• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste Corvette Stingray kost 1,1 miljoen

Auteur: Alwood, gepost 20 januari 2013 om 19:56 – 72 Reacties

Toch een raar kontje?


BAM! Lapt zomaar iemand 1,1 miljoen dollar (€825k) voor Corvette C7 numero uno. Snel rekensommetje leert dat de Corvette daarmee dus 3x beter is dan een fonkelnieuwe SRT Viper.

Corvette is het Amerikaanse alternatief voor 911. Een heftige sportwagen die nog nét bereikbaar is voor de ‘gewone man’ met een leuke baan. Sportief maar ook iedere dag te gebruiken. Laag maar niet geheel onpraktisch. Inmiddels zelfs net als de Porsche voorzien van allerlei brandstofbesparende tweaks om dagelijks leven met de auto nog makkelijker te maken. Dat, en een omgwtf 7-versnellingen handbak. Dé gadget van 2013.

Of het aan deze ubergeile handbak ligt of de algehele afwerking, geen idee. Feit is dat de allereerste SRT Viper vorig jaar $300.000,- opbracht. De allereerste Corvette is zojuist per veiling naar een nieuwe eigenaar gegaan voor de lieve som van $1.050.000,-. Dat verschil mag er wezen.

Fanatieke of hele rijke fanboys dus, in kamp Corvette. Toch moeten zij het doen met 200 pk minder dan ‘kamp Viper’. De standaard maar goed aangeklede Corvette Stingray (C7) heeft een nieuwe 6.2 liter V8 met 450 pk en 610 Nm. Nummer ‘0001’ heeft Advanced Driver technologies met een 5-standen knop die de instellingen van de auto veranderd én de felbergeerde 7-versnellingen handbak met rev-matching! Volgens het persbericht zijn ook alle opties van het ‘Z51 Performance Package’ aanwezig. Dry-sump, (elektrisch) limited slip differentieel, oliekoelers en meer wegligging tweaks.

Die achterkant mag dan ff wennen zijn, achter het ‘even wennen’ uiterlijk gaat een feest van kontschoppende techniek schuil. Of je er €825.000,- voor over moet hebben? De opbrengsten van deze Corvette Stingray gaan in ieder geval wel allemaal naar een goed doel.

Ook interessant!

  • Iemand betaalde 3,2 miljoen euro voor een doodgewone Corvette
    Iemand betaalde 3,2 miljoen euro voor een doodgewone Corvette
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Chevrolet, Corvette, Stingray, veiling

Vorig bericht: « Deze Nissan GT-R speelt in Fast and Furious 6
Volgend bericht: Het heeft 700 pk en rijdt 50+ km autobahn in 15min? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    20 januari 2013 om 19:58

    @alwood: ‘dry sump’…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      20 januari 2013 om 20:04

      @Megakix: China style :)

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      20 januari 2013 om 21:39

      @Megakix: ah, daar moest ik ff 3x naar kijken maar check ;) thanks

      Login om te reageren
  2. knalfa zegt

    20 januari 2013 om 20:01

    Nee dankje. Geen interesse.

    Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    20 januari 2013 om 20:02

    Hoewel ik graag terecht zou willen roepen, denk ik dat het goede doel waarschijnlijk minstens zo’n groot aandeel heeft gehad in de opbrengst.
    Persoonlijk vind ik de C6 nog wel mooier.

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    20 januari 2013 om 20:03

    Beetje raar dat er 4 van zulke lelijke uitlaten nodig zijn, had dat niet wat netter weggewerkt kunnen worden?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 januari 2013 om 10:19

      @alcantara: mooi was geen vereiste. Indrukwekkend wel en dat is toch wel gelukt, die is wel een bad-ass achterkant…

      Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    20 januari 2013 om 20:03

    Die nieuwe is echt leljik Ö

    Login om te reageren
  6. r32turbo zegt

    20 januari 2013 om 20:03

    Dikke porno wauuwwww was ik maar een miljonair :(( zit ik met me mk5 r32 turboo:(((

    Login om te reageren
    • revstars-net zegt

      20 januari 2013 om 20:06

      @r32turbo: :’)

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      20 januari 2013 om 21:14

      @r32turbo:ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik elke dag in VW-tje zou moeten stappen.

      Login om te reageren
  7. jwsdevries zegt

    20 januari 2013 om 20:04

    Dat is echt belachelijk veel geld

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      20 januari 2013 om 20:13

      @jwsdevries: Voor een 1e model??? Ik denk dat ie nog meer waard gaat worden..

      Login om te reageren
      • vwally zegt

        21 januari 2013 om 12:39

        @Jokkebrok: Ja, over 50 jaar pas.

        Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    20 januari 2013 om 20:05

    Zal ook wel te maken hebben dat de opbrengsten naar een goed doel gaan. Daarom is er ook meer dan een miljoen dollar betaald. En toch vind ik et een super mooie auto. Zo’n V8 gaat bijna nooit kapot en heeft redelijk simpele techniek.

    Login om te reageren
  9. larsdeijsbeer zegt

    20 januari 2013 om 20:05

    Ik snap niet waarom iemand 825.000 euro zou betalen om “1ste” te kunnen roepen. Zeker niet bij een auto die toch redelijk goed verkocht zal worden.

    De achterkant ziet eruit alsof het weer zo een project is van een net opgestart photoshop-constructeur. Niet mooi.

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      20 januari 2013 om 20:07

      @larsdeijsbeer: Wat denk je dat die auto over 10/20 jaar zal gaan kosten ;)? Parkeer hem in de garage, koop er nog een en ga daar mee rijden.

      Login om te reageren
      • larsdeijsbeer zegt

        20 januari 2013 om 20:28

        @fernie: Nummer 1 van het basismodel van een massaproduct…?

        Login om te reageren
        • fernie zegt

          21 januari 2013 om 00:29

          @larsdeijsbeer: Ja, van een amerikaans icoon lijkt me dat vrij waarschijnlijk.

          Login om te reageren
  10. toroloco zegt

    20 januari 2013 om 20:06

    Hoe can een Vette een alternatief zijn voor een 911? 911 kost amper 10% van deze Vette. Een Vette heeft een degelijk koffer, het elfje heeft een broodtrommel.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 januari 2013 om 20:09

      @toroloco:
      Misschien omdat een gewone Corvette in de US nog geen $50K kost en minstens vergelijkbare prestaties heeft?

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        20 januari 2013 om 21:11

        @jrk68:
        Tja… Ik blijf dat lastig vinden. De 911 Carrera S doet het met 60% aan motorinhoud en 2 cilinders minder en komt tot dezelfde prestaties als de Corvette. Hij kost dan wel 2x zoveel maar de afwerking is ook werkelijk ongekend.

        Login om te reageren
        • Revvji zegt

          20 januari 2013 om 21:19

          @Original_Arnoud: Ik dacht er vroeger ook zo over. Maar ik denk dat de Amerikanen wel efficiënter kunnen, maar niet willen. Als je toch zo’n lage benzineprijs hebt, waarom zoveel moeite doen als je op zo’n makkelijke manier minder druk op het blok kan zetten?
          Het afwerkingsniveau kan je niet vergelijken als je dat prijsverschil in rekening neemt, volgens mij.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            21 januari 2013 om 10:13

            @Revvji: minder druk op het blok? Of als de bezine goedkoop een ouderwetse simpele motor inzetten die niet alles uit een liter benzine haalt wat er inzit. Die druk op het blok is niet echt een probleem, de Porsche 911 is 1 van de meest duurzame (lees: langlevende modellen, er rijden nog heel veel oude rond).

            Login om te reageren
            • Revvji zegt

              21 januari 2013 om 20:38

              @mashell: Ik weet dat Porsche-blokken duurzaam zijn, maar om andere redenen. Niet iedereen heeft dezelfde kennis, dus de een doet het zo, de ander doet het anders. Ik ben geen ingenieur en allesbehalve technisch aangelegd, maar ik weet wel dat een blok meer druk ondervindt onder hoge krachten. En de logica bepaalt dat meer inhoud meer “ademruimte” biedt en dus een blok minder zwaar belast, of heb ik het daar dan verkeerd?

              Login om te reageren
        • Alwood zegt

          20 januari 2013 om 21:34

          @Original_Arnoud: en toch verbruikt ook die ‘heul grote’ Amerikaanse V8 tegenwoordig hetzelfde als een ‘kleine’ Porsche zescilinder.

          Login om te reageren
          • Arnoud zegt

            20 januari 2013 om 21:42

            @Alwood:
            Het verbruik is mijn punt niet. Mijn punt is dat er weldegelijk een ‘substitute for cubic inches’ is.

            Login om te reageren
            • Alwood zegt

              20 januari 2013 om 21:46

              @Original_Arnoud: daar moet je denk ik echt beiden voor hebben gereden…
              Zonder turbo’s is koppel nog altijd flink begrensd door de motorinhoud.

              Login om te reageren
              • Arnoud zegt

                20 januari 2013 om 21:56

                @Alwood:
                Hier ben ik het dan wel met je eens. En aangezien ik helaas geen van tweeën heb gereden (alleen ooit een 964 3.2 Tiptronic) kan ik alleen afgaan op koude cijfertjes.

    • Revvji zegt

      20 januari 2013 om 21:08

      @toroloco: Enkel het eerste exemplaar werd geveild. De rest wordt aan een normale prijs verkocht..

      Login om te reageren
  11. Mixpower zegt

    20 januari 2013 om 20:07

    Hee kijk een Ferrari replica.

    Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    20 januari 2013 om 20:08

    PrAchtig ding en een geile bak

    Login om te reageren
  13. knalfa zegt

    20 januari 2013 om 20:10

    En trouwens, wat een grafbak.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 januari 2013 om 20:12

      @knalfa:
      Nee, dat was de CLS SB, hoewel een Corvette best een redelijke kofferbak heeft gaat je kist er net niet in….

      Login om te reageren
      • knalfa zegt

        20 januari 2013 om 20:26

        @jrk68: Ligt eraan hoe groot je kist is.

        En doe me dan toch maar een CLS SB. Het design van deze Corvette is echt om te huilen.

        Login om te reageren
      • xiran zegt

        20 januari 2013 om 20:52

        @jrk68: in stukjes is het geen probleem.

        Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    20 januari 2013 om 20:13

    chassis# 1 ..

    misschien heeft Warren Buffet em wel gekocht ..

    Login om te reageren
  15. generalmotors zegt

    20 januari 2013 om 20:14

    Beetje logisch dat deze minder pk heeft als het top model van de viper dit is het STANDAARD model van de corvette de rest moet nog komen

    Login om te reageren
  16. tunefuldjmike zegt

    20 januari 2013 om 20:19

    Denk dat de ZR1 en Z06 toch wel wat meer pk’s gaan hebben en een daar van gaat zowieso over de viper heen.

    Login om te reageren
    • blownbird79 zegt

      20 januari 2013 om 20:38

      @tunefuldjmike: De huidige C6 ZR-1 is al sneller dan de 2013 Viper . Dus de C7 ZR-1 maakt dat verschil alleen nog maar groter :-)

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        20 januari 2013 om 23:48

        @blownbird79: Sneller maar niet per definitie de betere auto. Van de C6 is de ZR1 allesbehalve het beste totaalpakket. Die vlag word gedragen door de Z06.

        Login om te reageren
        • blownbird79 zegt

          21 januari 2013 om 09:16

          @lemans96:Dat is waar ja!

          Login om te reageren
  17. porschaa zegt

    20 januari 2013 om 20:41

    geef mij toch maar een 911 hoor!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 januari 2013 om 20:44

      @porschaa:

      waarom ?? ben je te arm voor zo,n ding dan ..

      Login om te reageren
  18. beiersmeisje zegt

    20 januari 2013 om 20:50

    Ik wil ook zo’n KERKORGEL onder mijn achterbumper, Hell-Yeah!

    Login om te reageren
  19. xiran zegt

    20 januari 2013 om 20:54

    ook al ben ik porsche fan… ze beginnen het te leren bij corvette. Veel nieuwe techniek.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 januari 2013 om 20:57

      @xiran:

      welke techniek is er nieuw dan ??

      Login om te reageren
      • larsdeijsbeer zegt

        20 januari 2013 om 21:21

        @lincoln: Moderne marketing blijkbaar.

        Login om te reageren
      • Alwood zegt

        20 januari 2013 om 21:37

        @lincoln: de *kuch* elektronische stuurbekrachtiging ;)
        Hoewel die eigenlijk niet eens zo nieuw is…

        Login om te reageren
  20. agera zegt

    20 januari 2013 om 20:56

    Als ik een grote vermogen had om 1,1 miljoen uit te geven aan een auto zou ik:
    1-Bentley Continental Flying Spur
    2-Range Rover 2013 model.
    3-Rolls Royce Ghost
    4-Nissan GT-R kopen.

    Ik zou dan nog geld overhouden ook!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 januari 2013 om 22:27

      @agera: yep…jij moet keuzes maken…deze koper niet :)

      Login om te reageren
      • agera zegt

        20 januari 2013 om 22:40

        @Megakix: Wat ik eigenlijk wil zeggen is hoe rijk deze man wel niet is dat hij 1,1 miljoen over heeft voor een Corvette. Wat je allemaal wel niet kan doen voor dat bedrag, maar ja wij zijn gewone burgers he.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 januari 2013 om 06:55

          @agera:

          da,s een keuze ..
          de keuze aan welke kant van de lijn je wil staan betreffende liefdadigheid ..

          Login om te reageren
        • Megakix zegt

          21 januari 2013 om 10:39

          @agera: i know…toen ik dit artikel las dacht ik “ok, dus hij heeft eerst alle armen gevoed en trakteert zichzelf nu op een nr. 1 Corvette!” :)

          Login om te reageren
  21. beiersmeisje zegt

    20 januari 2013 om 20:57

    Enuh, als je niet van pijpen houdt, …… Dan haal toch lekker een Aveo bij de ‘chevy’ dealert. WHAT?!

    Login om te reageren
  22. beiersmeisje zegt

    20 januari 2013 om 21:01

    Ik wil ook zo’n KERKORGEL onder mijn achterbumper, Hell-Yeah! Enuh, als je niet van pijpen houdt, …… Dan haal je toch lekker een Aveo bij de ‘chevy’ dealert. WHAT?!

    Login om te reageren
  23. awesome zegt

    20 januari 2013 om 21:18

    Fijn stukje marketing van GM.
    Een beetje zo van: “kijk die Corvette eens gewilder zijn dan de Viper!” en alle schaapjes willen er ook meteen één hebben.

    Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    20 januari 2013 om 21:22

    Die 4 pijpjes ruiken toch een beetje naar styling overkill…had dat niet anders gekund denk je dan…

    Maar goed, klein leed. Ziet er futuristisch uit, dikke bak.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      21 januari 2013 om 09:11

      @bozewolf:

      grote vraag is natuurlijk waar je nu de trekhaak laat…

      Login om te reageren
  25. hanzel zegt

    20 januari 2013 om 21:28

    Wie kan mij het nu vertellen van 7 versnellingen in een auto, ik ben haast in staat om bv Daf te bellen of inbouw van een 8 splitter versnellingsbak in me bankstel op 4 wielen mogelijk is.
    OT
    Wel verschrikkelijk cool die Corvette zeer mooi doe mij maar een zwarte met zwarte velgen graag en een klein rood biesje.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      20 januari 2013 om 21:36

      @hanzel: meer schakelen tijdens het rijden! Fast & Furious-style

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      20 januari 2013 om 21:43

      @hanzel: Zal wel iets met zuinigheid en efficientie te maken hebben…

      Ook kan ik me voorstellen dat een boel versnellingen, lekker dicht op elkaar, een goeie combo is met een motor met een relatief kleine (en wsslijk hoog in de toeren) powerband.

      Maar op zo’n Amerikaanse sleurbak? Je krijgt al kruiwagens vol koppel als je alleen al maar denkt aan het gaspedaal. Daar horen van die lekker lange versnellingen bij. En plak er dan een overdrive op om lekker op de snelweg te cruisen en klaar is kees.

      Maar goed…7…toch meer dan 6…of 5. Staat goed in de brochure.

      Login om te reageren
      • Revvji zegt

        21 januari 2013 om 07:56

        @bozewolf: Bij Porsche is het ook zo dacht ik. Om verbruik te verbeteren bij het cruisen is die 7e erbij geplaatst als overdrive.

        Login om te reageren
  26. boomhauwer zegt

    20 januari 2013 om 23:05

    Nu nog leren rijden met ‘stick’…murica!

    Login om te reageren
  27. C6_R zegt

    20 januari 2013 om 23:48

    Tsja, de eerste nummer 7 in een geschiedenis van 60 jaar. Een no-brainer aangaande qua investering betreffende!

    Login om te reageren
  28. bozewolf zegt

    21 januari 2013 om 03:52

    ^^^Yup, gewoon slim zaken doen voor een vermogende Corvette fan. Ding wordt alleen maar meer waard in principe.

    In meer Amerikaans nieuws, we krijgen een Ravens – 49ers Superbowl!

    En nu mag ik eindelijk op bed.

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    21 januari 2013 om 06:53

    dat ie meer waard wordt dan 1.1 miljoen Dollar is complete onzin ..
    dat gaat NOOIT gebeuren ..

    maar als je een charity-budget te vergeven hebt is het leuk om er een eerste Corvette aan over te houden ..

    Login om te reageren
  30. hanzel zegt

    21 januari 2013 om 08:52

    Dus het is eigenlijk voor de show en de poch ik heb 7 versnaperingen in mijn Corvetje tssss

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 januari 2013 om 09:20

      @hanzel:

      yep .. allemaal show ..

      + dat je met 70mph zuiniger rijdt dan een Prius ..

      Login om te reageren
  31. kingdecay zegt

    21 januari 2013 om 13:30

    Man, die cè is echt een ongelooflijk coole wagen, ben er echt verliefd op. En het interieur is ook helemaal top. Ik hoop van ganser harte dat ze er veel van verkopen en dat er ook hier in Europa veel van gaan rondrijden. Kijk vol spanning uit naar de eerste ontmoeting. Ben trouwens ook zeer benieuwd naar wat de ZR1 gaat worden, de C6 ZR1 was al een beest, belooft alleen maar meer goeds voor de C7. Al mogen ze dat venstertje in de motorkap wel achterwege laten wat mij betreft, dat was net iets te campy naar m’n smaak. En al bij al is een Corvette ook niet eens zo heel duur als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld. Ja, wie weet. Misschien dat ik tegen dat m’n midlife-crisis zich komt aandienen ik over de nodige fondsen beschik om dit pareltje te kunnen kopen. Ik hoop het van harte. Supervette auto, het is toch alweer een tijdje geleden dat ik nog zo enthousiast ben geweest over een nieuwe wagen. Het is dat ik er wat te oud voor ben geworden ondertussen want anders had ik m’n muren volgehangen met posters van dit ding. Maar een schaalmodel koop ik zeker, dat staat vast. Is er trouwens nog geen configurator online?

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      21 januari 2013 om 13:39

      @kingdecay: en wat die 4 gecentreerde uitlaten betreft… het is inderdaad wat patserig, een iets klassiekere 2×2 opstelling had waarschijnlijk beter geweest, maar ik vergeef het Chevrolet. Ik word echt kinderlijk enthousiast als ik die C7 zie. Is dat nou wat ze bedoelen met dat ene waar de Italianen alleenrecht op hebben, wat was het ook weer? Ow ja, juist, ‘emotie’.

      Login om te reageren
  32. kingdecay zegt

    21 januari 2013 om 14:12

    Niet echt een configurator maar wel veel mooie high-res plaatjes en toch wat opties om te kunnen spelen met verschillende velgen en zo. Zeker de moeite waard om ‘ns te checken.

    http://www.chevrolet.com/new-2014-corvette/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North