• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Durf jij dit beest te temmen?

Auteur: Author, gepost 8 mei 2017 om 18:01 – 39 Reacties

Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?Afbeelding Durf jij dit beest te temmen?

Durf jij dit beest te temmen?
De extreem zeldzame Lamborghini Diablo GTR is een pitbull die je gegarandeerd te grazen neemt als je even niet oplet. Maar dat uiterlijk…

Trouwe lezers weten dat ondergetekende nog steeds weke knieën krijgt van de Lamborghini Diablo. Dat design, die vette V12, de volstrekt onoverzichtelijke koets, die vleugeldeuren… Enfin. De Diablo is al een vrij extreme auto, maar extreem kan altijd extremer. En daar komt de Diablo GTR in beeld.

Deze (straatlegale!) speciale editie was in feite een opvolger van de Diablo SVR waar vier jaar lang mee werd geracet. De GTR kreeg ongeveer 50 pk meer dan z’n voorganger, om uit te komen op een totaal van 590 stuks die worden losgelaten op de achterwielen. Ondanks de forse achtervleugel had dit type een topsnelheid van 348 km/u.

Interieurtje

Verder kreeg deze bruut een speciale benzinetank, nóg betere stoppers van Brembo en een geïntegreerde rolkooi. De magnesiumvelgen met centrale wielmoer meten 18 inch en waren geschikt om zowel straat- als racebanden te monteren. De body werd vrijwel helemaal gemaakt van koolstofvezel en met het oog op de torsiestijfheid behield de GTR wel het stalen dak van de normale(re) versies.

Een luxueus interieur? Forget it. Deze raceversie werd ontdaan van alles wat je in een raceauto niet direct nodig hebt. Ook werden de standaard knoppen vervangen door schakelaars zoals je die in de racerij ziet en kreeg de GTR een brandblusser aan boord.

Motor

Beetje jammer dat Lambo de airco er ook uit sloopte, want de standaard zijruiten werden vervangen door exemplaren van plexiglas. Die konden slechts een klein stukkie open voor wat ventilatie, al helpen de slangen die frisse lucht de cockpit in sturen ook een handje. Geen overbodige luxe, aangezien het isolatiemateriaal tussen cockpit en motor was verwijderd. Minder gewicht, weet je nog?

Van de GTR zijn 30 exemplaren gebouwd die allemaal een godsvermogen moeten hebben gekost. Dit specifieke exemplaar uit 2000 is nummer 22 van de reeks en op de teller staan 10.000 spartaanse kilometers. Ik zou daar maar wát graag een nulletje aan toevoegen.

De verkoper wil helaas niet zeggen hoeveel geld je ervoor mag meebrengen. Enige tijd terug schreven we over een Diablo GT die te koop stond. Deze softere en minder zeldzame Diablo mocht toen mee voor acht ton, dat geeft een indicatie…

Ook interessant!

  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

diablo, gtr, Lamborghini, occasion, wit

Vorig bericht: « Alfa Romeo Stelvio: rijtest en video
Volgend bericht: Volkswagen schrapt 10-traps DSG »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    8 mei 2017 om 18:11

    Dat is nog eens sex op wielen!

    Maar ik heb toch liever meer comfort in mijn wagen

    Login om te reageren
    • seanxtype zegt

      8 mei 2017 om 20:30

      @toyotafortuner: zo’n auto koop je niet voor het comfort. Die heb je erbij om je trommelvliezen te laten scheuren!

      Login om te reageren
  2. g60gti zegt

    8 mei 2017 om 18:15

    Wat een dikke wagen zeg!

    Login om te reageren
  3. sr20det zegt

    8 mei 2017 om 18:19

    Abnormaal ding, wat een reet.

    Login om te reageren
  4. sezz zegt

    8 mei 2017 om 18:20

    Wat een mooie ronde blinkende rookkanalen en die kromming erin haast obsceen, zoals ’t hoort btw niet hoekig of ovaal of godbeter driehoekig!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      9 mei 2017 om 00:18

      @sezz: wel jammer dat ze een.beetje uit t lood staan… Maja. Dat hebben échte tetten ook wel ‘s. Niks mis mee!

      Login om te reageren
  5. brave zegt

    8 mei 2017 om 18:23

    Ik denk dat 90.000 km in dit monster (een nulletje toevoegen) toch echt afzien is. Tenzij je er meer dan 10 jaar over mag doen. Ik zie me hierin nog niet dagelijks woon-werk doorstaan…

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    8 mei 2017 om 18:28

    Kunnen jullie de volgende keer even NSFW toevoegen, goedemiddag dit is een partij rauwe seks op je dak.

    Login om te reageren
  7. a3aan zegt

    8 mei 2017 om 18:29

    Zit die uitlaat nou scheef?

    Login om te reageren
    • barbro zegt

      8 mei 2017 om 18:35

      @a3aan: dat viel mijn ook op

      Login om te reageren
    • galverink zegt

      8 mei 2017 om 19:34

      @a3aan: Google maar eens: die uitlaat zit inderdaad altijd scheef. Fascinerend, iemand die dat verhaal kent?

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        8 mei 2017 om 20:57

        @galverink: ja ik!

        Het is Italiaans.

        Zonder gekkigheid, de uitlaten van mijn motor zijn ook van Italiaanse maak, maar de pijpen staan echt alle kanten op..

        Login om te reageren
        • Author zegt

          8 mei 2017 om 22:03

          @2wheeler: Termi of Leovince? :)

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            8 mei 2017 om 22:21

            @MauritsH: Xracing! (Xracing.it, heerlijk retro website) een heerlijk geluid voor een erg schappelijke prijs. Gelukkig hebben mijn buren een leeftijd bereikt dat het gehoor toch al niet zo best meer is. Als je niet veel in DE rijdt (geen goedkeuring voor de openbare weg) zijn het erg fijne pijpen. Ik heb ze onder een XT660X zitten, terugschakelen en vlammen werpen. Heerlijk!

            Login om te reageren
            • Author zegt

              8 mei 2017 om 22:26

              @2wheeler: Ik ga een kijkje nemen, thanks! :)

              Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    8 mei 2017 om 18:34

    Ik wil wel een poging wagen om deze Lambo te temmen.

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    8 mei 2017 om 19:04

    Lamborghini toen het nog Lamborghini was. Als je die tijd er eentje wou kopen moest je aan twee dingen voldoen. 1. Een goed gevulde bankrekening. 2. Borsthaar. Heel veel borsthaar. Zoals het hoort.

    Login om te reageren
    • sezz zegt

      8 mei 2017 om 19:14

      @viezefreddyw: Dat geldt eigenlijk nog altijd m.u.v. het borsthaar dat dient nu baardhaar te zijn.

      Login om te reageren
    • pa045 zegt

      8 mei 2017 om 20:38

      @viezefreddyw:
      Juist! Toen Lamborghini nog cool was.
      Toen een Lambo het nog uitschreeuwde. Zowel qua motorgeluid als uiterlijk.
      Was het maar zo gebleven. Die VAG dingen zijn gewoon veredelde Audi’s.
      Krijg je zelfs winterbanden voor! Wie wilt dat?

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      8 mei 2017 om 21:47

      @viezefreddyw: Duidelijk dat Chrysler het beter kon dan Audi nu.

      Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    8 mei 2017 om 19:05

    Deze lijkt er ook best op en staat te koop in Nederland http://www.autotrader.nl/auto/lamborghini-diablo/2001/valkenburg-lb/6w8yu/lamborghini-diablo-60-vt/?zoekopdracht=lamborghini

    Login om te reageren
    • Author zegt

      8 mei 2017 om 22:04

      @maarten020: http://www.autoblog.nl/nieuws/vergeet-de-avenatdor-koop-deze-nederlandse-diablo-95840

      Login om te reageren
  11. justsomebody zegt

    8 mei 2017 om 19:22

    Als ik dit zie dan hoop ik dat het nog lang duurt voordat de 12 pitters het veld moeten ruimen

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    8 mei 2017 om 19:26

    Leuk, maar kun je er ook de Junkyard race mee winnen?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 mei 2017 om 19:43

      @gulli: Waarom niet, ik zag de vorige twee keren ook al twee Dacia Logans op de tijdwaarneming staan. Die zijn zowel te jong als te duur voor de JYR regelementen. Als dat mag, mag een Diablo GTR ook wel.

      Login om te reageren
  13. xiran zegt

    8 mei 2017 om 19:35

    Geweldig en de sound is pure oor porno.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    8 mei 2017 om 19:47

    Wat een geweldige wagen, die ik zeker wel zou durven temmen. Of ik ook goed genoeg kan rijden om deze wagen enigszins snel over een circuit te gooien weet ik niet, maar ik zou best een poging willen wagen.

    Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    8 mei 2017 om 19:47

    Prachtig. Dit is veel mooier dan dan die moderne auto’s. Als ik het geld had kocht eerder deze dan een nieuwe met een v12.

    Login om te reageren
  16. beefcake zegt

    8 mei 2017 om 19:56

    Ik durf! Wie koopt ‘m zodat ik ‘m kan temmen?

    Login om te reageren
  17. JamesBond007 zegt

    8 mei 2017 om 20:01

    Hoe komt het dat deze auto’s met ‘maar’ 590pk dik 345 km/u halen en moderne supercars maar zo’n 350km/h? (Zie: LaFerrari)

    Login om te reageren
    • bmw507coupe zegt

      8 mei 2017 om 20:33

      @jamesbond007: omdat dit toch een jaar of 20 oud is, toen waren we nog wat minder slim

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 mei 2017 om 21:08

      @jamesbond007: iets met downforce…

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      8 mei 2017 om 21:20

      @jamesbond007: Frontaal oppervlak.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        8 mei 2017 om 21:21

        @simonmc: *Minder frontaal oppervlak.

        Login om te reageren
    • Joost zegt

      8 mei 2017 om 23:39

      @jamesbond007: het scheelt een paar honderd kilogram. Helpt ook

      Login om te reageren
  18. twentsediesel zegt

    8 mei 2017 om 20:30

    Briljant! Durf je hiermee te gummen en staat op het stuur hetgeen je het liefste roept: “MAMAaaahh!” als de dunne poep je langs de broek naar beneden loopt! :-))

    Login om te reageren
  19. rob5nismo zegt

    8 mei 2017 om 21:22

    Ja ik durf dit beest te temmen.
    Ik heb er alleen geen geld voor

    Login om te reageren
  20. viggen93 zegt

    8 mei 2017 om 22:42

    Dit is weer een extreem zeldzame auto. Die komen zo vaak voor hier dat een Astra nog zeldzamer wordt. Wel kek bakkie met de juiste ingredienten: woest en onberekenbaar

    Login om te reageren
  21. E550 zegt

    9 mei 2017 om 03:05

    Japans exemplaar?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North