• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitse autoriteiten eisen terugroepactie Tesla Model X

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2021 om 09:57 – 30 Reacties

Duitse autoriteiten eisen terugroepactie Tesla Model X

Er is een probleem geconstateerd met de Tesla Model X, Duitse autoriteiten willen dat de Amerikaanse autofabrikant een terugroepactie organiseert.

We zitten nog maar in de tweede maand van 2021 en voor de tweede keer vallen de woorden ‘Tesla’ en ’terugroepactie’. Dit keer is het de Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), dat is de Duitse RDW, die aan de bel trekt. Er zouden problemen zijn met de Tesla Model X wat vraagt om een terugroepactie . Specifiek om exemplaren in de periode tussen 2015 en 2016.

De KBA heeft geconstateerd dat er er bij de Model X van deze bouwjaren mogelijk iets mis is met de daklijst. Dit kan loskomen en daardoor van de auto afvallen. Mocht dit gebeuren, dan wil je als automobilist en zeker niet als motorrijder achter zo’n Model X rijden. Zeker in het laatste geval is er kans op een crash met letsel een mogelijkheid.

De Duitse autoautoriteit heeft daarom opgeroepen tot een Tesla Model X terugroepactie. Niet alleen in Duitsland, maar werelwijd. De KBA eist dat Tesla zo’n 12.300 exemplaren van de Model X uit 2015 en 2016 terugroept.

Zoals gezegd is dit al de tweede terugroepactie dat te maken heeft met een Tesla in 2021. Begin deze maand werd bekend dat er een recall komt voor specifieke Model S’en en Model X’en vanwege vermeende problemen met het touchscreen. (via Reuters)

Ook interessant!

  • Bijna half miljoen Tesla's teruggeroepen
  • terugroepactie Tesla
    Tesla moet wéér terugroepactie houden
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

duitsland, model-x, terugroepactie, Tesla

Vorig bericht: « Peugeot e-Rifter koop je met je verstand
Volgend bericht: Lezersvraag: welke auto heeft het beste infotainmentsysteem? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    16 februari 2021 om 10:03

    Pro tip voor de Tesla dealer: https://www.pattex.nl/nl/producten/secondelijmen/superglue-liquid.html

    Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    16 februari 2021 om 10:04

    Ongelovelijk dat mensen nog Tesla’s leasen laat staan kopen. Bumpers laten los,daklijsten,etc.De service blijkt bijna niet te bestaan.Het zijn volgens mij zo ongeveer de meest onbetrouwbare auto’s die er bestaan dit moment. Ik wil er voor niks nog niet in rijden.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      16 februari 2021 om 10:27

      je gaat in het begin in de fout.
      Weinig mensen ‘kopen’ een Tesla.
      Een hoop mensen leasen die krengen of ‘hun bedrijven’ kopen/leasen die dingen.
      Met alle voordelen en onderhouds-contracten, maakt het geen ruk uit als er een keer iets vanaf valt of kapot gaat: het meeste wordt toch wel gefixed.
      Weinig mensen hebben het plan om dat ding 5 jaar te houden; sommigen die dat ding 5 jaar hebben willen juist wel houden.
      Prima toch?
      Er zijn weinig andere concurrenten die je voor dit soort geld (inclusief voordelen) een zo snelle auto kunnen geven; dan proberen mensen het wel.

      Login om te reageren
    • multimrshepherd zegt

      16 februari 2021 om 10:29

      @Alfarobert: dat heb ik met Alfa’s.

      Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      16 februari 2021 om 11:49

      @Alfarobert: ah joh, bij de immens populaire 107/aygo/c1 vliegen de zijruiten er ook af. Daklijsten idem.

      Shit happens toch

      Login om te reageren
    • jaytje zegt

      16 februari 2021 om 11:55

      @Alfarobert: dit geldt echt voor alle merken. Ze hebben allemaal terugroepacties en ook zeker ivm veiligheid. Bv: https://www.ad.nl/auto/spontaan-ontploffende-airbags-mercedes-benz-roept-meer-dan-miljoen-auto-s-terug~a93ce5fe/
      Is gewoon van dit jaar.

      Login om te reageren
      • jaytje zegt

        16 februari 2021 om 11:56

        @jaytje: 2020 sorry

        Login om te reageren
    • superfunky zegt

      16 februari 2021 om 19:43

      @Alfarobert: o, o, zeg dat nou niet! Je krijgt de Fanboys er nu vol overheen! ;)

      Login om te reageren
  3. jeroenm83 zegt

    16 februari 2021 om 10:07

    “…. dan wil je als automobilist en zeker niet als motorrijder achter zo’n Model X rijden. ”

    Dat wil je sowieso niet. Je wil ‘m ook niet in je spiegels zien. Wat een afzichtelijk hok.

    Login om te reageren
  4. bpc zegt

    16 februari 2021 om 10:08

    Dit zijn toch ernstige constructiefouten mi, een falend stukje electronica of een lekkend raamrubbertje kan de beste overkomen, maar loskomende daklijsten of een zonnedak dat opstijgt… Dat hebben we al sinds british Leyland niet meer gezien volgens mij…

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    16 februari 2021 om 10:21

    Vroeger als je een Alfa eigenaar er op wees dat olie bij de bougies geen goed teken is zei de Alfist dat dat is wat de auto ‘karakter’ geeft.

    Als je tegenwoordig een Tesla eigenaar er op wijst dat verf dat er af valt, bumpers die er afvallen, daklijsten die er van afwaaien enz. geen goed teken is dan krijg je van de Tesla fanboy een ‘whataboutism’.

    The more things change the more they stay the same…

    Login om te reageren
  6. melkkoe zegt

    16 februari 2021 om 10:42

    Waar moet men dan heen met de Tesla’s? Terug naar de haven??

    Er is groots ingezet op de OTA-updates. Maar zoals bij alle producten, kunnen nu eenmaal niet alle problemen mbv de software worden opgeslost.
    Dat heeft men met de 737-max ook geprobeerd

    Login om te reageren
  7. MarcoM zegt

    16 februari 2021 om 10:49

    Tesla heeft op de 1 of andere manier toch bij velen het gevoel van “het goed voor elkaar hebben”. Was het in de vorige eeuw “kijk, die rijdt een Mercedes”, nu is dat Tesla (behalve de Model 3 dan), en dan neem je de onvolkomenheden op de koop toe.

    Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      16 februari 2021 om 12:41

      @marcomanta: mmmm???? Dat zie ik totaal niet zo.
      Zie die Tesla rijders vooral als “ik wil een grote bak maar wil geen bijtelling betalen”.
      Dat is niet goed voor elkaar hebben maar een vorm van krenterigheid.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        16 februari 2021 om 14:31

        Die lage bijtelling is bij een S of een X inmiddels wel zo’n beetje over hoor…

        Login om te reageren
        • SpiderIV zegt

          16 februari 2021 om 15:32

          @dutchneon: de gemiddelde rondrijdende S of X is van voor 2021

          Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      16 februari 2021 om 19:53

      @marcomanta: heb toch vooral de indruk dat Tesla’s vanwege de gunstige lease aantrekkelijk zijn (of waren) en omdat er tot voor kort niet echt veel zinnige alternatieven waren. Voor de rest vind ik Tesla’s veel te duur voor wat je krijgt en alles behalve ‘premium’. De afwerking is toch bedenkelijk en zeker niet van een niveau wat je voor die prijsklasse mag verwachten. Daar veranderen zo’n mega ipad en vleugeldeuren niets aan. Ik vraag me vooral af wanneer Tesla dat eens op orde krijgt. Het is niet sporadisch een model (zoals bij andere merken, heb ik de indruk) maar bij ieder model. Dan is er echt wel iets mis met je kwaliteitsnormen.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        17 februari 2021 om 01:25

        Ik weet niet of je wel eens flink kilometers gemaakt hebt in fatsoenlijk gemotoriseerde Audi, BMW of Mercedes en dan de rekeningen van onderhoud en reparaties even opgeteld hebt voor zeg eens 150.000km

        Daar kun je met gemaak twee Model S’en van onderhouden.
        Dat heb ik namelijk zelf ervaren en de onderhoudskosten waren minder dan de helft dan die van een vriend van me die overtuigd was dat zijn Audi A8 veel voordeliger was.
        Als genadeklap dan nog even het prijsverschil van brandstof vs. kW’s en het feit dat die Tesla van mij ruim een seconde sneller naar de 100 ging en ik ook niet steeds op hoef te letten of de motor al warm gedraaid is….
        Het scheelde over 3 jaar en 140.000 km bijna 9000 euro, en dan heb ik voor de eerlijkheid niet het MRB verschil niet meegerekend. (ps beide privé auto’s geen lease of zakelijke aanschaf).
        De 9 jaar oude A8 is in onderhoud bij een audi specialist en mijn 8 jaar oude Model-s ging naar het Tesla Service Center

        Login om te reageren
        • jeroenm83 zegt

          17 februari 2021 om 12:06

          Leuk verhaal om te lezen. Ik zou al mad worden om in de regen of die sneeuw/slush die vies geworden kabel te pakken en in de auto op te bergen. Doe mij die A8 maar. Rij je trouwens ook niet zo voor lul, in tegenstelling tot die rare Tesla’s. Want jij loopt in de wintersportbar nog te vertellen over de 0-100 tijd, en als die andere skiër dan vraagt hoe lang je bij de Superdupercharger stond moet je waarschijnlijk even pissen.

          Login om te reageren
  8. mashell zegt

    16 februari 2021 om 10:53

    Het schokkende is niet dat er kwaliteitsproblemen zijn (it’s just old fashioned american quality) maar dat ze verplicht moeten worden tot een terugroepactie.

    Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    16 februari 2021 om 11:09

    …. OTA softwareupdatetje lost alles op. Max snelheid beperken tot 50 km/u en de problemen zijn niet meer.

    Login om te reageren
  10. Infraroodborstje zegt

    16 februari 2021 om 11:21

    Tsja, en Mercedes roept er meer dan een Miljoen terug. What’s new?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      16 februari 2021 om 13:00

      Het gaat hierbij meer om het feit dat Tesla door autoriteiten gedwongen moet worden om een terugroepactie te starten.

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        16 februari 2021 om 13:17

        Is ook onzin, als die lijst eraf valt is de kans dat daardoor een ongeluk gebeurd nihil.
        Politiek spelletje denk ik.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          16 februari 2021 om 18:29

          Nee, geen politiek. Veiligheid georiënteerd handelen. Loslatende onderdelen kunnen gewoon niet. Hier worden alle fabrikanten even streng behandeld.

          Login om te reageren
    • dwfc zegt

      16 februari 2021 om 16:19

      Dat alle merken dit spontaan doen behalve Tesla !
      Dat er gebreken zijn is inherent aan alle merken.
      Maar dat zowel in de US als in de EU de belanghebbende instanties dit eisen is nieuw !
      Dat is de boodschap van het verhaal !

      Login om te reageren
  11. Charles Taycan 4S zegt

    16 februari 2021 om 13:39

    De eerste constructief goed gebouwde Amerikaanse auto moet nog gebouwd worden. Amerikanen hebben een andere perceptie van kwaliteit….

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      16 februari 2021 om 17:41

      Ik heb er 4 (met een echte carburator) gehad, bijna onvoorstelbaar dat ze constant dezelfde fout opnieuw maken.
      Ik denk zelfs dat ze niet weten waarvoor kwaliteit staat.
      Mijn broer werkte voor Lancer Europe, firma die beverage dispensers maakt (oa voor Coca_Cola).
      Van een bepaald type moestel alle machines open omdat bij 1 op 2 (de helft dus) een onderdeel fout gemonteerd zat.
      En dat bleef zo.
      Net zoals iemand opmerkte “van British Leyland waren we wat gewoon”

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        16 februari 2021 om 17:46

        👍😉

        Login om te reageren
  12. PortRo zegt

    18 februari 2021 om 10:15

    Wat zit er tussen 2015 en 2016?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North