Duurste Mercedes CLA kost meer dan een ton in euro’s

Auteur: , 27 Reacties

Natuurlijk gaan we 'm even terug rekenen naar Euro's.

Mercedes-AMG CLA45S 4Matic+ (X118) '19

Voor wie graag van configureren houdt is er goed nieuws, de nieuwe Mercedes-AMG CLA kan geconfigureerd worden. Inclusief prijzen! Aangezien die nog niet bekend waren, delen we ze graag met je.

De CLA 35 AMG 4Matic (306 pk) kost 71.192 euro. Voor de meeste merken is 306 pk in een C-segment auto meer dan voldoende, maar Mercedes heeft er nog twee modellen boven staan. De eerste is de CLA 45 AMG 4Matic+ met 387 pk. Deze kost 92.488 euro. Het topmodel is de CLA45S, die 421 pk op de been brengt. Deze kost 98.252 euro.

Mercedes CLA 250 '19

CLA Shooting Brake
De duurste Shooting Brake (CLA45S) komt uit op… 100.562 euro. Meer dan een ton in euro’s voor een C-segment auto. Omdat de baas meekijkt, hebben we een CLA45S Shooting Brake gepakt in de configurator om de duurste aller tijden te creëren en kwamen we uit op een prijs van 122.941 euro, maar als je een beetje slim je pakketten en uitvoeringen kiest, kan die vast nog wel iets duurder gemaakt worden.

Mercedes-AMG CLA45S Shooting Brake

Concurrentie CLA45S AMG
Bovenaan het gamma heeft BMW natuurlijk de M2 Competition, alhoewel dat een andere auto is met een zescilinder motor, achterwielaandrijving en een ‘echt’ coupé koetswerk. Wel komt de performance in rechte lijn overeen, evenals het ruimteaanbod en de prijs: 99.995 euro. De meest rechtstreekse concurrent is natuurlijk de Audi RS3 Limousine. Die heeft iets minder vermogen (slechts 400 pk), maar heeft wel de beschikking over een fantastisch klinkende vijfcilinder. De Audi RS3 Sedan kost ‘slechts’ 86.680 euro.

RS3 - M2



27 reacties

Bedoelen jullie niet guldens in de titel?
@fendercd60: de BPM en BTW zijn misschien wel een ton in guldens
Ik ben oud aan het worden. Ooit, in de tijd van de jaarboeken, had je de Escort RS Cosworth (niemand die er toen over schreef dat het eigenlijk geen Escort was, maar goed). Die had 220pk uit een 2.0 met Turbo en koste wel 95000 gulden. Bijna een ton voor wat toen een C-segmenter was.
Maar goed, nu dus 420 pk uit een 2.0 turbo en weer een ton, maar dan in Euro’s.

Belangrijk verschil: die Escort was waanzinnig cool. Ik zou echt niet dood gevonden willen worden in die grijze of die gele van boven met 2e hands Renault Fleunce achterlichten.
Ach ja, inflatie, wat doe je ertegen. Modaal salaris zal toen 2000 of 2500 gulden in de maand zijn geweest(?), dat is nu bijstandsniveau.
@gregorius: Z’n voorganger, de Sierra Cosworth 4×4 (ook 220 pk) kostte met een paar liflafjes erop (leer, schuifdak, andere velgen e.d.) al 110K Guldens. Andere tijden indeed :-)
Jullie schrijven de titel alsof dit een wereldlijk feit is. Jullie beseffen toch dat in de rest van de wereld (lees: elk ander land in de wereld) deze wagen begin de 70.000 EUR kost….?
@lowlow: Nou.. In Denemarken begint de CLA 45AMG+ coupé bij €128.000,-.
Het kan dus ook nog duurder, en zo zijn er nog wel een aantal landen.
@reactief: kijk even in Singapore! Check de autosites daar en je valt pas echt stijl achterover
@lowlow: Weet u dit heel zeker? Ik dacht dat Denemarken het allerduurste autoland is op deze planeet. Nederland heeft dacht ik wel de hoogste jaarlijkse kosten voor autobezit.
Aap en een gouden ring, de CLA blijft een lelijk ding. Hoeveel pk en kleurtjes je hem ook geeft, je wordt door een RS3 toch voorbij gestreefd
@kenner: dat gebeurt ook letterlijk bij een bruiloft bij u of mij in de buurt waarschijnlijk.
@stephane8200: valt me inderdaad op hoeveel van die gasten tegenwoordig in een (r)S3 of 7 rijden, bruiloft of niet; zonder C63 of A45 hoor je er niet eens bij. Dan rij ik lekker door in m’n Kia
om de duurste aller tijden te creëren en kwamen we uit op een prijs van 122.941 euro, maar als je een beetje slim je pakketten en uitvoeringen kiest, kan die vast nog wel iets duurder gemaakt worden.

Dus niet de duurste aller tijden?
Weet niet waarom maar als je mij had gezegd dat ‘ie in 2014 was uitgekomen had ik het ook gelooft.
@JamesBond007: Dan moet je eens de moeite nemen de auto van binnen te bekijken..
@kenner: de aandrijving van de CLA45S is toch twee niveau’s hoger met actieve torque vectoring achteraan (soort van dubbele Haldex, één per wiel) en een electronisch gestuurde sper vooraan. En als Shooting break toch ruimer. Enkel de prijs hé…
Tja, dan toch maar een RS3 :p
Waar een gaaf ding zeg, niet kappot te krijgen en de inruilwaarde is top.
@monaco: al rijden er genoeg tegen boompjes de laatste tijd…
In België kost ie evenveel als een A35 in Nederland!!!!! Bij onze bovenburen wordt je echt wel gemolken.
@ericc: Hoe zit het in Belgie met de wegenbelasting?
Hij kost een ton maar check de prestaties, daar moest je een paar jaar geleden een Ferrari of Porsche voor kopen. Die zijn veel duurder. Dus als je het zo bekijkt is het een eigenlijk een koopje.
‘Natuurlijk gaan we ‘m even terug rekenen naar Euro’s.’

Van DM naar euro gerekend? ;-)
Het heuptasje onder de automobielen
De logo’s en bumperkitjes van deze auto zijn een regelrecht commercieel succes.
Teveel windruis.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).