• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste Nissan PHEV heeft grootste actieradius in zijn klasse!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 24 april 2025 om 08:59 – 6 Reacties

De eerste stekkerhybride van Nissan is hier.

Vanaf 2025 betaal je BPM over bedrijfswagens, waardoor pick-ups tienduizenden euro’s duurder worden. Daarmee dreigt deze autovorm uit te sterven in Nederland. Ford deed al eerder een poging om de pick-up interessant te maken voor Nederlanders met een plug-in hybride Ranger. Nu verschijnt er een nieuwe PHEV pick-up op het toneel die nog hogere ogen zou kunnen gooien.

Nissan staat op de Auto Shanghai met de nieuwe Frontier Pro. Daarmee is dit de eerste plug-in hybride én de eerste geëlektrificeerde pick-up van het Japanse merk. Eerder werden er al mild-hybrides, hybrides en e-Power (een soort van EV’s met range-extender) Nissans gelanceerd, maar nu doet het merk ook mee aan de stekkerhybridemarkt.

Nissan Frontier Pro

De Frontier Pro krijgt een boel verlichting aan de voorkant. Ook het Nissan-logo brandt mee. De eeuwenoude truc van het zwarte dak wordt ook bij de pick-up toegepast. De toekomstige PHEV-bedrijfswagen staat vrij hoog op zijn 18-inch lichtmetalen pootjes. Achterop vinden we eens geen doorlopende lichtstrip. De achterlichten worden namelijk gesplitst door een lichtgevende Nissan-woordlogo.

Nissan gaf de ontwerpers de opdracht mee om te kijken naar een pick-up uit het verleden. Die bewuste pick-up is de Nissan D21 uit de jaren ’80. De referentie waar de designers voor hebben gekozen, is een setje van drie lichtstrepen op het front. Die waren bij de oude D21 openingen om de motorkap mee open te doen. Daarnaast zien we ook wel de gelijkenissen tussen de twee grilles.

Leuke specificaties

De aandrijflijn bestaat uit een 1,5-liter viercilinder turbomotor en een elektromotor in de versnellingsbak. Hoeveel vermogen de twee apart van elkaar produceren is niet bekend, maar samen vormen ze een systeemvermogen van 408 pk. Het koppel is een machtige 800 Nm. Uiteraard is er AWD.

Nissan houdt geheim wat voor accupakket er in de pick-up ligt, maar deelt wel een actieradius. Die is met 135 kilometer erg indrukwekkend. Daarmee zou de pick-up in het lijstje van de PHEV’s met de grootste elektrische actieradius komen.

Het merk benadrukt dat de range gemeten is volgens de New European Driving Cycle, de Europese voorganger van de WLTP-meetmethode. In het echt zal het rijbereik dus wat minder zijn, maar toch blijft het een prima vooruitzicht. De Ford Ranger PHEV waar we het in de introductie over hebben, komt bijvoorbeeld maar 50 kilometer ver op stroom.

Interieur

Vanbinnen ziet het er allemaal ook prima uit. Er is een 10-inch LDC-scherm (waar kom je de term LCD nog tegen?) voor de bestuurder een 14,6-inch middenscherm. De stoelen voorin zijn verwarmd, geventileerd en hebben een massagefunctie. Achterop is er een elektrisch uitschuifbare deksel voor de laadbak en er is de mogelijkheid tot V2L-laden met maximaal 6 kW.

Later dit jaar gaat de Nissan Frontier Pro in de verkoop in China. Wat ie dan gaat kosten, is nog niet bekend. Nissan laat weten dat de PHEV pick-up later ook buiten China verkrijgbaar zal zijn. Het merk moet nog wel even kijken welke markten interessant genoeg zijn.

Ook interessant!

  • Goedkoopste PHEV van Skoda heeft grootste actieradius
  • Ford Ranger PHEV heeft hele interessante prijs in Nederland
  • byd Seal U plugin hybride
    NL prijs snelle BYD PHEV: goedkoper dan de EV
  • Video: handig hoor, zo'n pick-up

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Nissan, phev, pick-up, plug-in

Vorig bericht: « VW wil EV met hulpmotor en 1.000 km range groot maken in Europa
Volgend bericht: Waarom je de BMW M4 Edition Nürburgring niet snel op de Nordschleife zult zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. rykkie zegt

    24 april 2025 om 10:10

    Leuk ding, maar ik ben bang dat er in Ned. geen tweede zitrij inzit.

    Login om te reageren
    • pignon zegt

      24 april 2025 om 10:53

      Wel makkelijk voor de hond in dat geval

      Login om te reageren
      • aerohead zegt

        24 april 2025 om 11:27

        Kan ook in de laadbak 😉

        Login om te reageren
  2. aerohead zegt

    24 april 2025 om 11:28

    Ik ben bang dat het ding achterlijk duur wordt in nederland.
    Ze verzinnen vast wel een regeltje om het onaantrekkelijk te maken.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      24 april 2025 om 13:46

      Volledig hypothetisch natuurlijk – er is geen enkele reden om aan te nemen dat Nissan überhaupt van plan is het ding in Nederland op de markt te brengen. Simpelweg omdat de markt voor pick-ups hier niet groot genoeg is, en het geld bij Nissan Nederland niet bepaald tegen de plinten klotst.

      Login om te reageren
  3. mustang750supersnake zegt

    27 april 2025 om 23:19

    geweldig….NOG een model wat we niet verkocht krijgen…..gaat lekker……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North