• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herleven

Auteur: maru, gepost 20 december 2013 om 20:54 – 55 Reacties

Afbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herlevenAfbeelding Eagle Low Drag GT doet oude schoonheid herleven

Eagle Low Drag GT
Waarom een klassieker met al zijn lasten rijden terwijl je de prachtige looks met hedendaagse techniek kan combineren?

De Jaguar E-Type is één van de mooiste auto’s ter wereld, dat vond zelfs Enzo Ferrari. Om het rijden in deze klassieker iets toegankelijker te maken zijn er replica’s / hommages, maar de E-Type Speedster van Eagle was toch wel erg bijzonder. Zelfs Jeremy Clarkson voelde een tintelende sensatie aan de basis van zijn mannelijke geslachtsdelen bij het rijden van de opnieuw uitgevonden sportauto.

Dat was inmiddels twee jaar geleden. Nu komt Eagle met de dichte variant, waar coupéfanaten het zeker vochtig tussen de benen van krijgen. De Eagle Low Drag GT, zoals de wagen voluit heet, combineert de looks van de jaren ’60 met moderne technologie en prestaties. Onder de motorkap ligt een goddelijke 4,7 liter zes-in-lijn, geheel uit aluminium, met 346 pk. Dat sleurt de 1.038 kilo, aangestuurd door een aluminium vijfbak, in vijf seconden naar de 100 km/u richting een top van 270 km/u. Natuurlijk is ook het ranke lijf van aluminium, net als het limited slip differentieel.

Dat brengt ons bij de moderne snufjes, zoals sequentiële brandstofinjectie met individuele gasklephuizen, elektrische stuurbekrachtiging, dikke AP Racing remmen, Ohlins dempers, een custom Eagle Supersport ophanging en – erg leuk – een verborgen navigatiesysteem. Ook is er gedacht voor meer comfort dankzij airco, extra isolatie, meer bagageruimte en een grotere brandstoftank.

Op het moment bestaat er nog maar één Eagle Low Drag GT, maar voor een kleine 8 ton en wat geduld (het duurt 18 maanden om een exemplaar te bouwen) heb je wel iets prachtigs op de oprit staan.

Ook interessant!

  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • Gelekt: vermogen van BMW M2 xDrive valt tegen
  • Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
    Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
  • Bentley schokt met design van nieuw model
    Bentley schokt met design van nieuw model
  • Nederlandse overheid grootste dreiging voor stijgende benzineprijs
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Coupe, e-type, eagle, Jaguar, Klassiekers, replica

Vorig bericht: « Massale politieachtervolging over A4 en A10 [crash]
Volgend bericht: Is brakechecken de nieuwe rage? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaguarjunk zegt

    20 december 2013 om 20:57

    Dear Santa…

    Login om te reageren
  2. sel777 zegt

    20 december 2013 om 20:59

    Heel erg gaaf, maar 8 ton… Nee

    Login om te reageren
  3. alcantara zegt

    20 december 2013 om 21:00

    Leuk ding, maar 8 ton is wel veel geld voor een kitcar/replica.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      20 december 2013 om 21:43

      @alcantara: dit noem je toch geen kitcar?

      Login om te reageren
      • imba zegt

        21 december 2013 om 01:06

        @MAB: @lambo4all: Het is in ieder geval geen origineel. En daar gaat het juist net om.

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          21 december 2013 om 02:35

          @imba: Nee daar gaat het helemaal niet om bij dit ‘project’. Hiermee maken ze deze auto toegankelijk om er mee te kunnen rijden zonder dat het uit elkaar valt. Enigste wat niet toegankelijk is is de prijs.

          Login om te reageren
          • imba zegt

            21 december 2013 om 09:47

            @MAB: Dat gaat het juist wel om. Dat beetje meer betrouwbaarheid (wat zeker nog moet blijken) en verdere aanpassingen rechtvaardigt het prijsverschil niet ten aanzien van een orgineel. Hoe graag jij het ook wilt, vrijwel niemand zal een auto in deze prijsklasse als km-vreter gebruiken.

            Login om te reageren
            • MAB zegt

              21 december 2013 om 11:06

              @imba: zoals je al zegt wat maakt het ook uit we kunnen het toch niet betalen. Maar nog steeds vind ik het een mooie bak.

              Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 december 2013 om 22:51

      @alcantara: geen replica volgens mij, toch gewoon op een bestaand e-type chassis gebouwd? Trouwens vrij kort door de bocht, een singer 911 is zeker ook een “kitcar”?

      Login om te reageren
  4. spidermann zegt

    20 december 2013 om 21:01

    Te duur. Voor EUR 800K kun je leuke ” originals” kopen ipv tjoener meuk.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      20 december 2013 om 21:08

      @spidermann: Dit als tuner meuk afdoen is heiligschennis imo.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 december 2013 om 22:52

      @spidermann: als je er geen verstand van hebt ga dan lekker ergens anders spinnetje spelen..

      Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    20 december 2013 om 21:03

    dan lijkt het origineel ineens een slappe drol ..

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      20 december 2013 om 21:07

      @lincoln: Is het ook.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        20 december 2013 om 21:14

        @alcantara:

        de slechte kwaliteit staal zie je dwars door de lak heen ..
        en dan die wieltjes die ze eng ver naar binnen staan ..

        Login om te reageren
  6. 911GT2 zegt

    20 december 2013 om 21:04

    De Jaguar E-Type is één van de mooiste auto’s ter wereld…
    Ik wordt er iet warm of koud van. Dit hok doet me dus ook niets. Sorry, ik zie het gewoon niet. Zal wel andere smaak hebben dan.

    Login om te reageren
    • ropbp zegt

      21 december 2013 om 00:31

      @911GT2: ik ziet wel ’ik wordT’ staan…..

      Login om te reageren
  7. str8six zegt

    20 december 2013 om 21:08

    Fantastisch!

    Login om te reageren
  8. fant zegt

    20 december 2013 om 21:09

    Dit is gewoon perfectie op wielen.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    20 december 2013 om 21:09

    Zeer, zeer mooi maar 8 ton waard?

    Login om te reageren
  10. gash zegt

    20 december 2013 om 21:15

    Mooie koets, bloedmooie motor, maar de inspiratie was blijkbaar op toen ze het interieur/dashboard ontwierpen.

    Login om te reageren
  11. brabander zegt

    20 december 2013 om 21:31

    Wow….. Just wow

    Login om te reageren
  12. Vincegail zegt

    20 december 2013 om 21:32

    Schitterende wagen, maar niet 8 ton schitterend.

    Login om te reageren
  13. pieterveer zegt

    20 december 2013 om 21:42

    Dit staat wel op een erg hoog niveau en dat mag wat kosten. Je moet het niet teveel vergelijken met een E-type, dat is alleen het uiterlijk. En ik vind dat ze er iets geweldigs van gemaakt hebben. Met respect voor wat de E-type was, maar op alle fronten anders en beter.

    Login om te reageren
  14. MAB zegt

    20 december 2013 om 21:44

    Vind het echt een prachtig idee maar ze vragen echt te veel poen..

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    20 december 2013 om 21:48

    prachtig ding ..

    maar bij de Detroit Ridler autorama zou die geen Award in de wacht kunnen slepen ..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 december 2013 om 09:00

      @lincoln: gelukkig niet…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2013 om 09:23

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        had met zijn fake knock-offs niet eens binnen mogen staan ..

        Login om te reageren
  16. pieterveer zegt

    20 december 2013 om 21:56

    Nog wat anders: deze Eagle deed mij denken aan de Linder E-type, dus net even gegoogled. En jawel, daar ie ie op gebaseerd: http://www.extravaganzi.com/most-expensive-jaguar-lindnernocker-low-drag-lightweight-jaguar-e-type/. Die schijnt verkocht te zijn voor $ 5 miljoen, dus zo beschouwd is de Eagle een koopje. :)

    Login om te reageren
  17. baap zegt

    20 december 2013 om 22:01

    Doe maar gewoon 80k, is meer dan genoeg lijkt me! 8 ton, pis bijna in m’n broek van het lachen! Wel een schitterende wagen daar niet van..

    Login om te reageren
    • fant zegt

      20 december 2013 om 22:11

      @baap: Kunst is nooit goedkoop :) En dit kunststuk mag wat meer kosten, want je kunt er nog in rijden ook.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        21 december 2013 om 01:09

        @fant: Koop voor dat geld dan iets wat niet in waarde zal kelderen.

        http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=232068689&asrc=st|sr

        Login om te reageren
        • fant zegt

          21 december 2013 om 02:05

          @imba: Oh, dat zou ik ook zeker eerst kopen hoor :D Ik droom al maanden weg bij die specifieke Zonda. Maar mensen die dat kunnen betalen hoeven meestal niet te kiezen, en deze Eagle zou zeker hoog op mijn boodschappenlijstje staan. De afschrijving zou ik me geen seconde druk om maken :)

          Login om te reageren
  18. boxster zegt

    20 december 2013 om 22:23

    Dit is nou automobiele porno!! Wat een schitterende auto, zou ik misschien zelfs liever willen hebben dan een Singer Porsche 911.

    Login om te reageren
  19. corvettez06 zegt

    20 december 2013 om 22:44

    Nog in geen 800 jaar is het niet waard, een vriend van me heeft een 71 r corvette stingray op een z06 onderstel gemaakt , compleet met splinternieuw interieur .alles leer , race stoelen , alles digital up to date, kosten 53.000 euro.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 december 2013 om 22:56

      @corvettez06: cool hoor, maar je gaat een plastic auto waar een andere plastic body is opgeschroeft toch niet vergelijken met dit kunstwerk of wel? Kijk even naar de foto van de motor, dat heeft je vriendje niet in ze corvetje.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 december 2013 om 09:10

        @lambo4all:

        LOL .. je hebt het over een gepolijste kleppendekseltje ..

        Login om te reageren
  20. Lennaert zegt

    20 december 2013 om 22:46

    Ik zeg het niet vaak, maar bij deze vind ik de cabrio mooier.

    Login om te reageren
  21. lambo4all zegt

    20 december 2013 om 22:54

    Ik snap niet wat iedereen hier loopt te zeuren over de prijs. Tuurlijk het is belachelijk veel geld, maar als je ziet hoeveel man uren hier in zijn gestoken en hoeveel met de hand gemaakt wordt. Ze besteden hier meer tijd aan dan aan 10 aventadors, en dan is de prijs zo gek nog niet. -vind dit ook 10x mooier dan een aventador-

    Login om te reageren
    • fant zegt

      21 december 2013 om 00:22

      @lambo4all: Kijk, iemand die het snapt :) Ik begrijp niet hoe men zo verontwaardigd is over deze prijs, terwijl er genoeg andere auto’s zijn waar je minder waar voor je geld krijgt. Je hebt hier een grotendeels handgemaakt, zeer exclusief kunstwerk op wielen voor 800k. Zou ik eerder doen dan een miljoen voor een Bugatti Veyron neertellen.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 december 2013 om 09:15

      @lambo4all:

      Zal ik het je uitleggen dan?
      Voor 8 ton Ponden koop ik twee V12 coupes (voor 15 mille per stuk) en laat die door gelijk welke specialist meer dan 100% in orde maken en moderniseren, ben ik kwijt een ton voor de twee.
      Dan voor erbij twee XJ 12 coupe’s (zeldzamer dan een E-type) die ik ook geheel laat restaureren en er eentje dik laat maken a la Jaguar XJ12C toerwagen uit de seventies, kwijt twee ton.

      Dan voor het gewone werk een Series III V12 saloon die voor twintig dertig mille wordt gerestaureerd.

      Heb je aan het einde van de rit nog heel veel geld over om de V12’s van benzine te voorzien.

      Verder wordt er veel geneuzeld in Jaguar kringen (zoals bij vele klassieker bezitters)
      een heleboel mensen kopen zo’n ding maar zijn niet consequent genoeg om nog een keer diep in de buidel te gaan om een wagen werkelijk 100% in orde te krijgen; ergo je blijft zitten met een stuk onbetrouwbaar meuk

      Ooit liet ik bij een MGB de motor voor veel geld reviseren.
      Mahle zuigers (gesmeed ipv gegoten) gewogen drijfstangen en zuigers, draaiend gedeelte gebalanceerd en een afgedraaid vliegwiel. (zgn blue print onderblok)
      Kostte twee keer zoveel dan een gewone revisie.
      Had wel een MGB die door en door betrouwbaar was, nul olie gebruikte en die van Ierland tot Griekenland is geweest.
      Verkocht en 15 jaar later rijdt die wagen nog.
      Met nog steeds dezelfde motor.

      Hetzelfde geldt voor die kneuzen waarbij die gele Miura in Londen geheel tot de grond toe afbrandde.
      Men weet dat dat bij een Miura kan gebeuren, een wagen die een fortuin weaard is, koop dan voor twee mille een blusinstallatie, probleem opgelost zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  22. bosje zegt

    21 december 2013 om 00:14

    De E-type is een van de, zo niet de, mooiste auto ooit gebouwd, maar ik moest hem in het echt zien voordat ik daar achter kwam. Misschien is dat bij deze ook zo, maar van de foto’s word ik in ieder geval niet wild..

    Login om te reageren
  23. gerjan zegt

    21 december 2013 om 00:34

    Doe mij de echte maar in het groen.

    Login om te reageren
  24. carlo96 zegt

    21 december 2013 om 01:36

    Waar zit het navigatiesysteem dan?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      21 december 2013 om 09:17

      @carlo96: ligt waarschijnlijk los onder de passagiersstoel ;-)

      Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 december 2013 om 09:01

    Gezeur over de prijs?? Waarschijnlijk is het orderboek al vol…

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    21 december 2013 om 09:17

    de prijs is het enige wat em ECHT mooi maakt ..

    had dit ding aangeboden voor 200.000 euro dan was het veelte duur geweest ..

    zo werkt het nou eenmaal ..

    Login om te reageren
  27. escort77 zegt

    21 december 2013 om 09:19

    Enne, noem me maar een chauvinist, maar ik vind het leuk dat ie op Vredestein staat.

    Login om te reageren
  28. rob68 zegt

    21 december 2013 om 09:58

    Zonder chromen bumpers is tie veul lelijker dan het origineel.

    Login om te reageren
  29. racerx zegt

    21 december 2013 om 12:48

    Fraaie wagen zeg… Ondanks de mooie techniek en oog voor detail blijft het een soort moderne replica zonder heritage. Zou mij geen 800K waard zijn, liever een originele restaureren en op cruciale gebieden moderniseren.

    Login om te reageren
  30. T16 zegt

    21 december 2013 om 13:32

    http://www.telegraph.co.uk/motoring/motoringvideo/10424729/Eagle-Low-Drag-GT-review.html

    Login om te reageren
  31. cthijs zegt

    21 december 2013 om 17:39

    Het zal wel bij eentje blijven

    Login om te reageren
  32. suzy991 zegt

    21 december 2013 om 18:23

    Ondanks dat ik normaal niet zo weg ben van Engelse auto’s, zou ik hier elke moderne super en/of hypercar voor laten staan. Dit benadert perfectie! Doet me denken aan Singer Porsches. De liefde en het vakmanschap dat in deze auto’s gaat is nauwelijks te betalen.

    Login om te reageren
  33. stihl zegt

    21 december 2013 om 19:10

    Met blijdschap kan ik zeggen dat onze rode 67 e-type series 1 cabrio er even mooi bij staat. :)

    Login om te reageren
  34. 9000cse zegt

    22 december 2013 om 05:34

    Respect voor de techniek! Respect voor het algehele resultaat! Maar…….. Mag ik het origineel mooier vinden? Vooral de achterkant vind ik lelijk en ook de achterkant van het dak vind ik minder geslaagd dan het origineel .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North