• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste beeld: Opel Zafira Tourer Concept

Auteur: robbie, gepost 8 februari 2011 om 12:33 – 32 Reacties

Opel Zafira Tourer Concept


Ben jij ook zo uitgekeken op de huidige Opel Zafira? Dan hebben we goed nieuws voor je! Over minder dan een maand zal Opel tijdens de autoshow van Geneve een conceptversie van de nieuwe generatie tonen. Spannend he?

De Zafira Tourer Concept is duidelijk herkenbaar als een moderne Opel met zijn bekende familiegezicht. En ga er dan ook maar vanuit dat de productieversie voor 90% overeen zal komen met deze conceptcar. De wijzigingen zullen waarschijnlijk iets andere bumpers, andere buitenspiegels en andere velgen zijn. Hij ziet er overigens wel iets minder heftig uit dan de schetsen die Opel eerder liet zien.

Over het interieur roept Opel dat het een Lounge On Wheels is. “A lounge is a place you want to escape to and relax, a place where you really want to be. We wanted to offer the same feeling in a monocab and make it the lounge you want to spend time in.” Juist…

We zullen in Geneve eens een kijkje nemen op de Opel stand om te zien of het wat is.

PS Het is wel te hopen dat Opel wederom met een OPC variant op de proppen komt :D

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Is de Renault Twingo wel of niet een klassieker?
  • De ideale speciale editie voor bemoeiallen is hier
  • Is deze EV-technologie toch niet het ei van Columbus?
  • Oei, de BMW iX3 is ‘bijna uitverkocht’
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2011, Opel, zafira

Vorig bericht: « Hamann doet de BMW 5 Serie nog een keer
Volgend bericht: Nissan GT-R EGOIST – meer details en foto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. dbonline zegt

    8 februari 2011 om 12:45

    Looks more like a ghost car!

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    8 februari 2011 om 12:45

    Niet mis, maar de boomerangs zullen het natuurlijk weer niet overleven, dus wordt weer een pak minder leuk.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      8 februari 2011 om 12:51

      @Esprit_de_Flandre: Ik denk het juist wel, kijk maar eens naar de opel ampera, die de 1e zal worden met de nieuwe familieneus, die de huidige familineus zal opvolgen, en denk ook dat hij daarna ook als facelift op andere modellen te zien zal zijn… Opel kennende..

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        8 februari 2011 om 12:57

        @Jipp: Heb jij dan al een echte Ampera gezien? Ja, op studiofoto’s staat ie altijd met die boomerangs, maar ik betwijfel of ze dat echt gaan doordrukken. Het moet nog aantrekkelijk blijven voor het conservatievere publiek ook hé. Alleen OPC zal die krijgen volgens mij.

        En een Ampera OPC? Hmm…

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 februari 2011 om 13:00

          @Esprit_de_Flandre: Ik denk toch dat ze het doorzetten, kijk dit maar eens: http://www.topgearmagazine.nl/autonieuws/artikel/opel-ampera-het-eerste-productiemodel/

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            8 februari 2011 om 21:44

            @Jipp: “eerste productie-prototype”

            Nog steeds een prototype. Wil niets zeggen dus. Ze kunnen makkelijk nog een nieuwe bumper aanhangen. Maar we zullen zien…

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              8 februari 2011 om 22:11

              @Esprit_de_Flandre: een productie prototype veranderen ze meestal niet meer, allen fine-tunen… daarbij kunnen we het inmiddels wel aannemen, na alle concepten met deze neus.

              Login om te reageren
  3. Jipp zegt

    8 februari 2011 om 12:49

    ziet er goed uit, maar ook hier blijkt maar weer dat ook opel een familineus hanteerd!

    Login om te reageren
  4. Jipp zegt

    8 februari 2011 om 12:59

    overigens, lijkt de achterkant op de getoonde foto iets weg te hebben van de ford s-max!

    Login om te reageren
    • Pixed zegt

      8 februari 2011 om 16:30

      @Jipp: Volledig mee eens. Opel goed Kinetic…

      Login om te reageren
      • Pixed zegt

        8 februari 2011 om 16:30

        @Pixed: goed = goes

        Login om te reageren
  5. F1Tim zegt

    8 februari 2011 om 13:03

    Denk die funky Ampera-voorlichten, de velgen, het panoramadak en het honingraatrooster weg, en je krijgt het productiemodel (al die details zijn te kostelijk om en-mass te bouwen) dat dus opgaat in de massa!

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    8 februari 2011 om 13:10

    Geen huppeltje in de raamlijn, geen suicide doors. De Meriva is een pak interessanter. Zijn ze dat frivole stadium nu al weer voorbij? Of durven ze niet met een grotere en duurdere auto?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      8 februari 2011 om 13:35

      @Citrofiel: ik las laatst ergens dat, hoe groter de auto, hoe duurder en zwaarder de suicide deuren worden…

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        8 februari 2011 om 14:49

        @Jipp: Daar zou wat in kunnen zitten als het zo’n constructie is dat de B-stijl verdwijnt en er dus heel veel verstevigingen gemaakt moeten worden. De Meriva heeft echter nog gewoon een B-stijl en dus ook geen problemen met stijfheid. Volgens mij dus niet heel veel duurder.

        Of zie ik nog andere dingen over het hoofd?

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 februari 2011 om 15:08

          @Citrofiel: k denk dat er meer zit, dan wij denken, zo is de structuur van de auto anders bijvoorbeeld….

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          8 februari 2011 om 15:55

          @Citrofiel: denk trouwens aan een extra versteviging van de B stijl, waar de kant van de achterste deur scharniert, moet worden versterkt, om de deur vast te houden, maar ook de binnenst B stijl die een botsproef moet ondergaan… het hele geraamte zal dus op een of andere manier verstevigd moeten worden, om alle verschillende krachten aan te kunnen.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            8 februari 2011 om 22:07

            @Jipp: Ah ja, dat is waar, de B-stijl moet wel stevig blijven voor de botstest en de C-stijl om de deur aan te hangen. Dan wordt het inderdaad een stukje zwaarder en duurder. Toch vraag ik me af of dat niet opweegt tegen het unique selling point dat ze zouden hebben met suicide doors.

            Login om te reageren
  7. mashell zegt

    8 februari 2011 om 13:13

    Ziet er best goed uit. De vraag is natuurlijk of de 1.4 basis op 15″ stalen velgen en met zwarte deurgrepen dat ook nog doet.

    Login om te reageren
  8. the-budel-guy zegt

    8 februari 2011 om 13:16

    hoelang gaat de huidige al mee ??

    had zo gehoopt dat ook deze de flexdoors kreeg.

    Login om te reageren
    • Lucb zegt

      8 februari 2011 om 15:34

      @the-budel-guy: Sinds medio 2005

      Login om te reageren
  9. db87 zegt

    8 februari 2011 om 13:20

    Ziet er goed uit.

    Login om te reageren
  10. blondelady zegt

    8 februari 2011 om 13:22

    Het is een van de beter uitziende mpv´s..
    De koplampen zijn wel oké en de velgen ook wel.
    Maar het is de vraag of hij in deze versie in productie komt.

    Login om te reageren
  11. As_long_as_it_is_fast zegt

    8 februari 2011 om 13:42

    Vreemd wat ze daar aan de voorkant gedaan hebben. 2 aluminium lijnen met het logo op, daaronder een grille, dan even wat bumper en dan de rest van de grille. Hadden ze toch gewoon het stukje boven de bumper helemaal met chrome/aluminium lijnen kunnen vullen ipv 50/50.
    Boomerang lichten zien er leuk uit. Als gezinswagen zeker een goede kanshebber!

    Login om te reageren
  12. Gideon zegt

    8 februari 2011 om 14:57

    Hee, een C-Max met Opel-emblemen.

    Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    8 februari 2011 om 16:44

    Eerst een vijfhoekige grille van Mazda jatten en nu maken ze van de neus een X-vorm van zoals Ford doet/deed.. jammer dat de lijn aan de zijkant niet op het voorportier zit zoals bij de Meriva en Insignia. Veel herkenbaarder. Net als bij de fraaie Flextreme concept

    Login om te reageren
  14. AudiQuatro zegt

    8 februari 2011 om 17:33

    goh wat een verrassing!, en dan durven zeggen dat VW`s op elkaar lijken!

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      8 februari 2011 om 18:21

      @AudiQuatro: Pfff wat zeurt iedereen toch over een familiegezicht? Is toch normaal? En is ook elemaal niet alleen van deze tijd hoor

      Login om te reageren
  15. norge zegt

    8 februari 2011 om 19:54

    Op die boomerangs na eigenlijk een ouderwets ding om te zien .

    Login om te reageren
  16. Justawheelchairguy zegt

    8 februari 2011 om 20:55

    ik ben het met norge eens.

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    9 februari 2011 om 19:40

    Ziet er op zich niet slecht uit… en het blijft duidelijk een Zafira, want ie trekt er toch nog goed op hoor…

    Login om te reageren
  18. MichaelvdBroek zegt

    14 februari 2011 om 16:07

    ik ben er niet echt op uitgekeken, mooie gezins auto, zon zafire OPC! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North