• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekend

Auteur: willeme, gepost 23 oktober 2019 om 19:01 – 34 Reacties

Afbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekendAfbeelding Ducati trekt blik motorfietsen open en maakt prijzen bekend

Ducati
De Italianen pakken meteen goed uit.

Het is een lekker druk weekje, zo. De Tokyo Motor Show is een beurs waar zowel de motorfietsen als automobielen aan bod komen. Fans van zowel Gran Turismo als Tourist Trophy komen hiermee aan hun trekken. Wie Tourist trophy niet kent: dat is een soort Gran Turismo 4, maar dan met motorfietsen.

De legende wil dat hoofdredacteur @michaelras elke avond een paar rondjes op een door Yoshimura getunede GSXR-1000 K5 rijdt op Suzuka alvorens hij gaat slapen onder zijn Kawasaki dekbed en Yamaha knuffelbeer. Terug naar Ducati. De Italiaanse fabrikant heeft ook een lading primeurs. We nemen de twee gaafste met je door:

Panigale V2
Voor de liefhebbers die met weemoed terug denken aan de tijden van de Suzuki TL1000R, is de Paginale V2 een niet al te duur doekje voor het bloeden. Een V2 geeft een motorfiets een wat rauwer karakter, maar heeft ook echt een paar grote voordelen. Denk aan de uiterst compacte afmetingen, bijvoorbeeld. Qua prestaties zijn er weinig mensen die medelijden voor je voelen. Bij 10.750 toeren staan er namelijk 155 trappelende paarden klaar om de achterband te kwellen, 5 pk meer dan voorheen. Ook het koppel ging omhoog met 2 stuks, waardoor het totaal nu 105 Nm is. Ook de enkelzijdige swing-arm is geheel nieuw. Mocht je geïnteresseerd zijn, de prijs naar Ducati maatstaven redelijk te doen, voor 20.990 euro heb je dit temperamentvolle raspaard op de stoep staan.

Ducati Paginagel V2

Streetfighter V4
De Streetfighter V4 is eigenlijk de naked-versie van de Panigale V4. Dus geen kuipen, geen bescherming en een iets andere zitpositie. Een heel mannelijke (m/v) motorfiets: goed voor extra rauwe sensaties. De motor is de bekende V4, maar nu met 208 pk. Mocht je denken dat dat net niet voldoende is, dan is er goed nieuws, want middels een Akrapovic uitlaatsysteem heb je de beschikking over 216 pk. Voor de context, de Ducati Streetfighter V4 weegt 178 pk droog. Prijzen zijn niet mals, maar liefhebbers hebben het er graag voor over. De Streetfighter V4 kost 22.999 euro en voor de Streetfighter V4S (met Marchesini velgen en vering van de firma Öhlins) betaal je 25.590 euro.

Ducati Streetfighter V4 '19

Verder zijn de nieuwe prijzen bekend van zo’n beetje het gehele gamma:
Panigale V2 – 20.990 euro
Panigale V4 – 26.990 euro
Panigale V4 S – 33.190 euro
Streetfighter V4 – 22.999 euro
Streetfighter V4S – 26.590 euro
Multistrada 1260 S Grand Tour – 25.790 euro
Scrambler 800 Dark Icon – 10.920 euro

Ook interessant!

  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
    De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
  • ducati desertx
    Ducati DesertX is officieel en heerlijk!
  • 2x Ducati 748S Senna te koop in Nederland!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

ducati, geld, Motorfiets, panigale, Streetfighter

Vorig bericht: « Breek: de Golf 8 is gelekt! [update]
Volgend bericht: Supersportieve Kamiq GT verbergt groot geheim »

Lees Interacties

Reacties

  1. knapzuur zegt

    23 oktober 2019 om 19:08

    Krijg je er nu een gewone fiets bij voor als je Ducati weer eens last heeft van S.H.I.T. en er wel een..? Ah nvm. Ducati <3

    Login om te reageren
  2. supertjeduc zegt

    23 oktober 2019 om 19:09

    Waarom zou iemand ooit terug verlangen naar de TL
    Was een lelijke poging een Ducati te imiteren

    Login om te reageren
    • sander1980 zegt

      23 oktober 2019 om 19:29

      @supertjeduc: serieus??? Dat was het zeker niet en in mijn ogen is die TL1000R een legende. Brute machine met een tricky karakter.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        23 oktober 2019 om 19:32

        @sander1980: TL was inderdaad geweldig. Net als de Honda VTR SP. Super brute machines, die bomvol karakter zitten. Kun je niet zeggen van de zoveelste Gixxer of ZX-10…

        Login om te reageren
        • W115 zegt

          23 oktober 2019 om 20:04

          @poes: tl, waarvan de frames spontaan scheuren

          Login om te reageren
          • michaelras zegt

            23 oktober 2019 om 20:20

            @w115: als je dat blok wilt in een frame dat niet scheurt kan je altijd nog kijken naar een Cagiva V-Raptor ;-) .

            Login om te reageren
            • Dizono zegt

              23 oktober 2019 om 23:02

              @michaelras: Of de Bimota SB8K ?

              Login om te reageren
        • jajeroenja zegt

          23 oktober 2019 om 21:03

          @poes: Mwah, kijk eens naar de specs van een Gsxr1000 K3, zal de TL toch moeilijk bij in de buurt komen. De generaties daarna zijn wel redelijk 13/dozijn. Ontopic ; Ik zou graag een Streetfighter V4 willen!

          Login om te reageren
        • sander1980 zegt

          23 oktober 2019 om 21:47

          @poes: Zelf vind ik die 1000 4 cilinders ook echt wel gaaf hoor, maar idd bijv. Een TL is wel veel onderscheidender naar mijn mening. ?

          Login om te reageren
      • racerx zegt

        23 oktober 2019 om 20:48

        @sander1980: TL had een goed motorblok maar het frame was niet top, behoorlijk aan de logge kant. De VTR1000 SP1/2 daarentegen. Prachtige machine.

        Login om te reageren
        • sander1980 zegt

          23 oktober 2019 om 21:45

          @racerx: Ben ik helemaal met je eens. De SP versies van de VTR waren wat dat betreft meer echte racers. De TL een logge brute machine.

          Login om te reageren
  3. rammillius zegt

    23 oktober 2019 om 19:23

    Auto/motor blog binnenkort de nieuwe naam?

    Of mogen we het ook over scooters hebben? ?

    Maar motors zijn leuk. Heb zelf geen rijbewijs ervoor maar staat zeker op mijn lijst. Een mooie café racer of een klassieker in de garage en dan vrienden zoeken die ook motor rijden ?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 oktober 2019 om 06:37

      @rammillius: zeg dan niks.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        24 oktober 2019 om 08:04

        @rolov: jawel

        Login om te reageren
  4. poes zegt

    23 oktober 2019 om 19:37

    Wat is nou de cilinderinhoud van die V2? Nog onder de 1000 denk ik? Dan is 155pk fors. Kan bijna niet anders dat dit ten koste gaat van de koppelkromme. Net zoals bij de laatste dikke V2 Panigale? Die was teveel gericht op top vermogen.

    Login om te reageren
    • kars zegt

      23 oktober 2019 om 19:44

      @poes: Yep, 955cc net als de voorgaande Panigale 959 (om het eenvoudig te houden).

      Login om te reageren
    • srvwagen zegt

      23 oktober 2019 om 20:21

      @poes: Dat valt best mee, de twin heeft aardig koppel. Heb zelf een 848 evo en die trekt onderin ook lekker door! Bovenin de toeren zijn ze wel heel explosief, niet zo smooth als een Japanner…

      Login om te reageren
  5. yajouri zegt

    23 oktober 2019 om 19:40

    Griebeltjes….216pk zonder kuip…Maar wat een machine!

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    23 oktober 2019 om 19:48

    Die Panigale is echt om je vingers bij af te likken. Het ontwerp is zo enorm eenvoudig en minimalistisch, maar tegelijkertijd hartstikke modern.

    Login om te reageren
  7. torsen zegt

    23 oktober 2019 om 20:11

    Die V2 is wel erg lekker. Eerst maar eens op zoek naar een 899.

    Login om te reageren
  8. hehe zegt

    23 oktober 2019 om 20:18

    Zoals die berijder op de Streetfighter zit vind ik het er niet uitzien. Op een Naked hoor je rechter op te zitten

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      23 oktober 2019 om 20:22

      @hehe: rechtop boven de 150 km/u ? dan heb je prima nekspieren ;-)

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 oktober 2019 om 06:39

      @hehe: zo zit ik ook op mijn naked bike als ik vol gas ga. Je rijdt zeker geen motor?

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        24 oktober 2019 om 12:16

        @rolov: toch wel, gisteren nog gereden op mijn Monster en op de snelweg zit ik vast ook wel zo.
        Blijf toch van mening dat het er niet uit ziet, maar het ligt vast meer aan de houding van de berijder en niet de geometrie.
        Ik dacht dat misschien doordat de plaatsing van voetensteunen, je ook al meer de houding van de Panigale aanneemt, dat vind ik niet passen, maar zijn bovenarmen zijn ook wel erg gebogen. Geen mooie persplaat.
        150 op de snelweg vind ik met een Naked trouwens niets aan, ik vind binnenwegen veel leuker en 218 pk (300+ km/h?) in een naked heb ik niet nodig.

        Login om te reageren
  9. jerudo zegt

    23 oktober 2019 om 20:43

    Streetfighter V4 met 206pk! wat zit Kawasaki toch aan te modderen met hun supercharger op hun Z h2 naked en 200pk.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    23 oktober 2019 om 21:03

    Koppel?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 oktober 2019 om 21:03

    lekkere brommers weer.

    Login om te reageren
  12. mynameisjeroen zegt

    23 oktober 2019 om 21:25

    Die Panigale blijft een lekker snoepje

    Login om te reageren
  13. snorrie zegt

    23 oktober 2019 om 21:53

    ‘de Ducati Streetfighter V4 weegt 178 pk droog’.
    Hoeveel kg is 1 pk?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 oktober 2019 om 10:18

      @snorrie: wat weegt een paard? 500kg?

      Login om te reageren
  14. fernie zegt

    23 oktober 2019 om 22:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. kenner zegt

    24 oktober 2019 om 05:48

    Hoop dat ze ook op EICMA staan , want ik ga er lekker heen.

    Login om te reageren
  16. kennone zegt

    24 oktober 2019 om 10:18

    Rijd ze er allemaal uit met mijn 85pk!?

    Login om te reageren
  17. agdesigns zegt

    24 oktober 2019 om 19:26

    Hehe…

    Ducati Streetfighter V4 weegt 178 pk droog…

    Uhmmm ja 178 paarden zijn best zwaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North