim fl. 2.200,- goedkoper geweest.

      • potver7 zegt

        31 mei 2018 om 18:51

        @erik2907: In de jaren ’70 of ’80 heeft de EU een importheffing op (met name) Japanse auto’s ingesteld, die gold per fabrikant vanaf een bepaald aantal geïmporteerde eenheden. Die importheffing heeft er mede voor gezorgd dat alle Japanse fabrikanten productiefaciliteiten in de EU hebben opgezet, en alleen niche-modellen nog uit Azië komen. Ik durf alleen niet te zeggen of die heffing nog steeds bestaat.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          31 mei 2018 om 19:46

          @potver7: bestaat nog steeds – >
          https://www.autoweek.nl/nieuws/importheffing-op-japanse-autos-verdwijnt/

          Login om te reageren
      • 5cilinder zegt

        1 juni 2018 om 13:22

        @erik2907: Tesla heeft niet voor niks een assemblagelijn in Tilburg. Puur om de importheffing te ontwijken door het invoeren van delen en geen auto als geheel.

        Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    31 mei 2018 om 14:15

    Rationele argumenten gaan niet helpen tegen deze gek. Druk vanuit zijn eigen partij helpt niet eens. Het enige wat hier tegenop gewassen is is druk vanuit zijn naaste omgeving, en druk vanuit zijn kiezers. Ik zie het somber in voor de Duitse autobouwers in Amerika.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      31 mei 2018 om 14:36

      @timobac: Bekijk het eens van zijn kant: Door allerlei Europese (milieu)regelgeving rommelen de Amerikaanse automerken hier in Europa ook maar wat in de marge. Als wij het daardoor moeilijk maken voor merken als Chevrolet, Dodge en Chrysler, waarom zou Trump het andersom dan niet moeilijk mogen maken voor de Europese merken? Het enige Amerikaanse merk dat het hier in Europa prima doet is Ford, maar The Blue Oval ontwikkelt modellen als de Focus en Fiesta dan ook voornamelijk met onze markt in gedachten. Met echte Amerikaanse auto’s verkoop je hier amper. Het devies van de Europese landen is dan ook (heel kort door de bocht genomen): Jij wilt hier verkopen? Dan pas je je maar aan aan onze regelgeving. Met andere woorden: bouw maar gewoon zuinige stadsautootjes en steek die dikke V8-blokken maar ergens waar de zon niet schijnt.

      Als dit doorgaat doet Trump feitelijk hetzelfde, maar legt hij de nadruk op de bouwplaats van de auto in plaats van bijvoorbeeld CO2-uitstoot. Het kan dan twee kanten op gaan: Ofwel de merken verplaatsen een deel van hun productie naar de VS om onder die importheffing uit te komen (goed voor de Amerikaanse werkgelegenheid en economie), of de Amerikaanse consument shopt voortaan een Cadillac in plaats van een Benz. Ook goed voor de Amerikaanse werkgelegenheid en economie. In beide gevallen wint Trump.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        31 mei 2018 om 14:42

        @edge:
        Ford maakt pas recent terug winst in Europa, een vetpot is Europa voor Ford allerminst…

        Login om te reageren
      • dees zegt

        31 mei 2018 om 14:57

        @edge: Sorry maar de EU milieu regels noemen is geen reden waarom de autos uit de VS het hier zo slecht doen.
        De v8 bakken uit Duitsland worden ook niet veel verkocht en het is niet zo alsof de VS bakken allemaal minimaal een v8 hebben, ze zijn ook te krijgen met 4 cilinders etc.

        De reden waarom Dodge, Chevrolet en Chrysler het hier zo slecht doen is omdat ze vaak slechts een beperkt deel van hun modellen in de EU aanbieden en dan ook nog eens de modellen waar in de EU gewoon vrij weinig vraag is.

        Ze bieden vooral pickups en snelle 2 deurs aan. Sorry maar de markt voor pickups is in de EU bijna niet aanwezig en de markt voor snelle 2 deurs is ook vrij klein, bekijk de Nederlandse site van Chevrolet eens voor de grap, ze bieden officieel alleen de Corvette aan in Nederland.

        In de EU is veel vraag naar kleine modellen zoals de FIesta/Corsa en naar stationwagens. Deze 2 dingen bieden de Amerikaanse merken niet of nauwelijks aan.
        Wat denk je waarom Honda, Mazda, Toyota en ook Ford het zo goed doen in de VS? Omdat hun leuke kleine 3/5 deurs aanbieden.

        Tel daarbij het zwaar beperkte dealernetwerk op en de vaak relatief hoge prijs vergeleken met EU modellen dan begrijp je waarom VS autos hier geen succes zijn. En dat de VS autos duurder zijn heeft niets met import tarieven te maken.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          31 mei 2018 om 16:13

          @dees: de pickup wordt in de VS ook niet als personenauto gezien en hoeft daardoor niet aan milieu eisen te voldoen en is daarom relatief goedkoop waardoor ze veel worden verkocht. Dit maakt de Amerikaanse auto bouwers denk ik wat lui waardoor ze weinig afzetten in Europa.

          Login om te reageren
          • dees zegt

            31 mei 2018 om 16:24

            @pomoek: Nja lui. Als je hun aanbod bekijkt zie je bijna alleen pickups en sportieve wagens. Alsof er niets anders nodig is.

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              31 mei 2018 om 19:00

              @dees: wat een achterlijk volk idd, en dan dat racistische kapseltje van die racist.. manmanman

              Login om te reageren
      • macready zegt

        31 mei 2018 om 16:33

        @edge:
        Appels en peren vergelijk. De belangrijkste reden dat Amerikaanse fabrikanten hier weinig verkopen, is het aanbod van concurrerende modellen,vof gebrek daaraan. Het wensenpakket van de gemiddelde koper is overal anders en daaraan liggen vele factoren ten grondslag. Maar daar spelen andere fabrikanten ook prima op in, zie de Aziaten bijvoorbeeld.
        Het feit dat (milieu-) regelgeving in Californië decennialang invloed heeft gehad op Europese modellen, heeft diezelfde auto’s er ook niet van weerhouden om voet aan de grond te krijgen in de VS.

        Simpelweg een blinde heffing op bepaalde merken knallen, cis van een volstrekt andere orde en ondermijnt elke vorm van internationale concurrentie. Juist datgene waar de Amerikaanse autoindustrie nog flinke winst kan behalen, met name ten behoeve van de consument (al was het maar om de volgende tax bailout te voorkomen…).

        Login om te reageren
  3. lekkaah zegt

    31 mei 2018 om 14:18

    Briljant hoe deze harde zakenman heel Amerika uit het slop weet te trekken, en elke onderhandeling weer ijzersterk afrond.
    Heeft men in de EU natuurlijk totaal niets mee, hier onderhandelen ‘we’ al niet eens meer met een 2e hands autohandelaar. Dat is buiten onze comfortzone/roze bubbel.

    Login om te reageren
    • knarf1995 zegt

      31 mei 2018 om 14:22

      @lekkaah: jij snapt het precies!

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      31 mei 2018 om 14:50

      @lekkaah: Haha. Kijken hoe dat land er over een jaar of 5 a 10 bij staat….

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        31 mei 2018 om 14:54

        @trustmeiamanengineer: Iig niet zo slecht als de EU.. maar da’s dan ook niet zo moeilijk..

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          31 mei 2018 om 15:52

          @lekkaah: EU is een grote tyfusbende waarbij niemand elkaar vertrouwd en ons een complete nep eensgezindsheid opgelegd wordt. Ze noemen Trump hier een clown maar zien niet of vergeten dat Europa een circus is.

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            31 mei 2018 om 16:07

            @str8six: Ohw ja joh? Opgelucht nu?

            We verdienen ondertussen allemaal gewoon ons brood aan die ene markt die we de EU noemen….

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              31 mei 2018 om 16:22

              @frank2b: geef mij USA maar

              Login om te reageren
              • frank2b zegt

                31 mei 2018 om 17:09

                @str8six: bye bye!

              • str8six zegt

                31 mei 2018 om 17:41

                @frank2b: yes please

            • desjonnies zegt

              31 mei 2018 om 16:41

              @frank2b:
              Ja, niets beter dan de EU.
              De Grieken hun havens laten verkopen aan Chinese staatsbedrijven die straks de Noord Europese havens kapot gaan concurreren, maar ach wat zal het me nog jeuken , je vergeet de dooddoener om te vermelden dat we ook al meer dan 65 jaar geen oorlog meer hebben gehad in Europa
              De gewapende strijd in voormalig Joegoslavie, Noord Ierland en Baskenland waren conflicten, volgens de EU freaks.

              Login om te reageren
              • frank2b zegt

                31 mei 2018 om 17:08

                @desjonnies: Grappig dat je de conflicten in de Balkan noemt. Dat zijn namelijk landen die NIET tot de EU behoren. Maar die regio wil wel dolgraag toetreden tot de EU. Voorwaarde die de EU stelt is dat ze hun conflicten oplossen. En ziedaar de heilzame werking van de EU.

                Dank voor deze bal voor open doel.

          • pomoek zegt

            31 mei 2018 om 16:15

            @str8six: veel sterkte tijdens je inburgeringscursus in de VS!

            Login om te reageren
            • str8six zegt

              31 mei 2018 om 17:42

              @pomoek: merci, gaat lukken pik

              Login om te reageren
              • TimoBac zegt

                2 juni 2018 om 09:59

                @str8six: Heb een jaar gewoond in the VS en ik kan je vertellen dat het gaat tegenvallen. Het is een land vol met neppe vriendelijkheid, korte termijn denkers en bekrompen volk. Er zijn uitzonderingen en ik heb heel wat normaal denkende Amerikaanse vrienden overgehouden van mijn tijd daar, maar het aantal mensen in voorgenoemde categorieën is buitengewoon hoog. Ik denk overigens niet dat dit de plek is om daarover te praten. Woon je in de buurt van Rotterdam en tijd voor biertje?

    • mashell zegt

      31 mei 2018 om 14:54

      @lekkaah: dus importheffingen opleggen in een land dat vooral importeert. Daar worden de Amerikaanse burgers (die de heffingen) betalen (of in rammelende Amerikaanse auto’s) moeten rijden nog meer de dupe van dan de buitenlandse bedrijven.

      Login om te reageren
    • dees zegt

      31 mei 2018 om 15:04

      @lekkaah: Welke goede dingen heeft hij dan tot dusver gedaan?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        31 mei 2018 om 15:08

        @dees: 1 jaartje; https://www.washingtonexaminer.com/year-one-list-81-major-trump-achievements-11-obama-legacy-items-repealed

        Dit lukt tienduizenden overbetaalde pluchezitters met chauffeurs, maybachs, champagne en gebouwen die miljarden kosten niet eens in 10 jaar..

        Login om te reageren
        • dees zegt

          31 mei 2018 om 15:16

          @lekkaah: Mijn vraag was, welke GOEDE dingen.
          In die lijst staan bizar veel slechte dingen. Obamacare afschaffen zonder alternatief (altijd slim), de koolindustrie weer aanzwengelen (zeer goed voor het milieu), verlagen van de budgetten van de sociale en milieu organisaties (geweldig), belasting verlaging voor de rijken (ja want hiermee help je de economie echt).

          Minder werklozen en een groei in de economie is begonnen toen Obama nog aan de macht was. Dus zeggen dat dit dankzij Trump is is gewoon fout. Vooral als je ziet dat hij pas iets meer dan 1 jaar aan de macht is.

          Alles wat hij gedaan heeft is goed voor de rijken en slecht voor het milieu. Dus als jij dit goede zetten vind, dan leuk voor je.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            31 mei 2018 om 15:17

            @dees: LOL… 3 dingen eruit pikken en dan er een ‘de rijken worden rijker, de armen worden armer’ doen.. creatief hoor.. veel plezier met je ontkenningsfase

            Login om te reageren
            • dees zegt

              31 mei 2018 om 16:25

              @lekkaah: Pik jij er dan eens 3 positieve dingen uit.

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                31 mei 2018 om 19:03

                @dees: Increase of the GDP above 3 percent.
                Creation of 1.7 million new jobs, cutting unemployment to 4.1 percent.
                Saw the Dow Jones reach record highs.
                Dat is nummer 2,3 en 4 van de 81… dat ik die moeite nog neem, krijgt nog plusjes ook

              • Esprit_de_Flandre zegt

                31 mei 2018 om 21:32

                @lekkaah: Aaah verdomme.

                GDP-groei wordt niet door een president gecreëerd, maar door bedrijven. En dan vooral nog de werknemers en klanten van die bedrijven, niet zozeer door de bazen ervan. Idem met jobs en dalende werkloosheid. Werknemers maken een uitstekend product, dus meer klanten, dus meer productie, dus meer jobs, dus minder werkloosheid.

                En de Dow Jones trekt zich ook weinig aan van politiek. En gelukkig maar.

                Ik WALG ervan als politici zich op de borst kloppen met praatjes als “WIJ hebben in vier jaar tijd 200.000 jobs gecreëerd, dus stem weer voor ons”. In Belgique horen we al jaren niet anders, en waarschijnlijk is dat in veel landen zo. Maar het is onzin. De enige jobs die een regering creëert zijn die voor secretaresses op de ministeries. Al de rest, zelfs de ambtenarenjobs, worden gecreëerd door het volk.

                Als het goed gaat is dat altijd DANKZIJ de regering, als het slecht gaat is het van “Niet onze schuld hoor, het zijn slechte economische tijden! Integendeel, dankzij onze fantastische maatregelen is het nog binnen de perken gebleven. Hoera voor onszelf!!”

                Van een zakenman en politiek non-conformist als Trump zou je toch mogen verwachten dat hij eerst en vooral DAT ballonnetje doorprikt.

                Eerlijk gezegd, de bron die je aanhaalt lijkt me behoorlijk dubieus. Ze zijn wel heel snel tevreden, als ze al die dingen “major achievements” noemen. Heb de lijst ook eens doorkeken, behalve de punten die jij aangehaald hebt, waar Trumpie Boy dus helemaal niets mee te maken heeft, zijn er nog heel wat waarvan ik me afvraag hoe positief de gevolgen zullen zijn. Op milieugebied, idd, maar ook qua jobs. Ja, hij heeft beloofd steenkool weer wat aantrekkelijker te maken en hij heeft het gedaan. Maar ondertussen zijn er al veel meer jobs in zonne- en windenergie dan in kool. En het is niet omdat steenkool nu wat lossere regels heeft, dat energiebedrijven ze nog willen gebruiken. Want elk bedrijf dat daarvoor kiest, tekent toch z’n doodsvonnis. Dus dat zal bitter weinig jobs opleveren of redden, terwijl er misschien een pak verloren zullen gaan in de groene energiesector. Ondertussen bouwt China de ene zonnepaneelfabriek na de andere, en zal US niet anders kunnen dan ze daar te kopen – met een hoge importheffing natuurlijk – omdat ze zelf geen levensvatbare industrie hebben kunnen ontwikkelen.

              • lincoln zegt

                31 mei 2018 om 21:38

                @esprit_de_flandre:

                Chinese zonnepanelen zegt u ..
                top .. goed voor het milieu en bovendien goedkoop ..

                de Europese unie heeft trouwens ook een “mening” over Chinese zonnepanelen ..

              • Esprit_de_Flandre zegt

                31 mei 2018 om 22:07

                @lincoln: Ja, omdat de EU ook achterop hinkt in ontwikkeling en productie. De top 10 in productieaantallen wordt gedomineerd door China, met enkel nog een Zuid-Koreaans en een Canadees bedrijf erbij. Dan krijgen ze plots een “mening”. Ze zouden beter zorgen dat dat soort bedrijven hier voet aan de grond krijgt. Maar ja, dat klinkt dan weer zo communistisch…

              • lekkaah zegt

                31 mei 2018 om 21:38

                @Esprit_de_Flandre: ik ben professioneel handelaar van beroep en je lult pure diarree.. elke handeling die hij verricht eindigt in economische vooruitgang, het is allemaal handjeklap enkel niet op de manier die jij gewend bent.. en het werkt.. er is op dit moment een oorlog gaande, maar niet dmv geweld maar door economische maatregelen

              • Esprit_de_Flandre zegt

                31 mei 2018 om 22:09

                @lekkaah: “elke handeling die hij verricht eindigt in economische vooruitgang”

                Ik vraag me dat af wat jij verhandelt…

              • lekkaah zegt

                1 juni 2018 om 07:48

                @Esprit_de_Flandre: kijk gewoon eens naar de cijfers, toon ballen en lees dat artikel, kijk naar de aandelenmarkt, de amerikaanse rente, de werkeloosheidscijfers de gemiddelde salarisen, kom uit die roze bol..

              • mashell zegt

                1 juni 2018 om 10:09

                @lekkaah: is dat de verdienste van Trump, of gewoon een gevolg van de hoogeconomie van nu?

              • lekkaah zegt

                1 juni 2018 om 10:39

                @mashell: Hoogeconomie? De enige die (enorme) stappen maakt dat is de USA, gaat wellicht goed hier in NL maar schijn bedriegt, je deelt namelijk een valuta met landen die 1000en miljarden schuld hebben, en er voorlopig niet echt iets aan proberen te doen. Is natuurlijk ook moeilijk want je moet als politici gaan bemiddelen tussen ‘ut volk’ en de EU zelf, een enorme uitdaging. Bon, tuurlijk is Trump iets wat men niet gewend is, hij is nogal ’transparant’ in zijn doen en laten. Betekent niet dat dat slecht is, ik hou wel van transparante politici eigenlijk. En er is op dit moment ook gewoon een handelsoorlog gaande die hij op geheel transparante wijze deelt, die oorlog is er altijd al geweest, je kan alleen nu ‘meekijken’, en dat is zijn manier, prima. Maar als je kijkt naar zijn ‘feats’ dan kun je niet anders dan concluderen dat het nu al een erg succesvolle president is. Wellicht niet fijn voor andere landen, maar wel heel fijn voor zijn eigen land, en daar is hij ook voor gekozen.. Hij weet de oppmachtige chinezen te ‘buigen’, Kim Jong Un op zijn knieeen, ga zo voort.. Vergeet ook niet dat Europa echt heeft lopen slapen afgelopen 30 jaar hoor, dit kon je vroeg of laat toch verwachten? Het zijn barre tijden, dan worden prioriteiten gesteld en dat is wat hij aan het doen is. Wat Europa doet? Waarschijnlijk aan het vergaderen over z’n kapsel

          • superhans zegt

            31 mei 2018 om 15:30

            @dees: Wat Lekkah, jij of ik van het beleid van Trump vinden is totaal irrelevant. Het gaat erom wat de Amerikaanse kiezer ervan vindt. Volgens mij heeft Trump zich veelal aan zijn verkiezingsbeloftes gehouden. Dat kan je niet van veel politici zeggen.

            O ja, en Trump een idioot noemen, reflecteert vooral op jou en niet in positieve zin.

            Login om te reageren
            • dees zegt

              31 mei 2018 om 16:32

              @superhans: Ik noem hem een idioot omdat hij dat is. Al eens zijn twitter gevolgd?
              Of zijn recentelijke beschuldigingen richting de Democraten?

              Hij heeft met de republikeinse partij een wet aangenomen over illegale immigranten. De mensen die illegaal de grens over komen worden opgepakt en mochten ze kinderen bij zich hebben dan gaan deze naar een tehuis of opvang.
              Nu komt dit negatief in het nieuws en geeft Trump de democraten de schuld hiervan.

              Komt nog bij dat er nu definitief een import heffing komt op staal en aluminium uit de EU.
              Niemand in de VS begrijpt dit, want de staal en alu industrie in de VS kleiner dan die van Duitsland, puur door een heffing zal deze echt niet snel groeien. Wat gigantisch is in de VS is de staal en alu bewerkings industrie en deze tak zal hard getroffen worden door deze import heffing.
              Mja ik ga er vanuit dat Trump vrienden heeft in de staal industrie maar niet in de verwerking ervan.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                31 mei 2018 om 17:26

                @dees:

                heb je wel eens een twitter gevolgd van een euro parlementatier ??

                en zou je dan weer op hem/haar stemmen ..

              • Edge zegt

                31 mei 2018 om 22:15

                @dees: Weet je waarom Trump de democraten de schuld geeft van het gebeuren met die immigranten? Omdat onder het bewind van de vorige president, een democraat, niet zo hard tegen illegale immigranten werd opgetreden. Onder het bewind van Trump worden illegale immigranten wel aangepakt, en nu is hij ineens de boeman. Los van wat je van Trump persoonlijk vindt, is dat toch belachelijk? Alsof er op een 50km/u weg continu 80km/u wordt gereden, en de overheid de overheid als boeman wordt afgeschilderd wanneer het een flitspaal neerzet om het naleven van de regels te bevorderen.

    • str8six zegt

      31 mei 2018 om 15:49

      @lekkaah: exact!

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      31 mei 2018 om 16:23

      @lekkaah: het recept is simpel: schaf regels af, begin te rotzooien in het midden Oosten zodat de prijs van olie stijgt, sluit je grenzen en alles lijkt beter. Ondertussen groeit de inkomensongelijkheid in de VS worden de rijken nog rijker houdt de opwarming van de aarde niet op en wordt het onrustig op diverse plekken in de wereld. Als hij over 7 jaar het witte huis verlaat kan de volgende president 8 jaar lang gaan puin ruimen.

      Tenslotte: deze man is het hoofd van een marionetten regering die door Putin in het witte huis is geplaatst. Putin, de man die verantwoordelijk is voor de dood van 193 Nederlanders en al 4 jaar doet alsof zijn neus bloedt. Niet een man om bewondering voor te hebben.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        31 mei 2018 om 16:27

        @pomoek: sterker nog, hij staat in dienst van de Rothschilds!!11..

        rijken worden rijker..
        godwinnetje hier en daar….. Goed bezig weer, onze huiscomrade

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          31 mei 2018 om 16:38

          @lekkaah: O ja dank je wel, dat was ik bijna vergeten, de man wordt gesteund door fascisten! Het probleem met Trump is niet eens zozeer Trump zelf. Dat is een egocentrische domme windbuil die met alle winden mee waait en wordt gemanipuleerd. Het probleem zijn de mensen die hem bewonderen. Bedankt voor het geven van het goede voorbeeld!

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            31 mei 2018 om 16:50

            @pomoek:
            Bedankt om weer de clowneske gutmench uit te hangen, je vervult je rol met verve.
            Kunnen jullie nou nix anders verzinnen dan dat eeuwige gezeik over de opwarming van de aarde, lul eens over oerbossen, de vervuiling die vulkaanuitbarstingen met zich mee brengen, de illegale houtkap in een land als Indonesie de schrikbarende bevolkingstoename, de plastic soep in de oceanen, het leegroven van vis uit diezelfde oceanen .
            Lullen over de opwarming van de aarde heeft geen enkele zin zo lang niemand de echte problemen durft te benoemen, dit is alleen maar politiek correct gelul voor in de kroeg om vervolgens weer een vuilniszak met plastic afval in de daarvoor bestelde container te dumpen en weer leuk een weekendje naar Milaan te gaan………per Boeing 737 – 300 bij wijze van.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              31 mei 2018 om 17:17

              @desjonnies:

              koop mijn gereedschap meestal in Amerika ..
              kost daar de helft ..

              zullen de gutmenschen / ambtenaren / achterlijke junken / rijbewijslozen werkelozen daar van op de hoogte zijn ??

              o,nee .. dat volk snap sowieso nix van gereedschap ..
              en al helemaal niet van importheffingen ..

              Login om te reageren
            • macready zegt

              31 mei 2018 om 17:51

              @desjonnies:.

              Typische deflecie, gooi wat oneliners en drogredeneringen op tafel in een poging een punt te scoren. Tegelijkertijd aantonend niey buiten de eigen informatiebubbel te durven treden.

              Het benoemen van het ene probleem sluit het andere (“echte”..) niet uit. Het rijtje dat je noemt wordt al decennialang benoemd, vaak door dezelfde groepen. Behalve wellicht vulkanen, omdat die een fractie vam het probleem zijn en gemiddeld niet of nauwelijks in activiteit zijn toegenomen (netto geen gactor in de huidige verandering).

              Recent nog in Kaapstad geweest. Dag “nul” (geen water meer) is intussen binnen handbereik. Wanbeleid de oorzaak! Iets verder dan de korte neus kijken: toenemende periodes extreme droogte direct gerelateerd aan klimaatverandering (en opwarming). Ogen dicht, bedek oren, niet over praten. Wordt alles beter van.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                31 mei 2018 om 18:05

                @macready:

                onzin ..
                Europese inzamelings acties zorgen al sinds 1965 voor waterputten in Afrika ..

                dat hele continent is inmiddels 1 grote waterbron ..
                kan niet anders ..

            • pomoek zegt

              31 mei 2018 om 18:42

              @desjonnies: Jullie? Ik zit hier maar in mijn alleentje….Tja, ik kan er ook niets aan doen dat sommige mensen niet naar argumenten en feiten willen luisteren. Dan zit er niets anders op dan het maar te herhalen. Ik kan natuurlijk ook gewoon zoals u flauwekul uit mijn duim gaan zuigen, maar daar ben ik teveel gutmensch voor.

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                31 mei 2018 om 21:09

                @pomoek: look at dat carreerbuilding; http://www.at5.nl/artikelen/177725/linkse-coalitie-demonstreert-tegen-racistische-partijen-in-gemeenteraad

              • pomoek zegt

                31 mei 2018 om 21:31

                @lekkaah: beetje veel off-topic sneeuwklokje.

              • lekkaah zegt

                1 juni 2018 om 11:35

                @pomoek: =’)

    • stijnvermeersch zegt

      31 mei 2018 om 22:49

      @lekkaah: Ach, jij noemt dat onderhandelen? Hij runt de VS zoals de eigenaar van een MKB’er zijn bedrijf runt. Zijn wil is wet en hij luistert enkel naar wat hij wil horen.

      Login om te reageren
  4. elemento zegt

    31 mei 2018 om 14:37

    Prima.. alle amerikaanse troep moeten wij maar boycotten

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      31 mei 2018 om 14:46

      @elemento: doen we al. Ook wel bekend als BPM.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      31 mei 2018 om 14:54

      @elemento: heb je dat lijstje gezien, spijkerbroeken en harleys.

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        31 mei 2018 om 14:56

        @mashell: we hebben g star ,hugo boss… ducati

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 mei 2018 om 17:07

          @elemento: ja, wij overleven het wat. Maar het geeft de armoede van de Europese commissie aan, ze konden gewoon geen import producten bedenken. Eigenlijk importeren we alleen een exces aan media producties uit de VS, iets wat van mij best wel wat minder mag.

          Login om te reageren
          • stijnvermeersch zegt

            31 mei 2018 om 22:56

            @mashell: Ik denk dat de EU kjkt naar producten die idd. makkelijk vervangbaar zijn door Europese producten. Trumpie voert nu importbelastingen in op staal. Hij vergeet even dat de staalsoorten die hij importeert niet in de VS gemaakt kunnen worden op dit ogenblik door de verouderde staalfabrieken.
            Net nu de autofabrikanten massaal proberen hun auto’s lichter te maken met sterkere staalsoorten in geringere diktes. Dus uiteindelijk gaan de Amerikaanse voertuigen relatief zwaar blijven door deze importheffing.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              1 juni 2018 om 06:16

              @stijnvermeersch:

              en waarom worden Europese auto,s dan steeds zwaarder ??

              Login om te reageren
              • racerx zegt

                1 juni 2018 om 06:55

                @lincoln: door hun dikke berijders

              • mashell zegt

                1 juni 2018 om 10:04

                @racerx: en dat is allemaal de schuld van Amerikaanse hamburgers. Laat de EU gewoon 5 euro hamburger, milkshake en cola belasting bij McDo en Burger King opleggen, doen ze ook nog eens iets tegen obesitas.

              • lekkaah zegt

                1 juni 2018 om 11:33

                @mashell: Vetzucht is Amerika’s schuld..
                Ik kan jouw inzichten zo nu en dan zeker waarderen, laat dat duidelijk zijn, maar vetzuchtige tokkies als slachtoffer zien.. Neh, niet mee eens. Overigens wel met de belasting eens op vadsige producten, dat zeker. Accijns, net als drank en sigaretten. Stimuleren is alttijd goed

  5. cazzo046 zegt

    31 mei 2018 om 14:49

    Merc voor paupers…
    Das de eerste keer dat ik het eens ben met The Donald.
    Moet niet gekker worden…

    Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    31 mei 2018 om 14:59

    Misschien moet hij aan de Amerikaanse autobedrijven vragen of ze minder troep willen bouwen. Blijkbaar prefereren sommige Amerikanen dus Europese wielen.

    Login om te reageren
  7. dees zegt

    31 mei 2018 om 15:11

    Trump is een idioot.
    1 eenvoudige blik naar de best verkochte autos in de VS in 2017 verklaard waarom de Amerikaanse merken geen echt marktaandeel weten te verwerven in de EU. Behalve dan Ford.
    http://www.businessinsider.com/best-selling-cars-and-trucks-in-us-2017-2018-1?international=true&r=US&IR=T#2-chevrolet-silverado-585564-19-19

    Bovenaan in de lijst staan 3 pickups. In de EU is de vraag naar pickups nihil, men koopt hier liever busjes zoals de Sprinter of Transit (een Amerikaans merk).
    De andere autos in de top 20 doen het (mits ze hier aangeboden worden) ook goed in de EU, maar dit zijn behalve Ford allemaal Aziatische merken.

    Hij zeurt dat in 1 van de duurste straten van de VS allemaal Mercedessen staan, dan moet hij eens kijken naar het alternatief hierop vanuit de VS. Dat is er bijna niet. Traditioneel gezien was het Lincoln, maar deze hebben met hun huidige model de plank volledig mis geslagen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 mei 2018 om 17:06

      @dees:

      dus wie is er dan een idioot ??

      of begreep je echt niet wat je zelf schreef ..

      Login om te reageren
  8. jannemaneke zegt

    31 mei 2018 om 15:47

    Je vraagt je bij Trump altijd af wat de echte redenen achter degelijke uitspraken en handelingen zijn: is het omdat hij echt genoeg heeft van Mercedes, is het omdat hij echt wil dat er in de VS en Europa meer Amerikaanse merken gekocht worden of is het omdat hij en zijn rijke vriendjes hier op een heimelijke manier geld aan verdienen.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      31 mei 2018 om 16:14

      @jannemaneke: want: ‘Murica!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 mei 2018 om 17:44

      @jannemaneke:

      hoe komt het dan dat bijv. een Fiat 124 Spider in NL 35.000 euro kost ??

      en in Amerika 21.000 euro ..

      hoe komt dat dan ??

      Login om te reageren
      • jannemaneke zegt

        31 mei 2018 om 17:49

        @lincoln: dat komt omdat jullie achterlijke en geldzuigende politici verkozen hebben wat natuurlijk ook veel zegt over die kiezers.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          31 mei 2018 om 18:01

          @jannemaneke:

          mooi toch ..
          kan hier kiezen uit 150 volstrekt dezelfde parasieten ..

          en dan toch nog van die kneuzen vinden die daarvoor naar een stembus kruipen ..

          Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    31 mei 2018 om 16:11

    Mercedes wordt in de VS vooral gekocht door mensen die niet op een dubbeltje kijken. Het is dan ook vooral een statussymbool. Hoe duurder de Mercedes, hoe meer status aan het symbool kan worden ontleend. Hoge importheffingen kunnen wel eens een averechts effect hebben.

    Login om te reageren
  10. RutgerK zegt

    31 mei 2018 om 16:16

    Volgens mij heeft de heer Trump een Maybach, SLR en S600 in zijn collectie (gehad). Heeft hij een fittie met de dealer over een reparatie?

    Login om te reageren
  11. saabman zegt

    31 mei 2018 om 16:28

    Mercedes is toch een kamper auto..

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      31 mei 2018 om 21:36

      @saabman: maar in ieder geval niet al jaren failliet.

      Login om te reageren
  12. ghost zegt

    31 mei 2018 om 16:46

    Doen zij een importheffing van 25%, doet Europa dat voor hen tegen 50%. Win-Win.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 mei 2018 om 17:29

      @ghost:

      ja sulletje ..
      dat gaat gebeuren ..

      en de mensen die jij democratisch gekozen hebt ..
      zullen Trump de schuld geven van de belastingverhoging die ze in eigen zak douwen ..

      dus het is je eigen rotte schuld ..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        31 mei 2018 om 17:51

        @lincoln: oke sulletje..
        Dan gaat dat dus gebeuren ..

        En dat is dus ook jouw rotte schuld ..

        Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    31 mei 2018 om 17:03

    ja domme Europeaantjes ..

    hadden jullie maar niet op Trump moeten stemmen ..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      31 mei 2018 om 17:08

      @lincoln: Maakt niet uit wat je hier stemt.. kijk maar naar de Italianen..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        31 mei 2018 om 17:12

        @lekkaah:

        LOL ..
        Europeanen mogen helemaal niet stemmen ..

        en daarom is Trump hier de baas ..

        Login om te reageren
  14. Stijnson zegt

    31 mei 2018 om 17:37

    Best gek, als ik wikipedia moet geloven worden de mercedes C klasse GLE

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      31 mei 2018 om 17:38

      @stijnson: GLE, GLS in Alabama gemaakt. Er zijn al meer dan een miljoen Mercedessen daar van de band gerold…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        31 mei 2018 om 17:46

        @stijnson:

        voor de lokale rednecks ..

        Login om te reageren
        • Stijnson zegt

          31 mei 2018 om 19:11

          @lincoln: 35% blijft in Amerika. Dit geldt ook voor de BMW X3, X4, X5 en X6 die worden gemaakt in South Carolina

          Login om te reageren
  15. 205zonderdak zegt

    31 mei 2018 om 18:29

    Ho jonguh! Nu is de is de maat vol!!!

    Login om te reageren
  16. healey zegt

    31 mei 2018 om 18:53

    Volgens mij heeft Mercedes toch gewoon fabrieken in de US of A? Daar worden o.a. C-klasses gebouwd (in naar Mercedes standaarden overigens erbarmelijke kwa)liteit omdat die Amerikanen gewoon niks kunnen). Maar daar komt Donald Ruck pas achter wanneer er geen Amerikaanse auto meer wordt geexporteerd naar de EU maar dat je daar toch struikeld over de Mercedes Benzen. Overigens worden er geen Franse knoflook limousines in de VS verkocht. Dus die blijheid van Macron zal wel zijn over de roddels over een ex van Trump, nu getrouwd met de vorige president van Frankrijk.

    Login om te reageren
  17. jerome78 zegt

    31 mei 2018 om 19:46

    Een hele grote schande wat die Trump nu weer doet.Alleen Duitsers kunnen goede auto’s bouwen dat weten die Amerikanen ook wel vandaar dat Volkswagen een paar jaar geleden ook de grond in gestampt werd.Amerikanen moeten maar eens beseffen dat Ford,GM en Chrysler verleden tijd zijn en dat ze allang zijn ingehaald door Volkswagen, Toyota,BMW en Daimler.Dat kan die blonde elendeling gewoon niet hebben vandaar deze actie.Gewoon DOM

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      31 mei 2018 om 21:13

      @jerome78: idd, dat land is failliet..

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      31 mei 2018 om 21:30

      @jerome78:

      en het erge is .. jij bent slachtoffer ..

      en daar staan demensen niet bij stil ..

      Login om te reageren
  18. stijnvermeersch zegt

    31 mei 2018 om 22:58

    De vraag is niet wie deze handelsoorlog wint.
    De vraag is, wie wordt de grootste verliezer….

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 juni 2018 om 06:20

      @stijnvermeersch:

      er is helemaal geen handelsoorlog ..
      een MB wordt straks 1000 euro duurder in Amerika ..

      alsnog de helft van jij moet lappen .. suffie ..

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        1 juni 2018 om 09:41

        @lincoln: De voordeligste MB daar is de C voor $40.250
        Als we dat bedrag voor het gemak even aanhouden als basis waar nu 2,5% invoerrechten op zitten zou je bij 25% op $49.085 uitkomen.

        Pak even een GT2 RS van $293.000 die gaat naar $357.317

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North