• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort begint vandaag een nieuw avontuur

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 20 december 2018 om 12:41 – 20 Reacties

Donkervoort


Succes!

Een van de kernwaarden van Donkervoort is een ultieme drang om zijn auto’s een ultralaag gewicht te geven. Aangezien het in Lelystad gevestigde bedrijf al veertig jaar bestaat, mogen we dus wel verwachten dat Donkervoort in die tijd het een en ander heeft opgestoken over lichtgewicht materialen. Zeker omdat Donkervoort zelf koolstofvezelonderdelen maakt voor zijn auto’s.

Dat de kennis van Donkervoort van lichtgewicht materialen van een hoog niveau is, werd afgelopen zomer onderstreept door de Europese Unie. De EU gaf het bedrijf van Joop Donkervoort, evenals twee andere bedrijven, in juni namelijk een beurs van 5,1 miljoen euro voor het zogenaamde project “European Innovation Grant in High-Tech Materials and Advanced Manufacturing Technologies“. Het geld moest onderling verdeeld worden en was bedoeld voor de bedrijven om hun technologieën verder te ontwikkelen en op de markt te brengen. Inmiddels heeft Donkervoort bekendgemaakt met de productie van niet-autoproducten te zijn begonnen.

Donkervoort

De producten zijn gemaakt van het zogenaamde EX-CORE materiaal, een koolstofvezelproduct dat door Donkervoort in eigen beheer wordt ontwikkeld. De koolstofvezelsoort combineert meerdere lagen met een speciaal uitgevonden schuimkern. Donkervoort geeft nog niet aan waarvoor het precies EX-CORE gaat produceren buiten de autoindustrie, maar volgens de woorden van een PR-man moet het iets te maken hebben met maritieme zaken. Binnen de autoindustrie moet de materiaalsoort op termijn terechtkomen in elektrische auto’s, als hulpmiddel om het gewicht van elektrische auto’s in massaproductie te drukken.

Dat Donkervoort flink aan het uitbreiden is, wordt bevestigd door het aantal vacatures dat het bedrijf momenteel open heeft staan. Op het moment van schrijven zijn er vijf functies en zes stageposities beschikbaar.

Ook interessant!

  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Deze Pagani is voor €2,6 miljoen op te halen bij Donkervoort

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, Donkervoort, europa-eu, geld

Vorig bericht: « Zo ziet een kwart miljoen aan Hummer H1 eruit
Volgend bericht: Dit is hoeveel de Audi SQ2 kost »

Lees Interacties

Reacties

  1. deeberton zegt

    20 december 2018 om 12:55

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    20 december 2018 om 12:57

    Gewoon zeggen dat het uitsluitend voor electrische voertuigen is ..

    Scheelt al snel een miljoen of 5 ..

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    20 december 2018 om 13:07

    “Inmiddels heeft Donkervoort bekendgemaakt met de productie van niet-autoproducten te zijn begonnen.”
    Petjes natuurlijk! Ferrari verdient immers ook het meeste aan petjes.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      20 december 2018 om 14:13

      @mashell: Dealers van gebruikte Honda’s verdienen ook het meeste aan petjes.
      Of bedoelde je dat niet?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        20 december 2018 om 14:59

        @mout: Honda dealers halen hun rendement uit de hennepkwekerijen in de showroom en de werkplaats, komt toch nooit iemand.

        Login om te reageren
      • rrvliet zegt

        20 december 2018 om 18:15

        @mout: dealers die aan petjes verdienen schuiven weer andere producten.

        Login om te reageren
        • bimmerfan zegt

          21 december 2018 om 08:04

          @rrvliet: snuiven bedoel je den kik

          Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    20 december 2018 om 13:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. joejojo2012 zegt

    20 december 2018 om 13:22

    Slim businessplan. Je technologie lichtgewicht materiaal niet alleen voor je eigen producten gebruiken, maar ook als toeleverancier actief zijn op de markt. Risicospreiding heet dat. En dat elektrische voertuigen bejubeld wordt door Brussel, levert dan ook nog een financiele meevaller op.

    Login om te reageren
  6. rickthestig zegt

    20 december 2018 om 13:23

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  7. ikleesookoverautos zegt

    20 december 2018 om 13:56

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    20 december 2018 om 14:31

    Goede zaak! Als Donkervoort hierdoor nog meer gave sportwagens kan maken dan ben ik voor.

    Login om te reageren
  9. skinnybmw zegt

    20 december 2018 om 14:43

    Jammer dat je ze zo weinig ziet rijden. Vroeger stond er wel een D8 in Dokkum bij Repos aan de Stasjonswei en het Schapedijkje.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      20 december 2018 om 19:37

      @skinnybmw: ze worden toch behoorlijk goed verkocht

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        20 december 2018 om 19:48

        @rolov: Ik rij redelijk veel km’s per jaar en zie echt bijzondere auto’s rijden maar een Donkervoort verdacht weinig. Soms wel een Lotus o.i.d.

        Login om te reageren
  10. lacker zegt

    20 december 2018 om 15:57

    Oefff, die titel! Ik dacht dat de eerste Donkervoort SUV werd aangekondigd…..

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      20 december 2018 om 16:22

      @lacker: weet je, daar heb ik niet eens bezwaar tegen.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 december 2018 om 00:23

      @lacker: Ja joh, gewoon gigantische wielen erop en wat hogere spatborden en klaar!
      Krijgt alleen even wat minder subsidie..

      Login om te reageren
  11. escort77 zegt

    20 december 2018 om 20:25

    Schitterend hoor, al dat carbon, koolstofvezel, carbon reinforced plastic enz. Maar valt dit spul nou ook te recyclen?

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      21 december 2018 om 12:50

      @escort77: Of te repareren? Als zo’n monocoque constructie een flinke klappert maakt scheurt je toch alles aan gort?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North