• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ecclestone wil Verstappen perse in de Formule 1 houden

Auteur: Author, gepost 3 oktober 2015 om 10:15 – 60 Reacties

Ecclestone wil Verstappen per se in de Formule 1 houden


Natuurlijk. Max is in de ogen van Bernie immers een rijdend reclamebord voor de Formule 1.

Want hoe je het wendt of keert: sinds de entree van Max Verstappen in de koningsklasse zijn de races zowaar weer het bekijken waard. Voor ons Nederlanders (en Belgen), maar bijvoorbeeld ook de Engelsen lusten wel pap van de inhaalmagie die de jongeling elk weekend weer tentoonspreidt.

Bernie E. zit dan ook met een probleempje, want er bestaat een kans dat Red Bull en Toro Rosso er niet in slagen om voor volgend seizoen een motor te vinden. De toekomst van beide renstallen staat dan ook op ietwat losse schroeven, wat impliceert dat ook de nabije toekomst van Max onzeker is.

Da’s wel het ultieme doemscenario, we weten het, maar toch zou Bernie zijn invloed (lees: propvolle portemonnee) aanwenden om de hierboven geschetste situatie te voorkomen. We zijn benieuwd hoe de ouwe vos het tij voor beide renstallen denkt te kunnen keren, maar een paar goed gevulde envelopjes richting Mercedes zien wij wel zitten.

Ook interessant!

  • Salaris Max Verstappen stijgt niet mee met inflatie
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Red Bull: "Hamilton moet een raceban krijgen"
  • Toch streep gezet door de GP van Australië dit jaar
    Waarom Max Verstappen zo'n trage pitstop had

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, toro-rosso

Vorig bericht: « Ben jij op de hoogte van de verkeersregels?
Volgend bericht: Kies maar: Ferrari F40 of Pagani Zonda C12 S »

Lees Interacties

Reacties

  1. m4ple zegt

    3 oktober 2015 om 10:20

    Dan zal hij ook wel weer wat goed gevulde envelopjes klaarleggen om zich vrij te kopen van omkoping #ecclegate

    Login om te reageren
  2. jeppie zegt

    3 oktober 2015 om 10:32

    Ik zou zeggen Maxie naar Mercedes/ferrari en dat dat team dan met 3 autos mag rijden

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      3 oktober 2015 om 11:21

      @jeppie: 3 auto’s per team is echt te veel. Extra rivaliteit en verdeeldheid binnen een team. Zeker bij grote teams zoals Ferrari krijg je een Schumacher en 2 Barrichellos effect.

      Login om te reageren
  3. clarkson zegt

    3 oktober 2015 om 10:33

    Dit betekend wel dat redbull nog steeds niet zeker weet of ze door willen gaan. Ik begin me nu toch echt zorgen te maken!

    Login om te reageren
  4. lucas23 zegt

    3 oktober 2015 om 10:33

    Is dit een opiniestuk of hoe moet ik het zien?

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      3 oktober 2015 om 11:04

      @lucas23: Nee dit is het overtypen van wat ook in de telegraaf stond.

      Login om te reageren
      • knipperlichtje zegt

        3 oktober 2015 om 11:56

        @martinus: je hebt jezelf nu als telegraaflezer verraden ;)

        Login om te reageren
        • martinus zegt

          3 oktober 2015 om 15:16

          @knipperlichtje: Ontkennen zal wel weinig zin hebben, maar ik heb het dagblad(i.t.t het NRC/FD) niet in huis.

          Maar kwam eerder dit linkje tegen op een andere site: http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24570399/__F1-baas_wil_Verstappen_niet_kwijt__.html

          Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            3 oktober 2015 om 19:38

            @martinus: och dat is niet eens zo’n slecht stukje, in ieder geval veel beter dan de artikelen die op de papieren versie gedrukt staan.

            Login om te reageren
      • lucas23 zegt

        3 oktober 2015 om 15:05

        @martinus:bedankt voor de opheldering. Ik lees alleen kranten, vandaar de verwarring.

        Login om te reageren
      • pjeey zegt

        4 oktober 2015 om 00:03

        @martinus: overtypen? Da’s bekans ambachtelijk werk. Ken een trucje waarmee je het zo hopla kan knippen en plakken, zonder schaar en zonder prittstift.

        Login om te reageren
  5. zeevink zegt

    3 oktober 2015 om 10:35

    Oplossing lijkt me een logische, Renault krijgt de historische teams bonus die ze willen en worden verplicht torro Rosso nog van motoren te voorzien in ruil daarvoor. RBR zal dan de Ferrari 2016 motoren krijgen. En Max zal gaan wisselen van plek met Kyvat. Torro Rosso blij want hun ontwikkeling kan doorgaan, want hun chassis compenseert veel. En RBR blij met de Ferrari motoren. Klaar ?.

    Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      3 oktober 2015 om 11:06

      @zeevink: give this man a medal

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 oktober 2015 om 11:16

      @zeevink: Maar dan is Ferrari niet blij en die hebben momenteel de touwtjes in handen.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        3 oktober 2015 om 11:35

        @berlinetta: max word dan part of the deal: 2017 in de Ferrari voor een zacht prijsje.

        Login om te reageren
    • clarkson zegt

      3 oktober 2015 om 11:31

      @zeevink: Zo liggen de verwachtingen wel. Alleen torro rosso wil liever de ferrari motoren denk ik.

      Login om te reageren
  6. pixeltrooper zegt

    3 oktober 2015 om 10:40

    Max misschien naar force india? Aangezien de gevestigde orde in de topteams waarschijnlijk blijft

    Login om te reageren
    • eferrari zegt

      3 oktober 2015 om 11:13

      @pixeltrooper: die hebben de hulk en Perez al bevestigd boor 2016

      Login om te reageren
      • pixeltrooper zegt

        3 oktober 2015 om 14:08

        @eferrari: ah… Nee dan houdt dat ook op

        Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    3 oktober 2015 om 10:44

    Ik denk dat Red Bull ook wel beseft dat ze de relatie met Renault zelf naar de knoppen hebben geholpen. Zo slecht waren die motoren ook weer niet.

    Door hun houding naar Renault zullen de andere fabrikanten minder happig zijn om hun motoren te leveren. Dus Red Bull heeft geen goede uitgangspositie om te onderhandelen. En nu gaat de tijd ook nog eens dringen.

    Red Bull zal dan wellicht een Mercedes motor krijgen en de Toro Rosso eentje van Ferrari, schat ik in.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 oktober 2015 om 10:52

      @gtwillem: Maar zullen dat dan klantenmotoren zijn of full spec-blokjes? Ik denk het eerste. Dat is nu net waar Mateschitz geen zin in heeft.

      Overigens bekijk ik het van twee kanten. Aan de ene kant wil ik Red Bull (en vooral Toro Rosso) niet eruit hebben. Het zou een gemis zijn voor de sport. Aan de andere kant mag Red Bull op de blaren zitten die ze te danken hebben aan hun eigen arrogantie.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 oktober 2015 om 10:58

        @berlinetta: klantenmotoren. Red Bull heeft te hoog gespeeld. Dan moeten ze zelf maar motoren gaan bouwen. Vier jaar lang wint Red Bull, Newey en Vettel, nu verliest Renault. Handig.

        Misschien dag Honda bereidt is, maar ik denk dat zij met McLaren grote stappen willen maken. En als het lek daar nog niet boven is, weet Honda hoe ze dit naar buiten brengen ;-).

        Login om te reageren
        • eferrari zegt

          3 oktober 2015 om 11:15

          @gtwillem: Honda heeft aan gegeven geen klanten teams te hebben in 2016

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          3 oktober 2015 om 11:19

          @gtwillem: Honda heeft inderdaad al aangegeven niet meer te leveren. Eerder dit jaar stonden ze er nog voor open, maar nu is het voor hen te laat om nog klantenmotoren te leveren. Het ging dan met name om een motor voor Toro Rosso.

          Mijns inziens zou de beste oplossing zijn dat Toro Rosso wordt losgekoppeld van Red Bull en motoren geleverd krijgt van Renault. Red Bull mag vervolgens zijn eigen boontjes doppen. Of ze nemen maar genoegen met een 2015-motor van Ferrari of ze bouwen inderdaad maar zelf een motor.

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            3 oktober 2015 om 14:12

            @berlinetta: Torro Rosso is sinds 2009 los gekoppeld van RB. Enige nadeel is dat Torro Rosso rijders krijgt aangewezen door red bull. De keuze welke motor gebruikt wordt mag het oude Minardi team zelf weten.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              3 oktober 2015 om 16:02

              @bassx: Maar Toro Rosso geldt nog altijd als satellietteam van Red Bull en ik zou graag willen dat Toro Rosso helemaal onafhankelijk wordt.

              Login om te reageren
              • awesome zegt

                3 oktober 2015 om 23:33

                @berlinetta: koop die aandelen dan!

            • mashell zegt

              4 oktober 2015 om 09:17

              @bassx: Er is de uitdrukking: wie betaalt bepaald. Dat gaat natuurlijk ook op voor Torro Rosso.

              Login om te reageren
        • clarkson zegt

          3 oktober 2015 om 11:34

          @gtwillem: Ik denk ook niet dat ze een Honda motor willen. Denk je dat hun motor volgend jaar opeens helemaal goed is? Volgend jaar zal het weer een drama zijn. Waarna ze genoeg krijgen van al het gezeur en dan stoppen ze er weer mee.

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            3 oktober 2015 om 23:33

            @clarkson: de 2016 motor van Honda word minder ‘innovatief’ heb ik begrepen.
            Ze hadden dit seizoen nogal een andere bouw gekozen en we weten allemaal hoe dat uit pakte…

            Login om te reageren
    • harrie zegt

      3 oktober 2015 om 11:41

      @gtwillem:
      Zo slecht nog niet? Vergeten hoeveel van de blokjes er per weekend doorheen gingen?
      Ze lijken het lek nu redelijk boven te hebben, maar de eerste helft van het seizoen was een blamage, en terecht dat ze forse kritiek kregen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 oktober 2015 om 11:52

        @harrie: ik ben van mening dat je als team moet opereren en handelen. En dus ook communiceren. Ja, de motoren hadden problemen in het begin. Maar nu doen ze het heel redelijk. Maar dat is geen reden om je motorleverancier openlijk af te vallen.

        Login om te reageren
        • awesome zegt

          3 oktober 2015 om 23:36

          @gtwillem: die motoren waren vorig seizoen ook al slecht, vergeet dat niet.
          Raar dat je als klant geen kritiek mag uiten, maar als een coureur roept dat ie met een GP2 blok rond rijd ziet men hem als held. Dan is er eindelijk iemand die de waarheid durft te zeggen. Dat is notabene iemand wiens salaris door de leverancier word mogelijk gemaakt.

          Login om te reageren
        • papa zegt

          4 oktober 2015 om 07:28

          @gtwillem: too little too late… In het begin van het seizoen alle motoren gebruikt waardoor ze nu constant tegen penalties aanlopen…

          Login om te reageren
  8. thierryvth zegt

    3 oktober 2015 om 10:50

    Ik ben benieuwd naar de TV statistieken, heb het idee dag Max by far het meest in beeld is geweest.
    Anyway ik heb ook een oplossing ( ; 2 zelfs, ze mogen een 3e wagen inzetten of een 2e team en dan moet de coureur onder de 25. Zo krijg je een hoop ruimte voor talent.

    Login om te reageren
  9. mout zegt

    3 oktober 2015 om 10:54

    Dat Ecclestone de dienst nog uitmaakt is bedroevend.
    Maar als het klopt: voorlopig is het de enige beschermheer die je echt zekerheid kan bieden.

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    3 oktober 2015 om 10:56

    Ik zie die Bernie nog wel een team opzetten. Eikelsteen Performance ofzo. Tena en Dela als sponsor..

    Login om te reageren
    • duess zegt

      3 oktober 2015 om 13:13

      @E34M5Touring:
      Hij was ooit teambaas van Brabham dus dat zou hij tot leven kunnen wekken.
      Dat team heeft o.a. met Alfa en BMW motoren gereden, met BMW behaalde hij de eerste wereldtitel met een turbomotor in de F1.

      Geld heeft hij er genoeg voor.

      Login om te reageren
  11. maferick74 zegt

    3 oktober 2015 om 11:00

    Verstappen gaat toch naar ferrari in 2016? Waarom hebben ze anders reikonen nog een jaartje gehouden. Anders had ferrari botas wel ingelijfd dit jaar. Nee met max komt het wel goed… nu maar hopen dat ie in een kampioensauto komt…. want dat weet je maar nooit… of niet Alonso.

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    3 oktober 2015 om 11:01

    Ik denk dat het altijd de bedoeling van rbr is geweest omin de de f1 te blijven maar ze spelen het spel wel erg hoog. Stel dat ze met lege handen staan: mogen ze volgend jaar dan wel racen met de Renault 2015 motoren? Daarnaast kan ik mij voorstellen dat er teams zijn die even wachten met het voorstellen van de line up van 2016, Verstappen, maar ook Sainz zijn echt wel smaakmakers die het in elk team goed zouden doen.

    Login om te reageren
    • kapitein187 zegt

      3 oktober 2015 om 13:33

      @pomoek: wie gaat die motoren onderhouden? Renault trekt z’n handen er af. Zie dan maar eens aan onderdelen te komen. Dus dat Gaat sowieso niet gebeuren

      Login om te reageren
  13. bmw507coupe zegt

    3 oktober 2015 om 11:17

    Het laatste wat we willen is dat max kampioen wordt samenhangend met de smoes: ja bernie heeft hem geholpen. Laat die jongen lekker zn gang gaan, er zullen echt wel teams voor hem komen mocht het misgaan met renault. Zou zonde zijn als max de naam krijgt: ja door bernie is hij wereldkampioen geworden

    Login om te reageren
  14. ghost zegt

    3 oktober 2015 om 11:20

    Hoe oud is Bernie nu inmiddels?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 oktober 2015 om 11:42

      @ghost: 84 jaar oud volgens de laatste koolstofdatering.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 oktober 2015 om 12:12

        @gtwillem: waarom gaat die man dan niet zelf motoren ontwikkelen met 840 miljoen pond eigen vermogen. Hij kan het toch niet meenemen in ze graf!

        Login om te reageren
    • Author zegt

      3 oktober 2015 om 11:52

      Historici zijn het nog niet helemaal eens over het antwoord op deze vraag.
      Hou het gemakshalve op een jaar of 230.

      Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    3 oktober 2015 om 11:30

    Ik zeg Ferrari torretjes voor TorroRosso (zoals het hoort), dan mogen ze met het RedBull team doen wat ze willen.

    Login om te reageren
  16. toniominestrone zegt

    3 oktober 2015 om 11:47

    Red bull heeft zijn hand overspeelt door Renault in de hoek te zetten, alle troeven op VAG gezet ,we weten hoe dat is afgelopen.
    Mij ouwe pa zei het al:” gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt”. Een dooddoener maar een waarheid als een koe!

    Login om te reageren
  17. ar156sw zegt

    3 oktober 2015 om 12:55

    Als Ferrari Torro Rosso nou eens inlijft en omdoopt tot Alfa Romeo… :D

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      3 oktober 2015 om 16:41

      @ar156sw: goed plan

      Login om te reageren
  18. oranje123456789 zegt

    3 oktober 2015 om 14:33

    Bernie toch, once a huntsman, always a hunter. Geen nood, Verstappen zal id f1 blijven, sois á l’aise les Hollandaises!

    Login om te reageren
  19. KEV9 zegt

    3 oktober 2015 om 15:04

    Renault ziet Max ook wel zitten als eerste rijder voor 2016

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 oktober 2015 om 15:21

      @Soulmaster: dat is misschien ook wel een heel goed idee!

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 oktober 2015 om 16:03

      @Soulmaster: Naar mijn weten is er toch ook nog altijd een plekje vrij bij Renault (voorheen Lotus)? Grosjean gaat naar Haas.

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        3 oktober 2015 om 16:08

        @berlinetta: Renault heeft vorige week al door laten schemeren wel wat te zien in Max als eerste rijder. En reken maar dat Renault volgend jaar echt met een beest van een motor komt.

        Login om te reageren
  20. bofkont zegt

    3 oktober 2015 om 16:11

    Valt die ouwe ineens op jonge jochies ;)
    Zou me niets verbazen.

    Login om te reageren
  21. philipf zegt

    3 oktober 2015 om 18:14

    Lekker opa!

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    3 oktober 2015 om 22:18

    Misschien kan Bernie een uitzondering voor Honda maken mbt de engine freeze en/of de tokens.. En dan rijdt een team met Ferrari blokken 2016 – 1 development step. En het andere met fabrieks blokken van Honda. Daarmee zou McLaren en Honda geholpen zijn EN RB of TR…
    Of een Mercedes motor en een Ferrari motor voor die teams maar dan ook latest version – 1

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    4 oktober 2015 om 09:24

    Ecclestone heeft een enorm probleem als Red Bull als topteam er mee ophoudt. Hij zal er dus alles aan doen om hen te behouden. Desnoods met Dieter Mateschitz onderhandelen zodat de ruzie met Renault kan worden bijgelegd. Dan rollen er maar wat koppen in de Red Bull teamleiding.

    Login om te reageren
  24. draymond zegt

    4 oktober 2015 om 11:51

    Pappie E. Trekt wel
    Iets uit zijn broekzakken (mag ik hopen) en anders zijn er teams die belang zien om geld te steken in redbull en torro Rosso lijkt me zo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North