• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitsers lossen probleem van de Polestar 2 op

Auteur: willeme, gepost 8 april 2022 om 08:04 – 26 Reacties

Duitsers

De Duitsers van KW hebben de Polestar 2 eindelijk ‘af’ gemaakt.

Elektrische premium SUV’s zijn helemaal in. Ze zijn niet aan te slepen op het moment. Autofabrikanten zien dat ook, dus die zullen auto’s maken die aan het eisenplaatje van de klant voldoen. Bij Polestar doen ze dat het heel erg slim. Polestar begon ooit als het sportieve label van Volvo, maar is nu de elektrische en ‘hippe’ tak van het merk.

De Polestar 2 zie je in Nederland in grote getale rondrijden. De auto wordt in de markt gezet als ‘elektrische premium crossover’, maar het is eigenlijk een opgehoogde Volvo sedan waar ze een elektrische motor in hebben gelegd. Waar de Tesla Model 3 bijvoorbeeld 100% als EV is ontwikkeld, is dat bij de Polestar 2 niet het geval.

Duitsers

Grootste probleem opgelost door Duitsers

Het grootste probleem is nog dat ‘ie zo hoog staat. Dat is nergens voor nodig natuurlijk. Nu kun je een setje verlagingsveren regelen, maar daar gaat de auto niet beter van rijden. In veel gevallen zul je dempers ook aan moeten aanpassen en dat moet dan gemonteerd worden. Is het dan niet makkelijker om gewoon meteen schroefset eronder te leggen?

Duitsers

Dat is precies wat er met deze Polestar 2 het geval is. Het Duitse KW is zo ongeveer de top van de top van de ‘reguliere’ merken. In dit geval hebben ze de KW Variant 3-kit voor de Polestar 2 ontwikkeld. Daarmee is het mogelijk om de compressie, hoogte en de rebound af te stellen. De verlaging bedraagt 20 tot 45 millimieter. Precies goed, dus.Volgens KW is de Polestar nu een stuk communicatiever én comfortabeler.

Alleen ‘Dual Motor’

Wel moeten we erbij vermelden dat het gaat om een Polestar 2 Dual Motor, met vierwielaandrijving dus. Er is vanuit Polestar ook een Performance, met Öhlins-dempers. Daarbij zet deze upgrade minder zoden aan de dijk.

Duitsers
Duitsers

Het resultaat mag er zijn. De Duitsers van KW hebben meteen eventjes andere wielen gemonteerd. Deze velgen zijn de OZ Super Turismo Aero. Deze velgen moeten zorgen voor minder luchtweerstand dankzij een optimale flow. Ook kunnen de wielen beter de warmte van de remmen afvoeren. Toe maar!

Duitsers

Hoeveel range het extra oplevert, wordt niet vermeld door de Duitsers. Wel is er een ding jammer: die ‘centerlocks’ zijn gewoon kapjes waarachter keurig vijf reguliere wielbouten verstopt zitten. De wielen zijn voorzien van Michelin-banden in de maat 245/50 R19. Dat is dus nog een heel bescheiden maat.

Prijzen zijn bekend. Voor de KW V3-schroefset betaal je 2.440 euro. Daar komen de velgen dan nog bij. Maar hey, dan heb je wel een Polestar 2 op de hoogte waarvoor deze eigenlijk ontworpen lijkt te zijn.

Meer lezen? Dit zijn 12 opvallende feiten van de autoverkoop 2021 in Nederland!

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Heico Polestar 2
    Heico Polestar 2 is precies zoals 'ie moest zijn
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Polestar 2 Single Motor rijtest video
  • prijs Polestar 4
    Prijs Polestar 4 bekendgemaakt (en die van de 3 ook!)

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Elektrisch, KW-suspension, michelin, oz-racing, Polestar, polestar-2, tuning, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « GP Australië 2022: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Einde Europese Ford Mondeo, laatste exemplaar gebouwd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    8 april 2022 om 08:26

    Nooit begrepen waarom de Polestar zo hoog op z’n poten staat. Ziet er imho een stuk beter uit zo!

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 april 2022 om 12:02

      Nou ja, ze wilden een sportieve coupe maken maar van het sales team moest het toch een SUV worden. Zoiets?

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        8 april 2022 om 12:10

        Ja kan, wel goede polder-oplossing zo dan!

        Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      8 april 2022 om 15:44

      @Pascal: exact dat.. maar dat geldt voor meer SUV achtigen

      Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      8 april 2022 om 15:54

      Omdat het in de basis een XC40 is.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    8 april 2022 om 08:41

    Ik dacht dat de problemen van de Polestar 2 het kleurenaanbod dat alleen voor uitvaartondernemers geschikt is, het niet mogelijk zijn van een schuifdak en de niet zo goede snellaadcurve waren maar het was dus de vering.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    8 april 2022 om 08:41

    Praktisch gezien is de Polestar 2 een hatchback, geen sedan 😉

    Ook in standaard trim vind ik deze EV er overigens erg goed uitzien. Stiekem hoop ik dat Volvo er ooit nog eens een Estate versie van op de markt gaat brengen, want dat zijn die Zweden wel haast aan hun stand verplicht.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      10 april 2022 om 08:56

      Nee het is ook geen hatchback maar een liftback. 😉

      Login om te reageren
  4. ghini zegt

    8 april 2022 om 08:55

    1: het is net niks, auto staat juist op een vreemdere hoogte, ziet er niet uit. 2: ik moet altijd hard lachen als kleine tuners dingen gaan roepen dat die velgen betere luchtstroom en koeling hebben. Ik durf te wedden dat ze dat niet met windtunnel test kunnen aantonen. Alsof zo’n in vergelijking kleine tuner daar meer verstand van heeft of meer geld en onderzoek naar doet dan het merk/concern wat die auto heeft ontwikkeld.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      8 april 2022 om 09:08

      @ghini:

      KW is ongeveer het beste merk als het aankomt op schroefsets. Als je een Porsche, BMW M ofzo wil verbeteren, kom je uit bij KW, Ohlins of je moet naar hele specifieke specialisten zoals AST. Of Custom. KW is ongeveer de grootste speler in de markt.

      De velgen zijn afkomstig van OZ. Dat is een van de betere wielmerken. Die doen hun research wel en kunnen het ook aantonen.

      https://www.ozracing.com/alloy-wheels/oz-racing/i-tech/superturismo-aero

      In veel gevallen komen de betere spullen van autofabrikanten ook vandaan bij dit soort bedrijven. Bij BMW M modellen zijn er meer onderdelen van Bilstein, BBS en dergelijke. Simpelweg omdat het beter is dan de off-the-shelf producten. Het is een grootverschil, een automerk is vooral bezig alles zo goedkoop mogelijk te doen. Merken als OZ en KW zijn kwalitatief juist beter dan die van fabrikanten. Dus je gaat er sowieso op vooruit. Of het je smaak is en of je het belangrijk vindt, is natuurlijk een tweede ;-)

      Login om te reageren
      • avocado zegt

        8 april 2022 om 16:13

        @willeme: dat een OEM alles zo goedkoop mogelijk doet klopt alleszins, maar met name luchtweerstand kun je niet los zien van de rest van de auto. En daarom zul je een windtunnel in moeten of zeeer veel CFD moeten doen op minimaal een halve auto. Je kunt wel aannemen dat de luchtstroom ongeveer zo over het wiel loopt en dat 1 op 1 met het origineel vergelijken, wat ze vast gedaan hebben. Maar daarom weten ze de absolute verbetering in range ook niet. Dat is een systeemtest (wltp).

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          8 april 2022 om 18:26

          @avocado: niet zo goedkoop mogelijk, maar er moet een balans zijn tussen inkoop/verkoop en marge.

          Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      8 april 2022 om 09:10

      @ghini: het zou natuurlijk wel kunnen. Een windtunnel kun je huren voor een paar testen. En iets over je product roepen wat feitelijk onjuist is lijkt me ook niet handig, zeker niet als relatief gerenomeerd bedrijf als KW. Bovendien spelen er voor een fabrikant meer dingen zoals productiekosten voor het totaalplaatje van de pricing. Daar hoeft een tuner natuurlijk niet op te letten.

      Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      8 april 2022 om 15:15

      Wat je nu beweert is klinkklare onzin natuurlijk.

      Login om te reageren
  5. faithnomore zegt

    8 april 2022 om 09:13

    Enorme vooruitgang. Ik moet zeggen dat ik dacht dat die polestar zo hoog was om op die manier de batterijen goedkoper weg te krijgen. Wist niet dat het bewuste esthetische zet was. Want ja, mooi is dat toch echt niet. Wat een walgelijk ding is het toch. Op deze manier is het oneindig veel beter. Prestaties en range zullen ongetwijfeld ook stuk beter zijn. Nu geely nog uitleggen hoe ze dit zelf kunnen doen.

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      8 april 2022 om 16:17

      @faithnomore: het is allebei.. als je enkel alle hatchbacks met 12cm verhoogd rijden we esthetisch gezien allemaal in mpv’s. Dat trekken de meesten vrij slecht, is toch een beetje patsen zo’n nieuwe auto hè?

      Login om te reageren
  6. AudiRS zegt

    8 april 2022 om 09:16

    Stance is goed. Wielen lelijk.

    Login om te reageren
  7. bernoulli zegt

    8 april 2022 om 09:22

    Vind hem recht van voren schitterend, van opzij raar en van achteren ronduit lelijk. Puntje twee is met deze verlaging deels opgelost.

    Login om te reageren
  8. RAW zegt

    8 april 2022 om 09:48

    Zou ik toch de Performance set van 6000 euro nemen, heb je de Ohlins valve flow dempers, Brembo remmen en 20″ gesmede wielen. Het geheel heb ik op Circuit Zandvoort gereden en dat niveau zul je niet met een schroefsetje halen.

    Login om te reageren
  9. ralfast zegt

    8 april 2022 om 10:58

    Grappig om te zien dat er zo een focus is op remkoeling en remmen, waar bij dit type auto de mechanische remmen maar een klein deel van remprestaties bepalen. Liever had ik gezien dat de tunert de koeling van de generator of keramische generator remblokken zou aanbieden…

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      8 april 2022 om 16:19

      @ralfast: gaan we in de toekomst geilen op dikkere koelribben op een controller ipv grotere gaskleppen, grappig

      Login om te reageren
  10. lebeaunl zegt

    8 april 2022 om 12:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. DeWitteCondor zegt

    8 april 2022 om 12:16

    Ik vind de normale rijhoogte wel echt een verbetering. Standaard ziet ie eruit alsof ie voor de zuid amerikaanse markt gebouwd is.

    Velgen niet mijn smaak. Voor de rest is het eigenlijk een vrij saaie auto. Als er seat leon op had gestaan had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      9 april 2022 om 08:46

      VW Golf dan, de Leon is wel wat spannender dan de Duitser.

      Login om te reageren
  12. sizedoesmatter zegt

    8 april 2022 om 14:50

    Ik was de lijn van het verhaal al snel kwijt; toen deze auto SUV werd genoemd…..hûh?

    Login om te reageren
  13. bmwfe zegt

    8 april 2022 om 17:15

    Blijft Chinees.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North