Het derde model van Eagle, maar ze houden vast aan het bekende recept: het bouwen van de ultieme E-Type.
Het eerste model van Eagle was de Speedster, een waanzinnig mooie E-Type met lagere voorruit, schitterend interieur en een tot 4.7-liter opgeboorde zes-in-lijn. Werkelijk elk schroefje word door Eagle vervangen en het resultaat mag er zijn. Net als het prijskaartje trouwens, dat is met bijna een miljoen euro zo hoog dat zelfs Jeremy Clarkson af zag van de aankoop van het mooiste dat hij ooit had gereden. Het tweede model was de Low Drag Coupe, gebaseerd op een extra gestroomlijnde race-variant van de E-type en gebouwd volgens zelfde recept en met dito prijs.
Nu is daar dus de Spyder GT. Deze heeft de looks van de Speedster, maar is door toevoeging van een stoffen kapje net iets praktischer. Hoewel ook deze auto amper nog onderdelen deelt met het origineel, wordt er voor elke Spyder GT een E-type geslachtofferd. Goed nieuws voor de puristen: ze bouwen er maximaal zes en deze kosten je zo’n 695.000 pond, circa 900.000 euro.
41 reacties
Ik weet niet of ze met een redelijke/harde of volledig weggerotte basis starten, maar dit zit ergens tussen de 3 en 12 procent van de prijs van de auto.
Kort samengevat de doelgroep kan het betalen.
Parallel met singer is wat dat betreft beter eigenlijk. Maar ik vind de Eagle nog vetter.
.
https://youtu.be/66owXqZaexs
Voor de liefhebbers.
Nee, de nog oudere en uniekere 507…
Series 3 de dikke vieze vette Cat :
https://cdn1.mecum.com/auctions/ca0815/ca0815-219804/images/ca0815-219804_1.jpg
Series 1 de Schoonheid doemijdezemaar
http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/jaguar/e-type-series-1-3-8-litre-roadster/jaguar-e-type-series-1-3-8-litre-roadster-70576378-2.jpg
Het mooie van een klassieker vind ik juist dat fragiele. Wil je een E-type dikker maken, schroef er dan Dunlop-lichtmetaal met de bijpassende ballonbanden onder of in ieder geval gespoten spaakwielen, zoals ze dat bij Italiaanse racers deden, niet verchroomd…
Waarschijnlijk past dat niet meer in de huidige looks, maar ik vind het een gemis op een auto als dit…
Oh en een coupe, ik vind de cabrio een enorme afbreuk van de lijnen. Net zoals bij de F type overigens.
Voor anderhalve ton ofzo ..
Maar het 6 voudige is gewoon pure oplichting ..