• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Echt helemaal niemand wil een handbak

Auteur: nicolasr, gepost 9 juli 2025 om 20:01 – 43 Reacties

Ze zeggen het echt. Dat helemaal niemand een handbak wil

Vraag de gemiddelde petrolhead waar hun favoriete auto aan moet voldoen en de kans is groot dat hij zegt: Minimaal 6 cilinders, meer dan 300 pk, achterwielaandrijving en handbak. Toch een beetje het recept voor fun in de auto, vinden wij.

Maar toch zijn er mensen die beweren dat niemand een handbak wil. En dat zijn niet de minste mensen, de topman van Hyundai zegt het. En om het nog erger te maken, hij zegt ook dat niemand een ouderwetse verbrandingsmotor wil. En dan weet je wat er gebeurt. Niemand krijgt een handbak. En op den duur een verbrandingsmotor.

Echt helemaal niemand wil een handbak

We hebben het in dit geval over Tyrone Johnson. Hij is het hoofd van Hyundai Motor Europe Technical Centre. Hij is geen groentje, inmiddels heeft hij 40 jaar ervaring bij Ford, Jaguar en het WR. Hij verdedigt de toekomst van performance-auto’s, maar dan wel in hybride en elektrische vorm.

Volgens hem bieden EV’s een beter rijplezier dan verbrandingsmotoren, en hij begrijpt niet waarom sommigen beweren dat de sportauto uitsterft. Een EV is volgens hem namelijk op alle fronten beter. Handbak of geen handbak.

Neem de Hyundai Ioniq 5 N. Die heeft volgens hem alles wat een moderne sportwagen moet hebben. Power, je kunt er mee schakelen en hij maakt geluid. Alles wat een ouderwetse auto ook kan, alleen kan deze het beter. Zegt hij.

Bovendien kun je tegenwoordig ook puike prestaties halen uit een elektrische people carrier, zoals de Kia EV9. In GT trim is dat ding sneller dan een doorsnee Ferrari, aldus meneer Johnson. En dan kost het ook nog eens minder. En oh ja, omdat hij geen handbak heeft, zit je in de file ook niet met dat gedoe met koppelen enzo. Scheelt spierpijn in de kuiten.

Johnson is dan ook duidelijk; van zijn merk hoef je nooit meer een sportwagen met handbak te verwachten. En over een tijdje zelfs geen sportwagen waar benzine in moet, alles wordt elektrisch.

Da’s natuurlijk meneer Johnsons goed recht. Maar ik waag alleen te betwijfelen dat echt helemaal niemand meer een handbak wil. Dat klopt niet. Hoezo? Omdat ik zelf bijvoorbeeld wél een handbak zou willen in mijn fun-auto. En als niemand een handbak wil, waarom bied je dan een digitale versie aan in die Ioniq 5N? Nou?

Ik bedoel maar.

Ook interessant!

  • Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
    Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
  • Hyundai IONIQ 5N - 650 pk
  • Hyundai IONIQ 5 is nu eindelijk een échte SUV
  • Hyundai koos naam Ioniq 9 om een vunzig grapje te maken

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

handbak, Hyundai

Vorig bericht: « Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
Volgend bericht: Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal… »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    9 juli 2025 om 20:11

    Ik denk dat Autoblog dit bedoeld als ze zeggen dat ze hun publiek willen prikkelen. 🤔

    Login om te reageren
  2. crashingduke zegt

    9 juli 2025 om 20:18

    Meneer Johnson maakt een fout. Een sportwagen heet SPORTauto, omdat het een sport is er mee te rijden. Een BMW 850 is geen sportauto en een Lotus Elise wel.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    9 juli 2025 om 20:40

    Heet die Johnson in werkelijkheid toevallig Al-Sahhaf van achteren ?

    Login om te reageren
  4. DeWitteCondor zegt

    9 juli 2025 om 20:45

    Tyrone gaat natuurlijk niet zeggen dat EV sportwagens helemaal kut zijn. Dus de vraag is, wat moeten we hiermee? Het antwoord is: niks.

    Als je googled zie je dat de 5N versie naar schatting slechts 5% van de totale ioniq sales zijn. Nou, gefeliciteerd. Enorme markt inderdaad. Alle voormalig handbakkers rijden erin.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2025 om 08:24

      Eerder 1%.

      Bestaande EV rijders zijn vooral geïnteresseerd in range en hebben geen boodschap aan circuitrijden.

      De mensen voor wie hij bedoelt is, ‘driver enthusiasts’, hebben vaak diepgewortelde vooroordelen tegen EVs en/of Hyundai, of ze zijn voorzichtig positief maar de meeste zijn voorlopig nog niet klaar om de overstap te durven maken.

      Ook de aangekondigde M3, RS6 en AMG EVs met geluid en ‘versnellingsbak’ krijgen veel weerstand, dat is allemaal deel van hoe een radicale verandering eruit ziet. Eerst lachen, dan kritiek en uiteindelijk acceptantie eenmaal er genoeg eigen ervaring mee is.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        10 juli 2025 om 09:36

        Daar is weinig ‘durven’ aan. Meer een kwestie van geen zin.

        Login om te reageren
  5. Exit Luminar zegt

    9 juli 2025 om 20:48

    Niet klagen, deze Olifant meneer vindt electronische piepjes enz. leuk laat hem.

    Login om te reageren
    • Jopie zegt

      9 juli 2025 om 22:46

      Dat verzint de EU en niet Hyundai

      Login om te reageren
      • verdebosco zegt

        10 juli 2025 om 08:08

        De EU ontwikkelt niks, behalve beleid. De fabrikanten komen met hun gadgets om te voldoen aan de marktvraag en -partijen die weer een wet zien arriveren. Waarover ze zelf hebben meegelobbyd. Het irritante is dat de piepjes niet irritatie-vrij zijn, schuld fabrikanten en toeleveranciers, en de EU te snel ‘ja’ zegt voor de invoering ervan.

        Login om te reageren
        • kas_par zegt

          14 juli 2025 om 08:36

          en dat beleid is dat auto’s verplicht moeten piepen bij overschrijding van de toegestane snelheid (ook al weet de auto dat vaak helen niet omdat er dan weer geen beleid is mbt hoe de snelheid aangegeven moet worden op de wegen (bv wat betreft het plaatsen van borden op naastgelegen wegen).

          Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    9 juli 2025 om 21:51

    Dat bijna niemand meer een handbak wil geloof ik best, maar dat EV’s alles beter doen is echt onzin in het geval van sportwagens.. Kijk bijv. maar eens naar de Ring-tijden.. In het geval van KIA geloof ik dan weer wel dat EV alles beter doet want een fatsoenlijke (sport)auto op brandstof hebben ze nooit gebouwd..

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2025 om 01:17

      Welke ring tijden? De Ioniq 5 N heeft geen officieel record gereden, enkel een Sport Auto tijd die iedereen weet een stuk trager is dan een record. Bovendien staat de Ioniq 5 N niet op hele hardcore banden zoals andere fabriekspogingen. 7:30 is waarschijnlijk mogelijk als men echt probeert met een optioneel track pack.

      Verder rijdt ie gewoon ring taxi, gewicht van vier mensen op gewone sportbanden, en je moet al van goede huize zijn om die bij te blijven.

      In NL een super koopje, 73k en geen dure brandstof, en je bent sneller dan quasi alle 100k+ hot hatchen. Al helemaal in de praktijk, geen motor opwarmen of launch control nodig, gewoon heerlijke respons, met of zonder versnellingen en leuke geluidjes die je laten vergeten dat het een EV is.

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        10 juli 2025 om 09:01

        De 5N is geen sportauto.. het is een crossover met allemaal digitale kunstgrepen om het enigszins sportief en vooral snel te laten zijn.. EV’s zijn nog heel ver van de prestaties en sensaties van echte sportauto’s.. Heb echt niks tegens EV’s, heb er zelf ook een, maar vindt het echt onvergelijkbaar met de sportauto’s die ik heb gehad en gereden.. En inde autosport hebben ze voorlopig nog niks te zoeken..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 juli 2025 om 09:42

          Als de autosport dient als ontwikkelgrond voor straat auto’s moeten we per direct de EV gaan promoten in de racerij.
          Maar laten we eerlijk zijn, autosport is alleen leuk voor de deelnemers. Voor het publiek is het net zo saai als voetbal. Vandaar kunstgrepen als luide geluiden en commentaren die vol enthousiasme precies vertellen wat je zelf ook ziet… Met EV’s zou de autosport nog sneller worden maar ook nog saaier voor het publiek.

          Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        10 juli 2025 om 09:50

        Ik heb een 5N met inmiddels 25k km op de teller. Ik rij eigenlijk nooit in schakelmodus, en al helemaal nooit met de gesimuleerde motorgeluiden aan. Het is vooral een hele snelle en betrouwbare reisauto met een meer dan prima wegligging, en je kunt nog eens mensen of spullen meenemen. Ik ben er erg tevreden mee.

        Login om te reageren
  7. GJZ zegt

    9 juli 2025 om 22:36

    Handbak blijft leuk, oke een goede automaat kan alles sneller.
    Het punt beleving met een handbak blijft leuker, beter.
    Niks gaat boven de handbak van mijn Abarth 595 Turismo

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2025 om 01:56

      Beheers je heel-toe, dubbelkoppelen en left foot braking? Dat doe ik en ik was ook van jou opinie sinds forever (rij al 30 jaar auto, manueel).
      Toen kreeg ik zin in een sequentiële bak van 16k€, de volgende stap in Rally.
      Rij nu de Ioniq 5 N, mijn eerste “automaat”, en vind het manueel flipperen heerlijk, de 610pk en de harde klappen bij het schakelen is echt heerlijk. En ik mis een handbak helemaal niet…

      Login om te reageren
      • gilettelubbers zegt

        10 juli 2025 om 10:29

        Mooi hoor. Maar jouw ervaring is natuurlijk slechts jouw ervaring en heeft mijn inziens weinig te maken hoe je de auto/pedalen beheerst. Ik rijd nu sinds 4 jaar automaat, maar zit specifiek te zoeken naar een leuke hothatch met een handbak. Mis toch echt de emotie en betrokkenheid bij het rijden. En nee, ik rijd niet met een doorsnee 1.2 benzineblokje. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat:)

        Login om te reageren
        • kas_par zegt

          14 juli 2025 om 08:39

          . mooi hoor. maar jouw ervaring is natuurlijk slechts jouw ervaring…

          Login om te reageren
  8. Jopie zegt

    9 juli 2025 om 22:50

    Hij heeft wel een punt, de automaat is erg in opkomst en met de ev bijna gemeengoed.
    Wie wil er dan nog zoiets ouderwets als een manuele handeling om het motortoerental af te stemmen op de snelheid.
    Het zal uiteindelijk voor de puristen worden.
    En ook de sport zit vol automaten.
    Een 3 of 4 traps automaat van 20 a 30 jaar terug is natuurlijk ook niet te vergelijken met een 8 a 10 traps van nu.
    De automaat is veelal sneller en zuiniger dan de handbak. Dat was vroeger wel anders

    Login om te reageren
    • kas_par zegt

      14 juli 2025 om 08:40

      “met de ev bijna gemeengoed”. Een EV heeft per definitie geen schakelbak, dat kan namelijk helemaal niet eens

      Login om te reageren
  9. mc96 zegt

    9 juli 2025 om 23:14

    Die Throne is een flapdrol. We zullen uiteindelijk allemaal aan de elektrische auto moeten, dat is nu eenmaal zo. Maar dit soort onzin verkondigen…

    Login om te reageren
  10. 560pk zegt

    9 juli 2025 om 23:47

    Ik weet best dat dit een “opa verteld” verhaal wordt, maar ik heb nog een Renault 4 gehad die in noodgevallen (lees: in de winter eens in de 2 weken) met een slinger gestart kon worden, en een afkoppelbare motor voor de ruitenwissers binnen op de ruit had: inderdaad, zodat je bij uitval je ruitenwissers met de hand kon laten wissen. Zelf schakelen zit in hetzelfde hoekje: waarom zou je het in godsnaam zelf doen als een apparaat het beter kan. Ik rij al 35 jaar automaat, altijd BMW/ZF, al meer dan 10 jaar ook M, en zeker sinds de 8 traps met schakelpaddels verklaar ik iedereen voor gestoord die nog een handbak wil (met excuses aan de 30 Nederlanders die regelmatig op Zandvoort driften).

    Login om te reageren
  11. jaso013 zegt

    9 juli 2025 om 23:52

    Voor de alledaagse auto zeker een automaat. Mijn huidige is de laatste handbak die ik nog rij. Waarom nog schakelen in files of onderweg naar vakantie? Echt 0 meerwaarde.

    Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    10 juli 2025 om 01:04

    Tyrone heeft het licht gezien.

    Was zelf een redelijk hardcore handbak purist. Al mijn passie autos waren handbak en er werd heftig geargumenteerd tegen automaten, DSG etc. Allemaal kregen mijn autos een aftermarket uitlaat, vaak meerdere, en fake motorgeluiden werden per direct permanent afgezet.
    En bovendien vond ik alles zwaarder dan 1500kg k*t.

    Kijk mijn oude berichten er maar op na.

    Een testrit met de Ioniq 5 N en het is allemaal de deur uit. Heb hem nu één jaar en vind hem helemaal fantastich. Ruime familieauto en driver’s car in één, prestaties van een hevige performance estate met de gebruikskosten van een (wat gulzige) EV.

    Prestaties altijd toegankelijk, geen motor of versnellingsbak die opgewarmd hoeft te worden, gewoon gassen en instant power. Geluid kiezen wat best past bij de omstandigheid en de gemoedheid. Stil of broem broem met versnellingsbak en (aftermarket upgraded) flippers aan het stuur.

    De nieuwe 6 N klinkt heerlijk, hopelijk krijgt de 5 N daar ook iets van.

    Dus controversieel en velen zijn er nog niet klaar voor, maar Tyrone heeft een punt. En als je het niet gelooft – BMW M, Audi RS én Mercedes AMG hebben recent aangekondigd dat hun top prestatiemodellen ook EV zullen zijn én fake geluiden mét ‘versnellingsbak’ zullen hebben.

    Over 10 jaar is Tyrone een orakel….

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2025 om 01:31

      PS dan bedoel ik écht driften als in het droge banden oproken. Er wordt wel degelijk zijwaarts gereden hier en daar uit en door (natte) bochten, en al helemaal op gravel.

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      10 juli 2025 om 09:25

      Klinkt heerlijk?? welk geluid? het gezoem als je onder de 20kph rijdt?

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        10 juli 2025 om 09:42

        ‘t Is net zoiets als wild enthousiast zijn over een opblaaspop i.p.v. een echte vrouw (m/v/x) . . . 😆

        Login om te reageren
    • evert01 zegt

      12 juli 2025 om 00:01

      Snelheid is niet echt zo belangrijk. Als ik met mijn oude auto met 170pk gas geef gaat het al binnen no time over de snelheidslimiet. Bovendien is de ervaring perfect, vooral het motorgeluid. Maar natuurlijk ook de overige reieigemschappen. En dan handgeschakeld, geeft verbinding met de auto

      Login om te reageren
  13. brammeloo zegt

    10 juli 2025 om 01:05

    Hangt een beetje van je definitie van sportauto af. Voor mij is een sportauto een voertuig dat specifiek voor de sport is ontwikkeld. Dus geen platform voor de weg, waar de techneuten dan wat aan mogen sleutelen om het ook bruikbaar te maken voor het circuit. Dat beperkt de sportauto’s bijna per definitie tot lichte, kleine, compacte constructies met een minimum aan comfort – en een maximum aan emoties. Of daar dan een 6-cilinder in ligt of niet … maakt me eerlijk gezegd niet uit (maar als het dan toch een 6-cilinder is: graag een 6-in-lijn, mag ook een 5-in-lijn, ZONDER turbo). Ditto voor de handbak. Whatever works, works. Er is een reden waarom ik in een MX-5 geen automaat wil (die van mij heeft een handbak, de Mazda-automaat is ruk), en waarom ik geen probleem heb met de automaat in de Alfa 4C. Meestal is de handbak ook wat lichter, en dus heb ik dat liever, want elke kilo telt – kijk maar naar Caterham.
    Wat voor mij GEEN sportauto is, is die olifant van Hyundai. Fantastische bak, daar niet van, en je kan er blijkbaar een behoorlijk eind mee boenderen. Maar als je die technologie in een oplossing steekt die niet ‘overmaatse gezinsauto’ als basisidee heeft, kom je nog een heel eind verder. Pas dan heb je een sportauto. De Ioniq 5N is een mooie Proof Of Concept … maar het is geen sportauto.
    Maar goed, ik twijfel er niet aan dat een heleboel mensen het er oneens mee zullen zijn :-)

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 juli 2025 om 01:26

      Ja wat is een sportauto? Voor mij een werktuig waar ik mijn hobby autorijden kan uitoefen op hoog niveau. Dan moet die auto bepaalde eigenschappen hebben en bepaalde gevoelens opwekken. Eerlijk, ik had het zelf ook niet gedacht, maar ik boender op mijn favoriete smalle weggetjes in Zweden en heb enorm fun met de Ioniq 5 N. Op geen moment denk ik dan ‘oh wat een saaie EV’ of ‘wat een lomp ding’. Nee ik heb gewoon belachelijk veel fun, meest van de tijd zelfs meer dan mijn vorige GR Yaris. Vreemd genoeg mis ik die 950kg lichter auto NIET. En ik doe elke zomer een setje banden op zonder op circuit te rijden of te driften, dus er wordt wel degelijk lekker gestuurd… Winterbanden gaan wat langer mee, want glad en glijden slijt niet zoveel dan.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        10 juli 2025 om 01:33

        (nu onder juiste bericht)
        PS dan bedoel ik écht driften als in het droge banden oproken. Er wordt wel degelijk zijwaarts gereden hier en daar uit en door (natte) bochten, en al helemaal op gravel.

        Login om te reageren
  14. O plaat zegt

    10 juli 2025 om 03:25

    Als een Kia EV9 sneller is dan een doorsnee Ferrari snap ik niet dat ze nog niet de 24 uur van Lemans hebben gewonnen.

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    10 juli 2025 om 06:31

    Als daily lekker automaat, maar de fun auto ernaast is bij ons nog altijd zeker met handbak!

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    10 juli 2025 om 09:18

    Ik wil vooral een fijne versnellingsbak. Vroeger was dat vrijwel altijd de handbak, zeker in de modale modellen. Dat is natuurlijk allang niet meer zo. Een goede Porsche handbak met perfect geplaatste pedalen waardoor je heel fijn kunt ‘rev matchen’ en ‘hee; and toe’ toepassen is natuurlijk fantastisch. Maar in bijvoorbeeld een Golf was dit nooit écht heel goed. Een Golf 3 VR6 wil je met handbak omdat de automaat ruk is. een Golf 5 R32 is als DSG eigenlijk fijner. Helemaal omdat beiden natuurlijk daily’s zijn, geen speeltjes om de Eifel mee onveilig te maken.

    In mijn 159 was de keuze simpel, de handbak was áltijd fijner. Helemaal als je niet de beruchte M32 bak had. In een Giulia zou ik echter altijd de ZF8 automaat willen. Zelfs als ik de Q zou hebben.

    Login om te reageren
  17. petroldrinker zegt

    10 juli 2025 om 09:22

    Tja naar mijzelf kijkende, helemaal eens. Flipperen komt voor mij dichter bij het gevoel van een race auto dan een handbak (1993 baby, in de racerij was de flappy pedal al bekend aant worden, en toen ik kind was, was alles nog flappy pedal, dus die connectie heb ik eerder dan met een handbak).

    Daarbij met flinke vermogens is het wel zo fijn om je handen aan het stuur te kunnen houden. Voor een simpele hatchback voor door de stad als supermarkt karretje, handbak helemaal prima :)

    Login om te reageren
  18. audirs3 zegt

    10 juli 2025 om 09:39

    Lekker pot verwijt de ketel van autoblog redacteuren.
    Recent nog artikel over de 4 cylinder C-klasse AMG, dat helemaal NIEMAND die wil… Terwijl er toch een fors aantal van verkocht is.
    Nu zegt iemand anders het, en dan wordt het met scepsis ontvangen.

    Login om te reageren
  19. scrmeagle zegt

    10 juli 2025 om 09:44

    Blijf toch nog even rijden met mijn V12 met handbak uit 1995

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    10 juli 2025 om 09:47

    Als je een EV gewend bent dan voelt een automaat achterhaald en een handbak ronduit primitief. Maar de Jurassic Park films zijn ook een stuk spannender dan die over het Vondelpark. Er zit nou eenmaal plezier en uitdaging in het omgaan met het primitieve.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 juli 2025 om 10:07

      Ik ben een EV gewend, als ‘oto van de zaak’. Rijd daarnaast een aantal ICEs met otomaten van diverse pluimage, die me op geen enkele manier als achterhaald voorkomen. Dat is meer EVangelisten-lingo.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        10 juli 2025 om 11:52

        Hier idem, hebben EV’s als auto’s vd zaak staan. Maar die vindt zowel mijn vriendin als ik, nog altijd minder dan ICE met “achterhaalde” versnellingsbakken etc

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      10 juli 2025 om 10:19

      Ik heb niets met de Jurassic Park film, maar je analogie kan ik wel volgen en waarderen.

      Precies dat is wat voor mij de handbak aantrekkelijker maakt. En niet alleen de handbak, maar ook verbrandingsmotoren, tweetakt motoren en voertuigen met afwijkende bediening. Efficiënt is het allerminst, snel ook niet. Maar de invloed die je zelf hebt op het resultaat in de rijervaring is voor sommigen, voor mij in ieder geval, genieten.

      Voor een dagelijks vervoermiddel dat efficiënt en betrouwbaar moet zijn kan ik me voorstellen dat een goede EV onverslaanbaar is. Maar ik haal meer plezier uit eh… plezierritten. En placht die te integreren in functionele ritten, dat wel.

      Login om te reageren
  21. lordthunder zegt

    10 juli 2025 om 15:45

    Ik heb een wagen met 8 cylinders en 422pk, maar wel gewoon met een automaat. Soms is handmatig schakelen (in mijn geval via de flippers) leuk, maar voor alledaags verkeer is een automaat helemaal perfect. Zeker in de randstad.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North