• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverd

Auteur: RubenPriest, gepost 30 augustus 2017 om 16:59 – 48 Reacties

Afbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverdAfbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverdAfbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverdAfbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverdAfbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverdAfbeelding Eerste D8 GTO RS Bare Naked Carbon Edition geleverd

D8 GTO
En voor deze machine is een serieus bedrag betaald.

We gaan even uw geheugen opfrissen. Je hebt de Donkervoort D8 GTO-S en daarvan de gelimiteerde D8 GTO-RS. Op basis daarvan kwam het Nederlandse automerk met een reeks extra gelimiteerde exemplaren. Het gaat hier om de D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition en de D8 GTO-RS Race Edition. Van die Naked Carbon Edition maakt Donkervoort 15 stuks en het eerste exemplaar is geleverd aan een klant.

Van een afstandje lijkt het op een reguliere D8 GTO RS, maar wie dichterbij komt ziet pure kunst. Het carbon is bijna overal zichtbaar, wat deze Donkervoort natuurlijk extra speciaal maakt. De kleur op deze D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition luistert naar de naam Monte Carlo Blue Carbon.

Van de D8 GTO-RS heeft Donkervoort inmiddels 20 exemplaren geleverd. Van deze variant worden 40 stuks gebouwd. De auto is inmiddels uitverkocht. Deze D8 GTO-RS Naked Carbon Edition heeft Duitsland als bestemming. De auto komt met een prijskaartje van 182.000 euro exclusief BTW en BPM.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Donkervoort D8 GTO Individual
    Donkervoort D8 GTO Individual Series nu EXTRA individueel
  • Donkervoort bouwt JOUW auto
    Donkervoort bouwt JOUW auto deze herfst
  • Oranje
    Deze acht oranje auto's feesten lekker door vandaag

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, carbon, d8, d8-gto, d8-gto-rs, Donkervoort

Vorig bericht: « Nissan voorziet 370Z van update
Volgend bericht: Mercedes haalt E 350 d uit de verkoop [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroenwz zegt

    30 augustus 2017 om 17:03

    Wat een schoonheid! Ik ben echter bang dat ik lang niet goed genoeg ben om deze auto te rijden zoals hij het waard is…
    Is een theoretisch probleem, want het geld heb ik ook niet.

    Login om te reageren
  2. 2505 zegt

    30 augustus 2017 om 17:05

    Als je er goed over nadenkt, kom je rustig tot de conclusie dat de auto gewoon in doorzichtig grondlak staat

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      30 augustus 2017 om 17:16

      @deuxmillecinqcentetcinq: Mwah, daarmee doe je het vakmanschap van Donkervoort tekort. Bij zo’n naked carbon editie moet je natuurlijk veel meer opletten op het uiterlijk van het carbon, ervoor zorgen dat alle weeflijnen in dezelfde richting liggen etc. Bij eentje die een dekkend kleurtje krijgt is dat allemaal minder van belang.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        30 augustus 2017 om 22:26

        @edge: Maar wanneer je kijkt naar de A-stijl zou je zeggen dat Donkervoort hier niet zo heel veel aandacht aan heeft besteed of hier niet een extra koolstoflaag heeft aangebracht voor de looks. Ziet er een beetje rommelig uit om eerlijk te zijn en ook spatbord en neus lijken niet in dezelfde richting te liggen.

        Bij Pagani en Koenigsegg is de zichtbare laag koolstofvezel een extra laag voornamelijk voor het uiterlijk en daar liggen de vezels wel in harmonie. Maar bij deze super/hypercar fabrikanten vragen ze dan ook voor naked carbon prima meerdere tonnen extra. Oftewel, de extra kosten zijn bij Donkervoort dan ook weer klein vergeleken bij andere fabrikanten.

        Login om te reageren
        • trust zegt

          31 augustus 2017 om 09:39

          @bassx: heb je helemaal gelijk in. Vind het juist wel iets hebben een beetje rommelig zodat je echt ziet dat het met de hand is gedaan. Een beetje zoals hand gestikt leer, heeft ook altijd kleine imperfecties.

          Login om te reageren
  3. raceface zegt

    30 augustus 2017 om 17:13

    Dit is een circuit beest, dus eigenlijk best zonde als je je bedenkt dat het zo’n dure wagen is en hij voornamelijk in de garage gestald gaat worden. Ik hoop dat me het tegendeel wordt bewezen!

    Login om te reageren
  4. FieRo zegt

    30 augustus 2017 om 17:20

    Net ietsje too much vind ik; had het exterieur helemaal blauw carbon gedaan en normaal carbon voor interieur en motorruimte..

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    30 augustus 2017 om 17:23

    Naakt Carbon was in 2011 hip. Maar dat past bij Donkervoort. Die lopen willens en wetens een paar jaar achter, je kunt nog steeds de Lotus Seven vormen in de D8 herkennen. Daar helpen ook letters als GTO – GTI R, S, RS, T, D, TD, TDI en woorden als “naked see through iced solid painted carbon steel metal titan” niks aan.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      30 augustus 2017 om 18:40

      @mashell: alles, maar dan ook echt alles aan je reactie laat zien dat je nog nooit iets in je leven hebt gebouwd.

      Login om te reageren
      • FieRo zegt

        30 augustus 2017 om 20:40

        @JanJansen: respect. Zelf bouwen kost veel tijd maar geeft ook veel meer voldoening aan het eind, je hebt het zelf gebouwd… veel mensen snappen dat niet. Opties aanklikken bij de dealer is echt niet speciaal..

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          31 augustus 2017 om 07:31

          @fiero: alleen levert Donkervoort helemaal geen bouwpakketten. Dat zelf bouwen is niet eens aan de orde.

          Login om te reageren
          • FieRo zegt

            31 augustus 2017 om 09:20

            @mashell: dat weet ik. Was antwoord op janjansen. Ik ben zelf ook een auto helemaal aan het (ver)bouwen en dat kost heel veel tijd. Dat ligt veel persoonlijker dan een kant en klare auto aanschaffen. Mijn dagelijkse auto is een rationele aanschaf, mijn hobby auto is dat totaal niet ! En toch heeft die meer waarde voor mij omdat ik intussen elk onderdeel in mijn handen heb gehad of vele delen zelf heb gemaakt… en hij rijdt nu nog niet eens..!

            Login om te reageren
          • FieRo zegt

            31 augustus 2017 om 09:58

            @mashell: https://youtu.be/YFXF5XGuoJM

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              1 september 2017 om 11:35

              @fiero: goed bezig! Interieur en spoiler voor echt heel fraai gedaan.

              Login om te reageren
      • mashell zegt

        31 augustus 2017 om 07:28

        @JanJansen: wat is dat nou weer voor onzin? Ik heb ik weet niet hoeveel Lego gebouwd en werk als R&D ingenieur in de autoindustrie. Maar misschien ben ik gewoon te eerlijk en schop ik wat te graag tegen heilige huisjes.

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          31 augustus 2017 om 09:42

          @mashell: lego + ! Daardoor leer je constructief te denken, ik heb daarmee ook heel veel gebouwd naar eigen idee, eerst volgens het boekje en daarna iets totaal anders ervan maken! Dat doe ik intussen met bijna alle materialen. Gewoon omdat het kan. Zo heb ik 10+ ikea lack tafels in huis, niet als tafel op de vloer maar als onderdelen aan de muur. Dat is pas leuk, dingen anders doen. Geldt ook voor auto’s..

          Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          31 augustus 2017 om 14:16

          @mashell: maar nog nooit iets wat je hebt ontworpen zelf gebouw. Dat dacht ik al. Anders wist je echt wel hoeveel moeite en tijd dat kost.

          Login om te reageren
    • papa zegt

      30 augustus 2017 om 21:08

      @mashell: een 911 is ook precies hetzelfde als een kever ofnie

      Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    30 augustus 2017 om 17:24

    Wat weegt dit nou? Iemand?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2017 om 17:46

      @svenska_aeroplan_ab: exact kan ik het je niet vertellen maar rijklaar rond de 800kg of nog minder. En dus met 380 pk achterlijk snel, in iedere versnelling, bij bijna iedere snelheid.

      Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      30 augustus 2017 om 17:51

      @svenska_aeroplan_ab: Donkervoort zegt “rond 700 kg”. En dat is incl. een volle tank.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2017 om 18:00

      @svenska_aeroplan_ab: 695kg zegt Donkervoort.. maar of dat rijklaar is weet ik niet. 0-100 in 2,8 sec en meer dan 500pk/1000kg.. er is bar weinig wat zoveel vermogen per kg heeft.

      Login om te reageren
    • stgp zegt

      30 augustus 2017 om 18:03

      @svenska_aeroplan_ab: ik kwam laatst de 9-ZLF-37 tegen…de “gewone” gto weegt dus 765 kg!

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        30 augustus 2017 om 19:27

        @stgp: rijklaar volgens RDW misschien….

        Login om te reageren
  7. remmp3 zegt

    30 augustus 2017 om 17:29

    Voor 182.000 ….

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      30 augustus 2017 om 17:56

      @remmp3: dacht t zelfde. 180k voor een snelle kart

      Login om te reageren
  8. yajouri zegt

    30 augustus 2017 om 17:47

    Lekker!!

    Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    30 augustus 2017 om 17:49

    Mooie foto’s wederom van die knul.

    Login om te reageren
  10. dromedaris zegt

    30 augustus 2017 om 17:54

    Ik vind het maar kitcars, leuk voor louter op circuit te gaan rijden wel.

    Login om te reageren
    • FieRo zegt

      30 augustus 2017 om 18:04

      @dromedaris: ze zijn het nivo kitcar al lang ontstegen intussen. Duidelijk een niche gevonden voor mensen met geld die een moderne en doorontwikkelde versie van de originele Lotus/Caterham willen. 1 van de weinige Nederlandsche merken die nog floreert..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2017 om 19:28

      @dromedaris: dan snap je er dus Helemaal niets van… Het is geen kit en wordt door een zeer gespecialiseerd team van vakmensen in elkaar gezet naar wens van de klant.

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        30 augustus 2017 om 21:02

        @w0o0dy: jij snapt mijn uitspraak dan ook duidelijk niet. Als ik zeg dat McGregor Mayweather na de westrijd in de kont geneukt heeft, is dat dan zo?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          30 augustus 2017 om 21:09

          @dromedaris: oh je hebt behoefte om onzin te roepen… nou begrijp ik het.

          Login om te reageren
        • papa zegt

          30 augustus 2017 om 21:10

          @dromedaris: wtf?

          Login om te reageren
        • FieRo zegt

          30 augustus 2017 om 21:15

          @dromedaris: tja dat is feit of mening. Zeg er wat zinnigs over. Ik ben wel beniewd. Of toch niet.

          Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    30 augustus 2017 om 17:58

    Wat een beestje, erg mooi. Wel even die oranje rode stickers eraf en dan gaan!

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    30 augustus 2017 om 18:16

    Voor een achterwielaangedreven auto met een neus van 2 meter eigenlijk opvallend veel overhang voor.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2017 om 19:30

      @mashell: koeling en Aero…

      Login om te reageren
  13. FieRo zegt

    30 augustus 2017 om 18:20

    Joop Donkervoort zat vroeger naast het vliegveld van Loosdrecht, als jong jochie op bezoek bij oma en spelend bij de bunker en vliegtuigen kijken (35 jaar geleden) zag je wel eens een Donkervoort (super7) langsrijden voor een testrit. Toch wel mooi dat dit bedrijf nog bestaat, innoveert en gegroeid is.

    Login om te reageren
  14. mat1980 zegt

    30 augustus 2017 om 18:40

    Was ik maar rijk en niet zo knap

    Login om te reageren
  15. postzegel zegt

    30 augustus 2017 om 19:06

    Ik vind de A-stijl/raamstijl niet super gelukt.

    Ja ’t is leuk dat naakte carbon, maar ik zou de mijne toch gewoon unikleur laten spuiten/wrappen.

    Oranje ofzo.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      30 augustus 2017 om 20:05

      @postzegel: idd beetje slordig voor zoveel geld.

      Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      30 augustus 2017 om 21:29

      @postzegel: Gewoon voor het idee de nakende variant bestellen en ‘m vervolgens oranje wrappen… Best decadent.

      Ben het met je mening over de A-stijl helemaal eens overigens.

      Login om te reageren
  16. jeppie zegt

    30 augustus 2017 om 22:47

    Donkervoort, echte droomwagens van mij persoonlijk.

    Leuk om te melden; de foto’s zijn zo te zien genomen in Classic Remise Düsseldorf, daar zit tenslotte een Donkervoort dealer gevestigd. ;-)

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      31 augustus 2017 om 10:55

      @jeppie: viel mij ook al op, precies op het dak van die dealer idd!

      Login om te reageren
  17. JaxDryke zegt

    30 augustus 2017 om 23:53

    BPM. Waarom nou BPM eisen voor een auto van ’s Neerlandsche bodem ??

    On topic:
    Wat een verschrikkelijk mooie bak :D
    Ben sowieso al helemaal idolaat van Donkervoort, laat staan de D8 GTO series. Wauw.

    Login om te reageren
  18. niezel zegt

    31 augustus 2017 om 09:44

    Doet me denken aan een ff

    Login om te reageren
  19. cossiekiller zegt

    31 augustus 2017 om 10:39

    Bare naked carbon met blauwe lak. Een beetje als een moslima met een doorschijnende boerka

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North