Het lijkt niet dat Mercedes veel haast heeft om de opvolger van de C63 AMG (op basis van de nieuwe C-Klasse) te lanceren.
Heel even hadden we de hoop dat Mercedes binnen enkele maanden de nieuwe topper uit de C-Klasse range zou presenteren, net zoals bij de vorige generatie, maar dat zit er waarschijnlijk niet in. AMG opperhoofd Tobias Moers heeft in Detroit verklapt dat we nog ‘ongeveer’ een jaar moeten wachten op de C-Klasse AMG.
Met betrekking tot de motor liet meneer Moers zich nog het volgende ontvallen:
“You are now familiar with our 2.0-litre four-cylinder engine? Well you can imagine what happens when you put two of those together.”
Ga er dus vanuit dat er inderdaad een 4.0 V8 met turbo(‘s) onder de motorkap komt te liggen. Dit vermoeden hadden we al langer, maar er was altijd nog de mogelijkheid dat Mercedes zou kiezen voor 5.5-liter V8 van de E63, S63 etc.
Over de hoeveelheid pk’s die deze V8 gaat leveren wilde Tobias nog niks kwijt, maar hij bevestigde wel dat het net iets meer zal zijn dan bij de concurrentie. Aangezien de M3/M4 op 431 pk zit en de RS4/RS5 op 450 pk gaan we uit van minimaal 460 pk. Met een optioneel Peformance Pack zou dan mooi de 500 pk aangetikt kunnen worden.
Nog 12 maanden wachten en we kunnen de opvolger van de C63 AMG in levende lijve bewonderen. (via: autoexpress.co.uk)
Ik vind de nieuwe C toch serieus mooier dan de 3-er! Benieuwd waar Audi dit jaar mee op de proppen komt.
[insert ‘grappige’ Audi opmerking]
Mooi ding snel maken
@manta powerr: Snel de plug in hybride maken dan kan ik ‘m voor 7% rijden!
Toen ik het filmpje van de onthulling in Detroit zag werd ik enthousiast over een “hot version” van de nieuwe C-klasse, en aangezien downsizing tegenwoordig het ding is, was ik eventjes bang voor een viercilinder in de nieuwe hete C-klasse. Het doet me goed te horen dat er een achtcilinder in komt:) Op de foto’s ziet hij er ook wat bescheidener uit dan de vorige C63, twee uitlaten ipv vier bijvoorbeeld. Mooi!
@krokant: Dit is dan ook de AMG line, net als M- en S-line wel een deel van de looks, maar niet de ballen.
De C63 zal waarschijnlijk nog wel wat afwijken…
@awesome: Oh jeetje ik zit weer niet te lezen. Dacht dat t een shop was van hoe hij er uit zou gaan zien. Hoe dan ook, mooie wagen.
Komen 2 A45 blokken in, dus een 4.0 V8 met 2 turbo’s
@wstegink: hoe dan? Op of naast elkaar?
@wstegink: Ja! Dat gaat leuk worden! 720pk 4wd!
Valt me tegen! Doe mij het oude type maar
@rotaxmax: Op basis van de foto’s van de buitenkant sluit ik me bij je aan. Alleen het interieur van de nieuwe vind ik toch er wel erg op vooruitgegaan. Erg sfeervol, waar in het oude interieur Duitse zakelijkheid overheerste. Ik zou het er prima vele kilometers in uit kunnen houden.
Vind de achterkant maar wat lief en klein, misschien zelfs wat vrouwelijk, ogen voor een volbloed Amg-model.
@marreh: Het is ook alleen maar een gewone C met een AMG-pakket. Zoals gezegd moet de echte AMG nog komen.
Aan de ene kant vind ik het gaaf dat Mercedes toch nog lekker voor een V8 kiest, aan de andere kant had ik ook gehoopt dat hun toekomstige zesinlijn erin zou komen te liggen.
2 * 360 pk, 720 pk?
Klinkt het dan als een woeste V8 amg style of als de kuchende nep-rally sound van de a45 in stereo?
Zoals altijd zet BMW de benchmark, mercedes komt met meer pk’s en audi denkt nog even na. De vorige C AMG was nutteloos, nutteloos heerlijk! De nieuwe zal goed z’n best moeten doen om daar overheen te komen.
@lawrence-william: de vorige c63 was het brutaalste jongetje van de klas met de grootste mond en spierballen waar niemand mee wilde sollen. Werkelijkwaar een legende, zo niet de beste creatie van Mercedes benz icm AMG ooit
@avantplus: helemaal mee eens!