
Ben jij ook zo uitgekeken op de huidige Opel Zafira? Dan hebben we goed nieuws voor je! Over minder dan een maand zal Opel tijdens de autoshow van Geneve een conceptversie van de nieuwe generatie tonen. Spannend he?
De Zafira Tourer Concept is duidelijk herkenbaar als een moderne Opel met zijn bekende familiegezicht. En ga er dan ook maar vanuit dat de productieversie voor 90% overeen zal komen met deze conceptcar. De wijzigingen zullen waarschijnlijk iets andere bumpers, andere buitenspiegels en andere velgen zijn. Hij ziet er overigens wel iets minder heftig uit dan de schetsen die Opel eerder liet zien.
Over het interieur roept Opel dat het een Lounge On Wheels is. “A lounge is a place you want to escape to and relax, a place where you really want to be. We wanted to offer the same feeling in a monocab and make it the lounge you want to spend time in.” Juist…
We zullen in Geneve eens een kijkje nemen op de Opel stand om te zien of het wat is.
PS Het is wel te hopen dat Opel wederom met een OPC variant op de proppen komt :D
Looks more like a ghost car!
Niet mis, maar de boomerangs zullen het natuurlijk weer niet overleven, dus wordt weer een pak minder leuk.
@Esprit_de_Flandre: Ik denk het juist wel, kijk maar eens naar de opel ampera, die de 1e zal worden met de nieuwe familieneus, die de huidige familineus zal opvolgen, en denk ook dat hij daarna ook als facelift op andere modellen te zien zal zijn… Opel kennende..
@Jipp: Heb jij dan al een echte Ampera gezien? Ja, op studiofoto’s staat ie altijd met die boomerangs, maar ik betwijfel of ze dat echt gaan doordrukken. Het moet nog aantrekkelijk blijven voor het conservatievere publiek ook hé. Alleen OPC zal die krijgen volgens mij.
En een Ampera OPC? Hmm…
@Esprit_de_Flandre: Ik denk toch dat ze het doorzetten, kijk dit maar eens: http://www.topgearmagazine.nl/autonieuws/artikel/opel-ampera-het-eerste-productiemodel/
@Jipp: “eerste productie-prototype”
Nog steeds een prototype. Wil niets zeggen dus. Ze kunnen makkelijk nog een nieuwe bumper aanhangen. Maar we zullen zien…
@Esprit_de_Flandre: een productie prototype veranderen ze meestal niet meer, allen fine-tunen… daarbij kunnen we het inmiddels wel aannemen, na alle concepten met deze neus.
ziet er goed uit, maar ook hier blijkt maar weer dat ook opel een familineus hanteerd!
overigens, lijkt de achterkant op de getoonde foto iets weg te hebben van de ford s-max!
@Jipp: Volledig mee eens. Opel goed Kinetic…
@Pixed: goed = goes
Denk die funky Ampera-voorlichten, de velgen, het panoramadak en het honingraatrooster weg, en je krijgt het productiemodel (al die details zijn te kostelijk om en-mass te bouwen) dat dus opgaat in de massa!
Geen huppeltje in de raamlijn, geen suicide doors. De Meriva is een pak interessanter. Zijn ze dat frivole stadium nu al weer voorbij? Of durven ze niet met een grotere en duurdere auto?
@Citrofiel: ik las laatst ergens dat, hoe groter de auto, hoe duurder en zwaarder de suicide deuren worden…
@Jipp: Daar zou wat in kunnen zitten als het zo’n constructie is dat de B-stijl verdwijnt en er dus heel veel verstevigingen gemaakt moeten worden. De Meriva heeft echter nog gewoon een B-stijl en dus ook geen problemen met stijfheid. Volgens mij dus niet heel veel duurder.
Of zie ik nog andere dingen over het hoofd?
@Citrofiel: k denk dat er meer zit, dan wij denken, zo is de structuur van de auto anders bijvoorbeeld….
@Citrofiel: denk trouwens aan een extra versteviging van de B stijl, waar de kant van de achterste deur scharniert, moet worden versterkt, om de deur vast te houden, maar ook de binnenst B stijl die een botsproef moet ondergaan… het hele geraamte zal dus op een of andere manier verstevigd moeten worden, om alle verschillende krachten aan te kunnen.
@Jipp: Ah ja, dat is waar, de B-stijl moet wel stevig blijven voor de botstest en de C-stijl om de deur aan te hangen. Dan wordt het inderdaad een stukje zwaarder en duurder. Toch vraag ik me af of dat niet opweegt tegen het unique selling point dat ze zouden hebben met suicide doors.
Ziet er best goed uit. De vraag is natuurlijk of de 1.4 basis op 15″ stalen velgen en met zwarte deurgrepen dat ook nog doet.
hoelang gaat de huidige al mee ??
had zo gehoopt dat ook deze de flexdoors kreeg.
@the-budel-guy: Sinds medio 2005
Ziet er goed uit.
Het is een van de beter uitziende mpv´s..
De koplampen zijn wel oké en de velgen ook wel.
Maar het is de vraag of hij in deze versie in productie komt.
Vreemd wat ze daar aan de voorkant gedaan hebben. 2 aluminium lijnen met het logo op, daaronder een grille, dan even wat bumper en dan de rest van de grille. Hadden ze toch gewoon het stukje boven de bumper helemaal met chrome/aluminium lijnen kunnen vullen ipv 50/50.
Boomerang lichten zien er leuk uit. Als gezinswagen zeker een goede kanshebber!
Hee, een C-Max met Opel-emblemen.
Eerst een vijfhoekige grille van Mazda jatten en nu maken ze van de neus een X-vorm van zoals Ford doet/deed.. jammer dat de lijn aan de zijkant niet op het voorportier zit zoals bij de Meriva en Insignia. Veel herkenbaarder. Net als bij de fraaie Flextreme concept
goh wat een verrassing!, en dan durven zeggen dat VW`s op elkaar lijken!
@AudiQuatro: Pfff wat zeurt iedereen toch over een familiegezicht? Is toch normaal? En is ook elemaal niet alleen van deze tijd hoor
Op die boomerangs na eigenlijk een ouderwets ding om te zien .
ik ben het met norge eens.
Ziet er op zich niet slecht uit… en het blijft duidelijk een Zafira, want ie trekt er toch nog goed op hoor…
ik ben er niet echt op uitgekeken, mooie gezins auto, zon zafire OPC! :)