• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Doodrijder A2 (237km/u) krijgt drie jaar cel

Auteur: Dizono, gepost 12 september 2016 om 14:24 – 105 Reacties

Ravage na dodelijk ongeluk A2


Daarbovenop komt nog een rijontzegging van vier jaar, die in gaat als meneer het gevang heeft verlaten.

Op 30 december vorig jaar veroorzaakt Neil van der L een zeer ernstig ongeluk op de A2. Hij rijdt met hoge snelheid achterop een Citroën C4 Picasso C8 waarin op dat moment zeven personen zitten. De vader van het gezin overleefde het ongeluk niet, vijf anderen raakten zwaargewond. Twee kinderen hebben blijvend letsel opgelopen en moeten de rest van hun leven dealen met een handicap, bovenop het feit dat ze hun vader zijn verloren.

Uit camerabeelden van aan de snelweg grenzende panden en onderzoek ter plekke is gebleken dat Van der L snelheden met een amper te bevatten 237 kilometer per uur op de stilstaande Citroën is geklapt. Ten tijde van het ongeval was de veroorzaker van al deze ellende onder invloed van speed en verkeerde hij volgens de verdediging in een psychose.

Het OM had hier geen boodschap aan en klaagde de Van der L aan voor diverse vergrijpen, waaronder poging tot doodslag en Voorwaardelijke opzet tot doodslag. Hoewel de rechter oordeelde dat de maniakale Golf-bestuurder volledig toerekeningsvatbaar is en er sprake is van grove schuld, achtte hij poging tot doodslag en voorwaardelijke opzet tot doodslag niet bewezen. Daardoor valt de straf ook lager uit dan de geëiste 8 jaar: drie jaar cel en vier jaar rijontzegging. De nabestaanden hebben met afschuw gereageerd op de naar hun mening veel te lage straf voor Van der L.

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • A16 snelheidsduivels
    Jaar cel geëist tegen snelheidsduivels op de A16

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, crash, golf, r32, rechtszaak, Volkswagen

Vorig bericht: « McLaren-chassis te koop, welke koets zou jij bouwen?
Volgend bericht: Jeep Grand Cherokee SRT: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. raymster zegt

    12 september 2016 om 14:25

    Volgens mij was het een C8.

    Login om te reageren
  2. jbkleyn zegt

    12 september 2016 om 14:26

    237 is toch haast ongelofelijk. Als ik me niet vergis reed hij een vrij standaard Golf 4, haalt die 237 en hoe heeft ie het overleefd???

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      12 september 2016 om 14:27

      @jbkleyn: Het was een Golf IV R32, kwestie van het gaspedaal tot de bodem intrappen.

      Login om te reageren
      • jbkleyn zegt

        12 september 2016 om 15:25

        @Dizono: aha, vandaar. Dan kan het.

        Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      12 september 2016 om 14:28

      @jbkleyn: Hij reed een R32 als ik me niet vergis..

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      12 september 2016 om 15:23

      @jbkleyn: Heb je die beelden ook gezien van een beveiligingscamera van een bedrijf langs de snelweg?

      Login om te reageren
    • mauking zegt

      12 september 2016 om 20:08

      @jbkleyn: ja idd, hoe komt het dat die kerel het zelf wel overleeft?

      Login om te reageren
  3. paginl zegt

    12 september 2016 om 14:28

    Onbegrijpelijk. Het nemen van de drugs deed hij voor de psychose dus alles er achteraan is een gevolg. Lang opsluiten en nooit meer rijden.

    Login om te reageren
    • raymster zegt

      12 september 2016 om 14:32

      @paginl: helemaal mee eens, oorzaak>gevolg. Laat hem die verantwoordelijkheid sowieso maar nemen.

      Login om te reageren
    • g40freak zegt

      12 september 2016 om 16:00

      @paginl: ik durf bijna mijn pink er onder te verwedden dat die “psychose” verzonnen is om een minder zware straf te krijgen.

      Login om te reageren
      • martijn1994 zegt

        12 september 2016 om 16:55

        @g40freak: dat is ook het werk van de verdediging

        Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      12 september 2016 om 16:03

      @paginl:
      Het nemen van drugs zou juist een verzwarende omstandigheid moeten zijn i.p.v. verlichtende. Hoewel deze drietrapsmongool (quote intended) niet bepaald verlicht is.

      Login om te reageren
    • taxitom2 zegt

      12 september 2016 om 22:07

      @paginl: als hij mazzel heeft en zich goed gedraagt staat hij binnen 2 jaar weer op straat, en ik denk zelfs dat hij dan weer achter het stuur mag, lees namelijk weinig over een langdurig rijverbod.

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        13 september 2016 om 00:54

        @taxitom2: Het staat nota bene in de allereerste zin…

        Login om te reageren
  4. 888natan zegt

    12 september 2016 om 14:28

    Echt belachelijk!

    Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    12 september 2016 om 14:30

    Hoe kan dit nou geen bewezen doodslag zijn? Hoe kan iemand die zoiets heeft gedaan volgend jaar of het jaar daarop weer vrij rondlopen op straat?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 september 2016 om 14:49

      @lekbak: het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beëindigen van het leven van een ander is doodslag. Geen voorbedachte rade dus geen doodslag.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 september 2016 om 14:57

        @pomoek: je spreekt jezelf tegen. Geen voorbedachte rade dus geen moord, ipv geen doodslag. Maargoed, dit zal dan ook wel niet als opzettelijk worden geïnterpreteerd dus dan zal het dood door schuld zijn. Komt nog bij dat er twee kinderen verminkt zijn en het een drugskikker is. Belachelijk dat dit schepsel al zo snel weer op straat staat.

        Login om te reageren
        • audirick1995 zegt

          12 september 2016 om 15:03

          @lekbak: idd dood door schuld.

          Login om te reageren
        • pomoek zegt

          12 september 2016 om 15:21

          @lekbak: Je hebt gelijk. Ik had moeten zeggen: niet opzettelijk.

          Login om te reageren
    • yamaha zegt

      12 september 2016 om 15:12

      @lekbak: jaren geleden kreeg eendader die in deventer een jongen doodsloeg (omdat hij zijn vriendin beschermde) dood door schuld, want de jongen was met zijn hoofd op straat gevallen na een klap, en de doodsoorzaak was de val en niet de klappen. Dit is dus het land waarin we leven, de dader wordt beschermd door dit soort b..llsh.t, en de slachtoffers zoeken het maar uit. Tenzij je Mark Rutte bedreigt, want dan speelt de publieke opinie mee, wat een ge..l

      Login om te reageren
      • phdg zegt

        12 september 2016 om 15:23

        @yamaha: zijn nog van die absurditeiten. Als in je been geschoten wordt hangt het blijkbaar ook af waar. Onder de knie is slagen en verwonding, boven de knie poging moord…

        Login om te reageren
        • yamaha zegt

          12 september 2016 om 16:06

          @phdg: ik begrijp je redenatie. Ikzelf ben wat korter door de bocht, en denk, wanneer je besluit om iemand af te tuigen neem je bewust het risico dat er onomkeerbaar letsel ontstaat, net als de doodrijder in het artikel. Stap je stomdronken achter het stuur stapt neem je eenserieus risico dat je door je dronken kop een dodelijk ongeval veroorzaakt, etc. Etc., maar eerlijk is eerlijk, mijn mening is wel gebaseerd op onderbuikgevoel en gevoel van oneerlijkheid tegenover slachtoffers. Gelukkig mogen we in nederland verschillende meningen hebben, en elkaar toch respecteren.

          Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        12 september 2016 om 15:44

        @yamaha:

        Je zult mij wellicht achterlijk vinden, maar ik kan me vinden in de uitspraak.
        Werd hij neergeslagen met de gedachte om hem dood te krijgen, of was dat een gevolg wat niet bedoeld was? Is een tamelijk groot verschil namelijk.

        Stel jij komt terecht in een opstootje in de kroeg en deelt een klap uit, het kan je zomaar gebeuren. Degene die je slaat, valt ongelukkig en breekt z’n nek en het is over. Hoe kijk je er dan opeens naar? Is namelijk hetzelfde verhaal, alleen de motivatie achter de klap uitdelen is anders.

        Login om te reageren
        • vondudenstein zegt

          12 september 2016 om 16:10

          @jack_abarth: jij bent niet achterlijk. Ons systeem. Ik laat bewust ‘recht’ maar weg, want dat bestaat al lange tijd niet meer. Die gast kan 3 jaar op hotel zitten en zn verdere leven uitzitten. Laat hem lekker stuk gaan in een Thaise gevangenis of noem je favo. Dan ga je daadwerkelijk nadenken over je fouten. Nu heeft hij er niet eens de tijd voor zo snel is het al voorbij.

          Nederland.. sjappie land.

          Login om te reageren
          • jack_abarth zegt

            12 september 2016 om 16:18

            @vondudenstein:

            Ik zie nu overigens dat ik het niet helemaal goed verwoord heb. De uitspraak in Yamaha’s voorbeeld, die vind ik terecht. Die van dit artikel niet, dat had wel wat harder aangepakt mogen worden.

            Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      12 september 2016 om 16:15

      @lekbak: bizar en belachelijk… Die heeft al 8 mnd voorarrest erop zitten waarschijnlijk dus vanaf vandaag moet ie nog 14 maanden (2/3 ivm goed gedrag). Dus halverwege november 2017 loopt ie weer vrij rond.

      Login om te reageren
  6. thearchitect zegt

    12 september 2016 om 14:31

    Wat een liederlijke schande.
    3 jaar…
    Na aftrek voorarrest en goed gedrag blijft er misschien net 2 jaar over.

    Het rechterlijke stelsel in dit land is een lachtertje.
    Daarom zijn we ook zowat een vrijstaat geworden voor allerlei “wereldburgers” die in Nederland hun carriere in de criminaliteit beproeven.
    Als het misgaat, zijn de consequenties minimaal.
    Ooit een keer een interview gezien met een Roemeense skimmer. Waarom ze juist vooral in Nederland actief zijn. Zijn antwoord was exact hetzelfde.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      12 september 2016 om 15:52

      @thearchitect: We zijn bij lange na niet het enige land dat redelijk milde straffen heeft. En om nou alles met landen als Amerika en Thailand te vergelijken (want dat doen mensen vaak), vind ik weer overdreven en niet reëel.

      Login om te reageren
      • thearchitect zegt

        12 september 2016 om 19:52

        @granlusso: Klopt, er zijn wel meer landen met milde justitiële protocollen. Vergelijken met bijvoorbeeld de VS doe ik niet. Ook dat systeem (waar je voor dit vergrijp wellicht voor 20 tot 30 jaar kan zitten) deugt niet, want het recidivepercentage daar is ongekend hoog, wat eens te meer aantoont dat het daadwerkelijk lang straffen geen ‘les’ vormt.
        Echter, je wordt wel gestraft voor je misdaad. En dat is iets wat we in Nederland al lang zijn vergeten.

        Login om te reageren
    • super zegt

      12 september 2016 om 16:13

      @thearchitect:
      ach, er lopen 12,000 moordernaars, pedo’s en verkrachters vrij rond, dus 1 meer of minder zal niet zoveel uitmaken denk ik.

      http://www.nu.nl/binnenland/4320184/steeds-meer-veroordeelden-in-nederland-ontlopen-zware-straf.html

      Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    12 september 2016 om 14:31

    Schandalig lage straf. Drie jaar cel en vier jaar rijontzegging. Kom op zeg. Deze zaak had beoordeeld moeten worden als moord met voorbedachte rade!

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 september 2016 om 14:35

      @viezefreddyw: helemaal mee eens

      Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      12 september 2016 om 14:35

      @viezefreddyw: In dit geval zou ‘dood met voorbedachte raad’ moeten bestaan.. maar helaas..

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        12 september 2016 om 14:51

        @thearchitect: doodslag met voorbedachte rade bestaat: moord.

        Login om te reageren
    • bernardoo zegt

      12 september 2016 om 15:17

      @viezefreddyw: gelukkig zijn Nederlandse rechters wat genuanceerder dan de gemiddelde AB lezer

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        12 september 2016 om 15:21

        @bernardoo: want? Jij vindt dit een gepaste straf? Laat me niet lachen, een compleet gezin verwoesten en slechts 3 jaar de bak in en een rijontzegging van 4 jaar staat volledig buiten elke rationele verhouding!

        Login om te reageren
        • bernardoo zegt

          12 september 2016 om 15:29

          @goodolddays: een levenslange gevangenisstraf maakt het niet minder tragisch. Haal even diep adem en realiseer je dat het rechtssysteem niet bestaat om jouw honger naar vergelding te stillen

          Login om te reageren
          • thearchitect zegt

            12 september 2016 om 20:00

            @bernardoo: Nou, dat is eigenlijk precies waarom het rechtssysteem bestaat, alleen is het niet de vergelding van een individu, maar van een regime of een staat.
            Het is absoluut de strafbaarstelling of represaille op een strafbaar feit.

            Login om te reageren
          • goodolddays zegt

            12 september 2016 om 23:43

            @bernardoo: wat een onzin, een rechtssysteem dient precies daarvoor zodat persoonlijke vergelding niet nodig zou zijn, maar eens te meer wordt maar weer bewezen dat de meest gruwelijke daden achterlijk slap bestraft worden. En dan durf jij nog de discussie aan te gaan, zoals het nieuws al zegt is de familie in schok over de uitspraak. Dus ik denk wel zeker dat een hogere straf soelaas had kunnen bieden. Maar goed, zeg dit is recht in de ogen van de gedupeerde familie, dan praat je wel anders…

            Login om te reageren
        • blo3to3t zegt

          12 september 2016 om 16:34

          @goodolddays: inderdaad, 30 km te hard rijden wordt zwaarder bestraft… Bij wijze van spreken.

          Login om te reageren
          • mars1985 zegt

            12 september 2016 om 19:46

            @blo3to3t: klopt, want dat levert geld op, een gevange kost geld. Maar dat is Nederland.

            Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        12 september 2016 om 15:50

        @bernardoo: In sommige gevallen inderdaad gelukkig. Maar in een hoop andere gevallen en specifiek dit geval, vind ik het ontzettend jammer dat de rechter geen gemiddelde AB-lezer is.

        Login om te reageren
    • evian zegt

      12 september 2016 om 17:32

      @viezefreddyw: Ik vind dat de rechter goed geoordeeld heeft, deze man is niet op pad gegaan met de gedachten om iemand te vermoorden. De straf zelf is gewoon te laag, maar dit is helaas niet iets waar de rechter wat aan kan doen.

      Login om te reageren
  8. goodolddays zegt

    12 september 2016 om 14:33

    Een heel gezien ontnomen van een vader, levenslange fysiek en psychisch letsel. En deze lamlul kan 3 jaar op staatsvakantie, waanzin! Van mij part hangen ze hem op aan een boom.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 september 2016 om 14:34

      @goodolddays: *gezin

      Login om te reageren
  9. suzikubelona zegt

    12 september 2016 om 14:34

    Verschrikkelijk voor de nabestaanden. Voor het leven getekend, en ons rechtssysteem laat ze gewoon in de kou staan. Hier springen mij de tranen van in mijn ogen…

    Login om te reageren
  10. 't Peugje zegt

    12 september 2016 om 14:35

    Die celstraf is belachelijk laag. Maar dan die 4 jaar rijontzegging??? Wat dacht je van levenslange rijontzegging??? Zeker niet omdat hij 237 km/h rijdt (alhoewel dat ook wel achterlijk hard is hoor in Nederland) maar vooral omdat hij überhaupt met speed op in de auto stapt. Ik vind het een belachelijk lage straf en ik kan mij voorstellen dat het voor de nabestaande verschrikkelijk is om te weten dat deze ketel over een jaar of 7 weer gewoon rond rijdt.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      12 september 2016 om 14:52

      @straatzakelijk: Misschien een tellertje laten mee lopen op autoblog.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        12 september 2016 om 15:14

        @pomoek: Hoe bedoel je?

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          12 september 2016 om 15:22

          @straatzakelijk: Dat we de dag weten dat deze meneer weer achter het stuur kruipt.

          Login om te reageren
          • 't Peugje zegt

            12 september 2016 om 15:59

            @pomoek: Ah op die manier. Dat is een prima idee.

            Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    12 september 2016 om 14:37

    Mooi .. Mijn hele leven is een psychose ..

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      12 september 2016 om 14:49

      @lincoln: Dat weten we en blijf vooral zo. Je kan beter geen mening geven in dit soort zaken. Ik denk dat er hier echt wel genoeg gasten zijn die op de a2 wel een 200+ hebben gereden. Ik wel, maar zonder speed. Die 3 jaar is oke als poging tot doodslag niet is bewezen. Rijontzegging voor het leven is wel op zijn plaats. Al is het maar voor de nabestaande en de rest van de wereld! Neil je bent een debeal.

      Login om te reageren
  12. janjaspar28 zegt

    12 september 2016 om 14:37

    Opknopen die vent.

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    12 september 2016 om 14:43

    Man man man wat een kansloze straf.

    Login om te reageren
  14. turboboy zegt

    12 september 2016 om 14:45

    Nederlands rechtssysteem is naar de klote, keer op keer het bewijs met debiel lage straffen en de slachtoffers voelen zich nog meer in de kou staan.
    Ze hadden ze poten moeten afzetten, is dan ook zeer jammer dat hij er niks ernstig aan over heeft gehouden.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 september 2016 om 16:03

      @turboboy: ga maar eens fraude plegen. Dan zit je zo vele jaren achter tralies.

      Login om te reageren
      • m-tfsi zegt

        12 september 2016 om 17:23

        @lekbak: inderdaad maar daar kan de overheid zelf “slachtoffer” van worden/zijn, dus geven ze daar blijkbaar meer prioriteit aan.

        Ik vind geld stelen (hoeveel of waarvandaan ook) toch minder erg dan een gezin compleet verwoesten en mensen blijven lichamelijk letsel aandoen toch een stukje erger…

        Maar nogmaals, dat zal de overheid een dikke worst zijn

        Login om te reageren
  15. kvh87 zegt

    12 september 2016 om 14:52

    Ik begrijp wel waarom er zo’n groot verschil zit tussen de geëiste straf door het OM en de uiteindelijke uitspraak van de rechter, immers: doodslag levert maximaal 15 jaar cel op (art. 287 wvSr) en dood door schuld maximaal 4 jaar (art. 307 WvSr). Ik begrijp echter niet hoe de rechter tot het oordeel is gekomen dat er geen sprake is geweest van opzet (doodslag vereist opzet). Naar mijn mening – als jurist – had hier best wel voorwaardelijk opzet bewezen kunnen worden!

    Hoe dank ook, sterkte voor de nabestaanden met dit strafje…..!

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      12 september 2016 om 15:38

      @kvh87: Ik heb bijna het idee dat de rechters (ik neem aan meervoudige kamer) onderling er niet eruit kwamen of het het nou bewezen is of de verdachte toerekeningsvatbaar is. Als de verdachte namelijk daadwerkelijk in een psychose zat zou dat vrijspraak betekenen, hooguit een maatregel (TBS oid). Als compromis hebben ze dan maar beredeneert dat geen opzet bewezen is en slechts en hem maar bestraft voor dood door schuld. Ik verwacht dan ook dat zowel de verdediging als het OM in beroep zullen gaan. Lijkt mij op zich nog wel interessante jurisprudentie of een misdaad begaan in een psychose die veroorzaakt door het gebruik van drugs (al dan niet i.c.m een verslaving) als opzet gezien kan worden.

      Hoe dan ook wens ik de nabestaanden alle sterkte toe en begrijp ook dat iedere straf in hun ogen te laag is.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 september 2016 om 16:07

        @wijsneus: als je drugs neemt mag dat toch geen invloed hebben op de strafmaat? Verslaving of niet doet er dan ook niet toe want iemand met een verslaving is niet zielig. Iemand met een verslaving heeft die nog altijd zelf veroorzaakt.

        Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          12 september 2016 om 16:37

          @lekbak: Ik ben het in principe met jou eens hoor, maar met een psychose is het echter toch anders. Was de verdachte ook in de auto gestapt als hij geen psychose had? (even los van het feit dat de rechter heeft geoordeeld dat dit niet het geval was). Zoals ik hierboven al zei ben je tijdens een psychose in principe volledig ontoerekeningsvatbaar en met ”normaal” gebruik van drugs raak je naar mijn weten ook niet in een psychose. Daarom vind ik het vonnis ook zo vreemd, het is eigenlijk een beetje van beiden. Alsof de rechter bang was voor de publieke opinie als hij vrijspraak had gegeven maar het tegelijkertijd niet aandurfde om doodslag op te leggen en de daarbij horende (langere) celstraf.

          Helaas zie je dit soort zaken steeds meer (Moord op Els Borst, steekpartij Keizersgracht, Alphen aan de Rijn, steekpartij laatst bij een bioscoop in Amsterdam). Zwaarder straffen in dit soort delicten heeft in mijn ogen dan ook geen enkele toegevoegde waarde. Meer investeren in de GGZ zou een veel beter middel zijn om dit soort incidenten te voorkomen.

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            12 september 2016 om 19:27

            @wijsneus: en dan te weten dat de overheid net besloten heeft politie minder of later te betrekken bij situaties van ‘verwarde personen’. Komt dan in handen van GGZ mensen die niet over de adequate middelen beschikken. Het is wachten tot zo’n situatie ook weer escaleert en de hele maatschappij weer met de vinger staat te wijzen als een ‘verwarde man’ iemand aanrijdt of verwond heeft.

            Login om te reageren
    • balleke zegt

      12 september 2016 om 21:23

      @kvh87: De reden dat er geen voorwaardelijke opzet kan worden aangenomen is dat dat zou betekenen dat de verdachte dan ook de kans om zijn eigen leven te verliezen op de koop toe neemt. Dat is niet waarschijnlijk. Zie Porsche Arrest.https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Porsche-arrest

      Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    12 september 2016 om 14:54

    Levenslang is niet genoeg. Alleen, wat heb je er als nabestaande aan? Of als je de rest van je leven in een rolstoel zit?

    Login om te reageren
    • yamaha zegt

      12 september 2016 om 15:07

      @pomoek: de nabestaanden niets, behalve misschien het idee dat andere idioten zich misschien bedenken als er wel afdoende wordt bestrafd. De maatschappij zou er wel iets mee opschieten. Deze mafkees kan over 7 jaar (als de rijontzegging tenminste na zijn celtijd ingaat) hetzelfde nog eens doen, alleen krijgt hij dan misschien wel 7 jaar cel.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        12 september 2016 om 15:15

        @yamaha: 3 jaar dus…

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        12 september 2016 om 15:24

        @yamaha: Ben bang van niet. Ik doe hier een aanname: Ik ga er niet vanuit dat hij speed heeft gesnoven en iemand heeft doodgereden en de rest van een familie invalide omdat hij dacht ach, met drie jaar cel en 4 jaar rijontzegging ben ik er vanaf.

        Login om te reageren
    • kvh87 zegt

      12 september 2016 om 15:56

      @pomoek: Daarom wacht ik ook met smart de volledige uitspraak af, ipv de ‘knip-en-plakwerk’ berichten via de nieuwsmedia. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de rechtbank als volgt heeft geredeneerd: gelet op het Porsche-arrest zou gesteld kunnen worden dat de verdachte niet de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat hij zou komen te overlijden bij roekeloos rijgedrag en zo mogelijk ontwijkingen heeft gepleegd om botsingen (en de kans om dood te gaan) te voorkomen. Dat het OM in beroep zal gaan, lijkt me inderdaad een zekerheidje in dit geval;)

      Login om te reageren
  17. gietturbo zegt

    12 september 2016 om 15:02

    Schande, 3 jaar!!

    Login om te reageren
  18. yamaha zegt

    12 september 2016 om 15:04

    De vader de doodstraf, enkele kinderen levenslang (invalide), en de dader krijgt een kleine flutstraf, wat een land.

    Login om te reageren
  19. moondustfocus zegt

    12 september 2016 om 15:14

    Als ze dan tijdens de straf een keer de sleutel weggooien komt het helemaal goed

    Login om te reageren
  20. Cabrioot zegt

    12 september 2016 om 15:18

    Kunnen ze het stukje recht uit de naam van rechter niet veranderen in krom ?!? Hoe kan je in godsnaam jezelf in de spiegel kijken als je zon flutsttafje geeft aan een idioot die willens en wetens een projectiel op de weg was en dus ook helaas meerdere slachtoffers heeft gemaakt ? Heel veel sterkte voor de familie die door justitie in de kou word gezet

    Login om te reageren
  21. Bert68 zegt

    12 september 2016 om 15:19

    Kom op OM, ga in hoger beroep. Deze rechter heeft een verkeerde beslissing genomen. De maatschappij moet langer beschermd worden tegen een idioot als dit. En dan ga ik volledig voorbij aan enige genoegdoening voor het leed van de slachtoffers.

    Login om te reageren
  22. michelschouten zegt

    12 september 2016 om 15:21

    3 jaar… Kansloos. Langere straf en levenslange rijontzegging lijkt me toepasselijker…

    Login om te reageren
    • DAT zegt

      12 september 2016 om 16:17

      @michelschouten: Afgezien hoeveel jaar brommen zou een levenslange rijontzegging inderdaad wel heel toepasselijk zijn. Die arme kinderen hebben ook levenslang.
      PvdA en VVD zijn voor; https://www.alcoholinfo.nl/publiek/nieuws/nieuwsbericht/?bericht=1334

      Login om te reageren
  23. Moersleutel zegt

    12 september 2016 om 15:26

    Is nog te weinig

    Login om te reageren
  24. basjaski zegt

    12 september 2016 om 15:47

    Wat een kansloos land is het ook. 1 grote tering zooi.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      12 september 2016 om 23:45

      @basjaski: amen.

      Login om te reageren
  25. glashelder zegt

    12 september 2016 om 15:47

    Komt vast en zeker nog een hoger beroep. Dan wordt het 2 jaar en 3 jaar ontzegging waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Met goed gedrag dus 16 maanden cel met aftrek van voorarrest. Dus nog zo’n 6 maanden de cel opruimen. En doorrijden zonder rijbewijs doen er wel meer. Dus………

    Login om te reageren
  26. desjonnies zegt

    12 september 2016 om 16:01

    Het probleem zit hem in de rechten van de verdachte.
    Die wegen in sommige gevallen zwaarder als de plichten: het niet onder invloed van drugs achter het stuur gaan zitten.
    In dit soort situaties, waarbij een heel gezin uit elkaar wordt gereten en levenslang heeft is een andere strafmaat van toepassing, maar die mogelijkheden geeft het wetboek van strafrecht niet, had deze rechter de straf conform de eis van het OM opgelegd, was de advocaat van de verdachte lachend in hoger beroep gegaan.
    Bij dit soort zaken is het voor de Rechter balanceren tussen de zwaarst mogelijke straf en de alom aanwezige publieke opinie.

    Voor alle duidelijkheid : van mij mogen alle 10 zijn vingers operatief verwijderd worden zodat dit sujet nooit meer in staat zal zijn een voertuig te besturen.
    En ik kom tot deze uitspraak omdat het hier een 46 jarige verdachte betreft die met zijn 46 jaar had kunnen weten wat de consequenties zijn van het rijden met een bijzonder snel voertuig onder invloed van drugs. .

    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen…..

    Login om te reageren
  27. DAT zegt

    12 september 2016 om 16:18

    Wat moet je doen voor een hogere straf?

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      12 september 2016 om 17:29

      @dat: Ik denk fraude plegen..

      Login om te reageren
    • basjaski zegt

      12 september 2016 om 17:41

      @dat: Belasting centjes te laat betalen.

      Login om te reageren
  28. E34M5Touring zegt

    12 september 2016 om 16:24

    Neil, als je dit leest, ik hoop dat je celgenoten enorm geschapen zijn. En dat bukken je nieuwe hobby wordt. Want dat is wel het minste wat je verdiend. 3j lang buttraped.

    Login om te reageren
    • thoisss zegt

      12 september 2016 om 18:40

      @e34m5touring: Ik kan dit spijtig genoeg maar 1x liken

      Login om te reageren
  29. ivtecje zegt

    12 september 2016 om 16:29

    Gezien de gevolgen voor dit gezin is mijn inzien 3 jaar gewoonweg een lachertje.
    Ik zeg “twenty-five to life”

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    12 september 2016 om 16:38

    How maar. Drie hele jaren.

    Login om te reageren
    • paganizonda760nc zegt

      12 september 2016 om 17:32

      @simonmc: Niets eens. Trek daar voorarrest en goed gedrag ervan af. Hooguit 20 maanden.

      Login om te reageren
  31. emiel79 zegt

    12 september 2016 om 16:54

    Op het moment dat je die zooi neemt en in de auto stapt is je auto een moordwapen…3 jaar om te huilen!

    Login om te reageren
  32. Edge zegt

    12 september 2016 om 17:10

    Er is sprake van (poging tot) doodslag wanneer je weet dat je acties iemands dood kunnen veroorzaken. Als je volledig toerekeningsvatbaar bent (wat volgens de rechter het geval was) weet je dat drugs en verkeer niet samen gaan, dan weet je ook dat met 237km/u over de snelweg knallen hartstikke onveilig is, en dan weet je al helemaal dat de kans reëel is dat je bij de combinatie van die omstandigheden een dodelijk ongeval veroorzaakt. Dan is hier toch gewoon sprake van (poging tot) doodslag?

    De uitleg van de rechtbank dat de man de auto nog probeerde te ontwijken en er daardoor geen spraken is van doodslag is ook zo krom als een hoepel. Dat de dader de auto’s nog probeerde te ontwijken doet er in dit geval niet toe. Hij wist al dat hij met zijn acties (combinatie van drugs in het verkeer en ontiegelijk hard rijden) een dodelijke afloop konden hebben. Laat ik het anders stellen, de rechtbank zegt hier dus dat als ik op een festival met een kapmes om mij heen ga slaan en daarbij iemand het leven ontneem, ik een minder zware straf krijg wanneer ik die persoon nog zou proberen te reanimeren. Voor alle kwaadwillenden en andere idioten hier in Nederland is dat een zeer geruststellende gedachte.

    Login om te reageren
  33. alcantara zegt

    12 september 2016 om 17:54

    Dat hij iemand per ongeluk heeft doodgereden is al straf genoeg.

    Login om te reageren
  34. wim_blanken zegt

    12 september 2016 om 18:04

    De rechter moeten ze direct een drugs en alcohol test afnemen. En ik hoop dat ze in de gevangenis even instructies krijgen mocht het idd bij 3 jaar blijven.

    Login om te reageren
  35. RiKe zegt

    12 september 2016 om 18:20

    3 jaar cel en 4 jaar rijontzegging dus ipv de geëiste 8 jaar cel en 10 jaar rijontzegging. Ik mag hopen dat zijn naam op internet komt zodat hij een echte straf kan krijgen van de maatschappij, ons rechtsysteem klopt van geen kant en deelt geen verdiende straffen meer uit. Levenslang in een strafkamp in Siberië zou nog te mild zijn voor dit monster.

    Login om te reageren
  36. mrwheely zegt

    12 september 2016 om 18:37

    Die rechter die deze uitspraak gedaan heeft …… zou die ook in de spiegel durven kijken en denken dat die goed werk gedaan heeft pppppfffffff

    Login om te reageren
  37. ronald zegt

    12 september 2016 om 18:53

    Volgens mij was of is de rechter zelf onder invloed diep triest zeg. Geen worden voor sterkte voor de nabestaande

    Login om te reageren
    • yamaha zegt

      12 september 2016 om 19:24

      @ronald: het probleem met veel rechters is, dat ze totaal wereldvreemd zijn, en alleen het wetboek theoretisch toepassen. Zo kan een verkrachter van geestelijk gehandicapte meisjes strafvermindering krijgen omdat de meisjes geen NEE hadden gezegd. Nee, duuuuh, had ie daarom deze meisjes gekozen? Dit is helaas ook enkele jaren gelden gebeurd. En daarom kunnen sleazebag advocaten schatrijk worden met kunstjes zoals procedurefouten ontdekken. Zoals al eerder gezegd heb je als dader meestal meer en betere bescherming dan als slachtoffer. Wanneer je worst aangehouden omdat de pliesie je heeft zien bellen, en je hebt geen telefoon bij je, zeggen ze dat ze dat niet hoeven te controleren, want ze hebben het gezien. Als je mensen doodrijdt zijn er schijnbaar allerlei redenen om je vooral niet zwaar te straffen.

      Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        12 september 2016 om 23:47

        @yamaha: het meest weerzienwekkende excuus in deze zaak: ja het was niet z’n bedoeling de auto van het gezin te raken want hij wou de vangrail ontwijken. Maar dat die lul 240 reed met speed in z’n mik maak dan blijkbaar niet uit, dit is toch werkelijk waar debiel.

        Login om te reageren
  38. pinut187 zegt

    12 september 2016 om 19:52

    Redelijke straf gezien de over het algemeen erg lage straffen in NL.

    Login om te reageren
  39. prop zegt

    12 september 2016 om 20:09

    Het ontnemen van een onschuldig mensenleven loont is wat je hieruit op kan maken. Een hele familie verscheurt en getekend voor het leven. Eigenlijk verdient deze rechter nog een hogere straf dan de dader. Dat zo iemand het recht heeft om te mogen ademen ontgaat me volledig

    Login om te reageren
  40. taxitom2 zegt

    12 september 2016 om 22:05

    Daar gaat mijn vertrouwen weer in het justitieel apparaat……

    Login om te reageren
  41. Dutchdriftking zegt

    12 september 2016 om 22:11

    Nog al een milde straf voor de pannekoek.

    Login om te reageren
  42. potjak zegt

    12 september 2016 om 22:38

    Ik wou hier een lang verhaal neer zetten, maar eigenlijk heb ik er geen woorden voor.

    Login om te reageren
  43. chevyvandude zegt

    13 september 2016 om 20:38

    Boehoe dat hij het niet met opzet deed, ik had liever gezien dat hij alleen zichzelf doodreed.
    Moeilijk hoeft het niet te zijn; te hard rijden.
    Ben zelf een trage slak, maar weekje geleden voor de eerste keer 180 aangetikt, geen kunst aan.

    Als hij een geweten heeft moet hij zelf extra jaren er bij vragen. Rottend persoon

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North