• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

DS brengt de legendarische SM terug

Auteur: RubenPriest, gepost 11 september 2024 om 11:55 – 28 Reacties

DS SM Tribute

Mooie dingen maken kunnen ze wel in Frankrijk, zoals DS met deze moderne SM genaamd de Tribute.

De Fransen zijn lekker bezig! Eerst was het Renault die vriend en vijand verbaasde met de 17. Dit keer is het DS Automobiles die de interesse wekken met deze SM Tribute, een knipoog naar de legendarische Citroën SM.

Dit concept gaat vier jaar terug. In 2020 organiseerde het Franse merk DS Automobiles een competitie, waarbij ontwerpers van het merk het tegen elkaar opnamen. Het doel: kom met een nieuwe interpretatie van de SM uit de jaren zeventig. Dit was het resultaat en eindelijk is dit concept in echt te bewonderen.

Concours d’Élégance Chantilly Arts & Elegance

DS neemt de SM Tribute mee naar het Concours d’Élégance Chantilly Arts & Elegance in Frankrijk. De tuinen van Château de Chantilly zijn het decor van dit toffe event.

Voor DS is dit de tiende keer dat ze deelnemen aan het evenement. Het nadeel van dit soort concepts is dat het vaak bij concepts blijft. Niet iedereen heeft ballen zoals Hyundai, die de N Vision 74 gewoon in productie nemen.

DS SM Tribute afmetingen

De DS SM Tribute is 4,94 meter lang, 1,34 meter hoog en 1,98 meter breed. Wat je in de jaren zeventig in elk geval niet had is 22 inch joekels van velgen die op deze SM Tribute zitten.

Het interieur is eveneens opnieuw geïnterpreteerd met een knipoog naar de oorspronkelijke SM. Zoals we DS kennen, bestaande uit mooie materialen zoals ivoorkleurig leder en alcantara.

DS SM Tribute
DS SM Tribute
DS SM Tribute
DS SM Tribute

De DS SM Tribute is niet alleen op het evenement. Er is ook een klassiek exemplaar aanwezig zodat bezoekers het echte model en dit concept eens goed kunnen vergelijken. Een productie zit er helaas niet in voor het concept. Stiekem jammer natuurlijk, want dit op de openbare weg is een nekkendraaier van jewelste.

Ook interessant!

  • Wie haalt deze legendarische Diablo weer terug naar Nederland?
  • BMW brengt de 6 Serie terug (en dat is niet alleen goed nieuws)
  • Mitsubishi kopieert Opel en brengt historische naam terug
  • Gespot - De Audi RS6 Sedan keert terug

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Citroen, concept, ds-automobiles, Klassiekers

Vorig bericht: « Online Casino Zonder Cruks Sponsoring Komt F1Team Sauber Duur te Staan
Volgend bericht: Blijf weg uit Den Haag! Ik herhaal: blijf weg uit Den Haag! »

Lees Interacties

Reacties

  1. JelmerS zegt

    11 september 2024 om 12:03

    Toch liever het origineel dan dit agresieve boze gevaarte

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      11 september 2024 om 12:18

      Eensch!

      Daarbij, na de C stijl is de vorm een beetje zoek. Net alsof de ontwerpers vanaf de voorkant begonnen en in de buurt van de achterruit ineens een memo kregen dat het ding ook in de garage van iemand moest passen en maar “zo lang” mocht zijn anders pastte het niet.

      Login om te reageren
      • Mini Joe zegt

        11 september 2024 om 14:07

        Jong, dat was bij de SM ook het geval, een kwestie van smaak.

        Login om te reageren
    • Habanero zegt

      11 september 2024 om 13:44

      Een kunstwerk kan je geen tweede keer overdoen. De SM was idd. zo’n auto. Iets dat voor eeuwig en altijd onevenaarbaar is in design (helaas niet in mechaniek, dat was blijkbaar een regelrechte ramp).

      Login om te reageren
      • citroen55 zegt

        11 september 2024 om 14:15

        M’n buurman had er een, ik hem vaker onder dan in de SM gezien. Er was altijd wel iets aan de techniek.

        Login om te reageren
    • Goody zegt

      12 september 2024 om 13:01

      Ga toch eens met je tijd mee… Altijd maar dat blijven hangen in het verleden.

      Login om te reageren
  2. rijnounsdoor zegt

    11 september 2024 om 12:29

    Maak deze auto, zet hem in de markt voor onder een ton en ik koop hem! Weer eens wat anders en een geweldig interieur!

    Login om te reageren
    • Mini Joe zegt

      11 september 2024 om 14:12

      Als deze voiture door onze oosterburen zou worden gemaakt, dan zou hij zeker boven de 3 ton komen. Helaas hebben de Duitse 3 niet de fantasie om zoiets te bedenken.
      Echter het is gewoon weer een fantastische wagen.

      Login om te reageren
  3. Richmond zegt

    11 september 2024 om 12:44

    Ze hadden meer ronde vormen moeten gebruiken

    Login om te reageren
    • Mini Joe zegt

      11 september 2024 om 14:19

      Ronde vormen stammen uit de tijd van de CX en GS…….

      Login om te reageren
      • z3cabby zegt

        11 september 2024 om 14:56

        Dat geldt ook voor mijn vrouw.

        Login om te reageren
  4. Edge zegt

    11 september 2024 om 12:50

    Wat een bizar mooi apparaat zeg! DS is van zichzelf al vrij niche dus de kans dat zo’n fraaie coupé er gaat komen is nihil, maar toch: BOUW DAN!

    Login om te reageren
  5. mennok zegt

    11 september 2024 om 12:55

    Jammer dat ze juist die aflopende lijnen naar achter niet behouden hebben. Hij loopt nu juist omhoog richting de achterkant. Ik vind juist altijd die ”doorgezakte” achterkant erg fraai bij de SM en DS.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2024 om 13:05

      Inderdaad, die flank lijn gaat de verkeerde kant op precies wat het oude model zo’n rust in het design geeft.

      Login om te reageren
  6. harrie zegt

    11 september 2024 om 13:03

    Krijg je zo’n mooie opdracht met als basis een iconische auto, kom je op de proppen met een generiek conceptje met een stuk plaat over de achterwielen.
    Echt knap hoe ze de elegante lijnen van het orgineel totaal uit het oog verloren zijn.

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    11 september 2024 om 13:29

    Poah, wat een gaaf apparaat!

    Login om te reageren
  8. Pallas zegt

    11 september 2024 om 14:30

    Ben er niet kapot van, de stoelen zijn wel aardig. Een echte SM is buiten mijn financiële bereik, maar ben erg blij met de ‘next best thing’ mijn CX GTi Turbo, waarschijnlijk de fijnste rijdende Citroën ooit!

    Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    11 september 2024 om 14:32

    “DS brengt de legendarische SM terug”

    Grappig, in 2015 hadden ze ook al een concept op basis van de SM, de SM Revival.

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    11 september 2024 om 14:32

    Wow! Prachtig!

    Login om te reageren
  11. cdlop01 zegt

    11 september 2024 om 15:33

    Sm m.i al erg lelijke wagen een dan neem je zoiets als uitgangspunt, HD de ‘ oude’ DS genomen. Wordt nooit wat met DS, stop er alsteblieft mee.

    Login om te reageren
  12. ericc zegt

    11 september 2024 om 15:33

    Met de Maserati motor van de MC20…….

    Login om te reageren
  13. johnhert zegt

    11 september 2024 om 16:17

    Wat een goedkope ordinaire verschijning. Komt niet eens in de buurt van het origineel.

    Login om te reageren
  14. kniesoor zegt

    11 september 2024 om 18:31

    Het zijaanzicht heeft ook wel een vleugje Citroën Bijou

    Login om te reageren
  15. Gele Koplamp zegt

    11 september 2024 om 22:31

    Ik kan deze trend wel waarderen.

    Login om te reageren
  16. ouwedibbes83 zegt

    11 september 2024 om 23:27

    Die velgen en wielkasten hadden iets kleiner gemogen, wel 2 a 3 inch. Dan was het meer in balans geweest. Ik vind hem verder wel het futuristische gevoel van de ouwe uitstralen.

    Login om te reageren
  17. kilum zegt

    12 september 2024 om 12:20

    De velgen zijn te groot en waarom komt het bij het achterwiel door het body work heen. Met een kleinere velg en dat gat dicht bij het achterwiel zou het echt een parel zijn.

    Login om te reageren
  18. cossiekiller zegt

    12 september 2024 om 15:49

    Origineel niet en deze ook niet. Sorry..

    Login om te reageren
  19. Jochen zegt

    13 september 2024 om 06:34

    Ik ben onder de indruk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North