Eerste BMW X4 M40i alweer in de prak gereden

Auteur: , 24 Reacties

Zonde, toch?

Vraag je de gemiddelde persoon wat ze van de nieuwe BMW X4 vinden, dan is de kans groot dat je een negatieve reactie krijgt. Het is nu eenmaal een merkwaardige auto in een vrij ongeliefd, maar toch zeer succesvol segment. De bolide debuteerde begin dit jaar en werd ontvangen op een spijkerbed van wild uiteenlopende meningen. Sinds juli wordt de auto wereldwijd verkocht en nu al is het eerste exemplaar in de prak gereden.

Het exemplaar dat we hier in het specifiek onder de aandacht brengen is overigens niet de minste van de beschikbare modellen. Werpen we een blik op de achterzijde van de auto, dan zien we het modelplaatje M40i hangen. Dit impliceert dat de bolide in het vooronder de relatief krachtige 3-liter zes-in-lijnmotor heeft, die in de praktijk 360 pk en 500 Nm koppel produceert.

Het is niet precies bekend of de krachtbron nog werkt. Als we naar de voorkant van de auto kijken, dan kunnen we er van uit gaan dat de nodige onderdelen vervangen moeten worden aan de krachtbron. Minder zichtbaar is de schade aan de onderkant. Het huidige hoogste bod voor deze auto staat momenteel op 22.400 dollar.

Zoals bekend is de BMW X4 bepaald geen goedkope bolide. Althans, in Nederland dan. De prijzen van de SUV beginnen hier pas bij de 60.000 euro. Wil je een M40i, dan moet je veel dieper in de buidel tasten. Volgens de huidige prijslijst van de Duitsers kost dit model 110.480 euro. In de Verenigde Staten is de keuze misschien beperkter, ditzelfde model is hier stukken goedkoper. Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan betaal je ‘slechts’ 60.450 dollar.



24 reacties

Vind de schade wel meevallen eigenlijk. Heb ze erger gemaakt. overigens geen fan van het model.. veel liever de x3
@ricksmits: als dit de eerste is dan heb je ze nog niet erger mee gemaakt.
@ikleesookoverautos: fair enough
Waarom zou je hier nog zoveel geld voor geven? Krijg je nooit meer netjes zonder er enorm op leeg te lopen
@rutger97: mits het chassis recht is en de motor goed zou je klaar zijn met 10k all-in. Airbags zijn het duurst, maar het lijkt ergen dan het is
Aan de buitenkant lijkt het redelijk zwaar, aan de interieur is er buiten de airbags niet veel gebeurd. Helaas redelijk duur om te maken als het al geen total loss is.
@acizane80: Als die ramen op een kier blijven staan is het interieur over een tijdje ook niet meer zo fris.
Grappig hoe die plastic wielkassen strip er in zijn totaliteit vanaf ligt. Maar het is niet lelijk als iedereen het doet.
Hij is er niet lelijker op geworden
@tvklarenbosch: De eigenaar was zo te zien dusdanig tevreden met het resultaat, dat hij ballonnen op heeft gehangen.
Niet dat het mijn favoriet is. Maar hoe kan iets vrij ongeliefd zijn als het zeer succesvol is?
@a110: vergelijk het met een onderzoek doen naar homoseksualiteit in kerken en moskeeën.
Krijg je waarschijnlijk ook weinig positieve reacties ondanks dat homoseksualiteit vrij populair is onder homoseksuelen.

Misschien moeten wij, de autoblog regeerders, gewoon wat toleranter zijn voor SUV’s die zich identificeren als sportcoupe.
@torsen: briljante vergelijking! 😂
@torsen: ik kom niet meer bij 😂
Maakt niks uit, met die witte bleef hij sowieso al zitten. Dus dit probleem is prima opgelost zo…
Zo is i veel mooier
Staat ‘8-7-18’ op de voorruit. Augustus dan vermoed ik als het een Amerikaanse auto is.
Fantasties om mee te rijden!
Het model is niet mooi, de exterieur kleur is niet mooi en het interieur is ook niet moeders mooiste. En toch zsl het goed hebben gereden met die 6 cilinder voorin. Motor overzetten in een donorauto?
Met zo’n interieur snap ik dat je er snel vanaf wil.
@troljedemoeder: serieus? Ik vind het juist prachtig. Een beetje kleur in het interieur moet zijn.
Kijk nou naar die nieren man. Echt bizar groot!!
Die auto gaat straks naar Roemenië voor een “top kwaliteit” reparatie en staat een paar dagen later in Duitsland bij een of andere vage handelaar te koop… “Als nieuw ” :-)
Ik zie niets wat niet met wat elbowgrease en een beetje plamuur te herstellen is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).