Tesla Model 3 crasht hard, eigenaar vertelt

Auteur: , 41 Reacties

Elon Musk, fix dit even.

De Tesla Model 3’s sneuvelen bij bosjes, zo lijkt het. Vaak krijgen de crashes een negatief staartje, maar deze keer niet, de inzittende vertelt hoe goed de crash hem is bevallen.

De Tesla knalde met 100 km/u op een stilstaande auto en dat is te zien ook, het hele smoelwerk ligt open. Verrassend genoeg konden de eigenaar en de andere inzittenden dit verhaal navertellen zonder levensbedreigende verwondingen. De Model 3 eigenaar zette wat foto’s van de crash op de r/TeslaMotors subreddit. Nadat hij eerst het één en ander met zijn verzekering moest regelen, kon hij vertellen over de crash:

Iedereen, van de paramedici tot de takelwagen-chauffeur, zei dat mensen normaal gesproken niet zo goed wegkomen na zo’n ongeluk. In een minder veilige auto zou een dergelijk ongeval kunnen resulteren in dood, of in ieder geval veel zwaardere verwondingen.

Als de eigenaar een kritiekpunt zou moeten noemen, dan zou dat gaan over het 15-inch touchscreen in het middenconsole. Hij vertelt dat het glas van het touchscreen in vele stukken brak en een snee in de arm van de passagier veroorzaakte. Tevens was er door het gebroken touchscreen geen toegang meer mogelijk tot het handschoenenkastje, waar de autopapieren lagen. Normaal doe je die open via het touchscreen, maar dat werd in deze situatie nogal lastig.

De eigenaar zegt wel erg tevreden te zijn met de manier waarop de Tesla Model 3 het ongeluk heeft doorstaan. Hij heeft al een nieuw exemplaar gereserveerd.

Elon Musk zou Elon Musk niet zijn als hij niet direct op de hoogte was van het ongeluk en de ontwerpfouten. Hij tweette het volgende:

Adding software feature to open glovebox automatically when car comes to a stop after a crash. Will look at bonding a thin plastic sheet to the front or back of screen.



41 reacties

Ik blijf na het zien van de plaatjes met maar 1 vraag: waarom zitten er verschillende velgen onder?
@jeps90: volgens mij zijn dat wieldoppen/covers en zitten daaronder dus deze lmv’s
@jeps90: en die zullen er door de crash vanaf geklapt zijn.
@jeps90: zijn de zelfde velgen. Alleen achter zit de kunststof kap er nog op. Zijn een soort wieldeksels voor op de velgen waardoor er minder luchtweerstand ontstaat. Onder kap van de Achtervelg, zit dus een zelfde velg als de voorste velg.
@jeps90: Op die eerste foto zie ik naast het achterwiel, iets liggen wat lijkt op een wieldeksel. Ik vermoed dat die een aerodynamische verbetering toebrengt?

Nog niet zo lang geleden stond hier een artikel over een type velg die je voor je Tesla kon krijgen, waardoor je ietsje meer km’s kunt doen. Alleen kocht geen hond het, omdat het er nogal raar uit ziet.
@simonmc: Ja, de wieldoppen schijnen circa 5% extra range op te leveren.
Alleen zijn ze zo lelijk dat je ze er toch echt alleen op doet als je die 5% ook echt nodig hebt. ;)
@Elja: of… is die lm van de auto waar ie tegenaan geknald is?
@jeps90: volgens mij heb je je antwoord, 5x ;)
@jeps90: Priussen hadden dat vroeger ook. Zaten onder die afgrijselijke wieldoppen best gave antraciet kleurige velgen. Gewoon met aërodynamica te maken.
@mopar: Nee hoor crash is met voorbedachte rade in actie gezet daarom verschillende wielen
De marketing is in elk geval weer dik in orde…
Dit is NOOIT met 100km/u gebeurd…
@crusader: Het lijkt mij ook een vrij gevaarlijke plek om 100 km/h te rijden, zo bij een kruising.
@crusader: alles wat geschreven staat is waar.
@crusader:

Waarom niet? Met welke snelheid dan wel, denk jij?
@crusader: dat dacht ik dus ook
@crusader: en dat weet jij omdat…? Je zelf een model 3 met 100 in een andere auto hebt geboord?
@crusader: Minder, wil je zeggen? Akkoord, met 100 km/u is zelfs de meest veilige auto gewoon uiteen gespat. Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij 100 km/u reed en toen de stilstaande auto opmerkte en vol in de remmen ging ( en crashte met 60 km/u ofzo ).
@crusader: Er is een verschil tussen met 100 tegen een muur en met 100 tegen een auto botsen he. Een muur gaat geen kant op. Die andere auto werd wss naar voren geduwd en heeft ook een zachtere kreukelzone aan de achterkant. Kan best met 100 gebeurd zijn hoor. Die tesla is geen lichtgewicht.
@mopar: nooit dat die wagen maar zo weinig opeen geplooid is als je tegen 100kl/u crashed…ook niet tegen een andere stilstaande wagen.
@crusader: Toch wel. Mijn pa is ongeveer 20 jaar geleden bij het stoplicht van achter aangereden door een bestuurder die in slaap was gevallen. Was met 80 in zijn Mercedes tegen de Volvo van Mn vader aangereden. Allebei hebben het gewoon kunnen navertellen door exact de reden die ik net genoemd heb. Dat was 20 jaar geleden met ouwe bakken dus ik wil best geloven dat een moderne auto zoals een tesla dat met 100 ook wel kan overleven.
@crusader: jij was erbij?
Elon Musk for president!
Goed zo Duitse autoindustrie, zo ziet marketing er uit.
Top verzekering: over 3 jaar kan hij weer met een nieuwe rijden!
Natuurlijk worden auto’s steeds veiliger, maar geluk is ook een factor. Zo weten we niet tegen wat voor auto hij is gebotst, of onder welke hoek. Als die auto veel lichter was (geen raar idee als je in een Tesla zit) maak je al meer kans.
@potver7: dit is in de VS. Daar is een model 3 met z’n 1800 kg een medium weight.
Wel top dat er zo goed naar klanten wordt geluisterd
ho ff, het handschoenekastje opend AUTOMATISCH bij een ongeluk? dus dan liggen de autopapieren ergens tussen jou en de ongelukken driehoek achterin? heel handig…
@gwnbmw: nee er staat automatisch na een ongeluk. Dus wanneer je in de kreukels ligt krijg je nog dat kreng op de knieën gestuiterd.
Ah de propaganda machine is er weer! Zullen we dit soort berichten ook plaatsen als het een audi betreft 🤣
Eigenlijk geen idee hoe het met die Tesla’s zit, maar het scheelt een hoop als er niet een halve kuub metaal als een sloopkogel de cabine wordt ingedrukt.
Skuurt skuurt
Inclusief wieldoppen (voor 50 euro extra) over een paar weken te koop bij JetCars.


Onbegrijpelijk dat niemand die ‘grap’ nog gemaakt heeft! ;-)
@nicolasr: Omdat het ondertussen ook niet meer grappig is?
Nu leuren langs autosloperijen he.Wie wil dat ding met al die accu’s hebben?
@alfarobert: die batterijen krijg je nog het makkelijkste verkocht. Die zijn momenteel nog snel 15k waard.
Als ik ergens met m’n panda op knal, zal ik het 100% zeker niet op Reddit of Facebook zetten. Gaat ander niks aan, maar ik begrijp ook weinig van marketing.
Ik snap niet dat hij zo blij doet met dit ongeluk. Ja leuk je kan het navertellen en blablabla. Maar je bent echt een totale Patrick als je met 100 km in een tesla op een stilstaand voertuig knalt. The fuck ouwe 100!!!! Stilstaand. Johnny dingen.
Had die tesla dit ongeluk niet kunnen voorkomen dan?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).