• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2018 om 20:19 – 39 Reacties

Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8Afbeelding Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8

AMG GT R
Ze hebben er een waar kanon van weten te maken.

Mercedes-AMG is de laatste jaren ontzettend goed bezig en dat is voor een groot deel te danken aan de 4.0 ‘hot V’ biturbo achtcilinder. Het blok is inmiddels in bijna alle Mercedes-modellen te vinden, waaronder de kersverse Mercedes-AMG G63.

Vanuit das haus kun je maximaal 612 pk krijgen in bijvoorbeel de E63 S. In de AMG GT R levert het blok standaard 585 pk. Dat de koek nog niet op is bij 600+ pk bewijst Edo Competition. Ze hebben de AMG GT R onder handen genomen en het resultaat is om je vingers bij af te likken.

De achtpitter ging op de pijnbank en de tuner wist er 660 pk uit te peuteren. Het koppel is van 708 Nm naar 780 Nm gegaan. Meer moet het ook niet worden, want dat gaan die dikke achterbanden niet leuk vinden. Een nieuwe 0-100 tijd is niet bekendgemaakt. Dat is echter ook niet zo boeiend met een achterwielaandrijver. Wel interessant is de nieuwe topsnelheid. Volgens Edo Competition gaat de 660 pk sterke AMG GT R maar liefst 340 km/u. De tuner uit Ahlen heeft niet alleen aan het vermogen gesleuteld. De supercar is vòòr 20 mm en achter 25 mm verlaagd.

Check de gallery voor enkele foto’s van het zwarte beest. Uw redacteur hoopt ondertussen dat 4.0 AMG-modellen de komende jaren keihard gaan afschrijven. Sorry BMW M.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?
    Is deze Mercedes-AMG GT R Roadster verpest of verbeterd?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-gt, amg-gt-r, edo-competition, Mercedes, tuning, zwart

Vorig bericht: « Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar vertelt
Volgend bericht: In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbij »

Lees Interacties

Reacties

  1. marklevinson zegt

    16 februari 2018 om 20:20

    Ik begrijp nooit wat potent zijn te maken heeft met autos’. Ben ik dan metroseksueel?

    Login om te reageren
  2. heiligehandgranaat zegt

    16 februari 2018 om 20:35

    Met “enorme potentie” verwacht ik op z’n minst wel 850 pk..

    Login om te reageren
    • marklevinson zegt

      16 februari 2018 om 20:41

      @heiligehandgranaat: Eensch, alles onder de 850PK is impotent, kan niet anders.

      Login om te reageren
      • heiligehandgranaat zegt

        16 februari 2018 om 20:47

        @marklevinson: precies dat, zo rond de 900 pk valt je lul pas in de categorie “bovengemiddeld”

        Login om te reageren
        • marklevinson zegt

          16 februari 2018 om 21:01

          @heiligehandgranaat: compleet mee eens, spot on. Je leest er weinig over, meestal.

          Misschien weet jij het? Kun je met 900PK wel sportief rijden?

          Login om te reageren
          • heiligehandgranaat zegt

            16 februari 2018 om 22:45

            @marklevinson: hmm.. je kunt het proberen, ik denk wel dat je dan met je golf-matties bij de McDonalds af moet spreken..

            Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      16 februari 2018 om 20:53

      @heiligehandgranaat: ja, heel handig, net zoveel vermogen als in een veyron op 2 achterbanden, in plaats van op 1 van de beste 4 wiel aandrijf systemen ooit ontwikkeld.

      het gaat niet om het vermogen, maar hoe je het op de weg legt.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        17 februari 2018 om 16:13

        @gwnbmw: McLaren P1 is toch echt een betere auto. Achterwielaandrijving, een open differentieel en 900pk, het kan gewoon. Een sportwagen als de Veyron met het gewicht van een terreinauto en meest onpraktische motor configuratie zorgt dat deze geavanceerde technologieën nodig zijn om alle onnatuurlijkheden op te vangen. De Bugatti is qua techniek een hoogstandje maar dat betekend niet dat het ook een goede auto is.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          17 februari 2018 om 16:28

          @bassx: de p1 is een hybrid v8, dit blok zou dus ook wel 900 halen met elektro meuk.

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            17 februari 2018 om 16:57

            @gwnbmw: En je punt is? Komt 900pk op de achterwielen, of dat elektrisch is of niet maakt niets uit.

            Login om te reageren
            • gwnbmw zegt

              17 februari 2018 om 18:51

              @bassx: elektrisch is vanaf 0 tot topsnelheid even veel kracht.

              en de mclaren is een hypercar, terwijl de mercedes een sportauto is.

              Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 februari 2018 om 21:02

      @heiligehandgranaat: dan gaat u naar Brabus.

      Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      16 februari 2018 om 21:35

      @heiligehandgranaat: Idd, /- 10% vermogenswinst is geen enorme potentie…

      Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      17 februari 2018 om 11:55

      @heiligehandgranaat: Brabus heeft een half jaar geleden al een kit gelanceerd voor 700PK uit de 4.0 V8, potentie is allang bewezen.

      Login om te reageren
  3. marklevinson zegt

    16 februari 2018 om 20:38

    Kan de volgende rijtest dan misschien zijn: een AMG met een hoog libido, of is dit ook weer een beetje overdreven.

    Zal wel komen dat ik nog niet zo thuis ben in de journalistenblablalingo.

    Volgende actiepunt: onderzoeken wat sportief rijden is.

    Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    16 februari 2018 om 20:46

    Ze hebben het redelijk ingetogen gehouden, I like it!

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    16 februari 2018 om 20:47

    Dus de 0 tot 100 tijd is niet zo interessant maar de topsnelheid wel? Dus de top 320 of 330 of 340 is wel interessant? Persoonlijk vind ik alles boven de 250 niet veel zeggend voor een auto voor op de openbare weg. En ja 250 omdat Duitsland dichtbij is

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      16 februari 2018 om 20:56

      @lekkerlinksrijden: Een AMG GT R met 585 pk doet 0-100 in 3,6 seconden. Een 660 pk sterke AMG GT R doet dat niet veel sneller, omdat tractiecontrole keihard ingrijpt. Dus nee, het is totaal niet interessant. De winsten worden geboekt in tussenacceleraties en topsnelheid. 340 km/u is een stukje harder dan de standaard opgegeven 318 km/u en dus vermeldenswaardig.

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        17 februari 2018 om 10:31

        @rubenpriest: dank, dat vroeg ik me al een tijd af, hoe sommige tweewielaangedreven supercars betere 0-100 tijden opgeven. Is dat echt puur een kwestie van traktiecontrole?

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      17 februari 2018 om 09:04

      @lekkerlinksrijden: 250 omdat Duitsland dichtbij is?? Jij rijd zeker nooit te hard in Nederland, en dat op de linkerbaan??

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        17 februari 2018 om 10:52

        @kennone: meestal 90

        Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    16 februari 2018 om 20:48

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  7. 888natan zegt

    16 februari 2018 om 21:18

    Ik zou er wel echt een hele dag op het circuit mee willen rijden!

    Login om te reageren
  8. steelfighter zegt

    16 februari 2018 om 23:10

    Datsun fairlady ?

    Login om te reageren
  9. maroksahbe zegt

    16 februari 2018 om 23:21

    JA!

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    17 februari 2018 om 01:13

    Ach… 4 liter twin turbo V8 en dan maar 660 pk?
    Hier een Mitsubishi Colt met 2.0 4g63 blok met bijna 1300 pk.
    https://youtu.be/1gMFnX-2pNg

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      17 februari 2018 om 01:49

      @w0o0dy: Hahaha ja kijk wat ze verbouwd hebben aan dat ding. Als je dat gaat toepassen op deze AMG haalt ie ook wel wat meer hoor.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        17 februari 2018 om 07:58

        @langejohn: precies… Dit is dus milde tuning met vooral een software upgrade. Waarschijnlijk nog niet eens nieuwe turbo’s en injectoren.

        Peugeot haalt 168pk per liter met een simpele 1.6 4 cilinder, gewoon af fabriek en met garantie. Reken je dat om naar 4 liter dan hebben we het al over 675pk. De Alfa Romeo Giulia Q doet 510pk met 2.9 blok. Dat is al 1750k per liter dus zou je op 703 uitkomen voor een 4 liter.
        Mercedes zelf haalt al 400pk uit de 2 liter. Af fabriek en met garantie. Dit is dus niet echt een mega prestatie

        Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    17 februari 2018 om 01:15

    En eentje met maar 976 pk gewoon op straat…in Duitsland.
    https://youtu.be/JwabyPcvACc

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      17 februari 2018 om 09:12

      @w0o0dy: I raise you 1169pk… 4 cilinder nog steeds…
      https://youtu.be/5DHoQAy1zxw

      Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    17 februari 2018 om 09:15

    De mijne doet 365pk op 2l. En belangrijker, met slechts 1,3bar, dus lekker aant gas…
    Audi tuners doen gelijkaardige dingen op hun 4 liters… 660pk is niet zoveel dan, wordt snel te warm in die hot V…

    Login om te reageren
  13. kermit123 zegt

    17 februari 2018 om 10:32

    660 pk maar??? De Audi RS 6 nogarro edition heeft 705 pk . Geen partij voor de RS6. Maar ja dat is wel allang bekend dat AMG niet kan tippen aan de RS modellen van Audi.

    Login om te reageren
    • bmwe46m3balling zegt

      17 februari 2018 om 12:09

      @kermit123: op planeet mars bedoel je? Ja dat klopt.

      Login om te reageren
  14. HZW zegt

    17 februari 2018 om 11:33

    Deze auto verdient toch een veel betere kleur dan dit.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 februari 2018 om 17:38

      @HZW: nee dit maakt hem lekker sinister.

      Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    17 februari 2018 om 12:37

    Wanneer gaat Mercedes eens zo’n fijne motor van ze in een compacte MR leggen? Als ze zo sportief bezig zijn vind ik dat ze daar ook wel eens mee mogen komen.

    Login om te reageren
  16. imarinos zegt

    17 februari 2018 om 13:58

    Maatje van mij bouwt GT-R’en met 1200+ pk en daar kun je prima ‘normaal’ mee rijden dus extreem vermogen hoeft niet onrustig te zijn.

    Login om te reageren
  17. ikleesookoverautos zegt

    17 februari 2018 om 17:37

    Driewerfs wow.

    Login om te reageren
  18. boss1 zegt

    18 februari 2018 om 10:56

    heerlijk ziet ie er uit black on black en ook lekker laag

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North