• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DS Automobiles wil werken aan naamsbekendheid

Auteur: Loek, gepost 29 augustus 2020 om 12:54 – 15 Reacties

(Te) weinig mensen kiezen voor luxe op zijn Frans. DS Automobiles wil daar verandering in brengen door te werken aan naamsbekendheid.

Het is ondertussen al weer tien jaar geleden dat Citroën de DS3 introduceerde. Dit tweedeurs en frissere alternatief voor de C3 was een gouden zet. Het was wel even een pilletje om te slikken dat de letters ‘DS’ werden gebruikt, zoals de goede oude iconische sedan van Citroën. Desalniettemin gebruikte Citroën deze letters ook voor de DS4 en DS5 en ook die waren op hun eigen manier populair. Om deze ietwat eigenwijze ‘submodellen’ los te weken van Citroën, kwam PSA in 2015 op de proppen met het eigen merk DS Automobiles.

Het begon met de DS 3, DS 4 en DS 5, gewoon het welbekende drietal met de DS-letters in de neus. Tegenwoordig zijn er drie gloednieuwe modellen, de DS 7 Crossback als middenklasse SUV, de DS 3 Crossback als compacte crossover en de DS 9 als luxueuze sedan.

Crisis

Qua ambitie en qua mooie auto’s maken schiet het DS absoluut niet tekort. Maar DS Automobiles heeft wel wat problemen met naamsbekendheid. Door het welbekende wereldwijde virus waren de DS-dealers niet de meest bezochte dealers. Dat zorgde voor lage verkoopaantallen in het Verenigd Koninkrijk, aldus Autocar. Slechts 10 procent van de verkopen van Citroën en slechts twee procent van die van Mercedes, waar DS ooit mee hoopt te mogen concurreren.

Onbekend

Volgens de Engelse Managing Director Alain Descat speelt naamsbekendheid een rol voor de tegenvallende cijfers bij DS. Uiteraard heeft DS met DS Techeetah een uitstekend presterend Formule E-team in handen. Maar er moet meer gebeuren. Volgens Descat moet DS werken aan uitleggen waarom ze uniek zijn. Een beeld van onze duit in het zakje kun je vinden in de conclusie van de duurtest met een DS 7 Crossback.

Wel is DS bezig, net als Tesla, Polestar en andere merken om online auto’s aan te bieden. Niet alleen is dat helemaal 2020, het past ook nog eens bij het ideaal in de huidige coronatijd. Dus, verspreid het woord en houd DS Automobiles levend. Dat willen we, toch?

Ook interessant!

  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe
  • DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
    DS Automobiles heeft haast, over drie jaar al elektrisch
  • Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
    Deze DS heeft maar weinig met auto's te maken
  • DS 3 Crossback vernieuwd: meer range voor je geld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

ds-automobiles, ds3, ds7, ds9

Vorig bericht: « Video: Duitser ‘gooit en smijt’ een tractor over de Nürburgring
Volgend bericht: Autoblog advies stoere en betrouwbare kilometervreter (5K) »

Lees Interacties

Reacties

  1. rogerzz zegt

    29 augustus 2020 om 13:16

    Het is geen modemerk wat aandacht nodig heeft, een goed merk verkoopt zichzelf. Ik heb nog nooit Tesla reclame gezien op tv maar toch kent iedereen het, hetzelfde al bijna voor Polestar. Citroën maakt een 2e merk als onderdeel van de marketingstrategie, maakt het merk duurder, en verwacht dat het een booming succes wordt met alleen wat andere uiterlijke kenmerken. Een DS3 had net zogoed een Citroën DS3 kunnen blijven. Zo werkt het niet?

    Login om te reageren
  2. sleuteltje13 zegt

    29 augustus 2020 om 13:18

    Natuurlijk werden de DS3 en DS5 geholpen door de bijtelling, maar de huidige verkoopcijfers stemmen wel heel droevig.

    Waar komt DS dan mee? Een grote sedan gebouwd in China, de DS9. Dat de DS9 in China gebouwd wordt is niet eens het ergste, het is een segment dat al jaren krimpt, dus aan wie gaan ze hem slijten? Oh en denk daarbij niet aan China, de DS verkopen daar zijn nihil.

    Login om te reageren
  3. gwnbmw zegt

    29 augustus 2020 om 13:55

    Beste redactie, een vraagje. Info over de vrije trainingen is altijd heel lastig te vinden, jullie verslagen vind ik altijd een goede samenvatting ervan. Helaas zijn ze vrij vaak afwezig, zoals dit weekend. Komen deze weer terug, of hebben jullie hier simpelweg de mensen/tijd niet voor?

    Login om te reageren
  4. JJ zegt

    29 augustus 2020 om 15:16

    Ander probleem dat ook niet heel erg helpt is dat er niet geleverd wordt. M’n DS zou in maart geleverd worden maar ik mag al tot november wachten nu… PSA pushed andere modellen voor de productie van DS

    Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    29 augustus 2020 om 15:19

    Is natuurlijk ook gewoon een belachelijk marketingverzinsel dat DS Automobiles, no one cares

    Login om te reageren
  6. daniel1975 zegt

    29 augustus 2020 om 17:21

    Het aanbieden van 1.6 als top motorisering uit de rest van de PSA groep helpt natuurlijk ook niet.

    Login om te reageren
  7. Goed_Koopman zegt

    29 augustus 2020 om 18:01

    Misschien wil niemand deze dure Franse kitsch hebben? Anoniem basisdesign met rare proporties en overgoten met veel te veel chroom? Veel te kleine (1.6) motoren? Ik zie werkelijk geen aankoopredenen. Koop nog liever een nuchtere Kia dan zo’n Citroën met grootheidswaanzin.

    Login om te reageren
  8. ethylestra zegt

    29 augustus 2020 om 18:34

    De naam zegt het al: Domme sukkels autodebieles. Niemand die in die marketing stunt trapt. Misschien een paar hippe kapsters og nagelstylistes. Niets ten nadele van die beroepsgroep overigens.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      30 augustus 2020 om 08:22

      @ethylestra: als je zo kijkt zijn bijna alle auto’s marketing stunten. Want een Audi is ook maar een VW met een Peugeot interieur

      Login om te reageren
  9. Del-Sol zegt

    29 augustus 2020 om 19:58

    Geef mij een auto en ik maak er gratis reclame voor! Maakt niet uit welk ds model…

    Login om te reageren
  10. goodvibrations zegt

    30 augustus 2020 om 10:48

    Zorg eerst maar eens dat je een betere auto maakt.. Versla je een A klasse? (Of S klasse zoals Lexus ooit begon) dan kom je ergens.. Nu is het (kan perceptie zijn bij mij) toch net wat minder.. Het interieur vind ik soms ook wat te “geforceerd” anders ipv mooi en redelijk praktisch…

    Login om te reageren
  11. kminne zegt

    30 augustus 2020 om 17:07

    Merken afsplitsen mislukt altijd. Gewoon je verlies nemen en terug naar Citroën.

    Login om te reageren
  12. raoufff zegt

    31 augustus 2020 om 20:41

    Ik rij in een Xedos…..watte! Xerox? Dat is toch een kopieermachine??? Laat maar, ik rij in een Mazda.

    Login om te reageren
  13. denniyo zegt

    1 september 2020 om 10:46

    Op zich zijn het zeker geen slechte auto’s en echt lelijk kan je ze ook niet noemen, maar om te concurreren met de gevestigde orde zul je A. meer modellen moeten leveren B. het dealer netwerk moeten vergroten (nu ben je toch al snel 50km onderweg voordat je een dealer tegen komt) C. net als de gevestigde orde, niet Alleen vast houden aan kleine motoren met dikke turbo’s, maar ook alternatieve zwaardere motoren aanbieden en D. De prijzen niet TE ver omhoog schroeven.

    Anders dan is DS-Automobiles straks het Franse Alfa en zul je nooit gigantische aantallen halen die merken als Audi,BMW, Mercedes, Volvo en ook Lexus en Jaguar/Land Rover wel halen.

    Login om te reageren
  14. 2cv4 zegt

    3 september 2020 om 00:09

    Hoe lang is de DS 3 Crossbak nu te koop? Een goed jaar? Vandaag zag ik er pas 1 in het wild

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North