• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste elektrische Triumph komt met vleugje Williams

Auteur: RubenPriest, gepost 15 februari 2022 om 09:51 – 17 Reacties

Eerste elektrische Triumph komt met vleugje Williams

Het iconische Britse motormerk Triumph heeft de eerste elektrische motorfiets voorgesteld. En de Triumph TE-1 is met recht iets bijzonders.

Voluit moeten we eigenlijk Project Project Triumph TE-1 zeggen. Want dit exemplaar is nog een prototype. Met deze elektrische motorfiets wil Triumph ontdekken wat er zoal mogelijk is op het gebied van supersnelle tweewielers. Aan snelheid geen gebrek met de TE-1.

De Project Project Triumph TE-1 is ontwikkeld in samenwerking met Williams Advanced Engineering (WAE). Dit was tot voor kort een dochteronderneming van het Formule 1-team Williams, maar werd begin dit jaar van de hand gedaan. Met de opbrengst kan Williams de activiteiten in de F1 ook de komende jaren bekostigen. Maar we dwalen af.

  • Triumph TE-1
  • Triumph TE-1
  • Triumph TE-1

Vorm volgt functie in het geval van de Triumph TE-1. De batterij heeft een piekvermogen van 231 pk. Dat is enorm krachtig voor een motor. De motorfiets zelf heeft dan ook niet met dat piekvermogen te maken, maar met een afgesteld vermogen tussen de 109 en 177 pk. Het accupakket is 15 kWh groot. Het prototype beschikt over 360-volt laden, wat het mogelijk maakt om de batterij in minder dan 20 minuten van 0 naar 80 procent te laden.

Triumph TE-1

Hoewel de elektrische motorfiets nu is voorgesteld, moet het grote testprogramma nog opgezet worden voor de Triumph TE-1. Dat gehele proces start deze zomer. Het uiterlijk zal in dat proces ook nog een update krijgen zodat de fiets wat minder concept en meer productieklaar eruit komt te zien. Pas later komt Triumph ook met meer cijfers met betrekking tot prestaties, actieradius en meer. Het ziet er in elk geval veelbelovend uit!

Ook interessant!

  • Komt jouw motorfiets nog op tijd voor de zomer?
  • ZERO FX MY21
    Lezersvraag: zou jij een elektrische motorfiets overwegen?
  • Kleine Seat
    Eindelijk weer een kleine Seat op komst
  • Nieuwe elektrische Porsche 718
    Nieuwe elektrische Porsche 718 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Motorfiets, triumph, williams

Vorig bericht: « Politie zet Bugatti Chiron Super Sport 300+ aan de kant [video]
Volgend bericht: Er staat een gloednieuwe Ford GT op Nederlands kenteken! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2022 om 10:00

    Geen vervelende fiets, maar je zal toch minimaal 200km range in de praktijk moeten hebben mocht ik er voor willen gaan. Zoals een collega doeltreffend zei : “Ben je op de motor? Nee, op de accu”.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 februari 2022 om 10:15

      Technisch gezien is de accu de vervanging van de brandstoftank. De aandrijving wordt nog steeds verzorgd door een motor, ook al is dit een elektromotor i.p.v. een verbrandingsmotor.

      Dus de vraag “Ben je met de motor?” is nog steeds met een bevestiging dan wel met een ontkenning te beantwoorden.

      Login om te reageren
      • nijhofp zegt

        15 februari 2022 om 21:35

        @RRRobert: Technisch klopt de vraag nog steeds niet. Je bent met de motorfiets zoals de officiele naam betreft. Als je allen met de motor bent mis je nog wat onderdelen die van essentieel belang zijn.

        Login om te reageren
  2. autogeak zegt

    15 februari 2022 om 10:03

    Prachtige fiets, jammer dat hij elektrisch is.

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    15 februari 2022 om 10:07

    En daar gaat je beleving. Blij voorlopig nog bij de Duc 1098

    Login om te reageren
  4. ar156sw zegt

    15 februari 2022 om 10:15

    Gaaf ding! Benieuwd naar de range. Toch een uitdaging bij motoren, omdat batterijen veel ruimte nodig hebben en veel wegen, maar motoren voor hun omvang en gewicht eigenlijk heel onzuinig lijken te zijn… dat zit dan in (het gebrek aan) stroomlijn, denk ik? Daar valt dan wellicht wel wat te halen, maar dan moet je geen naked maken natuurlijk.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 februari 2022 om 12:01

      @ar156sw: Klopt helemaal. Deze YouTuber legt het perfect uit: https://www.youtube.com/watch?v=O2zlYpy6QCM

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        15 februari 2022 om 13:42

        Geniaal filmpje, had ‘m al eens gezien, maar blijft leuk.

        Login om te reageren
  5. krikke240z zegt

    15 februari 2022 om 10:34

    Voor een motorfiets is het geluid en de beleving van een verbrandingsmotor nog belangrijker dan voor een auto. Fijn om te zien dat er ook bij motoren steeds meer merken experimenteren met elektrische motoren maar ik hou nog even vast aan mijn Street Triple.

    Login om te reageren
  6. rogerzz zegt

    15 februari 2022 om 11:58

    Het woord ‘beleving’ in de reacties geeft mij in deze context wat extra maagzuur. Bij een Tesla Plaid is een 0-100 tijd in stilte indrukwekkend en hoor ik niemand over ‘beleving’ en bij een motor ineens wel. Deze ziet er dik uit, snel, en geen echte range problemen want je doet toch geen 400km op 1 dag (lijkt mij) en als je zou willen dan zou het alsnog kunnen met snelladen.. perfect allemaal dus? Hoop dat het een succes wordt.

    Onzekere mannen op zoek naar aandacht op een lawaaierige brommer; koop dit en de wereld wordt een stukje beter.

    Login om te reageren
  7. snelheidisrelatief zegt

    15 februari 2022 om 12:01

    Ik spreek uit ervaring (o.a. Ducati Monster S4R en Ducati Multistrada) als ik zeg dat het geluid en de zogenaamde rij- en geluidsbeleving bij het motorrijden volledig teniet wordt gedaan door het geluid van de rijwind rond m’n helm. Iedere motorrijder weet dit. Tenzij je alleen langzaam en veel tussengas gevend door de stad van terras naar terras rijdt. Dan hoor je je motor. En anderen ook. Vandaar dat ik al jaren met een normale gedempte uitlaat en een stille Schuberth helm en gehoorbescherming rij. En ik motorrijders die ‘loud pipes save lives’ en andere onzin roepen en het hebben over ‘hun’ geluidsbeleving, ontzettend domme aso’s vind. Als je dat geluid zonodig wil horen, prop dan een headsetje met keihard motor- en uitlaatgeluid in je helm, zet ‘m op max volume en geniet je een ongeluk maar val anderen niet lastig. Als het gaat om vier wielen rij ik (al) elektrisch (i3 en dual motor Tesla) en wacht ik nog even tot de range van een elektrische motor 200+ km is voordat ik overstap. Mijn eerdere elektrische motorervaringen waren, op de range na, erg positief. En ja, verder gaat alles goed met mij 😀👍

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      15 februari 2022 om 20:15

      @snelheidisrelatief: Thumbs up. Je slaat de spijker op z’n kop.

      Login om te reageren
  8. arthur75 zegt

    15 februari 2022 om 17:55

    Dat geneuzel over geluid en beleving.. Ik rij op 4 wielen grotendeels electrisch en af en toe voor de modder de 4×4 op benzine. De tweewieler is een 850 twin. De beleving zit hem in het rijden, niet in het ‘kijk mij eens lekker lawaai maken’ geluid. En als de beleving wél in het geluid zit voor je moet je misschien eens wat leukere routes rijden.

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      15 februari 2022 om 22:57

      @arthur75: Er heeft hier niemand gesproken over lawaai maken of loud pipes. Op een motor heb je geen lekkere comfortabele comfortzetels die je onder begeleiding van een degelijk audiosysteem je van punt a naar punt b brengen op een regenachtige vroege ochtend. Ik neem de motor voor plezierritjes. Ja de beleving zit hem in het lekker doorhalen in toeren, opschakelen en afschakelen. Als ik lekker stil wil rijden en niet wil schakelen, koop ik wel een elektrische scootertje. En ik woon op 30 minuten van de Ardennen. Leuke routes genoeg hoor! Als dit als geneuzel klinkt, moet je misschien eens mee!

      Login om te reageren
  9. remmenisangst zegt

    15 februari 2022 om 20:46

    Mooi apparaat! Ik ben nieuwsgierig naar het gewicht en hoe het zal rijden. De accu van 15 kW weegt alleen al zo’n 75kg maar kan wel lekker laag geplaatst worden.

    Login om te reageren
  10. boomhauwer zegt

    15 februari 2022 om 22:10

    Tja.. Opzich wel mooi maar het laden blijft een probleem. Niemand heeft zin om elke 2 uur te staan wachten.

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      16 februari 2022 om 15:11

      Na 2 uur motorrijden op zo’n buikschuiver ben ik best wel in voor een kwartiertje benen strekken hoor, geen probleem.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North