• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alle foto’s en info van de nieuwe Mercedes C63 AMG

Auteur: JordyS, gepost 23 september 2014 om 19:32 – 71 Reacties

Mercedes C63 AMG


Mercedes heeft stilletjes de eerste beelden én specificaties van de nieuwe C63 AMG en de C63 AMG S vrijgegeven. Laat die 510 pk maar komen!

Laten we beginnen met de ‘standaard’ Mercedes C63 AMG. Die krijgt sportievere bumpers, aerodynamische sideskirts en een fraaie diffuser. Aan de achterzijde zien we verder een indrukwekkend uitlaatsysteem, dat ongetwijfeld een lekker geluid zal voortbrengen. Daarnaast is de AMG-versie voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen.

Met je rechtervoet bedien je een 4.0-liter V8 met twin-turbo, goed voor 475 pk en 650 Nm. De C63 AMG is elektronisch begrensd op 250 km/u, maar iets zegt ons dat je nog steeds behoorlijk onder de indruk bent als je in 4.2 seconden van 0 naar 100 km/u kunt knallen. Remmen doe je met geperforeerde remschijven van 360 mm (voor) en 330 mm (achter) doorsnede, dus je staat ook in rap tempo stil.

Mercedes C63 AMG S

De C63 AMG S is nog een beetje indrukwekkender. Mercedes heeft overal zwarte accenten aangebracht en zet de bolide op 19-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast zijn ook de remmen, het differentieel en de voor- en achteras onder handen genomen, zodat deze krachtpatser straks zijn naam eer aan kan gaan doen.

De verwachtingen zijn op sportief gebied minimaal, al is de C63 AMG S beter bedeeld dan zijn ‘kleine’ broertje. De V8 levert nu 510 pk en 700 Nm, maar daar zul je in de praktijk weinig voordeel van hebben. Ook de C63 AMG S is namelijk begrensd op 250 km/u, terwijl je de 100 in dit model haalt in 4.1 seconden.

UPDATE 1: Ook de Mercedes C63 AMG S First Edition is inmiddels bekend. Je checkt ‘m hieronder.

UPDATE 2: Een uitgebreider overzicht van alle versies en foto’s vind je HIER.

Ook interessant!

  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-sport, c-klasse, c63, Mercedes

Vorig bericht: « Seat GT Sport Coupe: Spaanse conceptfurie [updated]
Volgend bericht: Mafkees geeft Carrera GT een wielklem “for the people” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    23 september 2014 om 19:38

    Nice!

    Opvallend trouwens, hoeveel ingetogener de witte versie er uit ziet t.o.v. de blauwe uitvoering.

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      23 september 2014 om 22:05

      @RRRobert: Komt door de zwarte velgen denk ik.

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    23 september 2014 om 19:38

    Jammer dat hij nauwelijks te onderscheiden valt van een 220CDI met een AMG pakketje.
    Persoonlijk hield ik wel van dat licht ordinaire van AMG, een beetje een verboden vrucht..
    Deze wordt een beetje te clean.

    Login om te reageren
  3. rd1991 zegt

    23 september 2014 om 19:39

    Nice! Ze hoeven in feite alleen deze kant te laten zien, dat is toch hetgene wat de meeste mensen te zien te krijgen op de weg.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      23 september 2014 om 20:47

      @rd1991: jij rijdt in Groot Brittannië?

      Login om te reageren
  4. trident zegt

    23 september 2014 om 19:39

    Ja hij is weer fijn , mooie kleur ook

    Login om te reageren
  5. jmcclane zegt

    23 september 2014 om 19:39

    Prachtig in het wit en doe mij zwarte velgen eronder, die 510 pk uit de v8 is meer dan zat.

    Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    23 september 2014 om 19:40

    AMG badge komt nu links te hangen en C63 (S) rechts?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 september 2014 om 20:13

      @thomcarspotter: ik vindt het ook raar om het omgekeerd te zien snel omdraaien

      Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    23 september 2014 om 19:43

    Ziet er mooi uit in het blauw, de C begint op me te groeien. Vreemd dat de middenconsole in “pianolak” (plastic) is afgewerkt, had daar wat carbon verwacht.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      23 september 2014 om 22:59

      @knipperlichtje: ik had op zijn minst zwarte raamlijsten verwacht, maar ook dat zit er niet in. Hoe kan ‘chroom’ nou als sportief worden bestempeld op een dergelijke auto? Het is toch geen Muscle car?

      Login om te reageren
  8. pureturkish1 zegt

    23 september 2014 om 19:44

    Kleine s-klasstje , maar wel snel ! Zelfs heel snel voor dit segment .

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 september 2014 om 20:19

      @pureturkish1: Vind je? Ik verbaas me erover dat hij langzamer naar de 100 sprint dan een M3/4 die het toch met wat minder power moeten doen. De prestaties zijn niet verkeerd, maar had er meer van verwacht.

      Het uiterlijk vind ik wel echt mooi. De C is sowieso een prachtige wagen en deze AMG ziet er heel erg goed uit.

      Login om te reageren
      • pureturkish1 zegt

        23 september 2014 om 21:39

        @berlinetta: da’s waar, maar dat komt volgens mij door de zware blok van de c-klasse.. terwijl de m3/4 een 6 cilinder … blok heeft. Hierdoor zal de m3 of 4 wel beter sturen veronderstel ik , je hebt gelijk !

        Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      24 september 2014 om 06:34

      @pureturkish1: smoddeh

      Login om te reageren
  9. oskaar7 zegt

    23 september 2014 om 19:45

    Wauw! Heerlijk!

    Login om te reageren
  10. moldauferrari zegt

    23 september 2014 om 19:46

    Niks voor mij. Geef mij maar een M3 veel mooier en die is ook wel te tunen naar 510 pk of meer.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      24 september 2014 om 00:05

      @moldauferrari: Uh dus in vergelijking zou je dan de C63 ook moeten tunen…

      Login om te reageren
  11. mbkevin zegt

    23 september 2014 om 19:48

    OehyeA klinkt goed, wachten op meeeerr

    Login om te reageren
  12. drugsrunner zegt

    23 september 2014 om 19:49

    Ziet er veelbelovend uit. Wie weet laat ik dit keer een exemplaar van deze generatie niet aan me voorbij gaan. Ik wacht het af.

    Login om te reageren
  13. jasperjvr zegt

    23 september 2014 om 19:51

    Lekker subtiel!

    Login om te reageren
  14. haaldie20inchvanjegolfaf zegt

    23 september 2014 om 20:02

    Wut vind ik mooi, maar blauw zo ongelofelijk lelijk, zie je maar dat een kleur veel uitmaakt.

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      23 september 2014 om 20:14

      @haaldie20inchvanjegolfaf: en zo zie je maar hoe subjectief smaak is, had toevallig gisteren een C-klasse in elkaar gezet in de configurator, juist in die kleur blauw (briljantblauw). Erg mooie kleur.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      23 september 2014 om 20:48

      @haaldie20inchvanjegolfaf: Tsja, ook ik zou ‘m in het blauw nemen, rest van de kleuren mogen ze houden.

      Login om te reageren
  15. SDM zegt

    23 september 2014 om 20:04

    Dit wordt fantastisch, wat een monster!! Kan niet wachten op een rij-test en een vergelijk met de M3. En waar blijft Audi? What’s wrong Audi, chicken? https://m.youtube.com/watch?v=VTDCEiBeVAY

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      23 september 2014 om 20:09

      @SDM: tja, Audi heeft de RS6 avant, daar heeft BMW weer geen concurrent van.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 september 2014 om 20:20

        @thomcarspotter: Zo kun je het ook weer omdraaien: Audi heeft in dat opzicht geen concurrent voor de M5.

        Login om te reageren
        • thomcarspotter zegt

          23 september 2014 om 20:22

          @berlinetta: da’s waar. waarschijnlijk is er te weinig markt voor alle 3 de grote Duitse premium fabrikanten om de niches te vullen

          Login om te reageren
          • jmcclane zegt

            23 september 2014 om 20:39

            @thomcarspotter: Heerlijk zo’n knalrode RS6 Avant met zwarte velgen of zo’n dikke RS7, zou god niet weten welke v/d twee het zou worden als ik de centen klaar had staan :) RS7 of RS6 :)

            Login om te reageren
            • thomcarspotter zegt

              23 september 2014 om 20:41

              @jmcclane: vind ze allebei niet zo.. Liever dan een Panamera GTS Mk1 inderdaad in het rood met zwarte velgen ;)

              Login om te reageren
              • jmcclane zegt

                23 september 2014 om 20:53

                @thomcarspotter: Je maakt het bepaald niet makkelijk, een Panamera staat zeer hoog op mijn lijstje.

            • thedammer zegt

              23 september 2014 om 20:44

              @jmcclane: met de kleurstelling ben ik het helemaal met je eens. Met de rs kuipstoelen graag. Ik neem persoonlijk een rs6 die is even snel maar (veel) ruimer

              Login om te reageren
      • SDM zegt

        23 september 2014 om 20:48

        @thomcarspotter: klopt en hoe wel dat ook een geweldige auto is kan je dat geen concurrentie noemen voor de C63 AMG. Dat zou dan een rs4 moeten zijn of misschien een rs5. Maar die zijn wel een beetje te oud om mee te doen met de nieuwe Mercedes en BMW.

        Login om te reageren
        • jmcclane zegt

          23 september 2014 om 20:57

          @SDM: Beetje geduld aub volgend jaar komt de nieuwe Audi A4 dus ook de Rs4, alleen hoogstwaarschijnlijk niet met een V8..

          Login om te reageren
          • mbkevin zegt

            24 september 2014 om 06:38

            @jmcclane: bagger dus

            Login om te reageren
        • pureturkish1 zegt

          23 september 2014 om 22:10

          @sdm: de rs4 is een concurrent voor de c-amg of m3 , de rs5 voor de m4… en inderdaad , nu wachten op de rs4 tot volgend jaar.

          Login om te reageren
  16. bohica zegt

    23 september 2014 om 20:05

    Cijfers klinken mooi . Uiterlijk ben ik niet van onder de indruk .
    M4 is nog steeds de te kloppen auto

    Login om te reageren
  17. jayk zegt

    23 september 2014 om 20:09

    Komt me heeeel bekend voor, kuch kuch

    Login om te reageren
  18. henkhupelschoten zegt

    23 september 2014 om 20:10

    ziet er echt wel goed uit! hele mooie cijfers om de concurrenten het nakijken te geven, ben wel heel erg benieuwd wat ie doet zonder begrenzer ik heb zo’n vermoeden dat dat nog 10x indrukwekkender zal zijn. ben wel benieuwd naar de voorkant

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 september 2014 om 20:17

      @henkhupelschoten: goed bezig @autoblog: was erg benieuwd aan de voorkant haha

      Login om te reageren
  19. nvn1993 zegt

    23 september 2014 om 20:14

    Hier ga ik dus echt over dromen

    Login om te reageren
  20. rolov zegt

    23 september 2014 om 20:14

    De c is al een prachtige wagen en de amg wordt helemaal sexy. Graag wil ik die! Zijn voorganger zou ik ook graag willen. Prachtig ding. Zie er vaak een rijden bij mijn gym voor helaas wel met iemand erin die hem niet eerlijk verdient heeft maar wat doe je er aan.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      23 september 2014 om 20:49

      @rolov: tip naar de FIOD?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 september 2014 om 21:53

        @406_v6: als de fiod en de politie niet weet daar gebeurt dan kunnen ze net zo goed stoppen met hun werk ;)

        Login om te reageren
  21. thedammer zegt

    23 september 2014 om 20:40

    Geef mij maar een rs4/rs5. Deze vindt ik vele malen mooier

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      24 september 2014 om 00:58

      @thedammer: “vindT ik”?

      Login om te reageren
  22. jrmpower24 zegt

    23 september 2014 om 20:40

    Echt mooi vind ik m niet. M3 zooveel liever dan deze.

    Login om te reageren
  23. nvercouteren zegt

    23 september 2014 om 20:41

    Geef mij maar de vorige generatie black series

    Login om te reageren
    • mbkevin zegt

      24 september 2014 om 06:40

      @nvercouteren: echt?!

      Login om te reageren
  24. lexusfan zegt

    23 september 2014 om 20:46

    Geeft mij maar die uitlaten die uitsteken

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 september 2014 om 21:00

      @lexusfan: vond de vorige generatie uitlaten ook super vet, eigenlijk hoe een uitlaat eruit hoort te zien. netzoals de uitlaten van de slk 55 amg

      Login om te reageren
  25. rd1991 zegt

    23 september 2014 om 20:49

    @406_V6, neeej ik gaat er links voorbij! (Mits hij 100km/h rijd, en ik 130km/h)

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    23 september 2014 om 20:58

    Wat staat dat sportief zo’n rood randje in de grille, dat niemand daar eerder op gekomen is zeg,,, Bij Mercedes zijn ze lekker bezig, van een “sportieve” auto een nog sportievere variant maken en die als toevoeging een S geven, zo simpel, gewoonweg briljant!

    Login om te reageren
  27. gtwillem zegt

    23 september 2014 om 21:03

    Niet verkeerd. De vorige was dikker, zowel uiterlijk als motorisch, maar dit is beter in balans. Donkerblauw, met gewone velgen.

    Wat ik mij wel afvraag, waarom een S uitvoering? Als je dan toch al een hoop geld stuk slaat op een C-klasse, waarom dan niet de dikste? Soms heb je het aan het einde van decyclus dat er een ‘+’, Competition of andere uitvoering. Zal wel aan de marges liggen en de drempel laag te houden.

    Al met al, leuke auto, kan niet wachten op de volgende dubbeltest tussen de M3 en de C63!

    Login om te reageren
  28. ozer1907 zegt

    23 september 2014 om 21:08

    İk vind m toch te braaf uitzien.

    Login om te reageren
  29. MaartenD zegt

    23 september 2014 om 21:21

    Vind de C-klasse sowieso erg geslaagd!

    Login om te reageren
  30. paulaner zegt

    23 september 2014 om 21:37

    Voor de coupé is het misschien anders maar de sedan staat me niet echt aan. Zelfde als de CLA. Maar het geluid en de specs maken vast een hoop goed!

    Login om te reageren
  31. breakingpoint zegt

    23 september 2014 om 21:51

    vreemd, nergens iets over het gewicht?? Wel pk’s genoeg me dunkt, meer dan een vorige generatie M5, waar houdt het op?

    Login om te reageren
  32. rikus zegt

    23 september 2014 om 22:01

    Het exterieur is wel een beetje soft, helemaal omdat de AMG van de vorige generatie een enorme beul is om te zien. Die zag eruit alsof ie elk stukje asfalt verscheurd. Iets wat de huidige M3/M4 nu ook een beetje hebben.

    Login om te reageren
  33. Kvgorp zegt

    23 september 2014 om 22:31

    Heeft de AMG s geen 4-matic net als de E-klasse AMG s?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      23 september 2014 om 22:46

      @Kvgorp: nee da’s vloeken in de kerk, overigens kan je de e63 amg s ook met achterwielaandrijving krijgen

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 september 2014 om 22:59

        @henkhupelschoten: De S is alleen leverbaar met 4matic geloof ik. Alleen de normale E63 kun je met RWD krijgen.

        Login om te reageren
  34. steef2 zegt

    23 september 2014 om 23:13

    Toch mooi die blauwe kleur, maakt het wat minder ingetogen. Ik zou die kleur best wel overwegen en denk dat ie er in het echt nog beter uitziet.

    De dikke spoilers en diffusers kun je er altijd nog opzetten. Vind dit wel echt een mooi voorbeeld van een wolf in schaapskleren.

    Login om te reageren
  35. styns zegt

    23 september 2014 om 23:30

    Foto 2 van de 2e gallerij: zie ik daar vaaglijk een m5?

    Login om te reageren
  36. camber24 zegt

    23 september 2014 om 23:51

    Wie neemt er nu nog de ‘gewone’ AMG, en niet de AMG S? Zal iedereen links laten liggen, en toch wel weer meer betalen. Walgelijke marketing, want veel te doorzichtig.

    Login om te reageren
    • m550d zegt

      24 september 2014 om 10:31

      @camber24: psychologische marketing. De S-versie heeft in mijn optiek geen meerwaarde ten opzichte van de normale versie, op de iets mooiere bodykit na. Maar die kan je vast wel bestellen op de reguliere AMG.

      De S-versie is er puur om extra marge te draaien, want laten we wel zijn… Als je de mogelijkheid hebt om een C63 aan te schaffen, wil je niet de mogelijkheid creëren dat de buurman (m/v) je af kan troeven met een sterkere versie…

      Login om te reageren
  37. schellekens006 zegt

    24 september 2014 om 00:58

    Doe gewoon die normale zonder S als c63 amg , wat een onzin weer 2 versies.

    Login om te reageren
  38. sydney zegt

    24 september 2014 om 04:23

    Net als het hele gamma tegenwoordig ziet ook deze auto,wat dus ook geen verrassing is er niet uit.
    LV tasjes en Gucci petjes zullen standaard meegeleverd worden.
    Met een sprookjesboek bij aflevering.Want liefde en alles.

    Login om te reageren
  39. baasbas zegt

    24 september 2014 om 09:47

    Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe C. Met name de achterkant ziet er half gesmolten uit. Bijna net zo erg als dat CLA gedrocht..

    Ik zou zéker nu een oude op de kop tikken…
    (mocht ik per ongeluk een oliebron slaan in de tuin)

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      24 september 2014 om 10:04

      @baasbas: ik vind hem ook teveel op de s klasse lijken.. En bovendien is hij te groot geworden, de vorige c vond ik een stuk leuker.

      Ik zou ook een ‘oude’ halen. Ook het vermogen vind ik tegenvallen. Eerst 507 atmosferische pks (de latere versie dan) en nu 510 uit een twinturbo blok… Ja het blok is 2 liter kleiner en zuiniger, maar wie koopt daarvoor een C63…

      Login om te reageren
  40. blag zegt

    24 september 2014 om 13:18

    wat een lelijke achterruit … kan er niet aan wennen… triestig. Ik verkies ook de vorige generatie en liefst nog de coupé in black dinges versie … maar ik veronderstel dat dit gedrocht ook lekker rijdt…maar toch bedankt, ik moet m niet…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North