• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dutch Grand Prix mogelijk in penarie om stikstofprobleem

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 september 2019 om 14:58 – 81 Reacties

Dutch Grand Prix mogelijk in penarie om stikstofprobleem


Het houdt niet op.

Een dag geen nieuws over het Circuit Zandvoort en de Grand Prix van Nederland is een dag niet geleefd. De soap rondom het evenement in volgend jaar mei is nog lang niet aan een einde gekomen. Vandaag volgt er alweer een nieuwe wending in het verhaal. Ditmaal is het stikstofprobleem hetgeen dat roet in het eten van de organisatie gooit.

In een gesprek met NU.nl geeft Jan Lammers, de sportief directeur van de Dutch Grand Prix, aan dat de werkzaamheden aan het circuit nog altijd niet van start zijn gegaan en dit voorlopig niet zal veranderen. De vertraging is te wijten aan verschillende factoren, waaronder het stikstofprobleem dat de laatste tijd veelvuldig in de media is besproken. Het knelpunt is dat de stikstofuitstoot van bouwactiviteiten in plaats van op een later tijdstip direct gecompenseerd moet worden en Circuit Zandvoort momenteel niet het juiste vergunning heeft om aan de slag te mogen.

“We hadden niet verwacht dat we aan een stuk door aan het werk zouden kunnen gaan, nadat duidelijk was dat volgend jaar de Grand Prix op het circuit van Zandvoort komt. Kijk naar wat er in de bouwwereld gebeurt. Daar is het ook niet zo dat alles windje mee en heuvelaf gaat. Het is iets waar we ons op hebben voorbereid”

Hoewel Lammers tegenover de nieuwssite niet kan aangeven hoeveel vertraging de organisatie van het evenement precies aankan voor het in de soep loopt, zegt hij dat de werkzaamheden bij duidelijkheid direct gestart zullen kunnen worden. En wel aan één stuk.

Wel geeft Lammers te kennen dat er een mogelijkheid bestaat dat niet alles gedaan kan worden zoals gehoopt. Wanneer niet alle vergunningen worden uitgegeven, dan zullen bepaalde dingen simpelweg niet gerealiseerd kunnen worden. Als de noodzakelijke natuurvergunning voor de ombouw van het circuit bijvoorbeeld niet wordt toegekend, dan zal de organisatie het evenement “niet zo comfortabel, veilig en duurzaam kunnen regelen”. Ach ja, er komen toch maar een paar honderdduizend mensen op af.

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Prins Bernhard wil freebees
    Heb jij al bericht gehad van het circuit van Zandvoort?
  • Dutch GP
    Video: F1-teams komen aan op Circuit Zandvoort
  • Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!
    Video: Max Verstappen Circuit Zandvoort Track Guide!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

circuit-zandvoort, Formule 1, jan-lammers, milieu, Racing

Vorig bericht: « Wolff over Vandoorne en de Vries in F1: “zeg nooit nooit”
Volgend bericht: Toyota GT86 krijgt tóch een opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. dper4mance zegt

    25 september 2019 om 15:06

    Ergens iets minder dicht bij Amsterdam ligt volgens mij nog een circuit wat zo goed als klaar is voor de F1…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      25 september 2019 om 15:09

      @dper4mance: Klopt. Hockenheim was echt een gave baan. Gebeurde altijd wel wat. Veel historie. Vlakbij Amsterdam (de marketeers noemen het Amsterdam-Ost) en het stikte er altijd van de Nederlanders. Het enige wat die Prins had moeten doen was een paar toerbussen regelen ;-)

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        25 september 2019 om 15:21

        @willeme: In Amsterdam sud-est is het zó schoon, dat ze naast de baan natuurlijk mineraalwater oppompen voor in de supermarkt!

        Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          25 september 2019 om 15:29

          @technofreak: Amsterdam ‘Bois et Lombèrt’ is nu speciaal ingericht om kinderen in de ‘echte wereld’ te laten opgroeien, inclusief niet-westerse culturen

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            25 september 2019 om 15:36

            @olivier420: oh. Dacht dat je niet niet-westerse culturen bedoelde :-D

            Login om te reageren
          • technofreak zegt

            25 september 2019 om 16:14

            @olivier420: Drinken ze daar dan ook Spa? Of Bier?

            Login om te reageren
            • olivier420 zegt

              25 september 2019 om 16:27

              @technofreak: De oorspronkelijke bewoners van reservaat bois et Lombert geen bier; dat is cultureel gezien niet verantwoord.

              De nieuwe inwoners bier, maar steeds minder. Daarentegen wel bakpoeder.

              Login om te reageren
      • jeroenm83 zegt

        25 september 2019 om 16:56

        @willeme: in Duitsland hebben ze ook lekkerder bier. Of tenminste écht bier. Verkopen ze rond het circuit niet (enkel Freddie’s), maar je mag daar alles meenemen zolang het geen glas is. En lekker roken op de tribune (jawel, kom er maar in!?).

        Zouden ze ivm al die flauwekul hier van stikstof en hitsige krulaarspadden hier enkel de F1 doen, of krijgen we ook zoiets als de F3, Porsche Cup en Boss GP? Met name dat laatste is erg fijn om naar te luisteren, maar ik zie Femke al uit frustratie het huis doorzoeken naar meer en échte wapens…..

        Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    25 september 2019 om 15:07

    Dit is eigenlijk geen nieuws. Half bouwen Nederland ligt plat, dus ook Circuit Zandvoort, direct naast het natuur gebied.
    Zagen ze natuurlijk al wel aankomen, dus ben benieuwd hoe het afloopt.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      25 september 2019 om 18:13

      @fanboy:

      Neem een voorbeeld aan andere landen:

      Gewoon 5.000 boeren hun bedrijf onteigenen en we hebben een race!

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        25 september 2019 om 20:54

        @erik2907: Ja en 70 rijden op de snelweg

        Login om te reageren
  3. theladystig zegt

    25 september 2019 om 15:11

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Hopelijk krijgen ze de vergunningen snel in orde, anders zou het hele verhaal weleens anders kunnen gaan lopen.

    Login om te reageren
  4. gebruikersnaam3 zegt

    25 september 2019 om 15:18

    Dat is wat ik gisteren al zei onder het andere artikel. Jantje Lammers heeft een beetje een grote mond, maar intussen tikt de tijd gewoon door. Maar van de week probeerde ze me nog wel keertjes te verkopen… Kaartjes voor wat? Ik ga heerlijk zitten genieten van deze soap… Spannender dan de race zelf denk ik.

    [Insert popcorn gif]

    Login om te reageren
  5. dirkiii zegt

    25 september 2019 om 15:22

    Dit wordt nog een leuke Soap

    Pak de popcorn er maar vast bij.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 september 2019 om 16:18

      @dirkiii: place your bets, wat komt er eerder, de Brexit, de afzetting van Trump of toch de GP van Zandvoort?

      Login om te reageren
      • gerjan zegt

        25 september 2019 om 17:00

        Van mij mag het helemaal niet door gaan. Omdat meneer prins is en veel geld heeft hij het kunnen kopen En lammers die overal schijt aan heeft
        . Assen ligt alles klaar. Ik steek de vlag uit als het hele feest niet door gaat. Schijt aan meneer de prins en aan Lammers. Laat ze maar lekker paniek hebben daar!

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          25 september 2019 om 19:28

          @gerjan: buiten het feit dat het een prins is , is hij ook een zeer slimme ondernemer. Zonder zijn titel zou hij het ook wel gemaakt hebben. Alleen waarschijnlijk wat minder snel.

          Login om te reageren
  6. arhanso zegt

    25 september 2019 om 15:35

    Waanzinnig om heel bouwend Nederland stil te leggen vanwege te hoog stikstof gehalte. Tuurlijk moet Nederland het stikstof probleem oppakken maar bouwen en stikstof probleem aanpakken kan prima parallel. Een aanfluiting van de regering om nu niet heel snel zaken te gaan regelen.

    Login om te reageren
  7. 440i zegt

    25 september 2019 om 15:39

    Zandvoort is vanaf dag 1 al een onzalig plan geweest.
    Snel kijken of Assen naar voren geschoven kan worden.
    Anders kunnen we inderdaad naar Hockenheim.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      25 september 2019 om 16:16

      @440i: we hebben de Venray speedway nog .. eindelijk wat sensatie ..

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        25 september 2019 om 17:24

        @henkhupelschoten: RDW testcircuit in Lelystad. Autoblog organiseert daar ook altijd de driftcursussen, en afgaande op de beelden van dat evenement zijn er ook nog sprinklers!

        Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      25 september 2019 om 16:26

      @440i: Zullen we assen ook gewoon gelijk overslaan, ook niks voor de f1. Hockenheim is dan echt veel gaver met veel meer historie, eigenlijk zonde dat hij er uit gaat.

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    25 september 2019 om 15:41

    Het houdt niet op, niet vanzelf..

    Login om te reageren
  9. schuimbekje3 zegt

    25 september 2019 om 15:53

    Gaat niet gebeuren. Groen links en andere millieu terroristen hebben zeeen van tijd en bakken vol geld om iedereen te zieken…

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 september 2019 om 15:58

      @schuimbekje3: Het milieu is totaal nog niet aan de orde. zolang er niet eens een vergunning is aangevraagd.

      Tot nu toe is het gewoon falen van de organisatie. En ik schat in dat dat eerder VVD-ers zijn. Die zijn dus meer verantwoordelijk dan Groenlinks. ;)

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        25 september 2019 om 17:19

        @reactief: De organisatie heeft niks te maken met dat achterlijke stifstof geleuter. Dus daarin hebben ze niet gefaald.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          25 september 2019 om 17:20

          stifstof=stikstof

          Login om te reageren
        • reactief zegt

          25 september 2019 om 18:03

          @venividivici: stikstof geleuter is echter pas een probleem als je een vergunning aanvraagt. En dat is nog niet gebeurd.

          Dus waar zit het probleem!? Dit is gewoon een smoes, om zometeen als excuus te gebruiken voor als het niet op tijd af is. Terwijl die aanvragen er allang uit hadden moeten zijn.

          Login om te reageren
        • pomoek zegt

          25 september 2019 om 18:33

          @venividivici: Als je iets bouwt moet je een vergunning aanvragen, dat weet iedere malloot, die stikstofuitspraak, eigenlijk een soort gedoogconstructie die de rechter naar de prullenbak heeft verwezen, was van eind mei. Deze organisatie ligt dus al bijna 4 maanden te pitten.

          Login om te reageren
    • pomoek zegt

      25 september 2019 om 18:38

      @schuimbekje3: Het grappige is dat de appellanten in de stikstofuitspraak een stichting is (werkgroep behoud de peel) die onbezoldigd hun werk doen.

      Login om te reageren
  10. reactief zegt

    25 september 2019 om 15:56

    Het is natuurlijk grote kul dat het aan het stikstofprobleem ligt, want het laatste nieuws is dat er tot nu toe überhaupt geen vergunningen aangevraagd zijn. Dus dan speelt dat nog niet.

    De laatste zin is trouwens echt absurd! Dat het hoe dan ook doorgaat, ook als het ‘niet zo veilig’ georganiseerd kan worden. Echt gestoord. Ik hoop dat elke partij die (mede)verantwoordelijk is voor de veiligheid daar de ogen goed openhoudt en in ieder geval wel garandeert dat het veilig is voor de bezoekers!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 september 2019 om 19:53

      @reactief: een vergunning aanvragen terwijl je weet dat die in de wacht gezet of zelfs afgewezen wordt heeft natuurlijk ook niet veel zin.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 september 2019 om 22:53

        @mashell: Zeker wel! Want voor vergunningen staat een bepaalde beoordelingstermijn, daar mag niet zomaar vanaf geweken worden, alleen met gegronde argumenten (die zijn er nu wel, maar dat is niet eindeloos).

        Daarnaast zal niet alles belemmerd worden door deze stikstof uitspraak, er zullen vast minder ingrijpende zaken uitgevoerd moeten worden zonder invloed van stikstof gezeur.

        Plus nu niet indienen terwijl anderen dat wel blijven doen is gewoon verder achterop de stapel komen. Dus dat kost altijd tijd.

        Echter moet je wel tot in detail weten wat je gaat doen als je iets aanvraagt. En ik heb zo’n vermoeden dat daar het grootste probleem ligt. Op deze korte termijn alles ontwerpen, uitwerken, financieel rond krijgen etc had echt extreem snel geweest. En ik denk dat dat gewoon nog niet zover is.

        Login om te reageren
  11. weslexus zegt

    25 september 2019 om 16:07

    Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik liever 130kmh blijf rijden dan een weekend genieten van de GP van Zandvoort.

    Login om te reageren
  12. nameless zegt

    25 september 2019 om 16:08

    Ik ben nu wel een beetje klaar met deze doomsday artikelen over de GP

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      25 september 2019 om 17:08

      @nameless: Ik ook! Ben dat popcorn kopen wel beu… #NLstaatweerlekkervoorlul

      Login om te reageren
  13. jupke zegt

    25 september 2019 om 16:37

    De milieugekkies stoppen niet met Nederland te ergeren. Het is schandalig dat ze de rechter daarvoor kunnen gebruiken!?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 september 2019 om 16:42

      @jupke: Daar is een rechter voor toch? Hij moet toetsen of iedereen zich aan de wet houdt, inclusief de overheid zelf.

      Login om te reageren
  14. koeberg zegt

    25 september 2019 om 16:38

    Even terzijde, de naam ‘Dutch Grand Prix’ staat mij tegen. Nou heb ik sowieso al een hekel aan het onnodig gebruik van Engels, maar hier wordt Engels en Frans gecombineerd. ‘de Grand Prix van Nederland’ kan ik al veel beter hebben hoewel dat natuurlijk net zo goed een samentrekking van twee talen is. Ik ben zelf ook niet consequent en daarnaast is deze wedstrijd natuurlijk een internationaal gebeuren. Wil je wel consequent zijn en internationaal, dan lijkt mij ‘le Grand Prix néerlandais’ een betere naam.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 september 2019 om 16:44

      @koeberg: Als je internationaal wil zijn, dan zou ik zoveel mogelijk Franse woorden vermijden. Driekwart van de wereld kan het niet eens uitspreken.

      Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      25 september 2019 om 16:46

      @koeberg: Kijk eens goed naar hoe de andere gp’s heten! De FIA is Frans, dus grand prix! Is al vanaf het begin zo. ??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️

      Login om te reageren
      • verplicht zegt

        25 september 2019 om 18:38

        @fmgarcia: is ‘sarcasme’ ook een Frans woord?

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          25 september 2019 om 20:56

          @verplicht: Nee, chauvinisme wel :D

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 september 2019 om 20:27

      @koeberg: Nope, “Grand Prix” is perfect aanvaardbaar als Engels. Het is dan wel een leenwoord, of preciezer een leenuitdrukking, maar het bestaat ondertussen al meer dan 100 jaar in het Engels – en in andere talen. Dus kan “Dutch Grand Prix” als een volledig Engelse benaming benoemd worden…

      Login om te reageren
  15. dsdh zegt

    25 september 2019 om 16:45

    Assen gemekker in 1,2….

    Login om te reageren
  16. mwti zegt

    25 september 2019 om 16:46

    En dit allemaal door milieu-­activist Johan Vollenbroek (70).
    Rechtse mensen worden vermoord worden als ze linkse hobby’s dwarsbomen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 september 2019 om 20:02

      @mwti: heb je het over de onfortuinlijke Pim Fortuyn? En wat heeft die gedwarsboomd dan? Die heeft wat populistische praat in een campagne gehouden maar tot meer kreeg hij niet de kans. Eigenlijk is Pim vermoord omdat Vollert vrij sterk vond dat populisten het land geen goed zouden doen. Dat laatste is inmiddels wel bevestigt en dat een populist vermoorden de boel alleen maar erger maakt ook.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        25 september 2019 om 21:27

        @mashell: wie dan ook vermoorden maakt eigenlijk zelden iets beter.

        Login om te reageren
      • mwti zegt

        26 september 2019 om 08:01

        @mashell: links vond Pim een gevaar voor de toekomst en Johan Vollenbroek is ook een gevaar voor de toekomst want hij zorgt ervoor dat (leuke) dingen niet door kunnen gaan. Hij belemmert projecten en dat kost veel belastinggeld.

        Login om te reageren
  17. HZW zegt

    25 september 2019 om 16:54

    Een bouw project is een bouw project, zo simpel is het.
    Dus er gelden voor CPZ de zelfde regels als iedereen.
    Het kan natuurlijk niet zo zijn dat CPZ een uitzondering op de regels krijgt omdat de F1 langs komt.
    Als de uitzondering wel plaats vind voor CPZ, dan is het hek van de dam in de bouwwereld, er moet wel met gelijke maten gemeten worden.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 september 2019 om 17:25

      @HZW: Toch kan dat wel zo zijn. Juridisch gezien is een bouwproject een bouwproject, maar omdat het hier om een evenement van internationale allure gaat dat als visitekaartje voor Nederland kan dienen, zou ik een uitzonderingspositie niet eens zo gek vinden.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        25 september 2019 om 17:39

        @edge: Ik ken de precieze details niet, maar degene die dat juridisch moet gaan onderbouwen wens ik veel succes. Dat lijkt me nog een hele opgave om dat te kunnen verantwoorden.

        Login om te reageren
      • maotje zegt

        25 september 2019 om 17:40

        @edge: en de woningbouw ligt stil terwijl er hoge nood is aan nieuwbouw woningen. De snelwegen moeten dringend aangepakt worden op nieuwe aanleg of verbreding en dat kan allemaal niet. Schei uit zeg, tuurlijk is het hek van de dam als er straks uitkomt dat er niet met gelijke mate word gemeten.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          25 september 2019 om 20:04

          @maotje: het tekort aan woningen is inderdaad wel wat nijpender dan het tekort aan grand prix.

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            25 september 2019 om 20:35

            @mashell: Er is al 50 jaar een tekort aan woningen. Toch hoor je er geen politieke partij over.

            Je blijft lachen in dit land.

            Login om te reageren
      • pomoek zegt

        25 september 2019 om 18:44

        @edge: er zijn termijnen waar iedereen zich aan moet houden als het gaat om vergunningverlening. De gemeente en/of provincie kunnen natuurlijk supersnel beslissingen gaan nemen, voor een keer, maar inzagetermijnen van de vergunning moet je eerbiedigen en inspraakavonden moeten gewoon worden gehouden. Als de gemeente/provincie dat niet doet kan elke inwoner van Zandvoort en alle andere belanghebbenden een (kort geding?) procedure opstarten om de overheden te dwingen zich aan de wet te houden.

        Login om te reageren
    • rickthestig zegt

      25 september 2019 om 21:42

      @HZW: Het vervelende is dat er regels worden bedacht door mensen met slechts 1 doel voor ogen en dat ze deze vervolgens voorleggen aan een stel slaperige ambtenaren. Pas als de wet is goedgekeurd komt men er achter wat voor ellende dit aanricht. Wordt tijd dat ze een vergunning moeten bv aanvragen om een wetsvoorstel in te dienen. En dan ook meteen een vergunning om een procedure te mogen starten tegen een bouwaanvraag.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 september 2019 om 23:02

        @rickthestig: Wetten worden echt niet niet zomaar toegepast hoor. Daar wordt twee keer over gestemd (1e en 2e kamer).

        En bezwaar maken is niet zomaar mogelijk. Daar zit marge ingebouwd om gewone zeurpieten zonder gegronde redenen tegen te houden (zoals moeten betalen voor de procedure als je bezwaar geheel ongegrond verklaard wordt).

        De regelgeving is over het algemeen echt wel redelijk goed geregeld in Nederland, maar helaas gaat er ook wel eens wat goed fout en zijn de regels soms ook wat overdadig.

        Login om te reageren
  18. 8cylinder zegt

    25 september 2019 om 17:15

    En al die tijd moet dus blijkbaar een compleet bouw team op standby staan, lekker efficiënt.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 september 2019 om 17:27

      @8cylinder: Ach, als je leest dat overal de bouwprojecten stil liggen zullen er genoeg bouwbedrijven zijn die zo kunnen inspringen. En anders kan de organisatie altijd nog een blik arbeidsmigranten uit Polen en omstreken opentrekken.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 september 2019 om 23:04

        @edge: Zo veel Polen lopen niet meer op de bouw tegenwoordig. En vooralsnog ken ik geen aannemers die tijd over hebben.

        Login om te reageren
  19. ericd zegt

    25 september 2019 om 17:29

    Jan Lammers als de nieuwe Tom Cruise in Mission Impossible VII – The Zandvoort Files.
    Subtitle: Assen, here we come!

    Login om te reageren
  20. autodidact zegt

    25 september 2019 om 17:39

    Over gebrek aan werkkapitaal hoeven ze zich in ieder geval niet druk te maken, met al die ontvangen vooruitbetalingen! Ze zullen de zuurverdiende centjes van Jan Publiek ondertussen wel leuk laten renderen. Paar tamelijk liquide vastgoedbelegginkjes in het Amsterdamse gedaan wellicht…?

    Login om te reageren
  21. allesmetturbo zegt

    25 september 2019 om 19:21

    Sws waardeloze locatie, assen is zoveel beter

    Login om te reageren
  22. johnwaters zegt

    25 september 2019 om 19:30

    Lucht bestaat voor 78% uit stikstof, dat was 1 miljoen jaar geleden zo, dat is nu zo, en dat zal de komende 1 miljoen jaar zo blijven.

    Gaat het over stikstofoxide misschien? Dat is iets heel anders dan stikstof.

    Login om te reageren
  23. ericd zegt

    25 september 2019 om 20:07

    Ik zit net naar Remkes te kijken en te luisteren op NOS Journaal. Vergeet Zandvoort maar. En terecht.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    25 september 2019 om 20:19

    Tja, ik hoor net ook dat de maximum snelheid omlaag moet voor de stikstof….

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      25 september 2019 om 20:41

      @dutchdriftking: Ik las eerder vandaag dat het verlagen van de maximum snelheid nagenoeg geen effect heeft. De maximum snelheid zal dus wel snel verlaagd worden, ze zijn in Den Haag gek op symboolpolitiek.

      Het schijnt dat de stroomvoorziening in West -Europa ook door z’n hoeven gaat, instabiliteit door de energiewende van Merkel. België en Nederland sluiten doodleuk hun kolen- en kerncentrales.

      Het gaat een mooie puinhoop worden de komende jaren. Gewurgd door internationale verdragen die onze regering zo graag ondertekent.

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      25 september 2019 om 21:32

      @dutchdriftking: Dat zit er dik in. Nominaal brengt dat een procent of 14 reductie van stikstofuitstoot door het verkeer, als ik het goed heb begrepen. In de praktijk zal het minder zijn, want lang niet iedereen rijdt nu 120 of 130 waar het mag, en vaak kan het ook helemaal niet eens. Laten we wel wezen: de snelheidslimiet op een weg waar je in de file staat doet niet veel ter zake.

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        25 september 2019 om 21:46

        @vaakbenjetebang: Misschien moeten ze verbieden file te rijden.

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          25 september 2019 om 22:05

          @karaya: Eigenlijk wel, want in de file staan is in alle opzichten dom, verspillend en contraproductief. Verbieden is natuurlijk niet realistisch, maar eigenlijk is het van de zotte dat er al tientallen jaren een hardnekkig fileprobleem bestaat. Iedere dag 2 keer een uurtje of 3 lang bumper aan bumper over de snelweg schuifelen op exact dezelfde locaties. Met alle technologie, ervaring en kennis die ons ter beschikking staat zou je zeggen: dat moet op te lossen zijn. Het tegendeel blijkt waar.

          Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      25 september 2019 om 22:12

      @dutchdriftking: O, en nog een detail: het verkeer in zijn geheel is verantwoordelijk voor een procent of 6 van het totaal. Zes. Dat is inclusief vrachtverkeer. Dat rijdt geen 130, dus daar is dus al niks te halen. Maar goed, laten we even optomistisch rekenen. 14% van 6%: iets minder dan 1% van de totale stikstofuitstoot kun je dan ‘winnen’ met een lagere maximumsnelheid. Niet heel spectaculair, zo dunkt mij.

      Login om te reageren
  25. rickthestig zegt

    25 september 2019 om 21:51

    Wordt tijd dat we de hulp in roepen van Amnesty international. Dit lijkt mij in strijd met de rechten van de mens. De gemiddelde Chinees wordt minder dwars gezeten door de overheid dan wij Nederlanders.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      25 september 2019 om 22:14

      @rickthestig: Het feit dat jij dit hier kunt typen en morgen geen bezoekje krijgt van een overheidsfunctionaris bewijst het tegendeel ;)

      Login om te reageren
      • rickthestig zegt

        25 september 2019 om 23:48

        @vaakbenjetebang: het is nog geen morgen…

        Login om te reageren
  26. jeroenwz zegt

    25 september 2019 om 22:37

    Wie had dat verwacht? Een besluit nemen met je “hart” (en omdat er zo’n lieve, schattige dikbebrilde prins de baas is) in plaats van met je hoofd (Assen, dat al helemaal klaar is en waar niet geklooid hoeft te worden aan de wegen of vlak naast een Natura2000-gebied) en dan gaat er nog van alles mis. Misschien dat de Raad van State in overweging wil nemen dat het om het speeltje van Prins Benno jr gaat? Een arme sloeber, met wat huisjes hier en daar in Amsterdam? Zo’n gewone, heerlijke, rasechte Amsterdammer? Kom op Raad van State! Help Benno jr aan zijn speeltje. Zelf heeft ‘ie geen cent te makken!

    Login om te reageren
  27. kempenaer zegt

    25 september 2019 om 23:58

    Waardeloze keuze, circuit Zandvoort. Huisjesmelker Bernard en Jantje Lammers moeten zich schamen. De F1 verdient een fatsoenlijk circuit en niet die aftandse zooi bij Amsterdam.

    Login om te reageren
  28. kempenaer zegt

    26 september 2019 om 00:01

    Remkes zegt dat Nederlandse politici weer hebben zitten slapen door ondoordacht EU-beleid te accepteren. Ongelooflijk wat een sneu gepruts daar in Den Haag,

    Login om te reageren
  29. subzero079 zegt

    26 september 2019 om 08:58

    Als ze de maximum snelheid gaan verlagen voor alle verkeer kan de overheid een rechtszaak van de vereniging EV gaan verwachten. Enerzijds het volk, met succes, in een elektrische auto pushen, en dan gelimiteerd worden in het gebruik en je vrijheid omdat anderen nog in vervuilende auto’s rijden.

    Login om te reageren
  30. audirick1995 zegt

    26 september 2019 om 12:45

    Wat is dit land toch goed in paniek zaaien?‍♂️

    Login om te reageren
  31. edjuuh zegt

    26 september 2019 om 23:52

    De Dutch Grand Prix wordt gesponsord door Jimmy Products B.V.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North