• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?

Auteur: Dizono, gepost 5 oktober 2015 om 21:00 – 40 Reacties

Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?Afbeelding Een Porsche 911 RSR replica voor € 119.000 op Marktplaats?

Porsche 911 RSR Replica
En aan de foto’s te zien niet eens een goed gelukte replica, dus waarom zo’n monsterlijk hoog bedrag voor dit gedrocht? Een toegewijde Porsche-liefhebber houdt het ongetwijfeld niet droog als hij hoort wat als basis diende voor deze replica…

De welbekende Porsche 911 Carrera RS 2.7 was eigenlijk een homologatiespecial voor de Carrera RSR, die eveneens in 1973 het licht zag. Was de RS een straatauto, de RSR was op en top racewagen. In 1974 kreeg de auto er 300cc en een extra brede bodykit bij, waarmee de RSR 3.0 geboren was. Een iconische racewagen, waar vele legendarische coureurs én onze eigen @casperh hun meters in maakten (legendarische rijtest HIERRR).

Zoals dat gaat met zeldzame en schier onbetaalbare auto’s, zijn ook van de RSR 3.0 talloze replica’s gemaakt. Meestal op basis van de minst begerenswaardige Elfjes of zelfs viercilinder 912’s, met de nadruk op meestal. Deze van oorsprong Zweedse 911 stamt namelijk uit 1966, het derde productiejaar van de 911. Maar deze mislukte RSR-replica is niet alleen een zeer vroege 911 met korte wielbasis, het is ook nog eens een zeldzame 2.0S, de eerste snelle uitvoering van de 911. Deze stond vanaf 1966 in de prijslijsten, slechts 523 exemplaren werden er gebouwd. In deze uitvoering werd er 160 pk uit de tweeliter zescilinder gepeuterd, tegenover 130 pk in de standaard 911. Later kreeg de 911S overigens een 2.4-liter blok.

Op het moment dat de Zweedse eigenaar van deze 911 2.0S besloot een RSR-replica te gaan bouwen, waren de prijzen voor 911’jes vast nog niet op het niveau dat ze nu zijn. Een knappe 2.0S doet makkelijk twee ton, al zien we ook een perfecte 67’er voor 440.000 euro te koop staan. En dan hebben we het over exemplaren van na 1966, we willen niet eens weten wat een 911S uit het eerste productiejaar in goede staat waard is. De persoon die een kruiwagentje met 119.000 euro naar Brummen brengt en nog eens een flink bedrag in een nut and bolt-restauratie van deze 911 steekt, gaat daar ongetwijfeld achterkomen.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • Ziehier, de lekkerste Porsche 911 Cabrio van Marktplaats
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Ex-Escobar Porsche 911 RSR kost een vermogen

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911s, Klassiekers, marktplaats, occasion, Porsche, rsr, wit

Vorig bericht: « Automobilisten in de war door Zeeuwse hoerenrotonde
Volgend bericht: 60 jaar Snoek: 12 dingen die je niet wist over de Citroën DS »

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    5 oktober 2015 om 21:06

    Typisch gebakje van die schillenboer uit Brummen.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      5 oktober 2015 om 21:47

      @gash: haha Nico Aaldering.

      Login om te reageren
    • alfablog zegt

      5 oktober 2015 om 22:38

      @gash: wat mis daar soms?

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        5 oktober 2015 om 23:09

        @alfablog: ‘soms’ heeft -ie de prachtigste auto’s staan. En ‘soms’ verkoopt -ie knollen voor citroenen. Of dat te wijten is aan overdrijving van de verkoper of aan de overdreven verwachtingen van een koper, daar kan ik zelf geen ervaringen over geven, maar hij is een van de grotere spelers in de klassiekermarkt in Nederland, en dus steekt z’n kop nogal een eind boven het maaiveld uit.

        Login om te reageren
  2. kilum zegt

    5 oktober 2015 om 21:08

    De grote vraag is natuurlijk hoeveel het kost om hem weer in originele staat te krijgen.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      5 oktober 2015 om 22:56

      @kilum: je betaalt dit bedrag inclusief restauratie. En iets zegt mij dat ze dat in Brummen iets beter doen…

      Wellicht maken ze hem ook weer origineel voor de koper?

      Login om te reageren
  3. eddythedriver zegt

    5 oktober 2015 om 21:08

    Ach, je hebt in ieder geval wel lekker een ruime zit achter het stuur.
    Zo kun je toch redelijk anoniem door het leven in dit mislukte project.
    Zonde zonde zonde…..

    Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    5 oktober 2015 om 21:09

    Vast een auto om een mening over te hebben…

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    5 oktober 2015 om 21:13

    had verwacht dat er een G-klasse onderzat. wat staat dit ding hoog op z’n poten

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 oktober 2015 om 23:11

      @henkhupelschoten: en zo smal in z’n spoorbreedte. Nu was dat in de zestiger jaren niet ongewoon, maar die bodykit was wel beter gevuld dan dit.

      En dan die kieren tussen de verschillende bodyparts…

      Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    5 oktober 2015 om 21:14

    Wat een verspilling!

    Login om te reageren
  7. jonkheer zegt

    5 oktober 2015 om 21:16

    Nou dit gedrocht zal geen last hebben van schade aan de wielkasten door aanlopende wielen op de Nordschleife

    Login om te reageren
  8. tinustiguan zegt

    5 oktober 2015 om 21:16

    Toch lijkt dit me een “moeilijke businesscase” , om niet te zeggen een zeer risicovolle.
    Originele onderdelen kosten waarschijnlijk ook en vermogen, en gezien de staat van de auto heb je er daar nogal wat van nodig……..Koop dan meteen een Singer, zelfde nostalgische gevoel, modernere techniek.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      5 oktober 2015 om 22:00

      @tinustiguan: Mja, aan de andere kant: vind maar eens een matching numbers 911 2.0S uit 1966. Mission Impossible…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 oktober 2015 om 23:51

        @dizono: Ik heb even voor je gezocht, en ze gewoonweg niet te vinden. Wel een enkele van een jaartje of wat later. Uiteraard gaan ze allemaal voor de hoofdprijs weg.

        911S ’68 (€230k)
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275675704

        911S ’67 (€229k)
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276966219

        911S ’68 (210k)
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=266363997

        911S ’69 (195k)
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=270350096

        911S ’69 (180k)
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274884550

        911S ’67
        http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=277274252

        Login om te reageren
  9. klaasjevaak zegt

    5 oktober 2015 om 21:17

    Waarschijnlijk een typo. Moet natuurlijk EUR 1.190,00 zijn ipv EUR 119.000

    Login om te reageren
    • bmw507coupe zegt

      5 oktober 2015 om 21:35

      @klaasjevaak: bij €11.900,00 had ik t nog geloofd

      Login om te reageren
    • skylinefan zegt

      5 oktober 2015 om 21:44

      @klaasjevaak: nope

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    5 oktober 2015 om 21:25

    Phoe, das zonde!

    Login om te reageren
  11. bofkont zegt

    5 oktober 2015 om 21:25

    Is Nico helemaal van de pot gerukt nu??
    Man man wat een kansloos ding.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    5 oktober 2015 om 21:29

    Geen Singer maar een Swinger…

    Login om te reageren
  13. nord zegt

    5 oktober 2015 om 21:31

    Dit is nou een gaaf projectje om op te pakken! Als het matchy matchy is, zeker zijn geld waard!

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    5 oktober 2015 om 21:33

    De man heet vast en zeker Lasse Gråppetåpper uit Lølligland

    Dit ding is compleet verampponneerd door onze Lasse !
    Behalve foute schermen en bumpers, de deuren zijn verziekt door het latere model buitenspiegel en de chromen lijsten zijn vervangen door zwarte exemplaren

    Enige originele zijn het dashboard, het stuur en de achterlichten (die wilde die nog gaan verpesten !)

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      6 oktober 2015 om 21:04

      @desjonnies: hahaha. Dat is een grap van Nico. ik snap hem wel…. lachen!

      Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    5 oktober 2015 om 21:33

    Als je een beetje onderhandelt krijg je er vast wel een setje extra dikke spacers bij voor weinig. Bij The Gallery zijn ze de beroerdste niet…

    En een heel erg mooi en vooral bijzonder verhaal over de historie van de auto, helemaal gratis en voor niks. Eigenlijk zijn ze gek dat ze er niet meer voor vragen.

    Login om te reageren
  16. nord zegt

    5 oktober 2015 om 21:43

    Hier kan je een mooie period 911R replica van maken..
    Heb altijd gedroomd van eentje in niet bestaand zwart..

    Login om te reageren
  17. clarkson zegt

    5 oktober 2015 om 21:50

    WHOA! Hoe gek kan een mens zijn? Wie doet zo iets??!

    Login om te reageren
  18. gekkenhuis zegt

    5 oktober 2015 om 22:01

    Man man man

    Login om te reageren
  19. Dreke zegt

    5 oktober 2015 om 22:26

    Ze kunnen er nog zo’n mooi verhaal bij ophangen, 119k voor zo’n mislukt hobbyproject schurkt wel erg dicht tegen oplichting aan… Schroef alle rotzooi en alles wat overblijft is dan 119k waard?
    Ik geloof niet in sprookjes, anderzijds, ik heb het wel vaker mis gehad…

    Login om te reageren
  20. pauluspiekema zegt

    5 oktober 2015 om 22:33

    Heeft zeker “een beetje” TLC nodig…. maar dan heb je wel wat! Een matching nr. 911 !!! Dan lijkt me de vraagprijs niet zo gek toch? Volgens mij is hij zelfs al verkocht.

    Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    5 oktober 2015 om 22:38

    Dus je betaalt 119 mille voor de matching numbers. Dat vind ik wel heel erg veel.

    Terugbrengen naar originele staat zal nog wel een kostenpost worden (50k?).

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      5 oktober 2015 om 23:25

      @gtwillem: zet er maar een 1 of zelfs 2 voor want originele onderdelen wordt wel een probleem… Aan de andere kant.. Het is maar een 911. S of niet, je breekt je nek over die dingen.. No fucking way dat ik 4ton uit zou geven aan een 911… Ongeacht stamboom.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        5 oktober 2015 om 23:36

        @w0o0dy: originele onderdelen is nog goed aan te komen, ook voor de eerste Porsches. Porsche bouwt nog geregeld een serie onderdelen voor de oude modellen. Daarnaast zijn er gerenommeerde bedrijven als Paul Stephens, Singer, Ruf en Brabus die zich bezig houden met het in originele staat brengen van dergelijke auto’s, naast hun meer bekende activiteiten. Maar dat gaat toch zeker geen 150 of 250 mille kosten, lijkt mij. Voor die bedragen kun je elke pre 993 laten ombouwen naar Carrera RS 2.7 specificatie.

        Login om te reageren
        • nord zegt

          5 oktober 2015 om 23:59

          @gtwillem: die is een short wheelbase, daar wordt het heel wat plaatwerk zelf maken waarbij het helpt om nog een short wheelbase te hebben want het is haast niet meer te krijgen.
          Dit vind ik de mooiste 911. Smalle bandjes onder je 5,5 x 15 fuchs, avons cr6 zz of what the heck, dunlop racing, period momo Prototipo, halve kooi en niet te laag.

          Login om te reageren
          • Dizono zegt

            6 oktober 2015 om 00:52

            @nord: een 912 scoren, die hadden namelijk ook de kortere wielbasis. Hoeveel onderdelen er -los van de techniek- nog meer verschillen weet ik nietz

            Login om te reageren
  22. philipf zegt

    5 oktober 2015 om 22:55

    Wat een lelijke bak!

    Login om te reageren
  23. psveindhoven zegt

    5 oktober 2015 om 23:27

    Koekkoek

    Login om te reageren
  24. joost1990_2 zegt

    6 oktober 2015 om 01:29

    Ik ben geen Porsche-liefhebber, maar dit kan écht niet…

    Login om te reageren
  25. robbie123 zegt

    6 oktober 2015 om 05:41

    Iedereen is hartstikke van de pot gerukt die zo’n bedrag voor dit gaat betalen. Het is een kwestie van tijd dat deze zeepbel helemaal instort net als eind jaren tachtig! Hoe is het mogelijk dat een mooie Lamborghini Murcielago dezelfde prijs is. Is veel zeldzamer, veel mooier, veel beter, veel sneller, veel opvallender, veel spannender en zo kan ik uren doorgaan. Ik raad een ieder aan om niet te investeren in zo’n gedrocht als dit en dan wordt de pijs vanzelf weer normaal en dat is een waarde van €25000,- !!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  26. gokartmozart zegt

    6 oktober 2015 om 21:01

    hahaha. Dat is een grap van Nico. ik snap hem wel…. lachen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North