• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Polo GTI: 180 pk

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2010 om 16:59 – 97 Reacties

Afbeelding Volkswagen Polo GTI: 180 pkAfbeelding Volkswagen Polo GTI: 180 pkAfbeelding Volkswagen Polo GTI: 180 pkAfbeelding Volkswagen Polo GTI: 180 pk

Volkswagen Polo GTI
Voor als een Golf te groot is…

De nieuwe generatie Polo GTI heeft een nieuw blok gekregen. In de vorige GTI hing de bekende 1.8T met 150 pk, maar nu is de 1.4 TSI uit het rek getrokken. Deze heeft een vermogen van ongeveer 180 pk, vergelijkbaar met de Ibiza Cupra. De Polo GTI heeft tevens een zeventraps DSG en zal zowel als drie- en als vijfdeurs op de markt komen.

De Polo GTI ligt 15 millimeter lager dan de standaard versie. Tevens kunnen we dit kleintje herkennen aan de wielen en de welbekende rode omlijning van de grille (met GTI badge). Aan de binnenkant zien we de geruite stoelbekleding en een stuur met afgeplatte onderkant. De auto staat in de 2e helft van het jaar bij de dealers, daarna mogen we gaan wachten op een eventuele Polo R?

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • Aston Martin of Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo of Aston V8 Vantage? Kies maar!

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, gti, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Eerste foto van de nieuwe Porsche Cayenne
Volgend bericht: BMW X1 diesel door AC Schnitzer »

Lees Interacties

Reacties

  1. BlueVFRank zegt

    17 februari 2010 om 17:02

    Kijk dit lijkt tenminste weer op de oer golf GTI al verwacht ik dat zelfs deze polo al een stuk zwaarder is.

    Login om te reageren
  2. de Sarcast zegt

    17 februari 2010 om 17:02

    Goede zet van VW, dit gaat een populair autootje worden! Vind de nieuwe Polo sowieso een hele verbetering…

    Login om te reageren
  3. Pietje zegt

    17 februari 2010 om 17:03

    Wat kost ie?

    Login om te reageren
  4. LastClick zegt

    17 februari 2010 om 17:05

    Ik vind ‘m ontzettend dik!

    Jammer alleen van die ledjes in de lampen, ziet er wel tof uit, maar je ziet het tegenwoordig zó vaak op tjoener auto’s

    Login om te reageren
  5. Jipp zegt

    17 februari 2010 om 17:05

    ziet er niet slecht uit, zou hem zo willen hebben om mijn oude polotje te vervangen!

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    17 februari 2010 om 17:05

    waarom zou je in hemelsnaam nog een GTI kopen. Die 1.4 kun je naar gewenst in elke smaak tunen. Zuinig,koppel,pk’s. Briljant fijn blok overigens die 1.4 TSI. Ben benieuwd naar de betrouwbaarheid over een aantal jaar.

    Login om te reageren
  7. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 17:06

    Hm je ziet echt bijna niet dat het een GTI is. Bumpers zijn bijna hetzelfde als een basisversie. Zonde. Ben dan meer benieuwd naar een evt R

    Login om te reageren
  8. RtB zegt

    17 februari 2010 om 17:08

    Jammer van die velgen. Al sinds de introductie van de Golf V GTI ‘played out’.

    Login om te reageren
  9. enveekaa zegt

    17 februari 2010 om 17:14

    Kosta? 0-100? :)

    Login om te reageren
  10. Benjamin1 zegt

    17 februari 2010 om 17:14

    ”Slechts 180 pk”?

    Sorry hoor maar daar kan je tegenwoordig als GTI toch echt niet meer mee voor de dag komen. Niks geen speciaal blok, nee gewoon dezelfde lame 1.4 TSI. Niks tegen turbomotoren maar of het nou lekker GTI achtig gaat klinken dat weet ik niet.

    Hoeveel heeft een Abarth Grande Punto SS ook alweer? 200pk?

    De Alfa Romeo MiTo GTA, 240 PK (als die ever komt dan natuurlijk)

    Citroen DS3: 210 PK

    Mini JCW: 211 Pk

    Waar blijf je dan met je 180 pk *proest*

    Nu nog maar de prijzen afwachten, maar aangezien de normale 1.4 met radio en stoelen rond de 20 hangt zal dit zeker rond de 25k worden.

    Login om te reageren
    • Redline zegt

      17 februari 2010 om 17:52

      @Benjamin1: Jij noemt allemaal snellere versies op van de ”standaard” wagens waar deze polo het moet tegen opnemen, denk eerder een een ibiza cupra of corsa opc of gewoone cooper s. Allemaal rond de 180 pk, er zal nog wel een snellere polo komen die zal concurreren met de +2OOpk auto’s in het segment.

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        17 februari 2010 om 18:57

        @Redline:

        Ja oke, maar een nieuwe auto zou de Corsa OPC van 2006 toch wel moeten verpulveren. Daarnaast zijn er genoeg hot hatches die deze Polo GTI met gemak achter zich laten. En dat is toch jammer en best wel een teleurstelling. 200PK was netter geweest.

        Login om te reageren
    • Ahura zegt

      17 februari 2010 om 19:02

      @Benjamin1: 180pk lijkt me ruim voldoende. 6,9 van 0 tot 100 is net zo snel als de Clio RS. De enige die sneller is is de Mini Cooper Works..

      Login om te reageren
    • Wouter-Klinge zegt

      17 februari 2010 om 20:09

      @Benjamin1:

      Die Abarth heeft ook 180 pk. De Mini JCW zal vergeleken moeten worden met de eventuele R en de rest is niet relevant, dus praat niet zo’n onzin.

      Login om te reageren
  11. SHFT zegt

    17 februari 2010 om 17:15

    Door die leds in de koplampen heeft hij net een blauw oog…
    Maak me wakker als VW met iets spannend afkomt.

    Login om te reageren
  12. pvl zegt

    17 februari 2010 om 17:17

    Raar, heb die al een paar keer hier in milaan gespot. Dacht
    dat hij al uit was. Ziet er zeer lekker uit. Echt is nog beter dan foto. Alleen die velgen…

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    17 februari 2010 om 17:18

    Hmm hij is wat minder stoer dan mijn impressie van een krap jaartje geleden… Maar die lijkt dan ook veel op de Golf :)


    Login om te reageren
  14. FeRaRi zegt

    17 februari 2010 om 17:26

    Toch is de golf mooier maar deze mag er van mij ook zijn ;)

    Login om te reageren
  15. Ferdinand1 zegt

    17 februari 2010 om 17:27

    Lekker hoor! Maar ik vraag me af hoeveel we er op de weg gaan zien hier. Want die 1.2 TSI blijkt al meer dan voldoende power te hebben. Maargoed, een GTI is altijd welkom.

    Login om te reageren
  16. kraakensmaak zegt

    17 februari 2010 om 17:28

    @ Laue

    er is nu niet eens een 1.4 tsi blok leverbaar in de Polo. De sterkste variant is nu een 1.2 tsi met 105pk maar die kan je echt niet chippen naar 180 hoor. Deze GTI heeft dus wel zeker bestaansrecht.

    Login om te reageren
  17. Stijn zegt

    17 februari 2010 om 17:28

    @ Benjamin1
    180 pk zal voldoende zijn om de door u opgesomde concurrentie op de hielden te zitten. Bekijk de prestaties van de Ibiza Cupra eens met DSG en je zal niet lang meer lachen (in Autogids 6,7s naar 100, 27,2s op de kilometer en 230 km/u).

    Login om te reageren
  18. hippopotamus zegt

    17 februari 2010 om 17:29

    En nu hopen op een Polo R?

    Login om te reageren
  19. Stijn zegt

    17 februari 2010 om 17:30

    @
    Ahja trouwens hoeveel van degene die je daar aan het opsommen bent hebben een atmosferische motor zoals je zo graag hebt?

    Login om te reageren
  20. amstel-hotel zegt

    17 februari 2010 om 17:33

    een wijze uitspraak van jerimious clarksonious: de polo gti is de golf gti voordat die dik werd

    helemaal gelijk heb je jezza

    Login om te reageren
  21. EJS zegt

    17 februari 2010 om 17:36

    Denk een leukere auto dan een Golf GTI, de afmetingen maken het nog iets leuker gooien en smijten.. Zal wel goed zuinig zijn hopelijk voor een rap autotje, niks mis mee..

    Login om te reageren
  22. Machoman zegt

    17 februari 2010 om 17:39

    Wel stoer dat hij ook met DSG bak leverbaar is, toch wel netjes voor in een polo. Ik had echter toch liever de Alfa Mito QV (170pk)

    Login om te reageren
  23. JanJansen zegt

    17 februari 2010 om 17:52

    Handbak please! DSG (spreek uit “Die es Gay”) is zo jammer.
    Zou graag willen dat dit weer een rijders auto wordt zoals de 1st gen GTI

    @ Machoman
    deze is voor jou: http://www.youtube.com/watch?v=AO43p2Wqc08

    Login om te reageren
  24. Lenny zegt

    17 februari 2010 om 17:57

    Denk niet dat er nog een sterkere polo komt. Nog sterker zou 200 of 210 pk kunnen betekenen, en dan zou de polo toch wel erg in golf gti vaarwater komen.

    Login om te reageren
  25. Machoman zegt

    17 februari 2010 om 17:59

    @JanJansen: Hey!..Hey!..Hey!.. Hey!..Hey!.. Macho macho man! :P

    Wat die DSG betreft: vet dat nu ook op kleinere wagens leverbaar is, heb zelf nog geen ervaring met DSG maar afgaand op reacties van anderen moet het erg goed werken.

    Login om te reageren
  26. Imom zegt

    17 februari 2010 om 18:07

    Dit gelijkt inderdaad op de oer GTI,enkel hadden ze een andere naam moeten zoeken,de naam Polo is nog altijd zo kinderachtig en hij is nu toch echt volwassen geworden.
    Zou deze verkiezen boven de Golf wat is dat een lelijk ding geworden.

    Login om te reageren
  27. TWJ zegt

    17 februari 2010 om 18:15

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  28. mashell zegt

    17 februari 2010 om 18:16

    “de naam Polo is nog altijd zo kinderachtig”
    Huh? Polo is anders nog steeds een ontzettende kak sport voor het “oude geld”. Terwijl je nu ook met een Passatje, modaal inkomen en spijkerbroek op de Golf club wordt toegelaten.

    Login om te reageren
  29. JamesBond007 zegt

    17 februari 2010 om 18:17

    Voor de snelle dames (H)

    Login om te reageren
  30. JDM__Wotevajjjj zegt

    17 februari 2010 om 18:29

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      17 februari 2010 om 18:34

      @JDM__Wotevajjjj: hou je gevloek voor je zeg :S En wat boeit het ons dat je pa een Passat heeft gekocht? Mogen mensen hier dan geen andere mening hebben?

      Login om te reageren
  31. Flamingo zegt

    17 februari 2010 om 18:48

    Ik denk dat ik dan liever de Polo gti Cup Edition heb ook met 180 pk
    is ook exclusiever en heeft mooie spaakvelgjes en trouwens ook heel mooie bumpertjes:

    interieurtje ziet er nou ook niet bepaald ouder uit ofzo, alsof het uit een ouder model moet komen..

    ik geil echt op de cup edition, prachtbak!

    nee als dit de nieuwe polo gti moet zijn ben ik een beetje teleurgesteld!

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    17 februari 2010 om 18:50

    Hmmmm… heerlijk bakje! Echt een lekker bommetje.

    Login om te reageren
    • JollyJumper zegt

      18 februari 2010 om 15:49

      @BananaFlip:
      leuk idd, maar wel een tikkie saaaaaaaaaaai!! Alleen de ledjes zijn nieuw en de mistpitten anders gesteld! Dit had origineler gekund (zie Ibiza Cupra)

      Login om te reageren
  33. Simpson zegt

    17 februari 2010 om 18:51

    wat amstel-hotel en clarkson zeggen: omdat de golf te dik is om nog gti te zijn.

    zit er overigens een rijtestje in jongens?

    Login om te reageren
  34. El-Loco zegt

    17 februari 2010 om 18:57

    Automaat = fail.

    Login om te reageren
  35. rwd zegt

    17 februari 2010 om 18:59

    zucht, deze heeft ook alweer van die ledjes bij de koplampen. Vermoeiend VW/Audi opsmuk…..

    Login om te reageren
  36. Maurits zegt

    17 februari 2010 om 19:00

    Wel lekker maar @El-Loco, automaat is idd. jammer…
    Verder stoer wagentje;-)

    Login om te reageren
  37. Pieter-Jan zegt

    17 februari 2010 om 19:02

    @rwd

    Niet zo vermoeiend als die opdringerige snobs hier op autoblog.

    Login om te reageren
  38. RenesisHP zegt

    17 februari 2010 om 19:04

    Wat een gezeik over langzaam.
    Zo´n schtijtgolf GTI met DSG is al verrekte snel als het eenmaal gaat.

    Het wegkomen mag dan tegenvallen, daarna gaat het vlot door de minimale schakeltijden. Met een handbak red je dat niet. In de realiteit scheelt dit echt veel tijdens een sprintje.
    Leuk is echter anders.

    Login om te reageren
    • Redline zegt

      17 februari 2010 om 19:45

      @RenesisHP: Maat van me heeft een DSG maar heb hem meermaals verslagen in de tussensprintjes en aan het stoplicht met men handbak en zelfde pk’s :p wel een leuk speeltje zo een DSG.

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        17 februari 2010 om 19:54

        @Redline: Dan moet ie ‘m in S zetten :P

        Login om te reageren
  39. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 19:07

    De 1.4 TSI 160pk met DSG uit de Golf heeft bij mij qua souplesse indruk gemaakt. De auto komt altijd goed vooruit. Als je van 0, 50 of 80 gas geeft. Maakt niet uit, altijd genoeg kracht. Met een 180pk TSI in een Polo kom je écht wel goed vooruit

    Login om te reageren
  40. Canguro zegt

    17 februari 2010 om 19:08

    Blijft raar: automaatpook en armsteun in een ‘GTI’.

    Login om te reageren
  41. Vincenzo zegt

    17 februari 2010 om 19:23

    WOW een polo gti! Wat een lef van vag…saai truttenhok.

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    17 februari 2010 om 19:56

    180pk is zat voor de vrouwtjes ;)

    Login om te reageren
  43. Relief zegt

    17 februari 2010 om 20:18

    @jochempie

    Kan je me mss wat tutorials opsturen van hoe je dat zo goed photoshopt? :D

    Login om te reageren
  44. Stefaan zegt

    17 februari 2010 om 20:51

    Geef mij maar de clio rs.
    Pure sport zoals het moet zijn, niet met toeters en bellen

    Login om te reageren
  45. Hupke zegt

    17 februari 2010 om 20:55

    eat this renault clio R

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      17 februari 2010 om 21:02

      @Hupke:

      ik weet niet hoor, maar de Clio RS heeft 200 pk, en vermoedelijk een hoop betere rij-eigenschappen. Waar dit veel meer een GT is is dat veel meer sportauto..

      Login om te reageren
  46. killioq zegt

    17 februari 2010 om 20:59

    vind het niks, heb liever een clio want volgens to gear ( ;) ) kan die audi’s en porsche bij houden. ook de ford focus rs. ziet er naar mijn smaak mooier uit.

    Login om te reageren
  47. Dimglor zegt

    17 februari 2010 om 21:26

    Wow die is goed gelukt… Echt mooi….

    Login om te reageren
  48. Ahura zegt

    17 februari 2010 om 21:32

    Ik moest de foto’s onder elkaar zien om de verschillen te zien. Ik vind dat ze bij de Golf GTI wel echt moeite hebben gedaan om hem subtiel te onderscheiden van een normaal model..

    Login om te reageren
  49. JDM__Wotevajjjj zegt

    17 februari 2010 om 21:43

    sry voor mijn opmerking, maar om ff ontopic te zijn, een polo is zoals elke andere VAG, gewoon saai (buiten lambo dan)

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    17 februari 2010 om 21:55

    Denk niet dat er nog een R komt met DSG want de 7-bak kan maar 250Nm koppel aan. Daarnaast is dat teveel een concurrent voor de Golf GTI en ik denk dat ze die liever willen verkopen dan een Polo R.

    De nieuwe Polo vind ik wel een goed gelukt ontwerp en misschien is deze GTI ook nog wel aardig om in te sturen, maar ik zou toch eerder een Abarth GP Essesse, een Clio RS of een Mito QV gaan rijden dan een Polo. Omdat ze waarschijnlijk leuker zijn om mee te sturen en minstens zo leuk om te zien. VW emotie zelfs de GTI’tjes (behalve dan dat ik nu waarschijnlijk weer een boel pissige fanboy-reacties krijg, da’s ook een vorm van emotie maar die bedoel ik dus niet).

    Login om te reageren
  51. AudiQuatro zegt

    17 februari 2010 om 21:59

    Hij is veel te zwaar(1150kg weegt de ibiza cupra deze staat op het zelfde onderstel dus zal ook wel net zo iets wegen) maar het motortje is natuurlijk goed te chippen:P. Evengoed de bumperpartij is net de saai en die velgen kunnen echt niet meer. Maar Als je er RS4 velgen onder zet en hem in het rood besteld met een MTM kitje of zo dan ziet het er vast wel leuk uit en heeft hij dan waarschijnlijk ook meer dan 200pk.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    17 februari 2010 om 22:01

    tussen vw en emotie moet een ongelijk teken staan… maar die valt weg door de conversie.

    Login om te reageren
  53. Megakix zegt

    17 februari 2010 om 22:04

    De SS Grande Punto doet ook 180Pk. Als je dan de acceleratietijden vergelijkt, dan zou deze Polo 1 seconde sneller van 0-100 zijn ? Forget it, de sprinttijd is ca. 7,5 sec (omdat VW altijd sterk afwijkt).

    Wel een hele leuke auto ! Maar die led-lampjes zijn toch voor debieltjes hoor !

    Login om te reageren
  54. CL65 zegt

    17 februari 2010 om 22:22

    Ik wil het graag begrijpen maar sorry deze auto is totaal onzinnig, golf gti is al te erg maar kan ik nog begrijpen maar dit?!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      17 februari 2010 om 22:24

      @CL65: te erg? Met wat?

      Login om te reageren
  55. CL65 zegt

    17 februari 2010 om 22:29

    Te triest voor worden daar wil je toch niet in gezien worden? Imago prestatie alles is te triest voor worden in sommige landen lachen ze ons uit.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      17 februari 2010 om 22:31

      @CL65: Ons? Wie is ons? Nederlanders? Wat heeft dat te maken met een Duits merk dat met een sportief topmodel komt zoals veel concurrenten? Echt.. je bent niet te volgen..

      Login om te reageren
  56. CL65 zegt

    17 februari 2010 om 22:35

    haha ja ze lachen ons uit omdat we (jullie ik never nooit niet) in dit soort dingen rijden en het nog gaaf vinden ook. Sportief alsjeblieft zeg! Het is een winkelwagenkarretje. Dan heb ik meer respect voor iemand in een alto 0.7l die accepteerd gewoon dat hij/zij niet meer kan betalen.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      18 februari 2010 om 01:33

      @CL65: en wie is dan weer “ze” ?? Je bent nog steeds niet te volgen gast. Dit sportief noemen terwijl er bijna geen verschil zit tussen een normale Polo vind ik ook aardig lachwekkend. Net als “errrug dik”. Als dit een Toyota was dan werd ie tot de grond afgekraakt… ps: persoonlijk vind ik de Polo 5d wel erg geslaagd hoor als je de suffe kont en zwaar gedateerd interieur wegdenkt..

      Login om te reageren
  57. mashell zegt

    17 februari 2010 om 22:44

    BMW kan wel in pakken. Nu je ook een zwart dak op een Polo kunt krijgen hoef je niet meer zo’n dure M3 te kopen!

    Login om te reageren
  58. Jantje_555 zegt

    17 februari 2010 om 23:07

    geef mij dan maar een Polo R met chiptune!

    Login om te reageren
  59. SjonnieKroket zegt

    18 februari 2010 om 00:23

    tja je koopt natuurlijk wel weer 1 brok ellende met de duitse wagens

    Login om te reageren
  60. troublesome88 zegt

    18 februari 2010 om 01:08

    Ik vind em errrug dik, maar zal wel veel onderstuur hebben..

    Login om te reageren
  61. reggiane zegt

    18 februari 2010 om 08:55

    De Punto Evo Abarth gaat 200 pk krijgen.
    Verder vind ik het interieur erg 1999,het is een zwarte homp plastic wat een erg goedkope indruk geeft.
    Wat weer handig is voor de tuners die het kunnen gaan opleuken met carbon ofzo. Zo hou je elkaar aan het werk.

    Login om te reageren
  62. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 09:43

    mensen , het gaat niet om de pk”s , de handling en het gewicht : dan heb je eigenlijk al geen pk”s meer nodig.

    Trouwens , als iemand nog een stukje weg weet voor die 180 pk , hou ik me aanbevolen …..

    Login om te reageren
  63. Svenska Aeroplan AB zegt

    18 februari 2010 om 10:11

    Zozozo, ze pakken wel uit zeg!!
    Ruitjesbekleding, een rood lijntje EN een GTI-badge?????
    Wat een luxe!!

    Login om te reageren
  64. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 10:34

    De massa rent toch wel…..

    en lenen.nl en frisia.nl is nog actief las ik vanmorgen . Het leven is mooi…

    Login om te reageren
  65. TSI-tje zegt

    18 februari 2010 om 10:59

    @Benjamin1 Alfa Mito GTA ? 240 Pk ? Net als de 147GTA zeker ? Dat ging prima, rechtdoor vanaf 80Km p/u in z’n 5e versnelling, verder geen grip, geen wegligging… Ik dacht dit dit juist zo belangrijk was de mensen hier. Corsa OPC ? Zie probleem hierboven met de 147GTA. Ik denk dat deze Polo, net als alle andere ‘small-size-hot-hatches’, gewoonweg een bommetje word. Kleine, snelle, auto’s zijn eenmaal gewoon hot. Gelijk welk merk. Jammer dat ze ook de snelweg op mogen.. :P

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      18 februari 2010 om 11:15

      @TSI-tje: als je de werelwijde echobak , ook wel het internet genoemd, gaat citeren ? Geen ervaring merk ik.

      Wegligging is inderdaad geen hot item , het gaat om de pk”s , dat doet het goed .

      Login om te reageren
  66. TSI-tje zegt

    18 februari 2010 om 12:01

    alfa mannetje…. Ik geloof dat er best wel de één of andere tuner zal zijn die 250Pk PLUS uit dit apparaatje gaat halen. Benjamin gooit allemaal auto’s in de strijd die ofwel al door een tuner onder handen genomen zijn, ofwel(nog)niet bestaan (Mito GTA)…. En als het om de (standaard)Peekaas gaat blijft de Veyron, vooralsnog, koning.

    Login om te reageren
    • alfa mannetje zegt

      18 februari 2010 om 13:44

      @TSI-tje: ik merk je gaat van het onderwerp af . ok.

      Login om te reageren
  67. Het lelijke eendje zegt

    18 februari 2010 om 12:36

    ALS GE DAT ZO LEEST? LIJKT HET PRECIES OF IEDEREEN IN ZIJN GOLFJE OF POLO OF WAT MERK HET OK MAG ZIJN 200 PK OF MEER HEEFT.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      18 februari 2010 om 13:52

      @Het lelijke eendje:

      Zonder Caps Lock had ik je ook wel gelijk gegeven hoor. ;)

      Login om te reageren
  68. Daantje zegt

    18 februari 2010 om 14:27

    Strak mooi bommentje! kwanta kosta? :D

    Login om te reageren
  69. TSI-tje zegt

    18 februari 2010 om 15:56

    Alfa mannetje, nee hoor als PK’s het enige is wat er hier toe doet IS de Veyron (standaard) nog steeds koning.
    Deze Polo is gewoon een leuk tuutje met ‘zat’ paarden onder de kap. Meer is niet -altijd- beter (getuige de Corsa OPC, Alfa 147GTA en anderen)

    Login om te reageren
  70. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 16:28

    Tja, de 147 GTA , een heerlijk foute auto met (diff) een heerlijke tractie.
    Ik lees vandaag in de Autovisie dat de Golf R geen enkele sensatie meer biedt , wel heerlijk onderstuurd . Kapot geevalueerd dus . Is dat wat ”we ” willen ?
    Zie de RS van Renault hedentendage , wel een auto met karakter zonder alleen maar met pk’s bezig te zijn.
    Chapeau .

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      18 februari 2010 om 18:33

      @alfa mannetje: Het gaat niet over een golf, volgens jou waren de nederlandse bladen slecht, dus wat basel je nou…

      Login om te reageren
  71. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 16:30

    o ja, laat VW deze maar eens heel houden , de statistieken wijzen er niet op .
    Bij autoweek wordt je trouwens geblokkeerd als je dit zegt . In nederland , zeg maar.

    Login om te reageren
  72. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 19:27

    Nee, niet de Golf , ben bang bij deze hetzelfde lot.
    Autovisie is perfect , leg me geen woorden in de mond die ik niet hebt gezegd.

    En nou weer op niveau Jipp , kom op !

    Login om te reageren
  73. SjonnieKroket zegt

    18 februari 2010 om 19:40

    @TSI’tje,

    Nee hoor, de porsche 9ff is de koning, sneller en meer vermogen.

    Ik ben benieuwd hoe lang zo’n TSI heel blijft, als je nagaat dat de gemiddelde benzine van VAG het nog geen 2 ton volhoudt(zonder dat hij 100.000 keer bij de garage heeft gestaan met allerlei vreemde storingen) ben ik benieuwd hoe ze dit met 180pk volhouden.

    Een bommetje op wielen? Als ik het zo bekijk zit er een DSG in en dan vind ik er al geen ruk meer aan. Lekker koppelen en schakelen. DSG is voor homo’s die niet kunnen rijden

    Login om te reageren
  74. alfa mannetje zegt

    18 februari 2010 om 20:11

    Zoals ik hier vaker heb betoogd moet VW zeker eens denken aan kwaliteit . Het bevriezen van de 1.0 en 1.4 16v wordt nog ontkend . We kunnen nog lachen bij VOUWEE im zukunft…

    Login om te reageren
  75. RenesisHP zegt

    18 februari 2010 om 20:20

    Te koop: Mazda RX-8 HP..

    Moet weg wegens vermogenstekort.
    De medereaguurders hebben mij duidelijk gemaakt dat ik minimaal 500pk moet hebben.

    Aangezien ik geen 500pk centjes op mijn bankrekening heb staan komt er voorlopig nog geen vervanging.

    Maar goed. Beter niets dan te weinig..

    Login om te reageren
  76. Cantago zegt

    19 februari 2010 om 21:10

    Liever een golf, simpel!

    Login om te reageren
  77. KoenG40 zegt

    23 februari 2010 om 21:01

    @SjonnieKroket (he, dat rijmt!):

    Polo G40, 145 pk, 805 kg, inmiddels 366.000 km ohne probleme :-)
    (als je ‘m maar goed onderhoudt ;-) )

    http://www.youtube.com/watch?v=t4Bq3feKW3w

    Login om te reageren
  78. SjonnieKroket zegt

    23 februari 2010 om 23:03

    @KoenG40,

    en hoe vaak is er in die tijd een g-lader revisie geweest? 4 keer? en toe aan z’n 5e revisie? Wederom…rommel, ze zijn in de jaren 90 niet voor niets overgestapt op de ongeblazen 1.6 16v motoren.

    145pk met een g-lader, ik trok net geen 130pk op de voorwielen met een ongeblazen 1.4 motor

    Login om te reageren
  79. William zegt

    22 november 2010 om 22:12

    Goedendag,

    Slechts 180 pk”?
    Sorry hoor maar daar kan je tegenwoordig als GTI toch echt niet meer mee voor de dag komen. Niks geen speciaal blok, nee gewoon dezelfde lame 1.4 TSI. Niks tegen turbomotoren maar of het nou lekker GTI achtig gaat klinken dat weet ik niet.
    Hoeveel heeft een Abarth Grande Punto SS ook alweer? 200pk?
    De Alfa Romeo MiTo GTA, 240 PK (als die ever komt dan natuurlijk)
    Citroen DS3: 210 PK
    Mini JCW: 211 Pk
    Waar blijf je dan met je 180 pk *proest*
    Nu nog maar de prijzen afwachten, maar aangezien de normale 1.4 met radio en stoelen rond de 20 hangt zal dit zeker rond de 25k worden.

    ik wou even zeggen 180 pk in die polo is wel heel snel daar is een heel stuk sneller als die punto en de ds3 en de mini. de 180 pk en de koppel van de polo is door de twin turbo al vanaf 1000 toeren beschikbaar dus die zal de ds3 en de punto echt niet eens bij blijven. en de wegligging is zo goed dat je in de bochten alleen al de punto ds3 de alfa alles weg zal rijden. dus ik wil niet veel zeggen maar de gewicht en de pk verhouding en dan ook nog de overbrengverhouding is veel belangrijker dan 800 pk over 1800 kg en pas trekken bij de 4000 toeren. bijvoorbeeld.

    Met vriendelijke groet.

    Login om te reageren
  80. hoesnellerhoetrager zegt

    29 december 2010 om 09:01

    Ik heb net eentje gekocht.Wordt volgend jaar afgeleverd.
    Ik heb een goede kennis van kleine snelle auto’s.Als ik me niet vergis was renault5 een van de en kleine wagens met veel pk’s die nog steeds leef.Zou er toch een ander auto komen die iets meer heeft werd de clio toch als beste beschouwd door zijn uitstekend wegligging.Op een circuit maak je geen kans met een clio(in zijn classe).Deze polo heeft hetzelfde pk/gewicht verhouding als de clio.De auto is een goede GTI klaar.Ik heb al 10 jaar een 1.4 clio.Ik ben helemaal dol op die auto.Klein maar je hoort het echt grommen.Hij is licht van gewicht 80Pk’s en haal zonder probleem 180 km/h.Ik denk dat hij meer kan halen maar tja was te druk op de weg om 200km/h met een auto van 840kg te gaan racen(spoed stoppen wordt moeilijk met al die halve zollen die op de weg rijden).
    Nou terug naar polo.Hij is een 1.4 TSI.180 pk hij is licht.Haal 230km/h(wat de meeste GTI halen).Zuinig vergeleken met een 2.0 liter.Ik merk dat veel mensen lullen op deze formum maar hebben niet eens een auto om te beginnen.Je wil een auto hebben die snel reageer snel gaat weinig belasting betalen en makkelijk aan tweede handse onderdelen kan komen.De meeste mensen die een golf hebben rijden het niet eens zo vaak want anders hebben ze geen geld over voor benzine ,bithces,uitgaan, vakantie etc.Fuck off de auto is gewoon weg een gewenste examplaar van de Golf.En trouwens als ik daadwerkelijk 180PK niet genoeg vind kan je altijd een ABT tunning nemen.Dan zit je makkelijk in de groep van de ZOGENAAMD SUPER GTI’s.
    POLO GTI1.4 TSI 180 PRima auto (WEL FUCKING JAMMER VAN DIE FLIKKER DSG)Maar ik wacht wel op een toekomstige versie met versnellingsbak!

    Login om te reageren
  81. ingrid4470 zegt

    23 januari 2012 om 22:29

    Sinds maart vorig jaar ben ik de poli GTI 7 traps DSG gaan rijden. Met alle luxe er in en erop. Top karretje.Super snel. Waare het niet dat hij heeeeel veel olie verbruikt. Er is nu nog geen jaar voorbij en er zijn al heel wat liters doorheen gegaan. Ze hebben zelfs de zuigerveren vervangen en dat mocht niet helpen. Ze weten in de garage niet wat er mis mee is. Tja zeggen ze, het lampje zal na elke 4000 km wel een keer gaan branden en dan moet je een litertje bijvullen. Dat is normaal bij GTI. Nou klopt van geen kant. Althans niet met mijn karretje. Als ik mazzel heb red ik net de 2000 km. In het begin was het nog veel sneller dat we bij moesten vullen. Nu zijn ze van de garage uit een heel schema aan het bijhouden van het verbruik op de hoeveel km’s. Ik ben er klaar mee. Binnenkort ruilen we ‘m in. Hadden ze dat vooraf gezegd had ik ‘m nooit aangeschaft. Maar toch gaat het aan mijn hart als ie weg gaat :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North