• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnen

Auteur: jaapiyo, gepost 14 juni 2018 om 16:59 – 21 Reacties

Afbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnenAfbeelding Hoezee! Donkervoort grist geld van Europa binnen

blauw
Het bedrijf uit Lelystad is naar Brussel afgereisd en heeft een deel van onze torenhoge afdracht aan Europa teruggehaald.

Onlangs berichtten we nog over Donkervoort, omdat ze met een speciale Donkie op de proppen gekomen zijn ter ere van het veertigjarig jubileum van het merk. Zoals altijd bij Donkervoort, is toegevoegde lichtheid een van de kernpunten van de auto. Dit wordt onder andere bewerkstelligd door de in eigen huis ontwikkelde EX-CORE koolstofvezeltechnologie.

EX-Core

Donkervoort was al trots op deze tech, maar de trotsheid zal nu vast pauw-achtige niveau’s bereikt hebben. De EU heeft Donkervoort er namelijk voor beloond met een beurs in het kader van Horizon 2020. Voluit heeft de toelage de korte en bondige naam European Innovation Grant in High-Tech Materials and Advanced Manufacturing Technologies.

Maar dat kan jou uiteraard gestolen worden. Wat je wil weten is om hoeveel knikkers we het hebben. Wel, volgens de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland moet Donkervoort samen met de andere Nederlandse bedrijven Avantium en MediaDistillery 5,1 miljoen Euro verdelen. Nog meer goed nieuws: er worden in de polder momenteel zo’n twintig mensen gezocht om EX-CORE verder te ontwikkelen en op de markt te brengen. Dus, mocht je bereid zijn naar Lelystad te emigreren…

Ook interessant!

  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, Donkervoort, europa-eu, geld

Vorig bericht: « Mazda 6 (2013 – heden) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Aston Martin onthult hun nieuwe GT-racers »

Lees Interacties

Reacties

  1. volvo-s60-adept zegt

    14 juni 2018 om 17:10

    Beter, nu kan ik ‘m ook betalen!

    Denk ik. Niet.

    Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    14 juni 2018 om 17:13

    Da’s best een fors bedrag. Leuke opsteker voor de betreffende bedrijven.

    Login om te reageren
  3. Ram-G-maN zegt

    14 juni 2018 om 17:36

    Ontwikkel maar eerst herbruikbaar koolstofvezelcomposiet voordat je dit soort “innovaties” gaat subsidiëren…

    Login om te reageren
    • DCG zegt

      14 juni 2018 om 17:57

      @AutomotiveDesigner: En wat heeft u zoal ontworpen? (Afgaande op de nickname)

      Login om te reageren
      • panam1 zegt

        14 juni 2018 om 18:00

        @dcg: twee zeepkisten met 5 wielen

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        14 juni 2018 om 18:40

        @dcg: Hij heeft wel een punt.

        Koolstofcomposiet is tot op heden slecht te recyclen. De methode die er nu is is niet bepaald milieuvriendelijk en de grondstoffen zijn slecht herwinbaar.

        Het voordeel voor het milieu door een lager brandstofgebruik door toepassing van dit lichtgewicht materiaal wordt daarmee tenietgedaan.

        Login om te reageren
        • slipstreamer zegt

          14 juni 2018 om 19:04

          @moveyourmind: Gelukkig worden composieten vooral gebruikt voor high performance auto’s, welke vele malen langer op de weg blijven dan een willekeurige Fiesta of Polo. Tevens is lager verbruik voor Donkervoort klanten geen eis, die willen gewoon een heftig apparaat

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            14 juni 2018 om 19:52

            @slipstreamer: ik gun iedereen zijn hobby. Donkervoort maakt prachtige auto’s. Maar ze zullen vrijwel nooit voor woon werk verkeer worden gebruikt. De brandstof die deze auto’s verbruiken wordt dus puur voor de lol verbrandt. Daar kun je van alles van vinden maar duurzaam is het zeker niet.

            Login om te reageren
            • f31bmw320d zegt

              14 juni 2018 om 19:59

              @pomoek: en calorieën verbranden op de fiets is dan wel milieuvriendelijk? Zolang mensen recreëren is dat hoe dan ook een belasting op het milieu, ‘deal with it’.

              Login om te reageren
              • pomoek zegt

                14 juni 2018 om 20:35

                @f31bmw320d: en een appel smaakt hetzelfde als een zak friet. Met.

            • slipstreamer zegt

              14 juni 2018 om 20:03

              @pomoek: Tja.. Sta je liever 1.5 uur in de file of een fun ritje op de zondagavond? Die brandstof raken we toch wel kwijt, als jij het niet verbrand doet een ander het wel voor je

              Login om te reageren
              • pomoek zegt

                14 juni 2018 om 20:36

                @slipstreamer: het avondritje wordt natuurlijk onbetaalbaar als je niet voor je centen af en toe in de file staat.

              • maxtuio zegt

                14 juni 2018 om 21:05

                @slipstreamer: Beste argument ever. Als ik dat vlees niet eet doet een ander dat wel. Als ik niet mijn lampen heel de nacht laat branden doet een ander dat wel.

          • dare2think zegt

            15 juni 2018 om 10:24

            @slipstreamer: Een enorm voordeel van het lichter maken van diezelfde performance auto’s is dat veel van de lichtere materialen (aluminium, koolstofvezel) niet roesten. Daarmee gaat de ‘levensduur’ flink omhoog, (of: de kosten voor onderhoud gaan flink omlaag). Met de voorwaarde dat je het niet crasht, want dan is het onmogelijk weer terug te buigen…

            Login om te reageren
  4. 205zonderdak zegt

    14 juni 2018 om 19:44

    Potverdikkie wat goed zeg!

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    14 juni 2018 om 19:49

    Nu ome Joop ook aan de Europese geldkraan hangt wil ik hem nooit meer op de radio horen zeuren over de ladtige overheid.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      14 juni 2018 om 20:37

      @pomoek: ladtige: lastige

      Login om te reageren
  6. harrie zegt

    14 juni 2018 om 20:01

    Stomme subsidiebakken!1!!!1
    Waarom moet ik meebetalen aan andermans Tesl…. ehhh Donkervoort!!1!!!1

    Login om te reageren
  7. tstile zegt

    14 juni 2018 om 20:18

    Die carbon troep is amper afbreekbaar in het milieu. Raar dus dat hier subsidie voor is.

    Los daarvan vindt ik dat een bedrijf dat al zo lang bestaat zelf wat spek op de botten moet hebben om te investeren in hun toekomst.

    Om dan nog aan te kloppen voor steun….

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      15 juni 2018 om 06:34

      @tstile: waar staat het dat die subsidie voor de ontwikkeling van mileuvriendelijke materialen bestemd is? European Innovation Grant in High-Tech Materials and Advanced Manufacturing Technologies.

      Login om te reageren
  8. henkhekje zegt

    14 juni 2018 om 23:11

    Bijzonder dat ze subsidie geven op een fabrikant die Audi blokken verkoopt.. al die onverbrande olie in de natuur…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North