Wie o wie durft de gok te nemen om een Audi S6 Avant 4.0 TFSI occasion met flinke ervaring te kopen?
De C7-generatie Audi A6 is één van de mooiste, zo niet de mooiste. Het Duitse automerk heeft dit model zo getekend dat we na 13 jaar nog steeds kunnen zeggen dat de C7 er fris bijstaat. Ben benieuwd of we hetzelfde kunnen zeggen over een BMW M3 met varkensneus over 13 jaar.
Audi S6 Avant occasion
Terug naar de Audi A6 C7. Of in dit geval de S6. Het mooie van de S6 van deze generatie was dat je dezelfde 4.0 TFSI had als in de RS6. Met minder pk’s natuurlijk, maar ook het uiterlijk was wat meer ingetogen. Dat laatste kun je meteen weer vergeten als we het hebben over deze occasion. De auto in kwestie is namelijk voorzien van de RS6-uitlaten. Gezien het prijskaartje vergeven we dat hem.
Het is namelijk de goedkoopste Audi S6 Avant 4.0 TFSI C7 van Marktplaats. De goedkoopste occasions zijn meestal niet de pareltjes. Daar is deze A6 geen uitzondering op. Het gaat om één van de eerste modeljaren, uit 2012. De auto komt nog wel uit de tijd dat chrome oké was. In plaats van de eeuwige zwarte sierlijsten heb je mooie chrome exemplaren. Ronduit verfrissend in 2025.
De vraagprijs van 21.999 euro is zeer schappelijk. Je krijgt een modern ogende familiebak met veel ruimte én een dikke V8 onder de kap. In de S6 levert de achtcilinder standaard 420 pk. Genoeg om je in 4,9 seconden van 0 naar 100 km/u te brengen. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Die vraagprijs heeft niet alleen met de leeftijd te maken, maar natuurlijk ook met de kilometerstand. Met 246.816 km op de klok is de Audi goed gebruikt. Voor een fractie van de prijs van een RS6 Avant kun je een S6 rijden met romige achtcilinder. Zoals de titel zegt: je moet wel een durfal zijn. Onderhoud en/of reparaties aan dit soort auto’s loopt gauw in de papieren.
mattr zegt
Mooie money pit- 15k zou realistischer zijn voor zo’n oud hok met 250k op de klok
rogerzz zegt
Tip: ga nooit naar e30 m3’s (en zelfs iets mindere versies) of e190’s kijken die ietwat speciaal zijn, als dit al een ‘oud hok’ is dan schrik je flink.
Opzich is dit wel een dikke bak zeg, beetje opfrissen, zwarte velgen weghalen, 5k reserve aanhouden en je komt een heel eind. Ik vind deze generatie S6’jes wel erg interessant. Als je geen geld hebt en bang bent aangelegd is een S6 vanzelfsprekend geen logische keuze 😂
vincentbaan zegt
Velgen weghalen? Rijdt dat niet heel vervelend?
potver7 zegt
Ik verbaas me vooral over die idiote reflecties van de plafondverlichting in de auto. En door het hevige contrast is er op de meeste foto’s helemaal niks te zien van de carrosserie onder de heuplijn. Is een basiscursus productfotografie misschien een ideetje voor deze verkoper?
simonferrari zegt
Ik sla even over, en dat is niet vanwege de kilometerstand. Goed, de zwarte wielen kunnen snel aangepast worden maar facelift achterlichten en een ‘RS6-uitlaat’ impliceert toch een mogelijk schadeverleden. Oh, en ik ben ook niet te spreken over de RS-grille, de S-variant is juist zo fraai met horisontale spijlen.
alcantara zegt
Tja wat is 22k nog, mocht het helemaal niks zijn dan kun je er ook amper iets op verliezen (max 22k).
Tonnie zegt
22k is nog steeds een hoop centen voor de meesten. Alleen koop je er (qua auto’s) tegenwoordig niet zoveel meer voor.
ouwedibbes83 zegt
Ja, voor een A6 is de C7 best geslaagd, maar vergelijk je hem met de concurrentie uit die tijd dan vind ik het interieur toch minder vooruitstrevend dan zijn Duitse tegenhangers. Terwijl Audi daar meestal in voorop loopt. Zelf prefereer ik de BMW 5-serie uit die jaren, de F10/11 ziet er net wat moderner uit qua indeling en infotainment. Van buiten vind ik de A/S6 van deze generatie wel zeer geslaagd. Niet dat drukke design van latere modellen, wel de strakke lijnen die bij een Audi horen.
p406 zegt
Bouwjaar 2012 geïmporteerd in 2016. Ik zou het schadeverleden en de kilometerstand van deze auto heel goed nachecken. Of je kunt als Rick ‘fabrieksnieuw’ de garage in lopen en zien dat deze auto op Lauffen banden helemaal goed zit en hup handdruk en door naar de volgende M5 of Golf GTI
Jochen zegt
Geen enkele eigenaar heeft de auto langer dan een jaar gereden. Bij de huidige verkoper staat de wagens inmiddels 6+ maanden. Red flags all over the place.