• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbij

Auteur: RubenPriest, gepost 16 februari 2018 om 22:06 – 51 Reacties

Afbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbijAfbeelding In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbij

In het echt: de nieuwe Tesla Roadster van dichtbij
De nieuwe elektrische supercar van Tesla kan nader worden bekeken.

Met de aankondiging van de nieuwe Tesla Roadster gaf de Amerikaanse autobouwer computerplaatjes vrij. We kregen zo een idee wat Musk voor ogen heeft met de supercar, maar heel representatief was het niet.

Later verschenen beelden op het web van de Roadster in actie. Het ding zit echter in twee seconden op 100 km/u en zo hebben we nog steeds geen kans gekregen om de elektrische auto van dichtbij waar te nemen.

Via Reddit zijn er een setje fatsoenlijke foto’s van de Roadster gedeeld. Eindelijk kan de elektrische supercar eens goed bekeken worden. Het is uiteraard nog een concept, dus Elon kan nog het een en ander gaan veranderen aan het uiteindelijke product.

Het concept heeft geen fysieke spiegels of deurgrepen. Verder valt vooral de agressieve diffuser op, alsof je met een raceauto hebt te maken. Het interieur oogt erg basic, al valt daar op dit moment nog weinig zinnigs over te zeggen. Persoonlijk zie ik er wat van de Lotus Evora in terug. Daarmee lijkt de nieuwe Tesla Roadster een aantrekkelijke supercar te worden.

Ook interessant!

  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • Tesla Roadster weer vertraagd
    Tesla Roadster wéér vertraagd. Alweer.
  • Tientallen Tesla Roadsters verloren bij grote brand
    Tientallen Tesla Roadsters verloren bij grote brand

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, roadster, rood, Supercars, Tesla

Vorig bericht: « Edo AMG GT R bewijst enorme potentie 4.0 V8
Volgend bericht: Voor welke auto maakt tennisster Serena Williams reclame? »

Lees Interacties

Reacties

  1. g60gti zegt

    16 februari 2018 om 22:15

    En dan zeggen dat volkswagen een saai dashboard heeft..

    Login om te reageren
    • lamborghinilp7504 zegt

      16 februari 2018 om 22:19

      @g60gti: gewichtsbesparing…

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        17 februari 2018 om 09:53

        @lamborghinilp7504: kostenbesparing:-)

        Login om te reageren
    • c63bs zegt

      16 februari 2018 om 22:39

      @g60gti: Tesla heeft altijd al een lelijk dashboard gehad. Dat grote ipad schermpje vond ik ook nooit wat.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        17 februari 2018 om 14:00

        @c63bs: Ik vind alle lcd-schermen zowieso al vreselijk bij rijden in het donker. De gigantische tv in een tesla lijkt me helemaal ruk. Schermen zijn tegenwoordig nou eenmaal goedkoper dan knoppen dus daar zal het heen gaan. Het wordt alleen naar de consument gebracht als zijnde luxe.

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      16 februari 2018 om 23:14

      @g60gti: Klopt ook wel ja ;)

      Login om te reageren
    • Senne zegt

      17 februari 2018 om 00:15

      @g60gti: Waarom aandacht aan een auto spenderen die uiteindelijk toch niet te verkrijgen is…

      Login om te reageren
    • ritchie zegt

      17 februari 2018 om 11:31

      @g60gti: ik dacht heel ff dat het wel iets had totdat ik het dashboard zag.. wat een grap

      Login om te reageren
  2. tvklarenbosch zegt

    16 februari 2018 om 22:23

    Ik ben wel fan

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    16 februari 2018 om 22:31

    De officiële lezing voor de vorm van het stuur zal wel zijn dat je zo enkel tientallen grammen gewicht bespaart of iets dergelijks, maar stiekem weten we natuurlijk allemaal dat Musk dit gewoon gedaan heeft omdat hij KITT uit Knight Rider zo tof vindt.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      17 februari 2018 om 07:53

      @Edge: of Batman uiuuiuit… ’57?

      Login om te reageren
  4. misterdrogba zegt

    16 februari 2018 om 22:31

    Hopelijk krijgt de productievariant een echte dashboard in plaats van zo’n karton-achtig ding.

    Login om te reageren
  5. sackbot67 zegt

    16 februari 2018 om 22:43

    Waarom is de Tesla Roadster geen roadster?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      16 februari 2018 om 22:50

      @sackbot67: Als je het dak in het midden eraf haalt is het een roadster. Dat is wel vaker zo met roadsters.

      Login om te reageren
      • ArnoldH zegt

        17 februari 2018 om 08:35

        @fmgarcia: dan is het in mijn ogen eerder een targa…

        Login om te reageren
    • Dizono zegt

      16 februari 2018 om 22:50

      @sackbot67: het dakpaneel kan er uit.

      Login om te reageren
      • sackbot67 zegt

        16 februari 2018 om 22:51

        @dizono: oeps beetje dom

        Login om te reageren
    • mout zegt

      16 februari 2018 om 23:50

      @sackbot67: Ik ben blij dat jij het vroeg, want nu kan ik net doen alsof ik dat meteen bedacht had ;-)
      Blijft over dat je niet veel 4-zit roadsters hebt.
      Ik heb in een Roadster type 1 gereden, en vind dit maar een vreemde opvolger. Op een targadak na een tweedeurs sedan…

      Login om te reageren
      • gallardogt zegt

        17 februari 2018 om 00:37

        @mout: Een 4-zits roadster lijkt mij wel erg optimistisch … en waar zijn dan die plaatjes van de achterzitjes? Tot nu toe nergens kunnen vinden en ik ben juist dol op 2+2 coupé’s. Een volwassen persoon (of twee) kan je prima voor een kort ritje achterin proppen, heel gezellig juist! Doe het vaak genoeg in een Audi TT en vooral met deze Tesla Roadster van nul naar honderd wordt dat een dolle boel, ha ha.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          17 februari 2018 om 11:32

          @gallardogt: Ik zie ook niets van die twee achterstoelen.
          Toch is er steeds 4-zitter genoemd. O.a. hier: https://www.netcarshow.com/tesla/2020-roadster/

          Login om te reageren
  6. veloce zegt

    16 februari 2018 om 22:48

    Dat is geen roadster, maar een coupé

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      16 februari 2018 om 22:53

      @veloce: Straks gaan jullie er nog Harley’s bijhalen.. Kijk eens goed, dan zie je twee ruimtes tussen het dak. Dat zal het mysterie oplossen. Beetje Corvette stijl. Porsche noemt het Targa of zoiets.

      Login om te reageren
      • mausk zegt

        17 februari 2018 om 09:44

        @fmgarcia: Niet alleen porsche noemt het zo, de hele autoindustrie noemt zoiets een targa.

        Login om te reageren
  7. dymf zegt

    16 februari 2018 om 22:59

    Tesla Targa klink ook gewoon niet.
    Verder vind ik het een lelijk ding. En dat stuur lijkt me ook niet lekker sturen.

    Login om te reageren
  8. larsdbs9 zegt

    16 februari 2018 om 23:08

    Tesla Roadster met Weissach pakkage? Die diffuser en die velgen doen me denken aan de Porsche 918

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      16 februari 2018 om 23:19

      @larsdbs9: vooral bij foto 7 moest ik eraan denken inderdaad!

      Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    17 februari 2018 om 00:13

    Waarom is dit artikel geschreven alsof dit de eerste beelden zijn? De Roadster (deze waarschijnlijk) was gewoon aanwezig op zijn eigen onthulling.

    Mensen die terplekke een $5000 aanbetaling deden kregen zelfs een ritje.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      17 februari 2018 om 03:17

      @Donstil: je mist een nulletje. Kleinigheidje :-)
      Dat bedrag dat ze vragen geeft mij aan in welke problemen Tesla verkeert, voor de allereerste serie mag je zelfs direct de gehele aankoopprijs aftikken, á $ 250.000

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        17 februari 2018 om 10:20

        @hehe: nee klopt wel 5000 dollar als eerste aanbetaling ter plekke en non refundable en 45.000 snel daarna om de reservering rond te maken.
        De hele 50.000 is overigens wel refundable als je om wat voor reden dan ook afziet van de koop.

        Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    17 februari 2018 om 00:13

    Levering geschied in de 10de maand van het jaar 2037….schat ik?!

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      17 februari 2018 om 09:08

      @iphonistvongates: Optimist :)

      Login om te reageren
  11. kennone zegt

    17 februari 2018 om 02:05

    Nightrider had het zelfde stuur!! Dus ik vermoed dat dit een Pontiac onderhuids is

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      17 februari 2018 om 07:39

      @kennone: *Knight Rider, de auto heette KITT (Knight Industries Two Thousand) en de bestuurder Michael Knight.

      Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      17 februari 2018 om 07:56

      @kennone: haha, ja idd. Als de bouwkwaliteit hetzelfde is van 80-eighties Amerikanen dan belooft het niet veel goeds. Maar ik denk dat Tesla heeft geleerd van de Model S kwaliteitsproblemen.

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        17 februari 2018 om 08:26

        @drdre1: Goh… de allereerste auto die je als massa producent bouwt mag toch nog wel een paar puntjes ter verbetering hebben? Ze zijn net 5 jaar bezig, is maar goed dat ze nog niet de bouwkwaliteit hebben van de Duitsers die al 100j in het vak zitten.

        Login om te reageren
  12. alfalfa zegt

    17 februari 2018 om 10:12

    Hij is erg fraai! Voor het geld mag de koper toch wel een elektrisch in/uitklapbare spoiler krijgen en niet de vaste strijkplank die de X ontsiert.

    Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    17 februari 2018 om 10:20

    Ik vind deze roadster echt zeer geslaagd, laat maar komen!

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      17 februari 2018 om 16:49

      @allesmetturbo: zit alleen geen turbo op.

      Login om te reageren
      • allesmetturbo zegt

        17 februari 2018 om 19:55

        @ikleesookoverautos: maar wel genoeg koppel om dat goed te maken

        Login om te reageren
  14. galverink zegt

    17 februari 2018 om 11:49

    Ik ben vooral benieuwd hoe Tesla daar een accu van 200 kWh in wil stoppen. De Model S heeft een wielbasis van 2,96 meter. En daarin zit een compartiment van 10 cm hoog, voor een accu van 100. Als je die wilt verdubbelen in een kortere auto, dan is het ongeveer alsof je stoel op een kratje staat. OK voor een SUV misschien maar niet voor een sportwagen.

    Tenzij Musk speculeert op doorbraken in accutechnologie die nog onbewezen zijn. Wat natuurlijk ook zou kunnen.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      17 februari 2018 om 11:57

      @galverink: omdat het een 2-zitter is en de ruimte achter de stoelen benut wordt voor de accu’s, net als bij de eerste Roadster.
      De model S moet zo veel mogelijk binnenruimte hebben als gezinsauto, totaal ander concept.

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        17 februari 2018 om 12:15

        @janjansen: het is dus gewoon een 4 zitter…

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          18 februari 2018 om 04:28

          @pramm: marketingtechnisch gezien is het inderdaad een 4-zitter, net als een 911. Daarin kan je ook 2 dwergen zonder benen op de achterbank vervoeren.

          Login om te reageren
          • pramm zegt

            18 februari 2018 om 19:51

            @janjansen: Heb begrepen dat het expliciet geen 2+2 is, maar serieus een 4 zitter!

            Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 februari 2018 om 12:36

      @galverink: dacht je dat de accu techniek al 5 jaar stilstaat? De accu van de Model 3 heeft al 30% meer capaciteit per cm3. Deze cellen zijn nog niet terug te vinden in de S en X.

      Login om te reageren
  15. Gulli zegt

    17 februari 2018 om 12:50

    Bij Tesla kan het model nog veranderen terwijl de auto’s al bij klanten rondrijden hoor ? Hebben ze geen concept -> productiefase voor nodig

    Login om te reageren
  16. barry355gtb zegt

    17 februari 2018 om 13:37

    Wat een prachtige auto van de buitenkant en wat is deze auto qua interieur een verschrikkelijk lelijk hok. Wat een deceptie zal dat zijn als je plaats neemt achter het meest infantiele stuurtje ever.

    Login om te reageren
  17. hollow zegt

    17 februari 2018 om 13:45

    Ik begrijp iets niet. Veel hypercars (LaFerrari, P1, Chiron, getunede GTR’s) worstelen met een 0-100 lager dan 2.3-2,4s. Tesla beweert hier onder de 2 te geraken. Is dit dan op normale straatbanden? Want dergelijke tijden lijken mij enkel mogelijk op speciaal rubber, gezien tractie alles is bij een 0-100.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      17 februari 2018 om 13:50

      @hollow: 4 wheel drive en het feit dat je bij een elektromotor de mate van doorslippen beter kunt regelen dan bij een plofmotor.

      Login om te reageren
  18. ikleesookoverautos zegt

    17 februari 2018 om 16:50

    Ziet er goed uit en heeft wel iets weg van de Evora indd. En dat is best een compliment.

    Login om te reageren
  19. 9000cse zegt

    18 februari 2018 om 03:27

    Ik zal de handjes van menige AB-reaguurder wel niet op elkaar krijgen als ik zeg, dat ik het een mooie auto vind. Maar dat is ook niet waarom ik het zeg. Ja! Ik vind hem mooi! En vooral, omdat hij zich -ondanks het eenvoudige lijnenspel (of misschien wel daardoor)- duidelijk van andere sportievelingen weet te onderscheiden. Bekijk alleen maar eens de concurrenten, die zijn 0-100 prestatie weten te benaderen. Gewoonweg extreem vormgegeven! Maar mooi? En zeg nou niet, dat die 0-100 tijden er niet toe doen! Waarom worden ze anders tot op 10-den van seconden weergegeven?
    Maar, Elon!, doe me alsjeblieft wel ’n plezier, hè? Dat stuur (of wat ervoor moet doorgaan) en dat dashboard zijn toch regelrechte afknappers!? Ik verwacht toch echt iets aantrekkelijks om naar te kijken! Dit is (of vind ik) gewoonweg afgrijselijk! (Droomt weg naar vroeger, toen gepolijst hout en echte wijzertjes in met dun chroom omfloerste klokjes het summum waren…………..)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North