In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbij

Auteur: , 51 Reacties

De nieuwe elektrische supercar van Tesla kan nader worden bekeken.

Met de aankondiging van de nieuwe Tesla Roadster gaf de Amerikaanse autobouwer computerplaatjes vrij. We kregen zo een idee wat Musk voor ogen heeft met de supercar, maar heel representatief was het niet.

Later verschenen beelden op het web van de Roadster in actie. Het ding zit echter in twee seconden op 100 km/u en zo hebben we nog steeds geen kans gekregen om de elektrische auto van dichtbij waar te nemen.

Via Reddit zijn er een setje fatsoenlijke foto’s van de Roadster gedeeld. Eindelijk kan de elektrische supercar eens goed bekeken worden. Het is uiteraard nog een concept, dus Elon kan nog het een en ander gaan veranderen aan het uiteindelijke product.

Het concept heeft geen fysieke spiegels of deurgrepen. Verder valt vooral de agressieve diffuser op, alsof je met een raceauto hebt te maken. Het interieur oogt erg basic, al valt daar op dit moment nog weinig zinnigs over te zeggen. Persoonlijk zie ik er wat van de Lotus Evora in terug. Daarmee lijkt de nieuwe Tesla Roadster een aantrekkelijke supercar te worden.



51 reacties

En dan zeggen dat volkswagen een saai dashboard heeft..
@g60gti: gewichtsbesparing…
@lamborghinilp7504: kostenbesparing:-)
@g60gti: Tesla heeft altijd al een lelijk dashboard gehad. Dat grote ipad schermpje vond ik ook nooit wat.
@c63bs: Ik vind alle lcd-schermen zowieso al vreselijk bij rijden in het donker. De gigantische tv in een tesla lijkt me helemaal ruk. Schermen zijn tegenwoordig nou eenmaal goedkoper dan knoppen dus daar zal het heen gaan. Het wordt alleen naar de consument gebracht als zijnde luxe.
@g60gti: Klopt ook wel ja ;)
@g60gti: Waarom aandacht aan een auto spenderen die uiteindelijk toch niet te verkrijgen is…
@g60gti: ik dacht heel ff dat het wel iets had totdat ik het dashboard zag.. wat een grap
Ik ben wel fan
De officiële lezing voor de vorm van het stuur zal wel zijn dat je zo enkel tientallen grammen gewicht bespaart of iets dergelijks, maar stiekem weten we natuurlijk allemaal dat Musk dit gewoon gedaan heeft omdat hij KITT uit Knight Rider zo tof vindt.
@Edge: of Batman uiuuiuit… ’57?
Hopelijk krijgt de productievariant een echte dashboard in plaats van zo’n karton-achtig ding.
Waarom is de Tesla Roadster geen roadster?
@sackbot67: Als je het dak in het midden eraf haalt is het een roadster. Dat is wel vaker zo met roadsters.
@fmgarcia: dan is het in mijn ogen eerder een targa…
@sackbot67: het dakpaneel kan er uit.
@dizono: oeps beetje dom
@sackbot67: Ik ben blij dat jij het vroeg, want nu kan ik net doen alsof ik dat meteen bedacht had ;-)
Blijft over dat je niet veel 4-zit roadsters hebt.
Ik heb in een Roadster type 1 gereden, en vind dit maar een vreemde opvolger. Op een targadak na een tweedeurs sedan…
@mout: Een 4-zits roadster lijkt mij wel erg optimistisch … en waar zijn dan die plaatjes van de achterzitjes? Tot nu toe nergens kunnen vinden en ik ben juist dol op 2+2 coupé’s. Een volwassen persoon (of twee) kan je prima voor een kort ritje achterin proppen, heel gezellig juist! Doe het vaak genoeg in een Audi TT en vooral met deze Tesla Roadster van nul naar honderd wordt dat een dolle boel, ha ha.
@gallardogt: Ik zie ook niets van die twee achterstoelen.
Toch is er steeds 4-zitter genoemd. O.a. hier: https://www.netcarshow.com/tesla/2020-roadster/
Dat is geen roadster, maar een coupé
@veloce: Straks gaan jullie er nog Harley’s bijhalen.. Kijk eens goed, dan zie je twee ruimtes tussen het dak. Dat zal het mysterie oplossen. Beetje Corvette stijl. Porsche noemt het Targa of zoiets.
@fmgarcia: Niet alleen porsche noemt het zo, de hele autoindustrie noemt zoiets een targa.
Tesla Targa klink ook gewoon niet.
Verder vind ik het een lelijk ding. En dat stuur lijkt me ook niet lekker sturen.
Tesla Roadster met Weissach pakkage? Die diffuser en die velgen doen me denken aan de Porsche 918
@larsdbs9: vooral bij foto 7 moest ik eraan denken inderdaad!
Waarom is dit artikel geschreven alsof dit de eerste beelden zijn? De Roadster (deze waarschijnlijk) was gewoon aanwezig op zijn eigen onthulling.

Mensen die terplekke een $5000 aanbetaling deden kregen zelfs een ritje.
@Donstil: je mist een nulletje. Kleinigheidje :-)
Dat bedrag dat ze vragen geeft mij aan in welke problemen Tesla verkeert, voor de allereerste serie mag je zelfs direct de gehele aankoopprijs aftikken, á $ 250.000
@hehe: nee klopt wel 5000 dollar als eerste aanbetaling ter plekke en non refundable en 45.000 snel daarna om de reservering rond te maken.
De hele 50.000 is overigens wel refundable als je om wat voor reden dan ook afziet van de koop.
Levering geschied in de 10de maand van het jaar 2037….schat ik?!
@iphonistvongates: Optimist :)
Nightrider had het zelfde stuur!! Dus ik vermoed dat dit een Pontiac onderhuids is
@kennone: *Knight Rider, de auto heette KITT (Knight Industries Two Thousand) en de bestuurder Michael Knight.
@kennone: haha, ja idd. Als de bouwkwaliteit hetzelfde is van 80-eighties Amerikanen dan belooft het niet veel goeds. Maar ik denk dat Tesla heeft geleerd van de Model S kwaliteitsproblemen.
@drdre1: Goh… de allereerste auto die je als massa producent bouwt mag toch nog wel een paar puntjes ter verbetering hebben? Ze zijn net 5 jaar bezig, is maar goed dat ze nog niet de bouwkwaliteit hebben van de Duitsers die al 100j in het vak zitten.
Hij is erg fraai! Voor het geld mag de koper toch wel een elektrisch in/uitklapbare spoiler krijgen en niet de vaste strijkplank die de X ontsiert.
Ik vind deze roadster echt zeer geslaagd, laat maar komen!
@allesmetturbo: zit alleen geen turbo op.
@ikleesookoverautos: maar wel genoeg koppel om dat goed te maken
Ik ben vooral benieuwd hoe Tesla daar een accu van 200 kWh in wil stoppen. De Model S heeft een wielbasis van 2,96 meter. En daarin zit een compartiment van 10 cm hoog, voor een accu van 100. Als je die wilt verdubbelen in een kortere auto, dan is het ongeveer alsof je stoel op een kratje staat. OK voor een SUV misschien maar niet voor een sportwagen.

Tenzij Musk speculeert op doorbraken in accutechnologie die nog onbewezen zijn. Wat natuurlijk ook zou kunnen.
@galverink: omdat het een 2-zitter is en de ruimte achter de stoelen benut wordt voor de accu’s, net als bij de eerste Roadster.
De model S moet zo veel mogelijk binnenruimte hebben als gezinsauto, totaal ander concept.
@janjansen: het is dus gewoon een 4 zitter…
@pramm: marketingtechnisch gezien is het inderdaad een 4-zitter, net als een 911. Daarin kan je ook 2 dwergen zonder benen op de achterbank vervoeren.
@janjansen: Heb begrepen dat het expliciet geen 2+2 is, maar serieus een 4 zitter!
@galverink: dacht je dat de accu techniek al 5 jaar stilstaat? De accu van de Model 3 heeft al 30% meer capaciteit per cm3. Deze cellen zijn nog niet terug te vinden in de S en X.
Bij Tesla kan het model nog veranderen terwijl de auto’s al bij klanten rondrijden hoor 😊 Hebben ze geen concept -> productiefase voor nodig
Wat een prachtige auto van de buitenkant en wat is deze auto qua interieur een verschrikkelijk lelijk hok. Wat een deceptie zal dat zijn als je plaats neemt achter het meest infantiele stuurtje ever.
Ik begrijp iets niet. Veel hypercars (LaFerrari, P1, Chiron, getunede GTR’s) worstelen met een 0-100 lager dan 2.3-2,4s. Tesla beweert hier onder de 2 te geraken. Is dit dan op normale straatbanden? Want dergelijke tijden lijken mij enkel mogelijk op speciaal rubber, gezien tractie alles is bij een 0-100.
@hollow: 4 wheel drive en het feit dat je bij een elektromotor de mate van doorslippen beter kunt regelen dan bij een plofmotor.
Ziet er goed uit en heeft wel iets weg van de Evora indd. En dat is best een compliment.
Ik zal de handjes van menige AB-reaguurder wel niet op elkaar krijgen als ik zeg, dat ik het een mooie auto vind. Maar dat is ook niet waarom ik het zeg. Ja! Ik vind hem mooi! En vooral, omdat hij zich -ondanks het eenvoudige lijnenspel (of misschien wel daardoor)- duidelijk van andere sportievelingen weet te onderscheiden. Bekijk alleen maar eens de concurrenten, die zijn 0-100 prestatie weten te benaderen. Gewoonweg extreem vormgegeven! Maar mooi? En zeg nou niet, dat die 0-100 tijden er niet toe doen! Waarom worden ze anders tot op 10-den van seconden weergegeven?
Maar, Elon!, doe me alsjeblieft wel ’n plezier, hè? Dat stuur (of wat ervoor moet doorgaan) en dat dashboard zijn toch regelrechte afknappers!? Ik verwacht toch echt iets aantrekkelijks om naar te kijken! Dit is (of vind ik) gewoonweg afgrijselijk! (Droomt weg naar vroeger, toen gepolijst hout en echte wijzertjes in met dun chroom omfloerste klokjes het summum waren…………..)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).